Przepisy systemu |
Autor |
Wiadomość |
nexus6
Szeregowy


Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 30 Skąd: szczecin
|
Wysłany: Wto 25 Lis, 2014
|
|
|
To napiszę inaczej. Czyli jak użyję bombowców o sile 17 to powinienem otrzymać lepszy rezultat nalotu dla kazdego rzutu od 2 do 12 niż np. gdybym użył bombowców o sile np.5 Zgadza się? I tak w rzeczywistości jest ale tylko dla rzutów od 3 do 11. Dla rzutów 2 i 12 tak nie jest. Efekt nalotu jest o dziwo lepszy przy sile bombowców 5 niż 17, a to jest wbrew logice. Więc jak można pisać, ze tabela jest ok? |
|
|
|
 |
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14532 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 25 Lis, 2014
|
|
|
Pan popełnia błąd w założeniach. Nikt nie napisał, że dla każdego rzutu. Wg pana sposobu myślenia każdy rzut powinien być skuteczny. A tak nie jest. Nawet największe naloty czasami nie trafiały w cel. I dlatego pozostawiamy niewielkie prawdopodobieństwo (6%), że nalot się nie uda |
_________________ https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts |
|
|
|
 |
czarek0402
Sierżant

Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 229 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 26 Lis, 2014
|
|
|
Chyba też przy rzucie 2 x 1K6 z reguły najczęściej wypada 6,7,8, a 2 lub 12 znacznie rzadziej. |
_________________ A jeśli komu droga otwarta do nieba,
Tym co służą ojczyźnie.
Jan Kochanowski (1530 - 1584) |
|
|
|
 |
Mr. Kubala
Szeregowy

Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 13 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017
|
|
|
1. Jednostka X jest zdezorganizowana. Nie ruszała się w swojej fazie ruchu, nie atakowała, nie walczyła z nikim bezpośrednio w trakcie całego etapu. Została jednak ostrzelana przez artylerię wroga ale nie poniosła strat. Czy w takim przypadku na koniec etapu jednostka powraca do normalnego stanu czy pozostaje zdezorganizowana na cały następny etap?
2. Czy będąc w strefie kontroli nieprzyjaciela mogę budować umocnienia? Zakładam, że w ostatniej fazie walki nie byłem zmuszony do wycofania się a w ostatniej fazie ruchu nie poruszyłem się.
3. Artyleria musi dokonać wyboru czy samodzielnie ostrzeliwuje wroga/wspiera atak czy może w własnej fazie walki zrobić to i to?
4. Jak rozwiązać taką sytuację? LINK
Nie potrafię określić, które jednostki niemieckie atakują konkretne jednostki rosyjskie. Według przepisu dana jednostka może zaatakować tylko RAZ jednak 1/1 AH powinna przeprowadzić atak wraz z 2 AH na 28 brygadę PPanc ORAZ zaatakować z kompanią Stugów 51 Dywizję piechoty... |
|
|
|
 |
stanley
Porucznik

Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 908
|
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017
|
|
|
1. tak
2. tak
3. wybiera
4. 51DS |
|
|
|
 |
Mr. Kubala
Szeregowy

Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 13 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017
|
|
|
1. Po odpowiedzi "tak" nie wiem które działanie jest poprawne Zdejmuję czy nie zdejmuję żeton dezorganizacji?
4. Czym kierować się przy przeprowadzaniu takich ataków? Niestety w Kursku mam masę takich sytuacji w których atakujący jest w strefie kontroli 2 jednostek równocześnie i może brać udział w 2 atakach ale według przepisów może przecież uczestniczyć tylko w jednym. |
|
|
|
 |
Michał Jakubik
Kapral

Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 99 Skąd: Aleks Kuj
|
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017
|
|
|
Rozstrzygając walki kieruj się wyłącznie "swoim interesem" w grze hehe czyli układ ataków dowolny ale zgodny z zasadami gry. |
|
|
|
 |
Wojtek-kob
St. szeregowy

Dołączył: 01 Kwi 2013 Posty: 76 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017
|
|
|
Mr. Kubala napisał/a: | 4. Czym kierować się przy przeprowadzaniu takich ataków? Niestety w Kursku mam masę takich sytuacji w których atakujący jest w strefie kontroli 2 jednostek równocześnie i może brać udział w 2 atakach ale według przepisów może przecież uczestniczyć tylko w jednym. |
To jest bardzo proste, zgodnie z przepisami oddziały nieufortyfikowane muszą zaatakować przeciwnika ale to gracz sam decyduje które jednostki atakują i jakiej kolejności, jednostki atakującego i obrońcy mogą uczestniczyć tylko w jednym starciu w trakcie etapu i tak wg. Twojego przykładu możesz przeprowadzić następujące ataki:
1. Oddział 2 AH atakuje 28 BPpanc , I/1 AH atakuje 51DP, StuG AH atakuje 31BPpanc, a 1/503 67DP.
lub
2. Oddział 2 AH atakuje 28 BPpanc a I/1 AH wraz StuG AH atakuje 51DP wtedy 1/503 musi zaatakować 31BPpanc oraz 67DP
lub
3. Oddział 2 AH wraz z I/1 AH atakuje 28BPpanc, StuG AH atakuje 51DP, 1/503 atakuje 31BPpanc i 67DP itd
Istnieje jeszcze kilka kombinacji walk dla tego przykładu które mógłbyś zastosować. |
|
|
|
 |
Mr. Kubala
Szeregowy

Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 13 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
"Most na małej rzece ulega zniszczeniu, jeżeli w jakiejkolwiek fazie gry na polu, którego krawędź stanowi most, znajdzie się dowolna jednostka nieartyleryjska, a gracz (...) zadeklaruje (kosztem 1 PR) zniszczenie mostu."
Stwierdzenie "w jakiejkolwiek fazie" sugeruje, że na samym początku gry podczas fazy ruchu niemców (posiadających inicjatywę i zaczynających grę) ich przeciwnik zajmujący pole na którego krawędzi znajduje się most może go zniszczyć kosztem 1 PR (którego nie będzie mógł wykorzystać w danej jednostce w swojej następnej fazie ruchu). Interpretuję ten przepis poprawnie? |
Ostatnio zmieniony przez Mr. Kubala Pią 02 Lut, 2018, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
hofner
Kapitan

Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 1129 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Ja nigdy tak tego przepisu tak nie interpretowałem ja przedmówca , sam jestem ciekaw co odpowie WZ. Ponadto kiedy ma nastąpić deklaracja obrońcy czy niszczy most przed ruchem jednostek gracza atakującego?
W grze Ardeness GMt rozwiązano to w ten sposób ze duza cześc mostów jest od razu zniszczona a zniszczenie mostu podczas ataku wiąże sie z pewnym ryzykiem,ze atakujący go zdobędą. |
|
|
|
 |
Michał Jakubik
Kapral

Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 99 Skąd: Aleks Kuj
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Podejrzewam ze "jakiejkolwiek" to niedopatrzenie autora gry.
Chodzi tu o fazę ruchu i ruchu strategicznego gracza poruszającego sie w tych właśnie fazach, tylko w tych fazach możne dojść do wydawania przez jednostki punktów ruchu. |
|
|
|
 |
hofner
Kapitan

Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 1129 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Taki zapis, który był powielany we wszystkich instrukcjach gier WB-95 sprawdzałem. Poczekajmy na odpowiedz autora systemu co miał na myśli. A jeśli było tak ja mówi autor poprzedniego postu to w fazie ruchu i walki atakującego nie można wysadzać mostu tylko w swojej fazie ruchu i walki.
[ Dodano: Sob 03 Lut, 2018 ]
Ja grałem tak jeśli przeciwnik nie zdobył mostu w fazie ataku, obrońca go mógł wysadzić w fazie swojego ruchu.Może nie było to w porządku ale zasada obowiązywała dla obu graczy . |
|
|
|
 |
Mr. Kubala
Szeregowy

Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 13 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
1. Poruszając się drogą (obojętnie czy główną czy boczną) i przejeżdżając przez miasto (przez które też biegnie droga w kierunku mojego ruchu) doliczam dodatkowe PR?
2. Rozjeżdżanie artylerii w pościgu- jednostka przeciwnika wycofuje się o 3 pola. Wykonuje pościg wykorzystując 2 PR. Na następnym polu stoi jednostka artylerii. Koszt wejścia na to pole to 1 PR a rozjechania artylerii kolejny. Daje to niestety 4PR a mogę wykorzystać tylko 3PR=nie mogę rozjechać artylerii. Dobrze rozumuję?
3. Jeśli jednostka nie ruszała się i nie walczyła przez cały etap ALE została ostrzelana przez artylerię wroga (bez żadnego nagatywnego skutku) to czy mogę zdjąć z niej żeton dezorganizacji? |
|
|
|
 |
Michał Jakubik
Kapral

Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 99 Skąd: Aleks Kuj
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
ad1 płacisz za drogę po której się poruszasz jak masz skrzyżowanie płacisz za drogę po której się poruszałeś a dopiero na kolejnym heksie za droge po której się poruszasz
ad2 w pościgu nie dysponujesz punktami ruchu i rozjeżdżasz wszystko co stoi na drodze pościgu
[ Dodano: Nie 04 Lut, 2018 ]
ad3 w 8.24 mowa jest o atakowanym odziale
więc uznał bym że oddział pozostaje zdezorganizowany
może WZ niech się wypowie i uściśli |
|
|
|
 |
hofner
Kapitan

Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 1129 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
Kolega Jakubik jest w błędzie odnośnie poruszania sie przez miasto. Wg.instrucji Charkowa koszt wejścia do miejscowości dla jednostek zmotoryzowanych +1PR zaś do miast +1PR dla wszystkich jednostek.Ponadto rozjechanie artylerii nawet w trakcie pościgu to koszt 1PR a okopanej 2PR. |
|
|
|
 |
Michał Jakubik
Kapral

Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 99 Skąd: Aleks Kuj
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
1. hofner napisał/a: | koszt wejścia do miejscowości dla jednostek zmotoryzowanych +1PR zaś do miast +1PR |
Dotyczy to odziałów które nie poruszają się wzdłuż drogi i wchodzą do miasta lub miasteczka.
2. Poruszając się wzdłuż drogi nawet przez miasto nie ponosi się dodatkowych kosztów w punktach ruchu.
3. paragraf 7.55 Oddział wykonujący pościg porusza się niezależnie od posiadanych punktów ruchu |
|
|
|
 |
hofner
Kapitan

Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 1129 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
w instrukcji nie ma opisu ze jest to ruch wzdłuż drogi a jedynie ze wejscie do miasta lub przekroczenia miasta kosztuje dodatkowo 1PR( patrz tabela)Było to kiedyś dyskutowane na forum, a zapomniałeś o puncie 8,16 wyeliminowanie artylerii podczas pościgu i wydanie 1PR i 2 PR ( instrukcja to system naczyń połączonych nie istnieje jedno bez drugiego) |
|
|
|
 |
Michał Jakubik
Kapral

Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 99 Skąd: Aleks Kuj
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
Witam
Kolego Hofner jeśli możesz podeślij link do tematu na forum poruszającego zagadnienia ruchu po drodze.
W moim mniemaniu fakt nie zamieszczenia w instrukcji ruchu wzdłuż drogi jest niedopatrzeniem, ale ruch ten był wielokrotnie interpretowany w poprzednich grach systemu.
Podczas wykonywania tego rodzaju ruchu, nie ponosi się dodatkowych kosztów (chyba że instrukcja stanowi inaczej np:zbombardowane miasta "stare Ardeny")
Strata punktów ruchu w 8.16 odnosi się do faz ruchu i ruchu strategicznego a nie pościgu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
hofner
Kapitan

Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 1129 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
Podobne niedopatrzenie jest w tylu instrukcjach i niedopatrzenie z wysadzaniem mostu?
[ Dodano: Pon 05 Lut, 2018 ]
Odnośnie rozjeżdżania artylerii rozumiejąc literalnie przepis należy go rozumieć tak jak podałem wykładnie.Koszt rozjechania artylerii jest dodatkowym kosztem. |
|
|
|
 |
Michał Jakubik
Kapral

Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 99 Skąd: Aleks Kuj
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
Doskonale to doszliśmy do konsensusu (-: |
|
|
|
 |
|