Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Współczesne samoloty wielozadaniowe

Który z podanych samolotów wielozadaniowych jest najlepszy/ulubiony?
F-16 C/D block 52+
18%
 18%  [ 9 ]
F/A 18 E/F Hornet
18%
 18%  [ 9 ]
JAS 39 C/D Gripen
25%
 25%  [ 12 ]
Mirage 2000-5
8%
 8%  [ 4 ]
Mig 29(wszystkich wersji)
10%
 10%  [ 5 ]
Su 27(wszystkich wersji)
18%
 18%  [ 9 ]
Głosowań: 0
Wszystkich Głosów: 48

Autor Wiadomość
7TPje
Chorąży



Dołączył: 23 Paź 2004
Posty: 453
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto 01 Mar, 2005   Współczesne samoloty wielozadaniowe

Panowie,przectawiam wam nową ankiete.Mam nadzieje że sięwam spodoba.

Współczesne samoloty bojowe posiadają coś czego brakowało ich przodkom z II Wojny Światowej-mianowicie wielozadaniowość.Ten sam typ może byś samolotem szturmowym,bombowcem ,walki radiologicznej lub myśliwcem.Technika poszła tak daleko że stało się to możliwe.Pytanie tylko który jest najlepszy :?: A raczej ja stawiam pytanie-wasz ulubiony 8) Jestem ciekaw waszych uzasadnień 8) A może jakiś z poza list :?: czekam na propzycje 8)
_________________
Memento Mori
 
 
 
Espada
Chorąży



Dołączył: 13 Sie 2004
Posty: 439
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 01 Mar, 2005   

Jak rzadko kiedy głosowałem na francuski sprzęt w innych ankietach, to tym razem wybrałem Miraga. Również w większości ankiet decydującą rolę miał warunek estetyczny i tym razem też. Uważam że pomijając świetną jak na ten samolot manewrowość i możliwości pilotażowe to jest to jeden z piękniejszych samolotów na niebie - głęboko do myślenia dawał mi ten Suchoj, zwłaszcza te wszystkie wersje, ale jednak nie. Pierwszy raz jestem za francuzem, jest naprawdę COOOLLLL :lol: 8) :lol: :!:
_________________
In mare via Tua!!!
 
 
 
Leopard
Szeregowy


Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 24
Skąd: Podwysokie
Wysłany: Wto 01 Mar, 2005   

A ja głosuje na Gripena.To szweckie cudo jest ładne i nowoczesne.A potencjał modernizacyjny jaki w nich drzemie jest bardzo wysoki.To on moim zdaniem winien wygrać przetarg w Polsce.Ale cóż-ameryka to ameryka 8)
 
 
Emden
Podporucznik



Dołączył: 01 Sty 2005
Posty: 529
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 01 Mar, 2005   

Leopard - 100% racji. Gripenem na drodze wyladujesz. Offset jakieś 20 razy pewniejszy, a nie jak teraz. Chcieli amerykańskie to mają...
_________________
Wiele razy widział jak toną, nigdy jednak nie ulegały łatwo, nie rozlatywały się w efektowny sposób. Nie można ich znokautować jednym ciosem. Nie można im zadać ciosu łaski. Zawsze musiały być dobijane okrutnie... jak "Stirling"
 
 
KG Grau
Kapitan


Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 1049
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 03 Mar, 2005   

a ja tam stawiam na Su-27 - od wielu lat najlepsza konstrukcja w tej klasie, wszystki f-16 ki i 18-ki wklasnie t oja gonily, Grippen ma bardzo wiele wspolnych cech z su-czka. Do tego jest ona juz bardzo zmodernizowana i wystepuje w najwiekszej ilosci werski, dobrze sie sprzedaje (Chiny, Indie,etc) i wciaz jest najbadziej manewrowa w walce kolowej.
_________________
KG Grau
 
 
7TPje
Chorąży



Dołączył: 23 Paź 2004
Posty: 453
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 04 Mar, 2005   

Su-27 jest stasznie dużym cackiem.Owszem,obecne modernizacje czynią go bardzo groźnym przeciwnikiem,ale przeciwnik szypko go załważą na radarach. 8)
Gripen jest pokryty dodatkowo materiałami przeciwradarowymi co go czyni mniej widocznym.
_________________
Memento Mori
 
 
 
KG Grau
Kapitan


Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 1049
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 04 Mar, 2005   

:lol:
pokrycie spec. farbami to teraz standard, rowniez u Rosjan. Poza tym nie jest strasznie duzy - ma taka sama wielkosc jak F-18, Rafale, etc. Fakt, ze Grippen jest mniejszy.
_________________
KG Grau
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Pon 07 Mar, 2005   

Ja będę proamerykański, jeśli brać pod uwagę wygląd to najbardziej podoba mi się F18 i 16, Su27 jest to raczej ciężki myśliwiec przechwytujący. Argument, że Gripen wyląduje na autostradzie jest chybiony, F16 też wyląduje, nie prowadzono do tej pory takich prób bo użytkownicy F16 nie uznali tego za konieczne, ale skoro Su22 wyląduje to nie widzę powodów dla których nie miałby tego wykonać nowocześniejszy F16. Nie wiem też jak jest z tą zwrotnością Su27, czy rzeczywiście jest lepsza niż mniejszych i lżejszych F16 i 18? Pytanie przy wyborze naszego nowego samolotu bojowego, to czy potrzebna mu bardziej zwrotność czy nowoczesna awionika. I czy lepiej uzależnić się od szwedów, francuzów czy od amerykanów.
KG Grau, F18 jest wielkości Su27? Muszę poszukać danych.
Żeby nie być posądzonym o antyrosyjskość, najbardziej mi się podoba jak Su27 robi figurę zwaną wężem lub kobrą, tak naprawdę mało który samolot zrobi ten manewr nie rozbijając się przy okazji o ziemię, świadczy to o świetnych silnikach w ruskich maszynach.
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
Emden
Podporucznik



Dołączył: 01 Sty 2005
Posty: 529
Skąd: Rumia
Wysłany: Pon 07 Mar, 2005   

Cytat:
Argument, że Gripen wyląduje na autostradzie jest chybiony, F16 też wyląduje, nie prowadzono do tej pory takich prób bo użytkownicy F16 nie uznali tego za konieczne, ale skoro Su22 wyląduje to nie widzę powodów dla których nie miałby tego wykonać nowocześniejszy F16

Akurat tu nowoczesność nie ma nic do rzeczy...
1 - Czy podwozie wytrzyma POLSKIE drogi
2 - Droga hamowania
3 - Szerokośc samolotu
4 - Ogólna solidność konstrukcji

I oczywiście umiejętności pilota :D
_________________
Wiele razy widział jak toną, nigdy jednak nie ulegały łatwo, nie rozlatywały się w efektowny sposób. Nie można ich znokautować jednym ciosem. Nie można im zadać ciosu łaski. Zawsze musiały być dobijane okrutnie... jak "Stirling"
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Wto 08 Mar, 2005   

Emden napisał/a:
Cytat:
Argument, że Gripen wyląduje na autostradzie jest chybiony, F16 też wyląduje, nie prowadzono do tej pory takich prób bo użytkownicy F16 nie uznali tego za konieczne, ale skoro Su22 wyląduje to nie widzę powodów dla których nie miałby tego wykonać nowocześniejszy F16

Akurat tu nowoczesność nie ma nic do rzeczy...
1 - Czy podwozie wytrzyma POLSKIE drogi
2 - Droga hamowania
3 - Szerokośc samolotu
4 - Ogólna solidność konstrukcji

I oczywiście umiejętności pilota :D

1 - próby z Gripenem były robione na drogach o dobrej nawierzchnii, gwarantuje że na dziurawej drodze nie wyląduje żaden samolot odrzutowy (nie uszkadzając przy tym podwozia), przecież te odcinki dróg zdolne do służenia jako pasy startowe są specjalnie do tego dobierane (nie tylko pod kątem długości prostej i szerokości), nie jest tak że ląduje się gdzie bądź byle samolot się zmieścił
2,3 - poszukam danych, ale wątpię by F16 był szerszy od Gripena i miał dłuższy dobieg
4 - ogólnie obie maszyny są solidne, skoro wytrzymują przeciążenia w locie to winny też wytrzymać lądowanie
Najważniejsze są umiejętności pilota
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
Teufel
Szeregowy



Dołączył: 04 Sie 2004
Posty: 778
Skąd: Stadt Thorn
Wysłany: Wto 08 Mar, 2005   

usunięte
_________________
Legiony i ja mamy się dobrze.
Ostatnio zmieniony przez Teufel Śro 12 Kwi, 2006, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Wto 08 Mar, 2005   

Teufel napisał/a:
Brakuje F 16 C/D Block 60,

To są już takie? Ja słyszałem, że Block 52+ to najnowsza wersja, jeszcze nie produkowana.
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
KG Grau
Kapitan


Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 1049
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 08 Mar, 2005   

1. su 33 t orozwojowka su 27
2. zaden Gripen nie ladowal na "polskich drogach" tylko na DOL-ach czyli Drogowych Odcinkach Lotniskowych
3. nie powiem czy na pewno f 18 jest dokladnie wielkosci su 27 ale na pewno porownywalnej
4. tak su 27 i jego rozwojowki sa zwrotniejsze od f-16 i jego kolejnych rozwojowek i nie gorsze od f-18 a ja napisalem wyraznie o walce kolowej - czyli walka pozioma na odleglosciach do ok. 1 km - i tu jest najlepszy. A nie jest to takie bezwartosciowe bo wlasnie tak najczescie wymanewrowywuje sie rakiety p-lot.
_________________
KG Grau
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Wto 08 Mar, 2005   

:arrow: rozpiętość: Su 27 - 17,7m; F16 - 10m; F18 - 12m (C/D), 13,6 (E/F)
:arrow: długość: Su 27 - 21,5m; F16 - 15m; F18 - 17,1m (C/D), 18,3 (E/F)
:arrow: wysokość: Su 27 - 5,5m; F16 - 5,1m; F18 - 4,7m (C/D), 4,9 (E/F)
:arrow: masa: Su 27 - 15t; F16 - 7,6t; F18 - ok 11t
Jak więc widzisz, F 16 jest prawie dwa razy mniejsza a F18 tce też sporo brakuje do gabarytów Flankera.
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
Teufel
Szeregowy



Dołączył: 04 Sie 2004
Posty: 778
Skąd: Stadt Thorn
Wysłany: Wto 08 Mar, 2005   

usunięte
_________________
Legiony i ja mamy się dobrze.
Ostatnio zmieniony przez Teufel Śro 12 Kwi, 2006, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Wto 08 Mar, 2005   

KG Grau napisał/a:

2. zaden Gripen nie ladowal na "polskich drogach" tylko na DOL-ach czyli Drogowych Odcinkach Lotniskowych

Dokładnie o to mi chodziło ale zapomniałem tego skrótu, w gruncie rzeczy są to dokładnie wycelekcjonowane odcinki dróg o doskonałej nawierzchnii i odpowiednich parametrach do tego by mogły służyc jako lotnisko zapasowe.
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
Emden
Podporucznik



Dołączył: 01 Sty 2005
Posty: 529
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 08 Mar, 2005   

Cytat:
2. zaden Gripen nie ladowal na "polskich drogach" tylko na DOL-ach czyli Drogowych Odcinkach Lotniskowych

NIe chcielibyście widzieć takiego DOL-a dla Babich dołow... Jak jade na plaże to moge sobie popatrzeć. Chyba lepiej na trawie ladować. A nietak dawno tam An-2 lądowal...
_________________
Wiele razy widział jak toną, nigdy jednak nie ulegały łatwo, nie rozlatywały się w efektowny sposób. Nie można ich znokautować jednym ciosem. Nie można im zadać ciosu łaski. Zawsze musiały być dobijane okrutnie... jak "Stirling"
 
 
Darth (ocenzurowany)
"Global Thermonuclear War"


Dołączył: 12 Sty 2005
Posty: 1942
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 08 Mar, 2005   

Teufel napisał/a:
Cytat:

To są już takie? Ja słyszałem, że Block 52+ to najnowsza wersja, jeszcze nie produkowana.


Re Karol

80 tych samolotów zamówiły ponad 2 lata temu Zjednoczone Emiraty Arabskie, jest to wersja o wiele droższa od oferowanej najcześciej Block 50/52


Poza tym jest też wersją najdroższą, bo specjalnie dla niej tworzone jest nowe oprogramowanie (USA odmówiły udostępnienia kodów źródłowych do oryginalnego, więc ZEA chciały własny software, z pełnym dostępem); najnowsza wersja izraelska też jest oparta na Block 52+

Owszem, na DOL lądowały na pewno Gripeny. F-16 lądowały próbnie w RFN na autostradach też, ale oni to robli tylko na nowo budowanych odcinkach autostrad, przed ich oddaniem do eksploatacji. W RFN takie odcinki autostrad istnieją, są przygoowane, ale IIRC w czasie pokoju nie trenuje sie na nich - zbyt duże utrudnienia dla normalnego ruchu
_________________
Oh, Mother Russia, union of lands,
Will of the people strong in command.
Oh, Mother Russia, union of lands -
Once more victorious the Red Army stands!

[Sabaton - The art of War - Panzerkampf]


Kosovo i Metohija je Srbija!
 
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Śro 09 Mar, 2005   

Emden napisał/a:
Cytat:
2. zaden Gripen nie ladowal na "polskich drogach" tylko na DOL-ach czyli Drogowych Odcinkach Lotniskowych

NIe chcielibyście widzieć takiego DOL-a dla Babich dołow... Jak jade na plaże to moge sobie popatrzeć. Chyba lepiej na trawie ladować. A nietak dawno tam An-2 lądowal...

No An2 jest do tego przystosowany, sęk nie w wytrzymałości a w prędkości i masie. Jeśli koło wpdanie w dziurę przy prędkoście ok 400 km/h to goleń musi się złamać, czy to będzie F16, Grippen czy An2. Z tym że An2 ma prędkośc podejścia do lądowania o wiele niższą niż F16, Grippen i inne tego typu maszyny. Nie wiem jak wygląda DOL koło Babich Dołów, wiem jednak że u nas coś co ma czymś być jest tym czymś często tylko z nazwy, w rzeczywistości nie spełnia jednak wymogów bycia tym czymś. Pytanie więc nie czy to jest DOL tylko czy jest wykorzystywany jako DOL?
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
Emden
Podporucznik



Dołączył: 01 Sty 2005
Posty: 529
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 09 Mar, 2005   

Jest to odcinek drogi , mocno poszerzonej(takze 4 normalne pasy) - nie wiem czy obecnie jest DOL-em ale zapewne kiedyś było...
_________________
Wiele razy widział jak toną, nigdy jednak nie ulegały łatwo, nie rozlatywały się w efektowny sposób. Nie można ich znokautować jednym ciosem. Nie można im zadać ciosu łaski. Zawsze musiały być dobijane okrutnie... jak "Stirling"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10