Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Normandia 1944
Autor Wiadomość
Panzerfan
Chorąży


Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 379
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Wto 12 Kwi, 2005   Normandia 1944

Nawiązując do prowadzonych rozmów w topicu "WB95 co dalej", otwieram nowy temat o tworzonej obecnie przeze mnie gry w systemie WB95, obejmującej w całości działania w Normandii w 1944 roku.
Prace nad grą są że tak powiem w zaawansowanym trybie.
Do tej pory jest:
:arrow: mapa wykonana w 60 %
:arrow: 1 scenariusz
:arrow: projekty ikon na żetony

Do zrobienia:
:arrow: żetony
:arrow: dodatkowe zasady

Co do żetonów to zastaniawiam się nad kolorowymi, lecz nie wiem do końca czy warto.

W przyszłości jeśli bedzie zainteresowanie z Waszej strony, zrobię inne scenariusze. W kolejce czekają: Goodwood, Epsom, Totalize, oraz Cobra. Zreszta mam kilka pomysłów na hipotetyczne scenariusze. Ale to już daleka przyszłość.

Po wyrażeniu zgody przez Pana Wojtka Zalewskiego doszedłem do wniosku że gra w całości prawdopodobnie zostanie zamieszczona na stronie w postaci wersji do druku oraz kolorowej. W sumie to się jeszcze zobaczy.
Istotną rzeczą są dodatkowe zasady (a raczej których jeszcze nie ma). Tutaj jestem otwarty na wszelkie sugestie i propozycje rozwiązań. Nie wiem do końca jak rozwiązać kwestię żywopłotów oraz lądowania na plażach aby nadawało się do WB95. :idea:
Aby oddać w pełni realizm gry, wprowadziłem modyfikacje dotyczące tabeli "charakterystyka terenu", wprowadzając kilka typów wzgórz. Jako że teren ma sprzyjać Niemcom wydaje mi się że to dobre rozwiązanie.

Namawiam graczy do wyrażenia uwag oraz propozycji dotyczących samej gry. :wink:
 
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 12 Kwi, 2005   

Przy okazji tworzenia takiej gry pojawia się szansa aby pomysleć nad nowymi przepisami do samodzielnych ostrzalow artyleryjskich jak i samodzilenych atakow lotnictwa.

Mozna by przy okazji tworzenia zasad dodatkowych dla gry dopowiedziec pare 'niedopowiedzianych' przepisow tak aby wszystko bylo w koncu przejrzyste i klarowne.
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 12 Kwi, 2005   

Ja bym zaczął jednak od mapy, potem żetony, przepisy (mozna na nie narzekać - ja wam dam) ale są, i dopiero w tym momencie poprawiać zapisy. Bo inaczej zaczniemy rozmowy i zadyskutujemy się na śmierć a nie zagramy,
Boccage to po prostu pewien rodzaj terenu i już np +2 dla obrońcy (walka)
+1/+2 ruch i po sprawie
Desantu nie rób jako takiego tylko ustaw jednostki na polach plaż
Poza omachą to praktycznie wylądowali jak chcieli
Oj zagrało by się cała Francyję do renu ojojjjj
 
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 12 Kwi, 2005   

Tylko dałem temat do przemyslenia, tak przy okazji :P

Przepisy są oczywiście dobre, dopracowane itp itd ;) ale parę drobnych rzeczy mozna by PRZY OKAZJI poprawić. Nie zawadzi a pomoże.

Nic nie stoi na przeszkodzie aby rownolegle z tworzeniem gry dokonywac dyskusji nad modyfikacjami/uzupelnieniami itd pewnych przepisow.
Jesli do czasu zrobienia gry nic konkretnego nie powstanie to trudno, a jesli tak to chwala bogom, beda dwie sroki naraz :D
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
qamil
Kapral


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 98
Skąd: Janów Lub.
Wysłany: Wto 12 Kwi, 2005   

Cytat:
Przepisy są oczywiście dobre, dopracowane itp itd ale parę drobnych rzeczy mozna by PRZY OKAZJI poprawić. Nie zawadzi a pomoże.

Popieram, popieram! Ja np. jestem gorącym zolennikiem fog of war, bardzo przychylnym okiem bym spojrzał na kwestię maskowania (a może zastosować takie rewersy jak w B-35), ale nie tylko- faktycznie samodzielne ataki "domagają" się reformy.
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2005   

Rewers jak w B35? Toż to doprowadzi do następnej papierologii w postaci tabeli sił jednostek lub co gorsza do wprowadzenia żetonów oznaczających utracony poziom sprawności. Fog of War tak, ale tylko w rozgrywkach sędziowskich.
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
Viking
Major



Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 1912
Skąd: Białystok
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2005   

albo maskowanie takie jak było w Tannebergu :wink:

ale moim zdaniem w tym systemie maskowanie jest zbędne-to duza skala a obie strony dysponowały jednostkami rozpoznawczymi,przede wszystkim lotnictwem i zgrubsza wiedziały jakimi silami dysponują nawzajem

mozna wprowadzic taka bardzo prmitywną zasade ze po prostu nie zaglada sie pod stos :lol: ale przeciez i tak z grubsza wiadomo ze jeden stos to z reguly jedna dywizja lub korpus(u sowietów)
 
 
 
Kosynier
Kapitan *



Dołączył: 01 Cze 2004
Posty: 449
Skąd: Legionowo/Warszawa
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2005   

Pomysł z maskowaniem jest ciekawy ale jeżeli ktoś chce grać z maskowaniem można dorobić alternatywny przepis do systemu i jeżeli ktoś będzie chciał grać z maskowaniem to będzie miał taką możliwość. Osobiście nie narzucałbym sztywno przepisu dotyczącego maskowania. Panowie tylko nie wymyślajmy dodatkowych przepisów tak żeby komplikować rozgrywkę w WB-95. System ten jest prosty łatwy i przyjemny i niech takim pozostanie.
W chwili obecnej do maskowania można wykorzystać żetony z B-35.
_________________
„Celem żołnierza nie jest zginąć za swój kraj, ale sprawić, żeby ten drugi, biedny sukinsyn zginął za swój”.
Generał G. S. Patton
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2005   

Popieram Kosyniera. Nie kombinujmy na siłę z maskowaniem.
Jeżeli już to zdecydowanie jako alternatywa.
A jeśli już się uprzeć to można wprowadzić maskowanie wykorzystując już istniejące żetony, bez drukowania od nowa, albo zastępowania z innych gier.
Po prostu przydałyby się tylko żetony maskujące z symbolem strony konfliktu, podobne do tych dezorganizacji. Ten sam rozmiar żetonu i możnaby takimi żetonami nakrywać żetony i stosy, aby nie było widać co tam stoi.
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
qamil
Kapral


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 98
Skąd: Janów Lub.
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2005   

Pomysł maskowania podsunąłem tylko jako propozycję, cieszę się, że wywołało to tak szerokie echo. Osobiście jestem przeciwny rozwiązaniu tabelkowemu, to by zabiło ten system. Równiez wstawianie żetonów pomocniczych byłoby fatalne. Myślałem np. o rozwiązaniu takim, jak był kiedyś w Wojnach Napoleońskich-każda jednostka posiadałaby dwa żetony, w razie strat zamieniamy żeton i po krzyku.
Polecam wszystkim chociażby testowe rozegranie którejś z gier własnie z przykrywaniem stosów i pojedynczych żetonów rewersami z B-35 -bardzo podnosi to po pierwsze realizm (nie zgadzam się, że na ówczesnym polu walki było tak wszystko wiadomo), a po drugie-gra staje się ciekawsza, gdyż wchodzi element zaskoczenia.
Po pierwszym rozegraniu z przykrywanymi żetonami właśnie rewersami z B-35 już ani razu nie próbowałem inaczej. A watek ten rozpocząłem, by wspólnie z Wami stworzyć (alternatywne,oczywiście) w miarę spójne zasady dotyczące maskowania, rozpoznania itp. Zasady proste,a realistyczne - czyli to, za co kochamy WB-95.
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2005   

Z tym maskowaniem jest o tyle fajnie, że mozna bedzie to bardzo łatwo przetestować. Skoro żetony mają być zamieszczone na stronie do druku to co za problem dodać jeszcze rewersy panstwowe sluzace do maskowania.
Jak ktos wydrukuje i bedzie kleic to zdecyduje czy chce miec maskowanie czy bez, a w zasadzie to przeciez może mieć jedno i drugie :D

To chyba w wydawanych grach nie przejdzie, bo za duzo zetonow by bylo ale za to w takich grach jak Normandia to jak najbardziej mozna bo nic nie kosztuje w koncu.
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
Panzerfan
Chorąży


Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 379
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2005   

I tak też zrobie. Mi tez podoba się ten pomysł z maskowniem. I nie zgodzę się z jedną z poprzednich wypowiedzi Vikinga że dzięki jednostkom rozpoznawczym sztaby wiedziały konkretnie z jakimi dywizjami przeciwnika walczyły. owszem rodzaj oraz wielkość to oczywiste że tak.

Zgadzam się za to wypowiedzią Preclo. Zrobię osobne żetony do maskowania.
Co się tyczy żetonów to nic nie dowiedziałem się o tym czy ikony mają być kolorowe czy standardowe czarne?
 
 
 
Bergman
Kapitan



Dołączył: 22 Paź 2004
Posty: 1367
Skąd: Żory
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2005   

Najlepiej spróbuj zrobic po parę takich i takich. Wystaw na forum, to podyskutujemy na podstawie konkretnych przykładów. bez tego to dyskusja bedzie w stylu o wyzszosci świat Bożego nardzenia nad Wielkanoca :lol: :lol:
_________________
- Jak się nazywasz przystojniaku?
- Borewicz
- A jak masz na imię?
- Porucznik
 
 
Panzerfan
Chorąży


Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 379
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2005   

Obecnie trwają pełne prace nad mapą. Ale faktycznie masz rację z tymi żetonami. Na dniach zamieszczę próbki żetonów. Bedzie temat do rozmowy :wink: .
 
 
 
Panzerfan
Chorąży


Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 379
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Nie 01 Maj, 2005   

Oto pierwsza próbka żetonów. Na pierwszy rzut jednostki Wehrmachtu.

http://www.ptvk.pl/pzfan/niemcy_kolor.jpg
 
 
 
kozioł
St. sierżant


Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 345
Wysłany: Nie 01 Maj, 2005   

a co to za moda na kolorowe ikonki?
 
 
Panzerfan
Chorąży


Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 379
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Nie 01 Maj, 2005   

Bo ładniej wyglądają od standardowych czarnych ikonek :wink: .
 
 
 
Espada
Chorąży



Dołączył: 13 Sie 2004
Posty: 439
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 01 Maj, 2005   

Bardzo podobają mi się te npwe kolorki i żetony w takiej formie byłyby przyjemną zmianą, dodałyby "kolorytu" :lol: 8) :lol: :wink: :!:
_________________
In mare via Tua!!!
 
 
 
kozioł
St. sierżant


Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 345
Wysłany: Nie 01 Maj, 2005   

Panzerfan napisał/a:
Bo ładniej wyglądają od standardowych czarnych ikonek :wink: .


to już zależy co kto woli, mi np pasi standardowy czarny deseń :D
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Nie 01 Maj, 2005   

Panzerfan napisał/a:
Oto pierwsza próbka żetonów. Na pierwszy rzut jednostki Wehrmachtu.

http://www.ptvk.pl/pzfan/niemcy_kolor.jpg

Żetony całkiem ładnie wykonane, nie ma im w sumie co zarzucić, ale jednak ja też wolę tradycyjne czarne sylwetki żołnierzy i sprzętu.
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8