Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Normandia 1944 - Bradley

UTAH - 4. Zielone Diabły
Jedną z najważniejszych bitew we wstępnej fazie walk o Normandię było starcie pod Carentan. Kluczowe położenie miasta polegało między innymi na tym, że jego posiadanie umożliwiało połączenie, dwóch "niezależnych" przyczółków V i VII Korpusów Armijnych (KA). Z położenia miasta, zdawali sobie również sprawę Niemcy. Dlatego też zadysponowali w ten rejon cały 6. Regiment Spadochronowy wraz ze wzmocnieniami w postaci kompanii przeciwpancernej i dywizjonu artylerii. Miasta należało bronić za wszelką cenę. Sprzyjał temu teren. Liczne w tym rejonie kanały i rzeki uniemożliwiały aliantom skryte podejście do miasta i nawet głębokie oskrzydlenie niemieckich pozycji nie musiało powodować opuszczenia tej reduty. Co istotniejsze, spadochroniarze niemieccy mogli liczyć na uzupełnienia w postaci całej 17 DGPanc.SS.
Jak się wydaje, jedynym sposobem opanowania miasta jest wspólne uderzenie ze wschodu i północy przy wsparciu licznej artylerii VIII KA.

Warunki zwycięstwa
Amerykanie otrzymują za opanowanie całego Carentan do:
2e 6 VI - 100 PZ
3e 6 VI - 80 PZ
1e 7 VI - 60 PZ
2e 7 VI - 40 PZ
3e 7 VI - 30 PZ
1e 8 VI - 12 PZ
2e 8 VI - 10 PZ
3e 8 VI - 5 PZ
Za każdy stracony 1 PS odejmujemy 1 PZ
Wynik "0" i niższy oznacza przegraną (Amerykanów).
Gra kończy się wraz z opanowaniem całego Carentan i fortów nadbrzeżnych.

Uwagi
Amerykanie dysponują wsparciem lotniczym (1 x L.S.).
Grę można połączyć z KRWAWĄ OMAHĄ. i PLAŻĄ UTAH.
Niemcy mogą zaminować cztery dowolne pola.

Inicjatywa
Amerykanie

Czas trwania
6 czerwca, 1 etap - 8 czerwca, 3 etap

Zaoptarzenie
Amerykanie:
północna krawędź planszy
Niemcy:
południowa krawędź planszy

Rozstawienie wojsk
Niemcy:
6 RSpad:
I/6 FR - 1408
II/6 FR - 116
1II/6 FR - 108
pzf - 108
pzf - 607
1/5 sap. - 102
5 p-panc. - 1508
I/5 FAR - 1214
II/1058 - 1200
21 Flak, 22 Flak, 23 Flak, 24 Flak - dowolnie

Amerykanie:
101 DPD:
9 batalionów spadochronowych, 2 bataliony szybowcowe, sztab dowolnie zrzucone w maksymalnej odległości 3 pól od Blosville (1302)
Uzupełnienia:

Niemcy:
2 etap, 6 VI - dowolna jednostka 17 DGPanc.SS
1 etap. 7 VI - 10 PS z 17 DGPanc.SS
2 etap. 7 VI - 15 PS z 17 DGPanc.SS
3 etap. 7 V1 - 15 PS z 17 DGPanc.SS
1 etap. 8 VI - 15 PS z 17 DGPanc.SS
2 etap. 8 VI - 15 PS z 17 DGPanc.SS