Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Malta
Autor Wiadomość
Nietoperz
St. sierżant


Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 333
Wysłany: Wto 02 Cze, 2009   

To też świetny pomysł
 
 
iberyjczyk
Kadet


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 7
Wysłany: Wto 02 Cze, 2009   

no tak fajnie byłoby wjechać na nie czymś
gorzej jeśli taka sytuacja jest po ostatniej fazie ostatniego etapu ostatniego dnia walk :D

a co do raportu to niebawem zamieszcze 8)
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Cze, 2009   

Nietoperz napisał/a:
Witam.
Powtarzam: Lotnisko należy do dej strony, której jednostki jako ostatnie przebywały na danym heksie, mimo faktu, że nie można z niego korzystać. W takim przypadku, nawet jeśli póżniej zdarzy się sytuacja, że 2 wrogie sobie jednostki mają w swoich strefach kontroli to samo lotnisko, to należy do tego gracza, którego jednostki jako ostatnie przebywały na danym heksie.


Nie - wroga SK niweluje "posiadanie" danego heksu od razu, jedyny wyjątek to gdy stoi na nim sojuszniczy żeton.

Reasumując:
W opisanej sytuacji lotnisko nie należy do żadnego z graczy.

Inna sytuacja:
Gdy stoimy na lotnisku a wróg obok lotniska to należy ono do nas (liczymy PZ itp), ale nie możemy takiego lotniska normalnie wykorzystywać.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
PzKpfw II
Major



Dołączył: 18 Mar 2004
Posty: 1554
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Cze, 2009   

Czyli miałem rację :) Nie powiem,że znowu :wink: .
_________________
https://boardgamegeek.com/geeklist/232305/hexmagazine-heksmagazynek
https://www.youtube.com/r...y=heksmagazynek
https://www.facebook.com/Heksmagazynek/
 
 
Nietoperz
St. sierżant


Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 333
Wysłany: Śro 03 Cze, 2009   

Ja jednak będę uparcie obstawał przy swoim. No chyba że zdarzy się sytuacja że będę grał z graczem, który uznaje taką interpretację przepisów, wtedy odpowiednio się dostosuję.
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 03 Cze, 2009   

Nietoperz napisał/a:
Ja jednak będę uparcie obstawał przy swoim. No chyba że zdarzy się sytuacja że będę grał z graczem, który uznaje taką interpretację przepisów, wtedy odpowiednio się dostosuję.


To nie jest interpretacja - to jest wykładnia współtwórcy systemu :)
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Nietoperz
St. sierżant


Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 333
Wysłany: Śro 03 Cze, 2009   

To już materiał na dyskusję :D Ja uznaję wykładnię twórców systemu, ale mogę się z nią nie zgadzać. We własnym towarzystwie mogę grać na jakich tylko zasadach mi wygodniej, ale tak jak mówię, w przypadku gry w większym gronie, zaakceptuję każdą wykładnię i każdą interpretację przepisów pro publico bono. Podobnie w oficjalnej dyskusji. Iberyjczyku, w końcu doczekałeś się wypowiedzi osób w pełni uprawnionych :D
Pozdrawiam
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 03 Cze, 2009   

Nietoperz napisał/a:
To już materiał na dyskusję :D Ja uznaję wykładnię twórców systemu, ale mogę się z nią nie zgadzać. We własnym towarzystwie mogę grać na jakich tylko zasadach mi wygodniej,


To nadrzędna zasada :D
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Nietoperz
St. sierżant


Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 333
Wysłany: Czw 04 Cze, 2009   

Sorry za brak trzymania się tematu, ale powtarzam po raz kolejny. :D Nadrzędna to ona będzie dla mnie gdy będę grał w szerszym towarzystwie :D We własnym możemy się umawiać na jakie tylko chcemy. Np. zadecydujemy że Tygrysy bedą automatycznie niszczone przez Stuarty gdy tylko znajdą się na sąsiednich polach :D No i co z tego że to nie zgadza się z czymkolwiek, tak się umówiliśmy. Taka jest dla nas nadrzędna zasada :D
Rzecz jasna tylko żartuję, bo poznałem się teraz na nadrzędności i podrzędności :D
Ale ze mnie nabijacz postów :D
Pozdrawiam
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 04 Cze, 2009   

popieram :)
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Cze, 2009   

r1omen napisał/a:
Nietoperz napisał/a:
To już materiał na dyskusję :D Ja uznaję wykładnię twórców systemu, ale mogę się z nią nie zgadzać. We własnym towarzystwie mogę grać na jakich tylko zasadach mi wygodniej,


To nadrzędna zasada :D


OMG :) Nadrzędna jest właśnie to jak sobie uwidzicie grać - możecie sobie nawet własne przepisy zrobić i w nie grać (WZ pomoże wydać grę). Instrukcja jest podpowiedzią, ale nadrzędną do niej zasadą jest to, że jeżeli się zgodzicie na jakąś rzecz to tak sobie grajcie.

Mam nadzieję, że wyjaśniłem łopatologicznie tym razem ;)
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Nietoperz
St. sierżant


Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 333
Wysłany: Czw 04 Cze, 2009   

Teraz już nie rozumiem :oops:
Kończę CAŁKOWICIE przekonany :D
 
 
iberyjczyk
Kadet


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 7
Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

A oto obiecany raport :)

wybaczcie jeśli nie czegoś takiego się spodziewaliście ale ja nigdy jeszcze nie robiłem raportu i szczerze mówięc nie wiedziałem nawet jak sie za to zabrać
ale skoro napisałem że umieszcze raport to trzeba bylo dotrzymać słowa

bitwa jest toczona na zasadach B35 III edycja (niestety nie mam IV)
ale gra wydana ładnych parę lat temu kiedy to jeszcze IV nie było :D

jeśli gdzieś są błędy dajcie znać


Folgore Avanti

11 maja

1 etap
faza 2

4 LM(1806)
5 LM(401)
11 LM(2006)
12 LM(501)
1 LS(502)
2 LS(1905)
3 LS(303)
4 LS(402)

14 LM(2518)
15 LM(2917)
16 LM(3318)

faza 3

procedura dojścia do Malty
7 Dspad. -7 PS;(I/1 -3 PS; II/1 -3 PS; III/1 -1 PS)
185 Dspad. -7 PS (2/187 idzie do piachu, sztab,4/187 i 9/187 -1PS
22 Dlot. -2 PS(22 p-lot)
3 DP -3 PS (I/37)
2 PD -6 PS (I,II/53)

najpierw 7 Dspad.(w scenariuszu można użyć tylko 30 PS z tej dywizji)(I,II,III/1 FR; I,II,III/2 FR; 7 sap.; 7 p-panc.) desant powietrzny na(1908) niestety na tym samym polu znajdowała się lekka art.p-lot.(22/3) ponadto pole było w zasięgu ciężkiej art.p-lot.[(9/2)(1810)]

I,II,III/1 FR zostawie sobie na później (taki mój mały as w rękawie)
nigdzie nie pisze że musze wszystko zrzucić w pierwszym etapie 8)
a to posuniecie zmusi mojego przeciwnika do pozostawienia części sił do obrony lotnisk i portów(tzw. szach, używając terminologii szachowej ) 8)

desant według kolejności:
I/2 FR - lądowanie w celu(1908) w wyniku ostrzału traci łącznie 6 PS(5 l.art + 1 c.art); walka po zrzucie z 22/3:
(zaskoczenie +5) 4:1 = B1 ,straty 0/-2 (atakujący/obrońca)
22/3 wycofuje sie na (1909)
7 sap. - zniesiony(2008) bez strat
II/2 FR - zniesiony(1907) - wzgórze, ale bez strat
7 p-panc. - zniesiony(1809) -2 PS(ostrz.)
III/2 FR - zniesiony(1809) -2 PS(ostrz.)

7 p-panc i III/2 walka po zrzucie z 9/2 i 22/3:
(zaskoczenie +5) 2:1 = B1 ,straty 0/-1 ;22/3 zniszczony, 9/2 wycofuje sie na (1910)(nie wykonano pościgu)

co do desantu jest on niestety konieczny w tym miejscu ponieważ oddziały te odcinają aliantów od przeprawy promowej
(kiedyś jak grałem w tą gre i wszystko zrzuciłem na Gozo (obrona była podobna też jakieś 5 oddziałów) to przeciwnik spokojnie zdąrzył wesprzeć obrońców na Gozo



no to teraz 185 Dspad.
cała dywizja ma wylądować na Gozo pomiędzy miastami Victoria a Marsaforn a konkretnie na polu(703)
no szaleństwo, w mieście Victoria znajdują się ciężkie działa p-lot(20/11) osłaniane przez batalion piechoty(11 LF) (nieźle, może jednak nie będzie tak kolorowo jak sie spodziewałem 8) )

desant według kolejności:
Sztab - lądowanie w celu(703) bez strat
4/187 - zniesiony(602) - wzgórze, ale bez strat
9/187 - lądowanie w celu(703) bez strat
5/186 - zniesiony(702) bez strat
6/186 - lądowanie w celu(703) bez strat
7/186 - zniesiony(704) bez strat
8 sap - zniesiony(803) - wzgórze, -1 PS
żadna jednostka nie poniosła stratw od wrogiego ostrz. :evil:

7/186 walka po zrzucie z 20/11 i 11 LF:
(zaskocz. - brak efektu)
poniżej 1:4 = A1, straty -3/-1 ; 7/186 wycofuje się na(803)(nie wykonano pościgu)



faza 6

7 sap. (2008)->(2009)
II/2 (1907)->(1808)
8 sap. (803)->(804)
4/187 (602)->(503)
5/186 (702)->(802)->(903)
6/186 (703)->(602)



faza 7

WO DSO 9/2 z 7 p-panc. (7 p-panc. -2 PS bez wycof.)

faza 12

9/2 (1910) F a także WO DSO z 7 p-panc. (bez rez.)
(2111)->(1910)
(2610)->(2212)
(2911)->(2812)->(2611)->(1911)
(3018)->(2816)->(2515)
(4017)->(4018)->(3616)->(3114)

faza 13

8 sap.->(705)
7/186->(704)
4/187->(504)
6/186->(603)
sztab 185->(603)
9/187->(603)



faza 14

sztab 185 + 4,9/187 + 6.7/186 + 8 sap. + 1,3,4 LS(4 LS = U-1) + 1,2 MWA z 11 LF + 20/11
6:1(+1sap. +1atak z 4 stron, +1 sztab, -2 miasto, -2 wzgórze, -1 for. -1 sztab) to daje 3:1 B1 -2/-1

ostrz. art.
4 art. + 11 BAN ostrz. II/2(bez strat)

11 maja

2 etap

faza 2

DOBRA
14,15,16 LM(603)
1,2,3,4 LS(303)
4 LM(402)
5 LM(601)
11 LM(702)
12 LM(502)

walk.myśl. (U-2/U-2)

faza 6

7 p-panc->(1709)
III/2->(1709)
1/2 + II/2->(1809)
7 sap.->(1908)->(1809)->(1709)
8sap.->(605)
5/186->(904)->(804)->(705)
4/187->(505)
9/187->(504)



faza 8


cała 185 Dspad. + 1,2,3,4 LS(4 LS U-1) + 1,2 MWA z 11 LF, + 20/11
9:1(+3 za atak z 6 kierunków, +1 sap, + sztab, -1 sztab, -1 F, -2 miasto, - 2 wzg) = B3 -2/-3 (5/186 - 2 PS)
(20/11 - 2 PS= zniszcz.)(11 LF -1 PS -3 PS za nie wycofanie sie)

faza 12

(2515)->(2415)->(2314)->(2214)->(2213)->(2012)
(1911) F
(2212)->(1911)
(3114)->(2412)
(3215)->(2412)
(3112)->(2511)
(4117)->(3215)

faza 14

cała 185 Dspad. z 11 LF
16:1(+3+1+1-2-2-1-1) = B3 -2/-1 (11 LF zniszcz)
(9/187 - 2PS)
sztab 185->(804)
6,7/186->(804)
8 sap->(804)
4/187->(706)



11 maja

3 etap

faza 2

DOBRA
14 LM(1408)
15 LM(1607)
16 LM(908)

faza 6

I/185 AR (702)
I/22 AR (1809)
II/22 AR (1609)
7 sap. stawia p. minowe(1710)
7 p-panc(1709) F
I/2 (1809) F
6,7/186 (804)->(1104)



faza 12

(2412)->(2111) dwie jednostki
(2511)->(2012)

faza 13

6,7/186 (1104)->(1205)

faza 14

6,7/186 z 11 BAN
4:1(+1-1-1-2) = B2 -2/0 (11 BAZ znisz.)
(6/186 -2 PS)
6,7/186 ->(1305)

12 maja

1 etap

faza 2

DOBRA
4,5,6 LB(906)
11,12 LM(1408)
4,5 LM(1208)
1,2 LS(1108)
3,4 LS(1306)
14 LM(705)
15,16 LM(804)

walk.myśl -/U-3

bomb.
6 LB -0
5 LB -25% sztab 232 - 2 PS
4 LB -20% sztab 232 - 1 PS
Mgarr jest miastem ciężko zbomb.

faza 6

4/187(706)->(806)
5/186(705)->(805)
sztab 185 + 8 sap.(804)->(905)
6,7/186(1305)->(1105)



faza 8

cała 185 + I/185 AR + 1,2 MWA + 1,2,3,4 LS z sztab 232 + 1 KOMR
7:1(+1+1+1-2-1-1-1) = B1 -2/-2 (1 KOMR - 2 PS)(5/186 - 2 PS = zniszcz.)
alianci wyc. sie na (1106)
4/187 + 8sap + sztab->Mgarr(906)

faza 12

1 KOMR + sztab 232(1106)->(1206)->(1205)->(1203)

12 maja

2 etap

faza 2

DOBRA
4,5,11,12 LM(1203)
4,5,6 LB(1203)
1,2,3,4 LS(904)
14,15,16 LM(1103)

walk.myśl. U-2/U-1

bomb.
4 LB -10% sztab 232 - 1 PS
5 LB -30% sztab 232 - 2 PS
6 LB -25% sztab 232 - 2 PS

faza 6

sztab 185 + 4/187(906)->(1204)
8 sap (906)->(1102)

faza 8

sztab 185 + 4/187 + 8sap + I/185 AR + 1,2,3,4 LS + 1,1 MWA z sztab 232 + 1 KOMR
10:1(+1+1-2-1) = B4 -1/-2 (4/187 -1 PS) (sztab 232
- 1 PS = zniszcz)(1 KOMR - 1 PS -4 PS za nie wyc.)



faza 12

1KOMR(1201) F

faza 14

8 sap + sztab + 4/187 z 1 KOMR
7:1(+1+1-2-1)= B3 -1/-1 (1 KOMR - 1 PS - 3 PS za nie wyc.=zniszcz)(sztab 185 - 1 PS)





i tak oto odniosłem zwycięstwo!!!!!!!!! :roll:


THE END

CHWILA ALE JAK TO "WYGRAŁEM"?

8) ano tak magicznie
w następnej mojej fazie ruchu zniszczyłem źródło słodkiej wody na Opanowanej wyspie
automatycznie wszystkie jednostki aliantów nie mają zaopatrzenia 8)
ich chaotyczne ataki na oddziały 7Dspad. na niewiele się zdadzą(mam wsparcie artyleryjskie i lotnicze)
a nawet gdyby, to nie ma szans żeby zniszczyli wszystkie moje jednostki przed końcem 6 etapu(licząc od etapuw którym zabrakło zaopatrzenia)
a nawet gdyby im się to udało można przecież zniszczyć prom lub choćby staną jednostką na polu portowym na Gozo(drugi koniec przeprawy) ponieważ w myśl przepisów obie strony przeprawy muszą być wolne od wrogich jednostek by móc się przeprawić :lol:

oczywiście istnieje niewielkie prawdopodobieństwo że chłopaki z garnizonu Malty zbudują sobie w La Valetta teleport dzięki któremu będą mogli przeteleportować się do jakiegoś miasta w USA i odwiedzić Mc'Donalds w którym to zakupią po cheesburgerze i shaku czekoladowym dla każdego ale jest to bardzo mało prawdopodobne

kiedy już z braku zaopatrzenia poddadzą się to my poprostu zajmujemy ważne obiekty(z niebieską kropką) i wygrywamy grę 8)
Ostatnio zmieniony przez iberyjczyk Pią 05 Cze, 2009, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Paweł Sulich
Podporucznik



Dołączył: 26 Mar 2004
Posty: 627
Skąd: Józefów
Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

Świetne iberyjczyku!

Strasznie lubię takie opisy. Gdzieś jest nawet taki wątek na forum, ale szybko umarł :(
 
 
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 09 Cze, 2015   

Poproszę o złotą łopatę :mrgreen:
Odkopuję temat.
Grałem już dwa razy, dwa tygodnie temu w scenariusz "Malta Herkules" a w ten weekend w "Falgore Avanti".
Grę uważam za udaną, nie mogę poprzeć tezy o bezwzględnej przewadze Brytyjczyków i masakrowania spadochroniarzy. Lubię gry w których planuję operację od podstaw.
Wszystko zależy od starannego zaplanowania desantu, który ma umożliwić później rozwinięcie reszty sił. Dla obrońcy ważne jest utrzymanie fortów i lotnisk. Graliśmy bez odcięcia zaopatrzenia z wyspy Gozo. W pierwszej grze ja w tajemnicy ustalałem miejsca desantu a potem kolega rozstawiał żetony obrońców w drugiej ustawiłem obrońców a kolega podjął decyzje miejscach desantu.
Jak dorobię brakujące żetony to rozegram trzeci scenariusz "Słoneczna Wyspa".
Uwagi:
- w tabeli lotnictwa alianckiego za dużo jednostek (kopia tabeli lotnictwa osi)
- w tabeli lotnictwa niemieckiego brak 5LB i 4 LS
- w scenariuszu "Słoneczna Wyspa" występuje GB z 7DPanc. Natomiast w tabeli jest 8BPanc. z gry Arnhem. Proponuję użyć tej jednostki.
- ponadto w tym scenariuszu brakuje żetonów lotnictwa alianckiego, niemieckich flak i baterii nadbrzeżnych .

Zdjęcia z rozgrywki "Malta Herkules".
Facebook
Link
Twitter
Link 2
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 09 Cze, 2015   

"złota łopata" nadana :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 10 Cze, 2015   

I tak to będzie wyglądało bo mam dużo starych TiS-ów do przetestowania.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 8