Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Kasserine 1943

2. Odwet
Po zakończeniu operacji mającej na celu zniszczenie aliantów na przełęczy Kasserine, Niemcy zdecydowali się na obronę zajętych terenów. Wybrali w tym celu taktykę promowaną przez Rommla - "skorupa, poduszka, młot". Jej podstawowym założeniem było stworzenie osłony kordonowej wzdłuż całego zajętego obszaru i skoncentrowanie w dwóch miejscaeh silnych odwodów pancernych. Taktyka ta doskonale spełniała swe zadanie w sytuacji, gdy przeciwnik atakował w dwóch, trzech miejscach i można go było skontrować szybko i skutecznie. Jednak w przedstawionej sytuacji ilość kontratakujących dywizji alianckich przekroczyła 5.
Sytuacja stała się poważna, gdyż atak aliancki groził totalną destrukcją DAK i to nie tyle w wyniku walki co odcięcia od zaopatrzenim przez brytyjską 6 DPanc. Jednostka ta umiejętnie dowodzona, najpierw zmusiła do odwrotu niemieckie regimenty, należące do 334 DP, po czym uderzyła na południe i zagroziła drodze odwrotu całego DAK. By temu przeciwdziałać ściągnięto w trybie natychmiastowym z linii Mareth włoską 134 DPanc. Jednak jej podododdziały wkraczały do walki częściami i nie były w stanie wykonać skonsolidowanego ataku na Brytyjczyków, przyczyniły się jednak do utworzenia w miarę stabilnej linii oporu.
Ciekawą rolę odegrała, w bitwie francuska DP "Oran". Okrążana pod koniec grudnia 1941, broniła się dzielnie przez ponad trzy tygodnie. Co prawda Niemcy nigdy jej poważnie nie zaatakowali spodziewając się, że Francuzi nie rozpoczną działań ofensywnych. Ich opiniapotwierdziła się w całości: Francuzi okopali się i oczekiwali konfrofensywy aliantów, by stwierdzić później, że to ich dzielna postawa pozwoliła na zwycięstwo w kampanii styczniowej.
Scenariusz nie należy do najtrudniejszych, jednak jego wyniki zależą w głównej mierze od szybkości działania na początku gry.

Warunki zwycięstwa
Zwycięzcą jest ten z graczy, który pod koniec gry posiada więcej Punktów Zwycięstwa (punkty za kontrolowanie terenu zaznaczone na planszy).

Uwagi
Podczas rozgrywki proponujemy stosowanie tabeli walk pancernych. (włoskie czołgi posiadają: armatę (-A) BSO = 2, pancerz (P) = 3; włoskie samachody pancerne dysponują armatą i pancerzem identycznym jak ich odpowiedniki niemiecki, czyli A=1(3), P,4(5).

Inicjatywa
Alianci

Czas trwania
15 stycznia, 1 etap - 18 stycznia, 3 etap

Zaoptarzenie
Niemcy:
strefa 1
Alianci:
strefy: 4, 5, 8, 9. 10, 11

Rozstawienie wojsk
Niemcy:
10 DPanc.
I, II/7 PzR, Sap, p-lot, Sztab, p-panc, 1/501 bc SS - A36,B29(1)
I, II, III/HG - Kasserine
49 sap. - A37,B34
I/86 PGR - A48,B41
II/86 PGR - A46,B39
III/86 PGR - A60,B27
II/90 AR - A47,B36
III/90 AR - A57,B30
I/69 PGR - A23,B53
II/69 PGR - A18,B55
10 mot. - A21,B52
moz. - A22.B50
I/90 AR - A20,B50
DAK:
1, 217 - A18,B52
Rozp. - A18,B58
sap. - A22,B56
Sztab, X p-lot, X kol.transp, p-panc. - A11,B54
21 DPanc.
5 PzR, p-lot. - A49,B23
sap. - A50,B l6
I/155 AR - A50,B16
Sztab, 12 mot, 300 Rozp, 21 p-panc. - A53,B10
II/155 AR - A58,B21
III/155 AR - A57,B19
I/125 PGR - A60,B19
II/125 PGR - A60,B15
III/125 PGR - A62,B13
I, III/104 PGR - A59,B17
II/104 PGR - A61,B20
334 DP:
I/754 - A10,B30
II/754, III/754 - A8,B31
III/334 AR - A6,B34
Sap. - A23,B29
Sztab, Rozp, p-lot. IV/334 RA - Sbiba (1)
756 RP, p-panc. - A31,B22(2)
755 RP - Thala(2)
I, II/334 AR - Thala(,2)

Alianci:
DP Oran:
A21,B35 (1)
1 DPanc:
czołgi, sap, Rozp, Sztab - strefa 5
pozostałe - strefa 4
6 DPanc:
26 BPanc - strefa 11
1 BGw. - strefa 10
1 DP:
45 PS - strefa 9
9 DP:
40PS - strefa 8
34 DP:
dowolnie ze stref 6(1) i 7(l)

Uzupełnienia:
Niemcy:
W momencie, gdy alianci opanują 25 PZ do gry, ze strefy nr 1 wkracza włoska 134 DPanc. (20 PS na jeden etap).
Od drugiego etapu do gry wchodzi 1 L.M.
Alianci:
P/6 DPanc. - 15 stycznia, 2 etap -strefa 10
P/1 DP, sztab II KA - 15 stycznia, 2 etap -strefa 9
P/9 DP - 15 stycznia, 2 etap -strefa 8
od drugiego etapu do gry wchodzą 1 L.B, 1,2 L.S, 1,2 L.M.