Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Przepisy systemu
Autor Wiadomość
Razer
Chorąży



Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 427
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

Chciałbym rozwiązać jeszcze jedną kwestię: otóż od gry Ardeny 44-45 (właściwie TiSa 15) pojawiła się możliwość wyjścia poza planszę. Powrót odbywa się ([15.33]) w następnej fazie ruchu z najbliższej strefy uzupełnień (nie jest podane czy chodzi o własną czy przeciwnika ale ponieważ można z drogi to zapewne można i ze strefy przeciwnika) lub najbliższej drogi.
Można zastosować opóźnienie wyjścia [15.32] i wyjść z innej strefy tej samej krawędzi.

Doprowadza to do abstrakcyjnych sytuacji:

1. można bezkarnie (jedynie tracąc zaopatrzenie – choć właściwie kwestia zaopatrzenia lub jego braku poza mapą też nie jest wyjaśniona) okrążać jednostki stojące blisko krawędzi mapy;
2. można wyjść przez krawędź i wrócić daleko od linii frontu wchodząc na dalekie tyły wojsk przeciwnika;
3. można wyjść w jednym rogu planszy a wrócić w przeciwległym, po dwóch dniach, mimo, że żadna jednostka by tak szybko tam nie dotarła, nawet gdyby równolegle do krawędzi biegła droga;
4. co więcej, po wyjściu poza planszę danej jednostki, nie można jej już w żaden sposób zatrzymać.

Wygląda na to, że obecnie, wyjście poza planszę jest wyjściem w jakąś zagiętą hiper-czasoprzestrzeń. Ja tego nie ogarniam. Poniżej autentyczne foto z gry w Ardeny: widać Mozę; Niemcy mogą sobie wyjść przez północną krawędź i wrócić już za Mozą okrążając amerykanów w Liege. W tym momencie gra się zakończyła bo zgodnie z przepisami można amerykanom zrobić kuku a to zepsuło sens rozgrywki.



Podobna niejasna sytuacja ma miejsce w Scenariuszu Luttich w Normandii: i Niemcy i Amerykanie mogą wychodzić przez południową krawędź mapy i okrążać się wzajemnie.

Jakie rozwiązania tego typu problemu stosujecie ???
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

Można wymyślać nawet najbardziej nieprawdopodobne rozwiązania. To tylko inwencja graczy. Tak jak to pokazuje rysunek nie można jednak zagrać gdyż na północ od 3 DPanc na pewno operują inne jednostki amerykańskie i najpierw nalezałoby z nimi powalczyć.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Razer
Chorąży



Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 427
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

Wojciech Zalewski napisał/a:
Tak jak to pokazuje rysunek nie można jednak zagrać gdyż na północ od 3 DPanc na pewno operują inne jednostki amerykańskie i najpierw nalezałoby z nimi powalczyć.

Niestety przepisy tego nie zabraniają, a wręcz zezwalają - [15.3]. We wcześniejszych grach WB-95 nie można było wyjść za planszę i to było jasne i proste. Krawędź mapy trzymała front, symulując obecność jednostek za planszą. Obecny [15.3] pozostawia ogromną lukę w przepisach.

Mam pewne rozwiązania:

1. Jeżeli jednostka opuszcza planszę przez krawędź, na której nie ma jej stref wyjścia to może powrócić na planszę tylko na odcinku krawędzi planszy między heksem, z którego opuściła planszę, a najbliższym heksem tej krawędzi mapy, na którym stoi jednostka przeciwnika lub który znajduje się w SK jednostki przeciwnika. (Zapobiega to okrążaniu i ucieczce na dalekie tyły uwzględniając niejako ciągłość linii frontu lub jak kto woli obecność jednostek przeciwnika za planszą).

1A. Ewentualnie powyższe ograniczenie może mieć miejsce jeżeli za planszę również wyjdą jednostki ,,blokujące’’ według zasady : żeby blokować jedną jednostkę nie zmotoryzowaną potrzeba jednej jednostki niezmotoryzowanej, aby blokować jedną zmotoryzowaną potrzeba jednej zmotoryzowanej lub dwóch niezmotoryzowanych. (Pomysł zaczerpnięty ze starej gry komputerowej Ardeny polskiej firmy Swords).

2. Koszt wyjścia za planszę (wejścia na heks ,,za-planszowy’’) - tyle ile wynosi koszt wejścia na heks z którego jednostka opuszcza planszę.

3. Zaopatrzenie za planszą - na ogólnych zasadach do heksa z którego jednostka wyszła za planszę, plus punkty za wejście na heks za planszowy jak w punkcie 2 (zakładając, że za planszą jednostka porusza się po drodze).

4. Po wyjściu za planszę, przez krawędź, na której nie ma jej stref wyjścia, jednostka może wejść na planszę, w najbliższej fazie ruchu z pola oddalonego maksymalnie o 4 heksy (niezmotoryzowana) lub 10 heksów (zmotoryzowana) od pola z którego opuściła planszę, każdy kolejny dzień ,,opóźnienia wyjścia’’ daje następne 4 lub 10 heksów.

5. W ogóle zakazać wychodzenia przez krawędź planszy na której jednostka nie ma stref wyjścia.
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

To ja mam lepsze rozwiązanie.Niech wojsko niemieckie wycofa się za wschodnią krawędź i idzie na północ i południe za mapą i niech tak się skrada za krawędzią aż do Atlantyku. Tego też instrukcja nie przewiduje.
Gra prowadzona jest na planszy załączonej do gry, i na niej gramy.
Przedstawiane przykłady są jedynie fikcją. Nigdy nie spotkałem się z takimi pomysłami
Dopowiem jeszcze, instrukcja nie przewiduje:
- kopania tuneli pod Ardenami
- budowania hipersonicznych mostów nad Ardenami
- spławiania rzekami niemieckich dywizji pancernych SS ani Wehrmachtu.
i miliona innych rzeczy
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

Razer napisał/a:
1. można bezkarnie (jedynie tracąc zaopatrzenie – choć właściwie kwestia zaopatrzenia lub jego braku poza mapą też nie jest wyjaśniona) okrążać jednostki stojące blisko krawędzi mapy

Rozumiem, że potrafi pan wskazać (po za mapą) pola po których biegnie zaopatrzenie?

Nie chce być źle zrozumiany, ale może pan mnożyć byty w nieskończoność, ja jednak proponuję zagrać, to o niebo większa przyjemność.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Razer
Chorąży



Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 427
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

W [15.3] są luki i powyżej proponuję ich rozwiązanie. Wiem, że można się kierować rozsądkiem ale co robić gdy brakuje wiedzy na temat: co się działo historycznie ,,za planszą''? Gra jest z założenia dla dwojga i po to są przepisy aby z przeciwnikiem się nie kłócić przy ich braku.
 
 
     
Razer
Chorąży



Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 427
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

Co do zaopatrzenia: jeżeli jednostka ma z danej krawędzi zaopatrzenie to logicznie rzecz biorąc po wyjściu przez tą krawędź powinna mieć zaopatrzenie, jeżeli nie ma zaopatrzenia z danej krawędzi to powinna być możliwość prowadzenia linii zaopatrzenia ,,za planszę'' na ogólnych zasadach.
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

Ale Niemcy nie mają zaopatrzenia z północnej krawędzi
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Razer
Chorąży



Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 427
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

Pan jest wydawcą, jeżeli sugeruje pan, że Niemcy po wyjściu przez północną krawędź nie będą mieli za planszą zaopatrzenia to ja to przyjmuję jako dogmat.
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

:) nie, no tego nie sugeruję
Proszę nie brać moich słów za dogmat, ja wolę jak się wymieniamy poglądami.
Tyle tylko, że ja uznaje, że nie wolno wchodzić w obcych strefach i wychodzić na tyłach wrogich wojsk, bo tam też są wrogie wojska.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
Ostatnio zmieniony przez Wojciech Zalewski Wto 15 Kwi, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Razer
Chorąży



Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 427
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

I o to mi chodzi. Jeżeli ustali pan (a tym bardziej, że tak gracie w Wawie), że nie można wychodzić za planszę, przez krawędź na której dany gracz nie ma stref wyjściowych, to już [15.3] staje się bardziej doprecyzowany.
 
 
     
Razer
Chorąży



Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 427
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2014   

Mam kilka trudnych pytań do pana Wojciecha:

Sytuacja taka: A2-1 / -1. Obrońca miał 1 PSB. Czy wówczas:
1. Atakujący wykonuje ucieczkę o 2 pola (chyba że nie chce i traci PSB) a obrońca ginie.
2. Atakujący nie wykonuje ucieczki może wejść na pole po pokonanym obrońcy.

Następna sytuacja:
Jednostka A atakuje na jednostki B i C. B i C są na różnych heksach. Rezultat B2. Jednostka B chce (bo tak jej pasuje) się wycofać o 2 pola. Jednostka C chce się wycofać tylko o jedno pole (bo tak jej pasuje).
3. Czy można tak zrobić że B cofa się o dwa a C o jedno pole?
4. Podejrzewam że 3. będzie TAK więc czy wówczas stratę 1 PSB może ponieść B? (według mnie może, bo gdyby obie wycofały się o jedno pole to B mogłaby ponieść stratę 1 PSB, więc czemu nie miałaby ponieść i wycofać się o 2 pola jak chce, w końcu obrońca decyduje, czy i jak się wycofuje i kto traci PSB).
5. Podejrzewam że przymus poniesienia strat przez C wynikałby tylko z użycia przez C gwiazdki (gdyby C ją miała i użyła w starciu a B nie)

6. Czy można bombardować (atakować artylerią lub LS) samotnie stojące sztaby? Nie pisze, że nie można. Mają tylko 1 PSB. W grze Normandia za zniszczenie sztabu jest 5 PZ (za zwykłą jednostkę tylko 2 PZ). Sztaby na ogół trzymają się samotnie na tyłach, żeby ich na linii frontu nie okrążyli i stanowią niezły i intratny cel do bombardowań.

7. Czy przepisy o zaopatrzeniu dotyczą również sztabów? (Chodzi o 1/2 PR i eliminację z braku zaopatrzenia)

Czy dezorganizacja jest ,,zaraźliwa’’ tzn. jeżeli na heksie stoją jednostka A –
zdezorganizowana i jednostka B – nie zdezorganizowana.
9.Czy B ulega dezorganizacji od A?

10. Czy żeton lotnictwa szturmowego oddziałuje tylko na 6 heksów tzw. SK tego żetonu (tak pisze –SK a SK to 6 heksów dookoła, na obrazku pole pod żetonem lotnictwa też jest innego koloru niż te 6 w SK. Więc na heksie ,,pod’’ żetonem lotnictwo nie działa??? Według mnie oddziaływanie powinno być na 7 heksów w ,,strefie oddziaływania’’ czyli do 1 heksa od żetonu.
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2014   

Sytuacja taka: A2-1 / -1. Obrońca miał 1 PSB. Czy wówczas:
Atakujący wykonuje ucieczkę o 2 pola (chyba że nie chce to traci w sumie 3 PSB) a obrońca ginie w miejscu (nie ścigając).

Jednostka A atakuje na jednostki B i C. B i C są na różnych heksach. Rezultat B2. Jednostka B chce (bo tak jej pasuje) się wycofać o 2 pola. Jednostka C chce się wycofać tylko o jedno pole (bo tak jej pasuje).
Czy można tak zrobić że B cofa się o dwa a C o jedno pole? - można (ale to dziwne rozwiązanie, bo po stracie 1 PSB obydwie mogą cofnąć się tylko o 1 pole)

Czy można bombardować (atakować artylerią lub LS) samotnie stojące sztaby? - Można, tylko po co? :) nie mają PSB to nie można ich zniszczyć.

Nie pisze, że nie można. Mają tylko 1 PSB. - dla tworzenia stosu.

Czy przepisy o zaopatrzeniu dotyczą również sztabów? (Chodzi o 1/2 PR i eliminację z braku zaopatrzenia) - NIE

Czy dezorganizacja jest ,,zaraźliwa’’ - NIE.

Więc na heksie ,,pod’’ żetonem lotnictwo nie działa - Działa
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Razer
Chorąży



Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 427
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2014   

Cieszę się, że na pana panie Wojciechu zawsze można liczyć z odpowiedziami. :mrgreen:

Ad.3 i 4. Taka sytuacja wystąpiła (w Normandii). B chciała się wycofać o 2 bo po wycofaniu o 1 byłaby w niekorzystnym terenie, z którego wyjście kosztowałoby dużo PR a po wycofaniu o 2 była od razu na drodze. Natomiast C mogła wycofać się tylko o 1 bo inaczej A w pościgu o 2 za C zamknęłaby okrążenie wokół sąsiedniego do C stosu.

Ad6. No właśnie nie byłem pewny co do tego. Gdzieś na forum była chyba dyskusja czy w rzeczywistości jakiś sztab został zniszczony (tj. wyeliminowany z walki) w efekcie bombardowania. I przykładów na to brak. Natomiast w instrukcji stoi że sztab ma 1 PSB, nie pisze że tylko do tworzenia stosów, tym bardziej, że dalej pisze , że można wyeliminować (równowartość 1 PSB) dowództwo stojące z jednostką zamiast odbierać 1 PSB jednostce, zatem to by potwierdzało że sztab ma ,,bojowy'' 1 PSB.
Czyli rozumiem z pana odpowiedzi, że: Sztabów nie można niszczyć atakami LB, LS ani samodzielnym ostrzałem artyleryjskim?

Pytanie 11. Czy zdobycie miasta, jako warunek zwycięstwa (lub punktów zwycięstwa) dotyczy tylko heksów miasta czy także fortyfikacji stałych sąsiadujących z tym miastem. (Szczególnie chodzi o zdobycie Cherbourga w Normandii)?

Pytanie 12.Właściwie jest to pytanie z Normandii ale dotyczy ogólnych zasad na najnowszych zasadach gwiazdek: atakuje brygada komandosów (piechota) z żółtą gwiazdką na oddział p-panc. z białą gwiazdką. W instrukcji pisze, że żółta nie działa w walce z innymi ale komandosi to nie jednostka z ,,pojazdem’’ na żetonie a biała działa na pojazdy a nie na piechotę.
Czy można zatem użyć tej żółtej czy niweluje ją biała?
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2014   

Czyli rozumiem z pana odpowiedzi, że: Sztabów nie można niszczyć atakami LB, LS ani samodzielnym ostrzałem artyleryjskim? - NIE MOŻNA

Pytanie 11. Czy zdobycie miasta, jako warunek zwycięstwa (lub punktów zwycięstwa) dotyczy tylko heksów miasta czy także fortyfikacji stałych sąsiadujących z tym miastem. - POLA MIEJSKIE

Pytanie 12.Właściwie jest to pytanie z Normandii ale dotyczy ogólnych zasad na najnowszych zasadach gwiazdek: atakuje brygada komandosów (piechota) z żółtą gwiazdką na oddział p-panc. z białą gwiazdką. W instrukcji pisze, że żółta nie działa w walce z innymi ale komandosi to nie jednostka z ,,pojazdem’’ na żetonie a biała działa na pojazdy a nie na piechotę.
Czy można zatem użyć tej żółtej czy niweluje ją biała? - MOŻNA
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Razer
Chorąży



Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 427
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2014   

Jeszcze jedno:
13. Kwestia niwelowania wpływu gwiazdek dla najnowszych przepisów (w starszych grach ze starszymi przepisami jeszcze bardziej się to komplikuje). Przykładowo: żółta atakuje na czarną. Które z poniższych stwierdzeń są słuszne:
a) Obrońca używa czarnej, niweluje atak żółtej i dostaje modyfikator 1, wówczas atakujący nie może użyć żółtej. (to jest raczej jasne że tak)
b) Obrońca używa czarnej, tylko niweluje użycie żółtej, nie chce modyfikatora (lub nie ma w obronie – starsze gry), wówczas atakujący nie może użyć żółtej ale gdy obrońca (stos) ponosi straty w tym starciu to przynajmniej 1 PSB ponosi jednostka z czarną za użycie czarnej do niwelowania.
c) Obrońca nie chce użyć czarnej (ma odział z 1 PSB i nie chce go stracić w przypadku strat wynikających z użycia czarnej) i wówczas atakujący może użyć żółtej gwiazdki.
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 29 Kwi, 2014   

A i B jest słuszne
C to wyjątkowy przykład, ale skoro są same czołgi to i tak one poniosą straty. no chyba, ze tam jest z nimi oddział inny.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Razer
Chorąży



Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 427
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014   

14. To nieco zmienię C i będzie tak:
Atakuje żółta + jednostki bez gwiazdki na czarną + jednostki bez gwiazdki.
Czarna gwiazdka ma 1 PSB i obrońca nie chce jej stracić.
A: Czy można użyć żółtej jeżeli obrońca powie, że nie używa czarnej czy nie można użyć żółtej bo nie działa przeciwko czarnej niezależnie czy użyje się czarnej czy nie ?
B: W przypadku kiedy obrońca nie chce użyć modyfikatora czarnej (lub nie może – starsze gry) natomiast chce użyć czarną do niwelowania użycia żółtej, czy wówczas w przypadku poniesienia strat przez stos obrońcy 1 PSB musi stracić ta z czarną?

15. Atakuje żółta i biała (samobieżna) gwiazdka na czarną + jednostki bez gwiazdki.
A: Czy można użyć żółtej bo biała niweluje wpływ czarnej czy nie można użyć żółtej bo nie działa przeciwko czarnej mimo, że biała niweluje czarną?
C: Jeżeli czarna niweluje żółtą mimo, że sama nie ma modyfikatora bo niweluje ją biała a obrońca będzie musiał stracić 1 PSB to ten 1 PSB traci czarna (za niwelowanie)?
 
 
     
Razer
Chorąży



Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 427
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sob 10 Maj, 2014   

Proszę pana Wojciecha o odpowiedzi na moje pytania w tym temacie oraz Charkowa i Normandii:

Ponawiam pytania nr 14 i 15 z poprzedniego postu.

16. Jak należy rozdzielać PS lotnictwa podane w tabeli na żetony? Od Normandii nie jest to wyjaśnione a w Normandii były niejako historyczne związki lotnicze co sugerowałoby poniższy przykład A. Zatem przykład dla Charkowa: ruski mają tylko 2 żetony LS - jeden 4na3 PS drugi 3na2 PS. W tabeli jest np. 4 PS do użycia. Zatem który przykład jest słuszny:
A: można użyć wszystkich żetonów LS załączonych do gry tzn. tych dwóch żetonów przyjmując że mają po 2 PS (co by oznaczało, że gdy w tabeli jest 2 PS to używa się dwóch żetonów po 1 PS),
B: można użyć tylko jednego żetonu z 4 PS (co by oznaczało, że gdy w tabeli jest 2 PS to używa się też tylko jednego żetonu z 2 PS)

17. Czy dobrze rozumiem punkt [15.3]? :
Jeżeli gracz CHCE to może wprowadzić uzupełnienia w tym samym etapie, w którym wchodzą te uzupełnienia, z sąsiedniej strefy (tzn. TYLKO z tych dwóch heksów oznaczonych literami) wykorzystując 1/2 PR ([15.31], zatem NIE MOŻE w tym etapie wyjść z HEKSA sąsiadującego z heksem strefy. ,,Sąsiednie’’ strefy dla np. strefy ,,N’’ to TYLKO strefy ,,M’’ i ,,O’’. Jeżeli jednostka opóźni wyjście, to w następnym etapie może wyjść z dowolnego HEKSA, niekoniecznie heksa strefy (w [15.32] jest niejasne sformułowanie ,,punktu’’ a w przykładzie poniżej jest znowu określenie ,,strefy’’, poza tym trudno żeby nie mógł w dowolnego heksa, bo to by oznaczało, że jak przeciwnik zablokuje wszystkie strefy - heksy z literami na danej krawędzi to w ogóle by z tej krawędzi przeciwnik nie mógł wprowadzić uzupełnień).

18. Rozumiem, że biała gwiazdka nie działa na żadne jednostki ZMOTORYZOWANE (tj. przewożone w ciężarówkach - dodatkowy symbol małej ciężarówki) np. artyleria zmotoryzowana tj. artyleria polowa w ugrupowaniu marszowym, piechota zmotoryzowana?

19. Czy biała gwiazdka działa na jednostki motocyklowe? (na żetonie niby jest ,,pojazd’’)???

20. Punkt [7.32] (Charków) mówi o konieczności rzutów na dezorganizację przy wynikach A2/B2 i więcej.
Czy nie prościej by było zamiast tego punktu dać po prostu te kropki w tabeli Rezultaty Walk przy odpowiednich wynikach? (czy też może [7.32] ma jakiś głębszy sens, którego nie znalazłem)
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 10 Maj, 2014   

14. A można
B: tak

15. A - nie
C: tak
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9