Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Karty w W-39
Autor Wiadomość
PzKpfw II
Major



Dołączył: 18 Mar 2004
Posty: 1554
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

A w W-39 pod Kłobuckiem minimum B3 Wołyńska dostaje.Element losowości został mocno zredukowany :wink: .W zgodzie zresztą ze zdrowym rozsądkiem.Wołyńska w 1939 to było więcej szczęścia niż 1:1000000.
_________________
https://boardgamegeek.com/geeklist/232305/hexmagazine-heksmagazynek
https://www.youtube.com/r...y=heksmagazynek
https://www.facebook.com/Heksmagazynek/
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

Ja myslę że do września możnaby wprowadzić KARTY
z wydarzeniami historycznymi dla obu stron ale nie uwzględniające miejsca
i tak np
DO KRWI OSTATNIEJ - karta dla pułków kawalerii (1 szt) zawsze broni pozycji nawet przy B5 może pozostać w miejscu
CZOŁGI WE MGLE - czołgi przejeżdżają przez pozycje polaków (nieumocnionych)i walą dalej
PANIKA i woele innych
może to by "ulosowiło" grę i możnaby więcej historii przeżyć
Bo np grasz super
a tu Niemcy juz 50 km dalej bo coś tam i coś
 
 
 
PzKpfw II
Major



Dołączył: 18 Mar 2004
Posty: 1554
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

Bo Roman się dał zdemolować albo Mardok się zdezorganizował :wink: .Z tymi kartami to mówisz poważnie?Bo to ciekawa sprawa mogłaby być.Może warto założyć nowy temat w W-39 i sprawdzić jakie ludziska by miały zdanie,bo to byłaby moim zdaniem mocna koncepcja,choć rewolucyjna nieco.Ale warto się chyba nad tym głębiej zastanowić.
_________________
https://boardgamegeek.com/geeklist/232305/hexmagazine-heksmagazynek
https://www.youtube.com/r...y=heksmagazynek
https://www.facebook.com/Heksmagazynek/
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

to przenieś KARTY WE WRZEŚNIU
 
 
 
Gość

Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

WZ napisał/a:
Ja myslę że do września możnaby wprowadzić KARTY
z wydarzeniami historycznymi dla obu stron ale nie uwzględniające miejsca
i tak np
DO KRWI OSTATNIEJ - karta dla pułków kawalerii (1 szt) zawsze broni pozycji nawet przy B5 może pozostać w miejscu
CZOŁGI WE MGLE - czołgi przejeżdżają przez pozycje polaków (nieumocnionych)i walą dalej
PANIKA i woele innych
może to by "ulosowiło" grę i możnaby więcej historii przeżyć
Bo np grasz super
a tu Niemcy juz 50 km dalej bo coś tam i coś


Świetny pomysł - ta gra bez takich elementów jest po prostu meczem do jednej bramki, co wychodzi na poziomie kampanii.
Zanim Pan Wojtek zaczął robić resztę map, ja sobie zmajstrowałem mapę Pomorza i drugą na piołudnie od mapy Bzury z Dragona, az po Karpaty.
Do tego żetoniki i dograliśmy z kumplem do 3 września całość.

Polacy nie mają dokładnie żadnych szans, zwłaszcza na odcinku 10 Armii Reichenaua - niemiecki walec toczy się i miażdży wszystko przed sobą.
 
 
Wojpajek
Major



Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 1978
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

Cytat:
Świetny pomysł - ta gra bez takich elementów jest po prostu meczem do jednej bramki, co wychodzi na poziomie kampanii.
Zanim Pan Wojtek zaczął robić resztę map, ja sobie zmajstrowałem mapę Pomorza i drugą na piołudnie od mapy Bzury z Dragona, az po Karpaty.
Do tego żetoniki i dograliśmy z kumplem do 3 września całość.

Polacy nie mają dokładnie żadnych szans, zwłaszcza na odcinku 10 Armii Reichenaua - niemiecki walec toczy się i miażdży wszystko przed sobą.

Dlatego po takiej grze następuje zamiana stron i drugi gracz może jeździć po tym poprzednim niemcu.
A co do kart to uważam że poza podiesieinem atrakcyjności gry to nie pomogą Polakom, no chyba że będą tam jakieś czary typu magiczne lance dają kawaleri 20 x isch siła lub jakieś Armageddony- zniszcz wszystkie czołgi wroga. :wink:
_________________
Gdzie są kwiaty z dawnych lat?
[`] [`] [`]
 
 
Gość

Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

Wojpajek napisał/a:
Cytat:
Świetny pomysł - ta gra bez takich elementów jest po prostu meczem do jednej bramki, co wychodzi na poziomie kampanii.
Zanim Pan Wojtek zaczął robić resztę map, ja sobie zmajstrowałem mapę Pomorza i drugą na piołudnie od mapy Bzury z Dragona, az po Karpaty.
Do tego żetoniki i dograliśmy z kumplem do 3 września całość.

Polacy nie mają dokładnie żadnych szans, zwłaszcza na odcinku 10 Armii Reichenaua - niemiecki walec toczy się i miażdży wszystko przed sobą.

Dlatego po takiej grze następuje zamiana stron i drugi gracz może jeździć po tym poprzednim niemcu.
A co do kart to uważam że poza podiesieinem atrakcyjności gry to nie pomogą Polakom, no chyba że będą tam jakieś czary typu magiczne lance dają kawaleri 20 x isch siła lub jakieś Armageddony- zniszcz wszystkie czołgi wroga. :wink:


Zawsze można zrobić kartę "Śmierć Daladiera i Chamberlaina, albo Churchill zostaje premierem.

To niekoniecznie musi dotyczyć wyłącznie kawalerii.

Druga sprawa, że można niemieckim motorowym ograniczyć benzynę.
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

Pomysł kart bardzo ciekawy.
Znaczy ja rozumiem to tak, że gry nadal będą konstruowane historycznie na takich zasadach jak dotychczas, a jeśliby wyszły karty to jako uzupełnienie powyższego. Tak, że bez nich grałoby się jak dotychczas.
Ogólnie popieram ideę.
Aż sama się ciśnie karta - "Anglia i Francja przystępują do wojny" :)
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
Gladky
Kapitan



Dołączył: 01 Sie 2004
Posty: 1461
Skąd: Tuchów/Lublin KUL
Wysłany: Śro 02 Lut, 2005   

Karty to moim zdaniem pomysł świetny, ale do scenariuszy alternatywnych. Jeśli chodzi o historyczne, to wydaje mi się, że ich wprowadzenie byłoby ze stratą dla historyczności, tym bardziej, że zmierzamy powoli do wprowadzenia ataków na bagnety i szarż kawaleryjskich.
Chociaż z drugiej strony karta o Obronie Pozycji przez pułki kawalerii byłaby bardzo sensowna.

Kurcze, zawsze są plusy i minusy zmian...takie życie
_________________
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 02 Lut, 2005   

Jak to zawsze? - masz teściową? :) szkoda, że na nie nie ma kart
 
 
 
rom_mel
St. szeregowy


Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: Wawa
Wysłany: Śro 02 Lut, 2005   

o Jockerach nie gadamy :D
_________________
-Papież ?? A ile on ma dywizjii ??!!

Z encyklopedii XXII wieku:
Hitler Adolf - drobny tyran epoki stalinowskiej.
 
 
 
Gość

Wysłany: Śro 02 Lut, 2005   

rom_mel napisał/a:
o Jockerach nie gadamy :D


Tak, Zamach na Adolfa.
Canaris zostaje Fuhrerem i pozostawiając Polskę rusza na Rosję.
 
 
Kutrzeba
Porucznik



Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 728
Skąd: Lublin KUL
Wysłany: Czw 03 Lut, 2005   

Popieram pomysł wprowadzenia kart. Na pewno uatrakcyjniłby on rozgrywkę. Niektóre wydarzenia historyczne są warte tego by przy pomocy kart uwzględnić je w grze.
 
 
Gość

Wysłany: Czw 03 Lut, 2005   

Kutrzeba napisał/a:
Popieram pomysł wprowadzenia kart. Na pewno uatrakcyjniłby on rozgrywkę. Niektóre wydarzenia historyczne są warte tego by przy pomocy kart uwzględnić je w grze.

A przy okazji urealnią szanse Wojska Polskiego, miażdżonego przez pancerny i pieszy walec Wehrmachtu.
 
 
Kutrzeba
Porucznik



Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 728
Skąd: Lublin KUL
Wysłany: Czw 03 Lut, 2005   

Przy pomocy takich kart możnaby przydzielić jakieś choćby jednorazowe przesunięcia w walce jednostkom które we wrześniu wykazały się szczególną walecznością jak np. Wołyńska BK, 20 Baranowicka DP czy też jednostki armii „Poznań”.
 
 
Gladky
Kapitan



Dołączył: 01 Sie 2004
Posty: 1461
Skąd: Tuchów/Lublin KUL
Wysłany: Czw 03 Lut, 2005   

WZ napisał/a:
Jak to zawsze? - masz teściową? :) szkoda, że na nie nie ma kart


Mój kuzyn pokazał kiedyś teściowej taką kartę w stylu "POWSTANIE LISTOPADOWE", a ona mu na to rzuciała awatara "WIELKA EMIGRACJA" i się ze szwagierką musieli do bloków wyprowadzić... :lol:

A tak na serio to uważam, że karty same w sobie są niezłe, ale powinny być jakoś uhistorycznione, tzn. że np. na Wołyńską BK mozna rzucić kartę wzmacniającą obronę tylko wtedy kidy jest w lasach pod Mokrą, a jak już się wycofa, to karty nie można użyć.

Kolejna istotna sprawa to czas oddziaływania takich kart. Miałby to być jeden etap, czy cała gra - tzn. dopóty, dopóki broni wyznaczonej pozycji to cały czas ma ten modyfikator??
_________________
 
 
 
Kutrzeba
Porucznik



Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 728
Skąd: Lublin KUL
Wysłany: Czw 03 Lut, 2005   

A moim zdaniem powinno to wyglądać tak, że dana jednostka raz w trakcie gry może użyć karty która daje jej określoną ilość przesunięć w ataku lub w obronie. Z polskich jednostek możliwość użycia karty powinny posiadać np.:
:arrow: Każda BK i DP z armii „Poznań”, 11 KDP, 1 DP Leg. trzy przesunięcia w ataku
:arrow: Wołyńska BK i Baranowicka 20 DP, 2 DP Leg., Lądowa Obrona Wybrzeża trzy przesunięcia w obronie
:arrow: 10 BK Zmot. Trzy przesunięcia w obronie i trzy w ataku.
Każda każda z powyższych jednostek mogłaby użyć takiej swojej karty raz w ciągu gry w dowolnej walce w której biorą udział jakieś z jej oddziałów.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 03 Lut, 2005   

ja 10 to bym dał 10 w każdym ataku :)
Panowie te wydarzenia losowe, były losowe również dla dowódców armii, nikt nie wiedział, ze taka to a taka jednostka bnędzie walczyć lub nie
To raczej powinny być karty losowe, dla dwóch stron konfliktu poukłądane na przemian i wyciągane jedna na dzień i dotyczące losowo, (rzut kostką) danych jednostek
Wtedy zaskoczenie będzie całkowite dla wszystkich
Bo inaczej to POlacy ciągnę przez całą grę
SUPER HUNTER KILER DEFENSIVE + 23 Obrona
a NIemcy
SZNELE TAJNY ATAK PAZNER BLITZKRIEG + 23 Atak
i po zabawie
WKRótce ogłosimy zbiórkę pomysłów na takie karty
 
 
 
Mardok
Chorąży



Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 431
Skąd: Warszawa/Kielce
Wysłany: Czw 03 Lut, 2005   

tylko panowie zeby nie bylo karty "pijany Stefan Do Bani zderza sie z czolgiem niemieckim" - -2 do ruchu dywizji pancernej :D , wiem ze ktos juz podal taki pomysl chyba
_________________
"Gdyby mi pozwolono, sam bym zepchnął Niemców, a potem Brytyjczyków do kanału La Manche i urządziłbym drugą Dunkierkę" G. S. Patton
 
 
 
Gość

Wysłany: Czw 03 Lut, 2005   

Pomysł na pierwszą kartę dla Polaków:

"Śmierć Chamberlaina".

Adolf obawiając się zmiany polityki państw zachodnich wskutek objęcia premierostwa przez wojowniczego potomka rodu Marlborough niezaangażowane rezerwy przerzuca na zachód.
Wszystkie dywizje, którch co najmnje 25 % żetonów zaokrąglając w dół nie jest w strefie kontroli polskich jednostek, gracz niemiecki wycofuje z walki i przerzuca na zachód (czyli koniec zabawy nimi).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 8