Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Arnhem 1944

9. Fall Nord
Scenariusz ukazuje niemieckie uderzenie na Arnhem wykonane w styczniu 1945.r. Jest to oczywiście gra hipotetyczna, lecz całkiem realna w sytuacji, gdyby Niemcy przełamali pozycje Amerykańskie w Ardenach. Nasza gra toczy się na planszy do gry ARNHEM i używamy do niej wojsk z B35N, BOSTOGNE i ARNHEM. Podstawowym celem Niemców jest odcięcie amervkańskiej piechoty walczącej pod Arnhem od sił głównych w okolicach Nijmegen. W tym celu Niemcy wykonali uderzenie KPanc-Spad. HG wprost na Nijmegen z zamiarem opanowanie tego miasia przed przybyciem z północy 28 DP, lecz opór stawiła tutaj ametykańska 82 DPD i mimo dużych strat utrzymała ona swe pozycje do czasu nadejścia własnej piechoty. Gorzej natomiast wyglądała sytuacja na odcinku 6 BPancGw i 32 BCz. Atakujaca w tym miejscu KG STANICK szybko przełamała pozycje aliantów, doxierając już pierwszego dnia do "autostrady piekieł". Dopiero podciągnięcie batalionów z amerykańskiej 5 DPanc. ustabilizowało sytuację. W rozgrywce każdy z graczy wykonuje własne zadania i przed przystapieniem do gry należy jasno sprecyzować własne plany, tak by w trakcie rozgrywki nie być zmuszonym do nerwowych przegrupowań.
Scenariusz można połączyć ze scenariuszem "Fall Sud"

Warunki zwycięstwa
- Alianci uzyskują zwycięstwo automatyczne, jeżeli po zakończeniu gry kontrolują całą drogę od pola A14,B48 do Arnhem.
- Niemcy otrzymują zwycięstwo automatyczne, gdy opanuja w całości Arnhem, Nijmegen i Grave.
- Za każde kontrolowane pole każdy z graczy otzymuje odpowiednią ilość punktów zwycięstwa (PZ):
Arnhem (każde pole) - 3 PZ;
Nijmegen (każde pole) - 2 PZ;
Grave - 4 PZ;
Heumen - 2 PZ;
Driel - 3 PZ;
Haveadorp - 3 PZ;
Elst - 4 PZ.

Inicjatywa
Niemcy

Czas trwania
1 stycznia, 1 etap - 4 stycznia, 3 etap

Zaoptarzenie
Amerykanie:
Arnhem, Nijmegen, Grave
Niemcy:
północna krawędź planszy, A31,B62; A1,B62

Rozstawienie wojsk
Niemcy:
Kampfgruppe STANICK
300 PGR A1,B60-65
504 bcz.SS A1,B60-65
300 p-panc A1,B60-65
200 sap. A1,B60-65
p-lot. A1,B60-65
500 spad. A1,B60-65
II/120 AR A1,B60-65
Sztab A1,B60-65
5 DSpad.
Wkracza do gry z dowolnych pól przyległych do północnej krawędzi planszy. Od pola A1,B9I do pola A31,B76.
1 DPanc-Spad HG A31,B53
2 DPanc-Spad HG A31,B62

Alianci:
28 DP (am.) rozstawiona dowolnie na północ od Dolnego Renu.
82 DPD (am.) rozstawiona dowolnie na południe od Vaalu.
6 BPanc.Gw, 31 BCz. rozstawione dowolnie na południe od rzeki Maas i na zachód od "autostrady piekieł"
XII KA:
1 kpm Heumen
2 kpm Grave
3 kpm Nijmegen
Sztab Nijmegen
66 sap. Arnhem
68 sap. A10,B79
4 Commando Renkum