Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Arnhem 1944

1. Przełamanie
Głównym celem wojsk XXX Korpusu Armijnego jest opanowanie Eindhoven w jak najszybszym czasie. Przeciwnikiem aliantów jest słaba 5 Dywizja Spadochronowa wsparta batalionami 180 Dywizji Piechoty.
Wojska alianckie, dysponując ogromną przewagą w artylerii oraz w jednostkach pancernych, powinny silnym uderzeniem rozciąć ugrupowanie niemieckie i jak najszybciej skierować się do Endhoven

Szczegóły

2. Krzyczące orły
Scenariusz ten jest rozwinięciem "Przełamania" i umożliwia rozegranie wspólnej walki XXX KA oraz amerykańskiej 101 Dywizji Powietrzno-Desantowej.

Szczegóły

3. Nijmegen
Scenariusz ten umożliwia rozegranie bitwy amerykańskiej 82 Dywizji Powietrzno-Desantowej, która miała miejsce w okolicach miasta Nijmegen. Przeciwnikami Amerykanów była niemiecka 85 Dywizja Piechoty wsparta jednostkami II Korpusu Pancernego SS. Gra prowadzona jest na mapie, na której znajduje się miasta Arnhem. Nie można przekraczać rzeki Waal (na północ), jednostki, które to zrobią, uważane są za wyeliminowane z walki.

Szczegóły

4. Arnhem
Desant powietrzny 1 brytyjskiej Dywizji Powietrzno-Desantowej wspartej przez 1 polską Samodzielną Brygadę spadochronową walczy z niemieckimi oddziałami II Kpanc SS w okolicach miasta Arnhem. Gra toczy się tylko na obszarze na północ od rzeki Waal. Jednostki, które przez tą rzekę bedą chciały sie wycofać należy uznać za zniszczone.

Szczegóły

5. Historyczny
Scenariusz umożliwia rozegranie całej operacji Market-Garden, zarówno walk w korytarzu, jak i desantu spadochronowego.

Szczegóły

6. Dowolny
Jeżeli gracze zdecydują się rozgrywać dowolny scenariusz, to mogą wykonywać desant powietrzny na polach dowolnych, ryzykując tym samym większe straty.

Szczegóły

7. Red Line
Tym razem przedstawimy wam hipotetyczny scenariusz działań wojennych na obszarze Holandii pomiędzy Eindhoven a Arnhem. W dniu 26 września 21 Grupa Armii otrzymała rozkaz przegrupowania się po operacji MARKET-GARDEN. Jej obecne zadanie polegało na przerzuceniu na północny odcinek frontu (w okolice Arnhen) dwóch dywizji pancernych (1 i 2 polskiej] i zluzowanie tam 1 brytyjskiej DPD wspartej przez 1 BSpad. Równocześnie należało przetransportować w okolice Borkel wszystkie jednostki powietrzno-desantowe. Nie było to jednak zadanie proste, zwawżywszy na warunki terenowe - tylko jedna droga łączyła Arnhem i Borkel i to właśnie tym szlakiem miały przemieszczać się w przeciwnych kierunkach cztery wielkie jednostki, z tym tylko, że ich kierunek marszu w przypadku złej organizacji mógł doprowadzić do zablokowania tej jedynej "drogi życia".
Co gorsze, jednostki 1 Armii Spachronowej gen. Studenta dzień po dniu wykonywały koncentrvczne uderzenia na rozciągnięte wojska polskie (gdyż to właśnie one stanowiły obsadę korytarza) nie dając im nawet chwili wytchnienia. W najgorszej sytuacji znalazła się 3 DP broniąca rejonu Nijmegcn oraz 5 DP, której zadanie polegało na dozorowniu obszarów wokół Eindhoven. Co istotne, na obszarze tym weszła do walki niemiecka 5 DSpad. usiłująca za wszelką cenę opanować miasto. Jej bezpośrednim wsparciem była 85 DP.

Szczegóły

8. Fall Sud
Operacja w Ardenach przyniosła Niemcom ogromny sukces.Nie dość, że rozbili już we wstępnej fazie działań kilka amerykańskich dywizji piechoty, to zagrozili również głównym siłom alianckim skoncentrowanym w Belgii i południowęj Holandii. Awangardą uderzenia Niemców były trzy korpusy pancerne: I SS - atakował wprost na Antwerpie, II SS - atakował na Brukselę. Najważniejszy z punktu widzenia naszej rozgrywki LXXX KPanc. kierował się na tyły wojsk alianckich w okolice miasta Eindhoven. Jego głównym zadaniem było opanowanie tego miasta i uniemożliwienie tym samym odwrotu całego amerykańskiego VIII KA walczącego pod Arnhem. Zadanie to otrzymała 2. DPanc. Jej wsparcie stanowiła elitarna 6. DGór.SS. Lecz najważniejsze w tym rejonie były działania osłabionej, lecz doskonałej 2. DSpad. Poszczególne bataliony tej dywizji desantowały się na tyłach amerykańskiej 1O1. DPD. Do zwalczania desantu Amerykanie wyznaczyli, skoncentrowaną w Eindhoven Grupę Bojową B z 5. DPanc. (B/5 DPanc.), lecz ta, mimo ogromnej przewagi ogniowej, nie mogła sobie poradzić z licznymi spadochroniarzami i walki przedłużały się w nieskończoność. Z godziny na godzinę sytuacja stawała się coraz niebezpieczniejsza. Amerykańscy spadochroniarze, pod naciskiem niemieckich czołgów cofali się w kierunku Eindhoven napotykając po drodze opór niemieckich kompanii spadochronowych. Doszło do ogromnego przemieszania wojsk. W tym całym "bałaganie" trudno było zorientować sig gdzie wróg, a gdzie własne wojska. Sytuację wyjaśniła 6. DGór SS, która uderzyła na Eindhoven ze wschodu i go krótkich walkach wkroczyła do zachodnich przedmieść. Doszło da zaciętych walk ulicznych, gdyż opanowanie tego miasta dla obydwu stron stanowiło podstawę wykonania planów strategicznych.
Scenariusz można połączyć ze scenariuszem "Fall Nord".

Szczegóły

9. Fall Nord
Scenariusz ukazuje niemieckie uderzenie na Arnhem wykonane w styczniu 1945.r. Jest to oczywiście gra hipotetyczna, lecz całkiem realna w sytuacji, gdyby Niemcy przełamali pozycje Amerykańskie w Ardenach. Nasza gra toczy się na planszy do gry ARNHEM i używamy do niej wojsk z B35N, BOSTOGNE i ARNHEM. Podstawowym celem Niemców jest odcięcie amervkańskiej piechoty walczącej pod Arnhem od sił głównych w okolicach Nijmegen. W tym celu Niemcy wykonali uderzenie KPanc-Spad. HG wprost na Nijmegen z zamiarem opanowanie tego miasia przed przybyciem z północy 28 DP, lecz opór stawiła tutaj ametykańska 82 DPD i mimo dużych strat utrzymała ona swe pozycje do czasu nadejścia własnej piechoty. Gorzej natomiast wyglądała sytuacja na odcinku 6 BPancGw i 32 BCz. Atakujaca w tym miejscu KG STANICK szybko przełamała pozycje aliantów, doxierając już pierwszego dnia do "autostrady piekieł". Dopiero podciągnięcie batalionów z amerykańskiej 5 DPanc. ustabilizowało sytuację. W rozgrywce każdy z graczy wykonuje własne zadania i przed przystapieniem do gry należy jasno sprecyzować własne plany, tak by w trakcie rozgrywki nie być zmuszonym do nerwowych przegrupowań.
Scenariusz można połączyć ze scenariuszem "Fall Sud"

Szczegóły