Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Ogólnie o CYBERBOARDZIE
Autor Wiadomość
merlin
St. szeregowy


Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 44
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: Wto 31 Sie, 2004   

Link do strony z Ostatnia wojna cesarzy i rokiem 1920

http://www.bankkadr.com.pl/jflis/index.htm
_________________
Pozdrawiam Merlin
 
 
Nico
Pułkownik



Dołączył: 08 Kwi 2004
Posty: 2515
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 05 Wrz, 2004   

odkurzylem Szczury Pustyni - to moja ulubiona Dragonowka po Tannenbergu i stwierdzilem, ze moze zrobie gameboxa :-) , moze by ktos zagral?:)

tutaj przebieg prac
http://www.nicoavenger.webpark.pl/zrzut.jpg
_________________
Confederately yours,
PFC Nico, Brotherhood of Beer
 
 
 
merlin
St. szeregowy


Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 44
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2004   

trzymam kciuki i wyrazam gotowośc zagrania
_________________
Pozdrawiam Merlin
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2004   

Znalazłem ostatnio w sieci tutorial (english) do cyberboarda - pokazujący jak w to się gra- ,


http://pbem.brainiac.com/cb_tutorial.htm
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2004   

Świetny i prosty (skoro ja sobie dałem radę z tłumaczeniem ;) ) tutorial.
Dzięki Grohmann.
Teraz tylko trzeba się zabrać za gameboxy.
O jeżu kolczysty jak mi się nie chce klikać ;) ...
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Pią 24 Wrz, 2004   

Tak sobie rozpracowuje rozpracowuje tego CyberBoarda i mam pytanko do bardziej zaawansowanych w obsłudze tego cuda.
"Otrzymuję" plik z ruchami od swojego drugiego ja (bo testuje to sam ze sobą ;) ) , odtwarzam ruchy i odczytuje zaplanowane walki.
Czy czytając kolejne notki do walk mogę na bieżąco wprowadzać efekty starć (nie mogę poruszać żetonów - czy jest wogóle możliwość poruszania żetonów na tym etapie? )? Czy dopiero po odczytaniu wszystkich wiadomości i zatwierdzeniu pliku z ruchami, można wprowadzać efekty starć?
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 25 Wrz, 2004   

Niestety ale nie można, odtwarzając ruchy przeciwnika możesz tylko "oglądać" jego posunięcia. Podejrzewam, że chodzi ci o możliwość odwrotów i pościgów podczas walk.
Sposoby na to są różne, pierwszy każdą walkę po kolei rozstrzygasz i przesyłasz ( dość praco- i czasochłonne), drugi drogi odwrotu ustalane są losowo we właściwych kierunkach (kiepski pomysł wg mnie) i trzeci, w którym gracze wspierają się komunikatorem, tzn. walka musi odbywać się na żywo, podając sobie odpowiednie pola odwrotów i pościgów na bieżąco.
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Sob 25 Wrz, 2004   

Grohmann napisał/a:
Niestety ale nie można, odtwarzając ruchy przeciwnika możesz tylko "oglądać" jego posunięcia. Podejrzewam, że chodzi ci o możliwość odwrotów i pościgów podczas walk.

O to dokładnie chodziło.
Ja sobie wymyśliłem, że możnaby podawać w opisach planowane trasy pościgów, bądź ucieczek, oraz ewetnualne straty w jednostkach.
Taką metodę zastosowaliśmy z merlinem w aktualnej rozgrywce w Ardeny przez mail'a i powiem, że nawet dobrze się sprawdza. Trzeba trochę postać nad planszą i poszacować trochę, ale dzięki temu komunikację ograniczamy do minimum.
Tak też możnaby planowac w rozgrywce przez cyberboard.

A ja się właśnie zastanawiam nad gameboxem do Arden.
Mapę już w sporej części zrobiłem. Przed dalszą pracą powstrzymuje mnie jednak niejasna sytuacja z gamebox'ami. Przede wszystkim udostępnianie tego. Bo wiadomo dla siebie mogę zrobić co chcę na własny użytek, można traktować takiego gamebox'a jak kopię bezpieczestwa gry, tylko problem pojawia się gdy chciałbym z kimś zagrać w daną grę i czy to nadal rozumieć przez użytek własny.
Przez internet nie stwierdzę ze stuprocentową pewnością czy dany przeciwnik posiada oryginał gry, ba czy wogóle ją posiada. Poza tym jeśli już gamobox wypłynąłby w świat to po pewnym czasie mógłby trafić do osób nie posiadających gry. No i tu pojawiają się wątpliwości natury prawnej.
Brakuje oficjalnej zgody (lub też zakazu) na tworzenie gameboxów.
Do zachodnich produkcji czy do swojskiego Roku 1920 nie ma problemu, bo tutaj akurat gameboxy są "autoryzowane" przez twórców gier.
Brak wypowiedzi WZ w temacie odbieram obecnie jako zakaz działalności gameboxowej, czyli chyba nici z całego projektu, bo nie chcę być potem ganiany przez pancerne zagony prawnicze Ojca Redaktora ;)
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 25 Wrz, 2004   

Cytat:
Cytat:
Ja sobie wymyśliłem, że możnaby podawać w opisach planowane trasy pościgów, bądź ucieczek, oraz ewetnualne straty w jednostkach

Dla każdej jednostki ? Hmm to dość czasochłonne. A przeciwnik zna te opisy - to znaczy czy zna drogi odwrotu itp. ?

Odnośnie gameboxów Preclo, to z tego co wiem (przynajmniej tak mi się wydaje :) ) to jeśli nie będziesz czerpał żadnych korzyści ani nikt inny ze stworzonych gameboxów to jest to całkowicie legalne.
Ja osobiście uważam, że jest to dobry pomysł na promowanie planszówek bo wiadomo, że na kompie to nie to samo co "na żywo". Czyli jak komus sie spodoba cyber to prędzej czy później wciągnie planszówkę.
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Sob 25 Wrz, 2004   

Wcale nie jest tak czasochłonne jakby się mogło wydawać. Tak koło minutki na atak co przy około 8-10 atakach (nie więcej) daje nie więcej jak 15 minut ze spisaniem tego do pliku txt. Mowa oczywiście o systemie WB-95.
A plusy takiego rozwiązania są m.in. takie że:
- ćwiczymy się w globalnym planowaniu bo z góry musisz planować wszystkie ataki, ewentualne pościgi, ucieczki.
- nie tracimy tyle czasu na przesyłanie plików (mowa o rozwiązaniu z wykonywaniem pojedynczych ataków)
- daje możliwość rozgrywki osobom które nie posiadają stałego dostępu do sieci.

Przy takiej koncepcji komunikacji jaką stosujemy z merlinem,
{
- ruch gracza A + przygotowanie ataków (rozdzielenie, ustalenie kolejności, opis ewentualnych skutków, które nie są trudne do ocenienia z góry)
- wykonanie ataków przez gracza B + ruch gracza B + przygotowanie ataków (j.w.)
- wykonanie ataków przez gracza A + ruch etc. etc. ,
}
prawdą jest, że gracz broniący będzie znał ewentualne działania gracza atakującego po walkach, ale nie dyskwalifikuje to takiej rozgrywki. W rozgrywkach przez sieć musimy wprowadzać drobne uproszczenia, tak aby wypracować system ogólny możliwy do zastosowania przez szerszą grupę graczy, a nie tylko tych przykutych do gg ;)

A jeśli chodzi o gameboxy to szkoda, że to tylko wydawanie ;)
Również uważam, że byłby to dobry sposób na promowanie planszówek, nie bez kozery zagraniczne gry są również w wersji CB.
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
rom_mel
St. szeregowy


Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: Wawa
Wysłany: Nie 30 Sty, 2005   

albvo skozystac z pomocy http://acts.warhorsesim.com założyć generic game i mamy już założony stół do gry, gdzie możemy kożystać z generatora rzutów kostką (wyniki są wysyłane przez serv na konta pocztowe)... Tak samo sie wysyła wiadomości do graczy w danym pokoju... więc gamboardem ruchy a acts-em rzuty i caą reszte, sprawdza to sie np. Patch of Glory (Ścieżki chwały) io myśle że nienajgożej tesh będzie działąc w WB-95 napewno...
_________________
-Papież ?? A ile on ma dywizjii ??!!

Z encyklopedii XXII wieku:
Hitler Adolf - drobny tyran epoki stalinowskiej.
 
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 09 Lut, 2005   

Na stronie TiSa pojawił się właśnie do ściągnięcia gamebox do gry Kreta_1941.

Życzę miłej zabawy :)
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
Gość

Wysłany: Śro 09 Lut, 2005   

rom_mel napisał/a:
albvo skozystac z pomocy http://acts.warhorsesim.com założyć generic game i mamy już założony stół do gry, gdzie możemy kożystać z generatora rzutów kostką (wyniki są wysyłane przez serv na konta pocztowe)... Tak samo sie wysyła wiadomości do graczy w danym pokoju... więc gamboardem ruchy a acts-em rzuty i caą reszte, sprawdza to sie np. Patch of Glory (Ścieżki chwały) io myśle że nienajgożej tesh będzie działąc w WB-95 napewno...


To jest genialny pomysł.
Jak się to uda zrobić, to będzie wspaniale.
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 09 Lut, 2005   

Zulu napisał:
Cytat:
To jest genialny pomysł.
Jak się to uda zrobić, to będzie wspaniale.


To nie jest kwestia tego czy się uda bo wystarczy założyć sobie konto aby korzystać z tegoż programu...
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
Gość

Wysłany: Śro 09 Lut, 2005   

Grohmann napisał/a:
Zulu napisał:
Cytat:
To jest genialny pomysł.
Jak się to uda zrobić, to będzie wspaniale.


To nie jest kwestia tego czy się uda bo wystarczy założyć sobie konto aby korzystać z tegoż programu...


Nie wszyscy mają odpowiednią wiedze w tym temacie.
Ja na przykład nie.
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 05 Mar, 2005   

Na stronie TiSa pojawił się właśnie do ściągnięcia gamebox do gry Bagration_1944.

Miłej zabawy życzę :)
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
Guderian
Sierżant



Dołączył: 08 Mar 2005
Posty: 201
Skąd: 12.Pułk Piechoty z Wadowic
Wysłany: Nie 13 Mar, 2005   

mam cyberboarda, ale nie mam pojęcia jak się gra. Szukam pomocy, jeżeli by był ktos chętny to bardzo proszę .
 
 
 
Guderian
Sierżant



Dołączył: 08 Mar 2005
Posty: 201
Skąd: 12.Pułk Piechoty z Wadowic
Wysłany: Czw 31 Mar, 2005   

jaka jest szansa na przeniesienie na CB innych gier. Mam na myśli np: Budapeszt, coś z W-39 itp.
_________________
,, My, wojska pancerne jesteśmy w tym szczęśliwym położeniu, że mamy zawsze odkryte flanki ,, - Heinz Guderian.
 
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 31 Mar, 2005   

Szansa zawsze jest , tyle że trudno ją tak naprawdę oszacować :P
Na nieszczeście nie za wiele osób się pali aby przenosić giery do CB.
Wiem tyle, że Preclo pracuje nad pewnym projektem, grą z systemu WB95.
Ja natomiast w chwili obecnej robię boxa do Tannenberga.
Natomiast Września to chyba Darth wspominał, że chciałby zrobic - chyba; nie jestem pewien (prosze o sprostowanie w razie czego)

A to moje plany:

Co do Budapesztu to zaczynam pracę nad nim 1 maja, jak pewien osobnik dostarczy mi skany :> , więc na 85% będzie :)

Będę chciał też Smoleńsk w przyszłości przenieść, o ile nikt tego wczesniej sie nie podejmie.


Zastanawiałem się również nad przeniesieniem następujących gier, ale naszły mnie wątpliwości czy jest sens w ogóle to robić:
- Hannibal i Perykles - w to już chyba nikt nie gra, zresztą zasady nie do końca są dopracowane

- Wojny Napoleońskie - zasady prościutkie ale tak jak powyżej nie zbyt popularna gierka, jak na dzisiejsze czasy

- Arnhem /b35 - tu pytanie przede wszystkim czy dałoby sie grać poprzez CB ze względu na spory stopień komplikacji przepisów,; po prostu czy byłoby to grywalne w takiej formie
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
SSupras
Sierżant



Dołączył: 15 Mar 2005
Posty: 221
Skąd: Gliwice/Baniocha Ostrzeżenia: 5/4
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2005   Granie w Peryklesa

Co do Hannibala i Peryklesa, to ludzie w to grają i to w stopniu zatrważającym. Znam chyba z 8 osób, które grały w kampanię Peryklesa... Ze 3 razy zaczynali tą kampanię od nowa po zakończeniu poprzedniej i podobno dalej się spotykają w tym samym miejscu, więc nic nie zapowiada, by mieli przestać. Poza tym właśnie ta gra ma dość duże szanse na dobrą grywalność na komputerze, gdyby nie sposób rozgrywania bitew. Ta opcja kilku stron konfliktu zamiast standardowych dwóch... W sumie byłoby to coś w rodzaju cywilizacji, tylko bez nowych wynalazków.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 8