Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Komentarze do gier
Pytania i odpowiedzi
Bitwy II wojny światowej
 
Zadaj pytanie
 
Uzupełnienia przepisów
Wrzesień 1939
Bitwy II wojny światowej
Ardeny 1944
 
FAQ
Bitwy II wojny światowej
 

Uzupełnienia przepisów - Ardeny 1944

14.0 Zaopatrzenie

4.1 Linie zaopatrzenia
[14.1.1] Linią zaopatrzenia jest ciąg pól pomiędzy bazami zaopatrzenia.
[14.1.2] Linia zaopatrzenia nie przebiega przez góry i rzeki oraz strefy kontroli wojsk nieprzyjaciela (chyba, że na polu tym stoi własna jednostka wojskowa).

14.2 Bazy Zaopatrzenia
[14.2.1] Główną bazą zaopatrzenia dla wojsk niemieckich jest wschodnia krawędź planszy.
[14.2.2] Każda baza zaopatrzenia posiada konkretną iłość punktów ruchu (PR) i punktów zaopatrzenia (PR dla jednostek zmotoryzowanych).
Przykład:
Baza zaopatrzenia nr 100 stojąc na krawędzi planszy przedłuża zaopatrzenie o 8 PR, tak więc następna baza powinna znajdować się nie dalej niż te 8 PR i przekazywać dalej zaopatrzenie na kolejne 6 PR (Baza Zaopatrzenia nr 121), dalej poprzez kolejne bazy zaopatrzenie powinno być przekazywane do jednostek liniowych.
[14.2.3] Utracona baza zaopatrzenia nie powraca do gry, wyjątek stanowi sytuacja, gdy gracz reprezentujący stronę aliancką nie zniszczy bazy i pozostawi ją na planszy, a ta ponownie znajdzie się w rękach niemieckich.
[14.2.4] Każdorazowo, gdy rozpoczynamy grę, bazy zaopatrzenia można rozstawić dowolnie na planszy (w ugrupowaniu własnych wojsk).
[14.2.5] Bazy zaopatrzenia poruszają się w fazie ruchu wojsk niemieckich.
[14.2.6] Zaopatrzenie sprawdzane jest przed rozpoczęciem fazy ruchu wojsk alianckich.

14.3 Wpływ zaopatrzenia na walkę
[14.3.1] Jednostki z "brakiem zaopatrzenia 1" otrzymują do walki modyfikator -1 (jeżeli atakuje większość bez zaopatrzenia).
[14.3.2] Jednostki z "brakiem zaopatrzenia 2" podczas walki używa 1/2 PS (zaokrąglając w górę), artyleria strzela tylko w obronie.
[14.3.3] Jednostki z "brakiem zaopatrzenia 3" podczas walki używa 1/2 PS (zaokrągłając w górę), artyłeria strzela tylko w obronie.

14.4 Wpływ zaopatrzenia na ruch
[14.4.1] Jednostki z "brakiem zaopatrzenia 1" poruszają się zmniejszając ruchliwość o 1 PR.
[14.4.2] Jednostki zmotoryzowane i panc. z "brakiem zaopatrzenia 2" poruszają się zmniejszając ruchliwość do 1/2 PR.
[14.4.3] Jednostki zmotoryzowane i panc. z "brakiem zaopatrzenia 3" poruszają się zmniejszając ruchliwość do 1/4 PR.

14.5 Niszczenie baz zaopatrzenia
[14.5.1] Bazy zaopatrzenia mogą zostać zniszczone przez wojska alianckie (nieartyleryjskie i nie sztabowe), gdy na pole zajmowane przez samodzielnie stojącą bazę zaopatrzenia wejdzie dowolna jednostka aliantów.
[14.5.2] Niemieckie bazy zaopatrzenia mogą dostarczać zaopatrzenie okrążonym jednostkom alianckim, jeżeli te nie zniszczyły jej podczas własnej fazy ruchu.
[14.5.3] Zniszczenie niemieckiej bazy ruchu "kosztuje" dodatkowy 1 PR.

Żetony pomocnicze
- punkty zwycięstwa, za każdy kontrolowany pod koniec gry gracz trzymuje 1 PZ.
- każde zbombardowan pole miejskie, bez względu na straty wojsk, przykrywane jest tym żetonem.