Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Przepisy systemu
Autor Wiadomość
Vaclaw
Szeregowy


Dołączył: 22 Mar 2004
Posty: 38
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2004   Przepisy systemu

Do wszystkich systemów dodano ten temat więc dlaczego by nie do tego ? :D
 
 
Vaclaw
Szeregowy


Dołączył: 22 Mar 2004
Posty: 38
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2004   

Czy można w grze Bagration na jednym polu zabudowy miejskiej Warszawy postawić więcej żetonów Powstanie ?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2004   

tylko jeden
 
 
 
Viking
Major



Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 1912
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2004   

naszla mnie taka mysl ze moze w grze ,,Bagration" dotychczasowe zetony powstania mozna by zastapic nowymi tzn takimi ktore reprezentowaly by konkretne zgrupowania AK walczace w powstaniu(bylo ich ponad 20) a dzialaloby to na podobnej zasadzie jak np partyzanci jugoslowianscy w ,,Budapeszcie",dotychczasowy przepis o powstaniu jest troche sztuczny np w przypadku zblizenia sie 1AWP czy odzdzialow radzieckich powstancy nie moga wykazac nawet minimalnej inicjatywy bo nie sa reprezentowani w grze przez jednostki bojowe-w sumie bylo to 40tys ludzi na tylach niemieckiego frontu i przydaloby sie umozliwic im jakis wplyw na przebieg bitwy, poza tym mozna by tez dodrukowac dodatkowe jednostki tlumiace powstanie w rzeczywistosci bylo to wiele pulkow policyjnych, rezerwowych i cudzoziemskich wchodzacych np w sklad ss, a w grze te odzdzialy sa reprezntowane zaledwie przez bodajze 3 zetony,moim zdaniem to troche za malo :roll: ,nowe zetony mozna by dolaczyc np do ktoregos z numerow ,,taktyki i strategii" wiem ze do Bagrationa juz dodawano nowe zetony ,ale mysle ze zetony nowych jednostek,ktore walczyly w Warszawie(powstancow plus sztab AK i Niemcow) bardzo uatrakcyjnily by ta gre- co sadza o tym pomysle szanowni Redaktorzy?
 
 
 
Viking
Major



Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 1912
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2004   

mozna by tez dodrukowac zeton sztabu 9armii niemieckiej ktorego w grze zabraklo :)
 
 
 
Mariusz Orzoł
Szeregowy



Dołączył: 07 Kwi 2004
Posty: 19
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Sob 24 Kwi, 2004   

Jedno mnie frapuje. Dlaczego piechota, w sumie czołgi również, poruszają się z szybkością ślimaka? Przecież jednostki w systemie batalionowym poruszają się dwa razy szybciej.
 
 
Piechur
St. sierżant


Dołączył: 29 Mar 2004
Posty: 288
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2004   

Ale skala mapy jest trochę inna.
_________________
Dla tych co w boju zapragnęli słynąć.
Dwie tylko drogi.
Zwyciężyć lub zginąć.
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2004   

Co do przepisow to jeden nie daje mi spokoju. Chodzi o lotnictwo a dokladniej o spowalnianie ruchów jednostek. Przepis mowi iz kazdy zeton obniza o 1/2 PR , i mowi ze taki wplyw lotnictwa sie kumuluje. Grajac w budapeszt skutecznie wyeleminowalem z gry 2korpusy pancerne sowietow zanim wogle sie poruszyly- w sumie to bylo 7 jednostek! A moze po prostu dokonalem zlej interpretacji, nie wiem ale to mi skutecznie obrzydzilo ta gre. Wiec jak to jest z tym przepisem?
 
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Śro 28 Kwi, 2004   System WB95

CZy jest rozwinięcie przepisów do tego systemu: o walkę w marszu czy walkę ogniową
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
Mariusz Orzoł
Szeregowy



Dołączył: 07 Kwi 2004
Posty: 19
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Śro 28 Kwi, 2004   

Mapa w bitwach ma około 2 km. Natomiast w "Bagrationie" jakieś 3 km. Czy to jest duża różnica?
 
 
Kiedryn
St. sierżant



Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 342
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 28 Kwi, 2004   

no... kilometr :-)
_________________
Jeżeli wyparłeś wroga z jego pozycji to nie zabieraj się za drugie śniadanie bo on może wrócić i zabrać ci kanapki.
 
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 02 Maj, 2004   

Jeszcze raz pokornie proszę o przeprowadzenie wykładni na temat spowalniania ruchow przez lotnictwo.
 
 
 
Piechur
St. sierżant


Dołączył: 29 Mar 2004
Posty: 288
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 04 Maj, 2004   

Ja widzę to tak. Jedzie sobie brygada bohaterskich radzieckich czołgistów. Uznajmy, że wykorzystali dwa punkty ruchu i wjechali w strefę działania Rudlowego lotnictwa. W tym momencie tracą połowę posiadanych punktów ruchu (6-3=3). Rosyjscy pancerniacy siadają i "myślą". Jedziemy do przodu, w strefie kontroli lotnictwa to wydajemy jeden punkt ruchu i tracimy ponownie połowę punktów ruchu czyli 3-1 (za ruch) =2 które dzielimy na pół, wychodzi 1. I wtedy rosjanie mogą wykonać ruch o jedno pole, mając gdzieś dalsze dzielenie punktów ruchu.
_________________
Dla tych co w boju zapragnęli słynąć.
Dwie tylko drogi.
Zwyciężyć lub zginąć.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 04 Maj, 2004   

Prawie TAK, jeżeli oddział na pocxątku posiada 8 PR, jedzie sobie jedzie i jedzie po 3 PR wchodzi w SK lotnictwa wroga to moze wykonać jeszcze 1 PR, jeżeli wykorzystał4 i wiecej PR to staje na pierwszym polu SK lotnictwa. jeżeli rusza a jest "obstawiony" dwoma lotnictwami to posiada na starcie 2 PR itd
 
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Czw 13 Maj, 2004   

Jeśli po przemieszczeniu jednostek (w fazie ruchu oczywiście) w strefie kontroli przemieszczanej jednostki znalazł się sztab (zabrakło punktów ruchu żeby go "nadrepnąć"). Czy możliwe jest zaatakowanie takiej niejednostki, Która zgodnie z zasadami (tak mi się wydaje walczyć samodzielnie nie może)? Czy to że sztab znalazł się w SK wrogiego oddziału jakoś na niego wpływa?
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 13 Maj, 2004   

oczywiście że nie można go zaatakować, ale można rozjechać w nast, fazie. sztaby nie mają PS i nie walczą
 
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Pią 14 Maj, 2004   

W następnej fazie ruchu to on mi już ucieknie, albo się zastawi jednostką i nici z rozjeżdżania :twisted:
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
Barglad
Plutonowy


Dołączył: 18 Mar 2004
Posty: 189
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 24 Maj, 2004   Nietypowa walka z artylerią

W czasie ostatniej rozgrywki w okolicach Charkowa zdarzyła się nietypowa sytuacja. Samotnie stojący oddział artylerii został zaatakowany przez regiment maruderów piechoty niemieckiej. Walka zakończyła się rezultatem -1/A2 (Rosjanie dostali wsparcie artyleryjskie). Pojawił się problem jak wybrać drogę ucieczki dla Niemców. W związku z tym, że artyleria nie posiada SK piechota uciekła przez pole sąsiadujące z zaatakowaną artylerią (w kierunku własnych sił). Dodatkowo po drodze zniszczyła sztab armii radzieckiej.

Czy prawidłowo wykonano ucieczkę? Czy być może należało się oddalić o dwa pola od zaatakowanej artylerii, a nie od pola z którego atak został wykonany? Czy podczas ucieczki można zniszczyc samotnie stojący sztab przeciwnika?
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Pon 24 Maj, 2004   

Raczej nie, doszłoby do tego że jeszcze byś chciał rozjechać zaatakowany oddział artylerii, który zresztą wygrywając bitwę skazałby się na unicestwienie. Paranoja nie??
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Pon 24 Maj, 2004   Droga

W czasie mojej pierwszej rozgrywki od dosyć długiego czasu z żywym przeciwnikiem (Barglad pozdrawiam :) ) wyniknęły oczywiście wątpliwości natury interpretacyjnej. Mianowicie jeśli poruszając się po drodze zjeżdżam z niej, to czy za wejście na pole po którym jeszcze droga biegnie wydaję punkty ruchu "za drogę", czy za teren po którym biegnie droga. (następnym polem jest już pole bez drogi)
Czyli mówiąc prościej. Czy podstawą do punktów ruchu za drogę jest przekroczenie krawędzi z drogą, czy też poruszanie się po jej całej długości od krawędzi do krawędzi? Chyba nie zakręciłem zbytnio ;)
Domyślam się, że powinno być analogicznie do [4.3.1] z Falaise.

Jeśli chodzi o ten sztab to chyba rzeczywiście niesłusznie zginął :) .
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,64 sekundy. Zapytań do SQL: 8