Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Przepisy systemu
Autor Wiadomość
nexus6
Szeregowy



Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 30
Skąd: szczecin
Wysłany: Wto 25 Lis, 2014   

To napiszę inaczej. Czyli jak użyję bombowców o sile 17 to powinienem otrzymać lepszy rezultat nalotu dla kazdego rzutu od 2 do 12 niż np. gdybym użył bombowców o sile np.5 Zgadza się? I tak w rzeczywistości jest ale tylko dla rzutów od 3 do 11. Dla rzutów 2 i 12 tak nie jest. Efekt nalotu jest o dziwo lepszy przy sile bombowców 5 niż 17, a to jest wbrew logice. Więc jak można pisać, ze tabela jest ok?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14532
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 25 Lis, 2014   

Pan popełnia błąd w założeniach. Nikt nie napisał, że dla każdego rzutu. Wg pana sposobu myślenia każdy rzut powinien być skuteczny. A tak nie jest. Nawet największe naloty czasami nie trafiały w cel. I dlatego pozostawiamy niewielkie prawdopodobieństwo (6%), że nalot się nie uda
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
czarek0402
Sierżant


Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 229
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Śro 26 Lis, 2014   

Chyba też przy rzucie 2 x 1K6 z reguły najczęściej wypada 6,7,8, a 2 lub 12 znacznie rzadziej. :wink:
_________________
A jeśli komu droga otwarta do nieba,
Tym co służą ojczyźnie.

Jan Kochanowski (1530 - 1584)
 
     
Mr. Kubala
Szeregowy


Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017   

1. Jednostka X jest zdezorganizowana. Nie ruszała się w swojej fazie ruchu, nie atakowała, nie walczyła z nikim bezpośrednio w trakcie całego etapu. Została jednak ostrzelana przez artylerię wroga ale nie poniosła strat. Czy w takim przypadku na koniec etapu jednostka powraca do normalnego stanu czy pozostaje zdezorganizowana na cały następny etap?

2. Czy będąc w strefie kontroli nieprzyjaciela mogę budować umocnienia? Zakładam, że w ostatniej fazie walki nie byłem zmuszony do wycofania się a w ostatniej fazie ruchu nie poruszyłem się.

3. Artyleria musi dokonać wyboru czy samodzielnie ostrzeliwuje wroga/wspiera atak czy może w własnej fazie walki zrobić to i to?

4. Jak rozwiązać taką sytuację? LINK
Nie potrafię określić, które jednostki niemieckie atakują konkretne jednostki rosyjskie. Według przepisu dana jednostka może zaatakować tylko RAZ jednak 1/1 AH powinna przeprowadzić atak wraz z 2 AH na 28 brygadę PPanc ORAZ zaatakować z kompanią Stugów 51 Dywizję piechoty...
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 908
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017   

1. tak
2. tak
3. wybiera
4. 51DS
 
     
Mr. Kubala
Szeregowy


Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017   

1. Po odpowiedzi "tak" nie wiem które działanie jest poprawne :P Zdejmuję czy nie zdejmuję żeton dezorganizacji?
4. Czym kierować się przy przeprowadzaniu takich ataków? Niestety w Kursku mam masę takich sytuacji w których atakujący jest w strefie kontroli 2 jednostek równocześnie i może brać udział w 2 atakach ale według przepisów może przecież uczestniczyć tylko w jednym.
 
     
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 99
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017   

Rozstrzygając walki kieruj się wyłącznie "swoim interesem" w grze hehe czyli układ ataków dowolny ale zgodny z zasadami gry.
 
     
Wojtek-kob
St. szeregowy


Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 76
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017   

Mr. Kubala napisał/a:
4. Czym kierować się przy przeprowadzaniu takich ataków? Niestety w Kursku mam masę takich sytuacji w których atakujący jest w strefie kontroli 2 jednostek równocześnie i może brać udział w 2 atakach ale według przepisów może przecież uczestniczyć tylko w jednym.

To jest bardzo proste, zgodnie z przepisami oddziały nieufortyfikowane muszą zaatakować przeciwnika ale to gracz sam decyduje które jednostki atakują i jakiej kolejności, jednostki atakującego i obrońcy mogą uczestniczyć tylko w jednym starciu w trakcie etapu i tak wg. Twojego przykładu możesz przeprowadzić następujące ataki:
1. Oddział 2 AH atakuje 28 BPpanc , I/1 AH atakuje 51DP, StuG AH atakuje 31BPpanc, a 1/503 67DP.
lub
2. Oddział 2 AH atakuje 28 BPpanc a I/1 AH wraz StuG AH atakuje 51DP wtedy 1/503 musi zaatakować 31BPpanc oraz 67DP
lub
3. Oddział 2 AH wraz z I/1 AH atakuje 28BPpanc, StuG AH atakuje 51DP, 1/503 atakuje 31BPpanc i 67DP itd
Istnieje jeszcze kilka kombinacji walk dla tego przykładu które mógłbyś zastosować.
 
     
Mr. Kubala
Szeregowy


Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

"Most na małej rzece ulega zniszczeniu, jeżeli w jakiejkolwiek fazie gry na polu, którego krawędź stanowi most, znajdzie się dowolna jednostka nieartyleryjska, a gracz (...) zadeklaruje (kosztem 1 PR) zniszczenie mostu."

Stwierdzenie "w jakiejkolwiek fazie" sugeruje, że na samym początku gry podczas fazy ruchu niemców (posiadających inicjatywę i zaczynających grę) ich przeciwnik zajmujący pole na którego krawędzi znajduje się most może go zniszczyć kosztem 1 PR (którego nie będzie mógł wykorzystać w danej jednostce w swojej następnej fazie ruchu). Interpretuję ten przepis poprawnie?
Ostatnio zmieniony przez Mr. Kubala Pią 02 Lut, 2018, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
hofner
Kapitan


Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 1129
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Ja nigdy tak tego przepisu tak nie interpretowałem ja przedmówca , sam jestem ciekaw co odpowie WZ. Ponadto kiedy ma nastąpić deklaracja obrońcy czy niszczy most przed ruchem jednostek gracza atakującego?
W grze Ardeness GMt rozwiązano to w ten sposób ze duza cześc mostów jest od razu zniszczona a zniszczenie mostu podczas ataku wiąże sie z pewnym ryzykiem,ze atakujący go zdobędą.
 
     
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 99
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Podejrzewam ze "jakiejkolwiek" to niedopatrzenie autora gry.
Chodzi tu o fazę ruchu i ruchu strategicznego gracza poruszającego sie w tych właśnie fazach, tylko w tych fazach możne dojść do wydawania przez jednostki punktów ruchu.
 
     
hofner
Kapitan


Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 1129
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Taki zapis, który był powielany we wszystkich instrukcjach gier WB-95 sprawdzałem. Poczekajmy na odpowiedz autora systemu co miał na myśli. A jeśli było tak ja mówi autor poprzedniego postu to w fazie ruchu i walki atakującego nie można wysadzać mostu tylko w swojej fazie ruchu i walki.

[ Dodano: Sob 03 Lut, 2018 ]
Ja grałem tak jeśli przeciwnik nie zdobył mostu w fazie ataku, obrońca go mógł wysadzić w fazie swojego ruchu.Może nie było to w porządku ale zasada obowiązywała dla obu graczy .
 
     
Mr. Kubala
Szeregowy


Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

1. Poruszając się drogą (obojętnie czy główną czy boczną) i przejeżdżając przez miasto (przez które też biegnie droga w kierunku mojego ruchu) doliczam dodatkowe PR?
2. Rozjeżdżanie artylerii w pościgu- jednostka przeciwnika wycofuje się o 3 pola. Wykonuje pościg wykorzystując 2 PR. Na następnym polu stoi jednostka artylerii. Koszt wejścia na to pole to 1 PR a rozjechania artylerii kolejny. Daje to niestety 4PR a mogę wykorzystać tylko 3PR=nie mogę rozjechać artylerii. Dobrze rozumuję?
3. Jeśli jednostka nie ruszała się i nie walczyła przez cały etap ALE została ostrzelana przez artylerię wroga (bez żadnego nagatywnego skutku) to czy mogę zdjąć z niej żeton dezorganizacji?
 
     
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 99
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

ad1 płacisz za drogę po której się poruszasz jak masz skrzyżowanie płacisz za drogę po której się poruszałeś a dopiero na kolejnym heksie za droge po której się poruszasz
ad2 w pościgu nie dysponujesz punktami ruchu i rozjeżdżasz wszystko co stoi na drodze pościgu

[ Dodano: Nie 04 Lut, 2018 ]
ad3 w 8.24 mowa jest o atakowanym odziale
więc uznał bym że oddział pozostaje zdezorganizowany
może WZ niech się wypowie i uściśli
 
     
hofner
Kapitan


Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 1129
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

Kolega Jakubik jest w błędzie odnośnie poruszania sie przez miasto. Wg.instrucji Charkowa koszt wejścia do miejscowości dla jednostek zmotoryzowanych +1PR zaś do miast +1PR dla wszystkich jednostek.Ponadto rozjechanie artylerii nawet w trakcie pościgu to koszt 1PR a okopanej 2PR.
 
     
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 99
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

1.
hofner napisał/a:
koszt wejścia do miejscowości dla jednostek zmotoryzowanych +1PR zaś do miast +1PR

Dotyczy to odziałów które nie poruszają się wzdłuż drogi i wchodzą do miasta lub miasteczka.

2. Poruszając się wzdłuż drogi nawet przez miasto nie ponosi się dodatkowych kosztów w punktach ruchu.

3. paragraf 7.55 Oddział wykonujący pościg porusza się niezależnie od posiadanych punktów ruchu
 
     
hofner
Kapitan


Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 1129
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

w instrukcji nie ma opisu ze jest to ruch wzdłuż drogi a jedynie ze wejscie do miasta lub przekroczenia miasta kosztuje dodatkowo 1PR( patrz tabela)Było to kiedyś dyskutowane na forum, a zapomniałeś o puncie 8,16 wyeliminowanie artylerii podczas pościgu i wydanie 1PR i 2 PR ( instrukcja to system naczyń połączonych nie istnieje jedno bez drugiego)
 
     
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 99
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018   

Witam

Kolego Hofner jeśli możesz podeślij link do tematu na forum poruszającego zagadnienia ruchu po drodze.

W moim mniemaniu fakt nie zamieszczenia w instrukcji ruchu wzdłuż drogi jest niedopatrzeniem, ale ruch ten był wielokrotnie interpretowany w poprzednich grach systemu.
Podczas wykonywania tego rodzaju ruchu, nie ponosi się dodatkowych kosztów (chyba że instrukcja stanowi inaczej np:zbombardowane miasta "stare Ardeny")

Strata punktów ruchu w 8.16 odnosi się do faz ruchu i ruchu strategicznego a nie pościgu.

Pozdrawiam
 
     
hofner
Kapitan


Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 1129
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018   

Podobne niedopatrzenie jest w tylu instrukcjach i niedopatrzenie z wysadzaniem mostu?

[ Dodano: Pon 05 Lut, 2018 ]
Odnośnie rozjeżdżania artylerii rozumiejąc literalnie przepis należy go rozumieć tak jak podałem wykładnie.Koszt rozjechania artylerii jest dodatkowym kosztem.
 
     
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 99
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018   

Doskonale to doszliśmy do konsensusu (-:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10