Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Wrzesień 1939 w całości
Autor Wiadomość
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018   

GO Wyszków jest w grupie odwodów, więc jak NW zdecyduje o przydziale podczas rozgrywki tak będzie.
 
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 119
Skąd: Mława
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018   

Świetna wiadomość!!! :grin:
 
     
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018   

Siadłem do instrukcji i na pierwszy ogień poszły fazy rozgrywki. Poniżej jak ja bym to widział:

Cytat:
[3.0] FAZY I ETAPY GRY

Faza 1 – faza pogody
1. Rzuty na pogodę na poszczególnych mapach
2. Losowanie karty zdarzeń
Faza 2 – Faza rozpoznania niemieckiego
1. Rzut na powodzenie misji dla każdego pola rozpoznania lotniczego
2. Rozpoznanie lotnicze i straty lotnictwa rozpoznawczego
3. Oznaczenie rozpoznanych jednostek polskich
4. Ruch niemieckich jednostek rozpoznawczych (jednostki po wykonaniu ruchu obracane są o 90°)
5. Oznaczenie rozpoznanych jednostek polskich
Faza 3 – atak lotnictwa niemieckiego
1. Rozstawienie żetonów lotnictwa myśliwskiego
2. Ataki bombowe
3. Rozstawienie żetonów lotnictwa paraliżującego
4. Walki powietrzne
5. Zdjęcie żetonów rozpoznania z jednostek polskich
Faza 4 – ruch oddziałów niemieckich
1. Reorganizacja niemieckich jednostek zdezorganizowanych i spanikowanych obróconych o 180°
2. Próby reorganizacji niemieckich jednostek zdezorganizowanych i spanikowanych stojących z dowództwem
3. Wejście uzupełnień niemieckich (jednostki po wykonaniu ruchu obracane są o 90°)
4. Ruch jednostek niemieckich (jednostki po wykonaniu ruchu obracane są o 90°)
5. Budowa umocnień polowych przez jednostki niemieckie
6. Zdjęcie żetonów „Ucieczka” z jednostek niemieckich
7. Obrócenie o 180° niemieckich jednostek zdezorganizowanych i spanikowanych które nie wykonały ruchu
Faza 5 – ataki jednostek niemieckich
1. Przydzielenie jednostek wsparcia lotniczego przez gracza niemieckiego
2. Walki powietrzne
3. Zdjęcie żetonów lotnictwa polskiego
4. Ataki jednostek niemieckich (zaatakowane jednostki polskie oraz użyta artyleria obracane są o 90°):
5. Ustawienie żetonów „Jednostka w natarciu” na niemieckich jednostkach wykonujących pościg
6. Ustawienie żetonów „Ucieczka” na jednostkach polskich wykonujących odwrót
7. Zdjęcie żetonów „Jednostka w natarciu” z jednostek polskich
Faza 6 – kontratak jednostek polskich
1. Jednostki polskie, które nie są odwrócone o 90° mogą kontratakować jednostki niemieckie nie będące w natarciu
Faza 7 – zaopatrzenie jednostek niemieckich
1. Sprawdzenie zaopatrzenia jednostek niemieckich i rozstawienie żetonów „Brak zaopatrzenia”
2. Ustawienie odwróconych żetonów do pozycji normalnej
3. Odbudowa mostów w odległości do 3 pól od dowództw niemieckich
4. Rzut na zaopatrzenie niemieckich jednostek szybkich (w przypadku braku paliwa żetony obraca się o 90°)

Faza 8 – Faza rozpoznania polskiego
1. Rzut na powodzenie misji dla każdego pola rozpoznania lotniczego
2. Rozpoznanie lotnicze i straty lotnictwa rozpoznawczego
3. Oznaczenie rozpoznanych jednostek niemieckich
4. Ruch niemieckich jednostek rozpoznawczych (jednostki po wykonaniu ruchu obracane są o 90°)
5. Oznaczenie rozpoznanych jednostek niemieckich
Faza 9 – atak lotnictwa polskiego
1. Rozstawienie żetonów lotnictwa myśliwskiego
2. Ataki bombowe
3. Rozstawienie żetonów lotnictwa paraliżującego
4. Walki powietrzne
5. Zdjęcie żetonów rozpoznania z jednostek niemieckich
Faza 10 – ruch oddziałów polskich
1. Reorganizacja polskich jednostek zdezorganizowanych i spanikowanych obróconych o 180°
2. Próby reorganizacji polskich jednostek zdezorganizowanych i spanikowanych stojących z dowództwem
3. Wejście uzupełnień polskich (jednostki po wykonaniu ruchu obracane są o 90°)
4. Ruch jednostek polskich (jednostki po wykonaniu ruchu obracane są o 90°)
5. Budowa umocnień polowych przez jednostki polskie
6. Zdjęcie żetonów „Ucieczka” z jednostek polskich
7. Obrócenie o 180° polskich jednostek zdezorganizowanych i spanikowanych które nie wykonały ruchu
Faza 11 – ataki jednostek polskich
1. Przydzielenie jednostek wsparcia lotniczego przez gracza polskiego
2. Walki powietrzne
3. Zdjęcie żetonów lotnictwa niemieckiego
4. Ataki jednostek polskich (zaatakowane jednostki polskie oraz użyta artyleria obracane są o 90°):
5. Ustawienie żetonów „Jednostka w natarciu” na polskich jednostkach wykonujących pościg
6. Ustawienie żetonów „Ucieczka” na jednostkach niemieckich wykonujących odwrót
7. Zdjęcie żetonów „Jednostka w natarciu” z jednostek niemieckich
Faza 12 – kontratak jednostek niemieckich
1. Jednostki niemieckie, które nie są odwrócone o 90° mogą kontratakować jednostki polskie nie będące w natarciu
Faza 13 – zaopatrzenie jednostek polskich
1. Sprawdzenie zaopatrzenia jednostek polskich i rozstawienie żetonów „Brak zaopatrzenia”
2. Ustawienie odwróconych żetonów do pozycji normalnej
3. Odbudowa mostów w odległości do 3 pól od dowództw polskich
4. Rozstawienie jednostek wystawianych przez OZ
5. Uzupełnianie jednostek
6. Przydzielanie jednostek do Grup Operacyjnych
 
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 119
Skąd: Mława
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

Mógłbyś powiedzieć coś więcej o tym "obracaniu" jednostek?
 
     
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

W opisie zawarłem też wskazówki dla siebie co mam robić, żeby się nie pogubić w rozgrywce. Muszę zaznaczać żetony poruszone, te co były atakowane, rozpoznane przez przeciwnika bo tylko na takie może lotnictwo atakować itp.
Was to nie będzie dotyczyć.
 
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 119
Skąd: Mława
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

Jednostki rozpoznawcze (polskie)-Czy planujesz dać dywizjom piechoty jakieś rozpoznanie?Czy trzeba liczyć na lotnictwo i TKS z brygad kawalerii?

Przepraszam że dopytuję ale jestem podekscytowany projektem którego się podjąłeś.
 
     
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

Ciesze się, że Cię to zainteresowało. Nie będzie oddziałów dla dywizji ale może jednostki kawalerii będą mogły rozpoznawać. Jedynie rozdzieliłem jednostki rozpoznawcze niemieckich dywizji na kilka żetonów (jeśli miały duzo pojazdów). W sumie Niemcy atakują więc to oni potrzebują dużo rozpoznania.
Może nagram filmik z prezentacją rzeczy i rozwiazań, które zrobiłem.

[ Dodano: Śro 24 Sty, 2018 ]
Przykładowe żetony:




Pozwolę sobie jeszcze tutaj wrzucić rozwiązania z tematu modyfikacji zasad:

Wojtek-kob napisał/a:


Marsz forsowny:
1. Pełnosprawne jednostki niezmotoryzowane (nie będące przykryte żetonem ,,D” bądź ,,P”), które w swojej fazie ruchu wykonują cały ruch po drodze głównej, ponadto rozpoczynają i kończą ruch nie będąc we wrogiej strefie kontroli a w fazie lotniczej nie były celem nalotu lotniczego, mogą wykonać marsz forsowny (MF).
2. Oddział który wykonuje marsz forsowny porusza się wydając 1/2 punktu ruchu.
3. Oddział który poruszał się wykorzystując ,,Marsz forsowny” przykrywany jest, żetonem DEZORGANIZACJA.
4. W kolejnym etapie jednostka może kontynuować marsz forsowny, w takim razie żeton DEZORGANIZACJA pozostaje na jednostce.
5. Żeton DEZORGANIZACJA pozostaje na jednostce do czasu spełnienia warunków opisanych w pkt. 21.3


Komendant napisał/a:


Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem by oddać organizację (jak w grach komputerowych Battles in Normandy). Czyli jeśli jednostki danego pułku/dywizji są w określonej odległości od siebie to otrzymują bonus (PS lub modyfikator). Gdy jakaś jednostka zostanie zniszczona to modyfikacji już nie ma. Przy czym jednostki niemieckie mają większy promień, a polskie mniejszy promień zasięgu. Byłoby to coś w jakiś sposób oddające działanie dowództw dywizji i oddanie stopnia poziomu łączności.

Kolejna kwestia to możliwość dania oddziałom rozpoznawczym oraz kawalerii opcji opóźniania przeciwnika. Widziałbym to na zasadzie możliwości wykonania odwrotu przez takie jednostki podczas ataku na nie bez rozstrzygania walki.

Działania opóźniające:
1. Działania opóźniające mogą wykonywać jednostki rozpoznawcze oraz jednostki kawalerii, które nie uległy dezorganizacji lub panice.
2. Podczas ataku na takie jednostki mogą one wykonać odwrót (B2) bez rozstrzygania walki. Wykonywany jest rzut na dezorganizację.
3. Droga odwrotu nie może przebiegać przez wrogie strefy kontroli, rzeki i teren niedostępny.
4. Po wykonaniu odwrotu jednostka musi znaleźć się 2 heksy od jednostek wroga, które atakowały.
5. Jeśli punkty 1 i 2 nie mogą zostać spełnione to jednostka nie może wykonać odwrotu i walka jest rozstrzygana na normalnych zasadach.
6. Po odwrocie jednostkę uciekającą przykrywa się, żetonem "U".
7. Atakujący może wykonać pościg. Po wykonaniu pościgu jednostkę atakującą przykrywa się żetonem "jednostka w natarciu".

Pozwoli to opóźniać marsz wojsk niemieckich, jednostki kawalerii nie będą tak szybko topnieć. Żeton "U" nie pozwoli się okopać, a żeton w natarciu wymusi wycofanie się chociaż o jedno pole by przygotować się znowu do opóźnienia.


Cytat:
Panowie potrzebuję propozycji na przepisy dla lotnictwa.
Stworzyłem żetony eskadr po obu stronach (bez lotnictwa rozpoznawczego)

Póki co luźne rozważania na temat:

Lotnictwo:
- podział na myśliwce, bombowce nurkujące, bombowce
- myśliwce i bombowce nurkujące mogą działać na zasadzie lotnictwa paraliżującego (jeden dywizjon jak żeton o sile 2 pkt) ale wtedy mają zasięg ograniczony o 1/3

Lotniska:
- założyłem przypisanie dywizjonom lotnisk (czerwone numery).
- lotniska niemieckie mogą się przemieszać (przebazowanie), na zasadzie: 1 etap, odwracamy żeton i mamy ciężarówkę i zasięg ruchu (patrz zdjęcie) ograniczony o 1/2, drugi dzień ruch całością PR, trzeci dzień 1/2 PR i odwracamy na lotnisko, lub drugiego dnia 1/2 PR i odwracamy. W tym czasie samoloty nie wykonują akcji. Ustawiać można tylko w terenie czystym.
- lotniska polskie planuję zrobić na stałe jak najbliżej stanu z września, przebazowanie będzie na zasadzie zamiany żetonu lotniska polowego bez numeru na taki z numerem.

Bombardowania:
- chciałbym aby po odpowiednio silnym bombardowaniu miasta kłaść żeton zniszczonego miasta, który utrudnia ruch.
- bombardować można tylko niektóre miasta (np. tam gdzie stacjonują jednostki) chyba, że zezwolić na bombardowanie wszystkich ale to nie jest zgodne z konwencjami.
- jest też żeton zbombardowanego terenu i zastanawiam się czy ma mieć wpływ na ruch czy po prostu stawiać go jako zniszczona droga lub tory kolejowe

Chciałbym określić zasady walk powietrznych, jak określać siłę jednostek (modyfikator czy PS), zasady bombardowania

Będę wdzięczny za pomysły :)

[ Dodano: Czw 19 Paź, 2017 ]

Panowie pomóżcie w pierwszej kwestii.

Czy lotnictwo traktować jako modyfikatory jak do tej pory? Jeśli tak to jaki modyfikator przyjąć dla eskadry?
Wtedy zostajemy przy uproszczeniu systemu i walki też się uprości. Czyli jak spotykają się myśliwce to zdejmujemy z planszy (można wykonać jakiś rzut np. 2k6 i przy wyniku 2 żeton znika z gry). W przypadku spotkania bombowców i myśliwców to przerwanie akcji.

Czy może jako punkty siły? Tylko dochodzi multum tabelek i wykreślania ale możliwe jest uwzględnianie strat.


Cytat:

Ośrodki zapasowe zmodyfikowałem poprzez stworzenie tabeli jak wycinek poniżej oraz wykonanie żetonów uzupełnień.

 
 
     
Grisznak
Porucznik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 748
Skąd: Włocławek
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

Śliczne te nowe żetony lotnictwa i artylerii. Mam pytanie, skąd się bierze zator (w sensie, co go wywołuje w trakcie rozgrywki).

Moja propozycja odnośnie zasady o odcinaniu zaopatrzenia przez polskie miasta i miejscowości - może by wprowadzić (zapożyczoną z serii Next War) mechanikę oczyszczania, która po przeprowadzeniu odpowiedniej procedury, pozwałaby uznawać takie miasto za już nie odcinające zaopatrzenia?

Rozmiar: minimalne siły potrzebne do przeprowadzenia operacji
Miejscowość: batalion
Miasto: pułk

Procedura: Oddział wchodzi na pole i zostaje przykryty żetonem o nieznanej dla gracza wartości (od 2 do 5). Po zakończeniu fazy walki żeton jest odwracany i gracz wykonuje rzut k6. Jeśli wynik jest wyższy lub równy liczbie na żetonie, miasto jest "oczyszczone" i może przez nie normalnie przebiegać zaopatrzenie.
Modyfikatory:
-1 operację przeprowadzają dwukrotnie większe siły niż wymagane minimum
-1 operację przeprowadzają wspólnie jednostki piechoty i pancerne
+2 operacja prowadzona jest w strefie kontroli polskiej jednostki

Jeśli "oczyszczone" pole zostanie zajęte przez polskie jednostki, wówczas żeton oczyszczania usuwany jest z planszy.

Ech, od tego gadania o W-39 odpalę sobie chyba znowu "Fall Weiss" :)
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

Zator jest efektem działania karty zdarzeń. Gracz niemiecki zagrywając kartę: UCHODŹCY NA DROGACH Na 4 wybranych polach z drogą rozkłada żetony „Zator”. Koszt przejścia przez takie pole wynosi +3PR. Karty takie w grze są dwie.

Kiedyś na Planette był świetny dokument o walkach w 1939 i ładnie pokazano taktykę niemiecką. Między innymi jak atakami lotniczymi wypędzano ludzi na drogi by blokować marsze jednostek wroga w stronę frontu.

Oglądałem pierwszy odcinek rozgrywki ale w zapowiedziach widziałem właśnie o tym oczyszczaniu. Teraz w instrukcji jest tak, że miejscowości będące w odległości 5 pól od jednostki niemieckiej nie odcinają zaopatrzenia. Dlatego dorobiłem więcej jednostek Grenzwachtu (tyle batalionów ile miały).
Jest to ciekawa propozycja z opcją oczyszczania miast ale jednak bym to jakoś uprościł.

[ Dodano: Czw 25 Sty, 2018 ]
Na podstawie propozycji od Grisznak:

Linia zaopatrzenia może przebiegać tylko przez miejscowości wroga, które zostały zajęte.
Procedura zajmowania miejscowości:

1. W fazie ruchu jednostka wchodzi do miasta.
2. W kolejnym etapie w fazie ruchu na miasto kładzie się żeton "Zajęte" i jednostka nie może się poruszyć w tym etapie.

Minimalne siły potrzebne do przeprowadzenia operacji:
Miejscowość: batalion
Miasto: 2 bataliony
Duże miasto: pułk

Dorobiłem przy okazji żetony:

 
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 119
Skąd: Mława
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

Czy będzie możliwość pobrania wszelkich modyfikacji,tabel oraz żetonów (zaprojektowanych przez ciebie Komendancie)?
 
     
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

Przyznam, że nie zastanawiałem się nad tym bo zainteresowanie tematem jak widać jest małe.
Myślę, że uczciwie będzie udostępnienie materiałów osobom, które włożą wysiłek w stworzenie tej modyfikacji.

Planuję też przez weekend nagrać jakiś filmik i pokazać "namacalnie" jak wyglądają elementy, które już mam wraz z opisem.

[4.0] ZASADY RUCHU
[4.32] [4.33]
Ruch po drogach
1. Ruch po drodze głównej: 9 pól (27km) lub 2 PR za 3 pola po drodze
2. Ruch całkowicie po drodze gruntowej: +1 pole

[4.6] Marsz forsowny
[4.61] Pełnosprawne jednostki niezmotoryzowane (nie będące przykryte żetonem ,,D” bądź ,,P”), które w swojej fazie ruchu wykonują cały ruch po drodze głównej, ponadto rozpoczynają i kończą ruch nie będąc we wrogiej strefie kontroli a w fazie lotniczej nie były celem nalotu lotniczego, mogą wykonać marsz forsowny (MF).
[4.62] Oddział który wykonuje marsz forsowny porusza się po drodze głównej wydając 1/2 punktu ruchu.
[4.63] Oddział który poruszał się wykorzystując ,,Marsz forsowny” przykrywany jest, żetonem DEZORGANIZACJA.
[4.64] W kolejnym etapie jednostka może kontynuować marsz forsowny, w takim razie żeton DEZORGANIZACJA pozostaje na jednostce.
[4.65] Żeton DEZORGANIZACJA pozostaje na jednostce do czasu spełnienia warunków opisanych w [21.3]

[5.0] Tworzenie stosów
[5.21] Po zakończeniu każdej fazy na żadnym polu nie mogą stać oddziały o łącznej sile większej niż 15 PS. Na polach oznaczonych jako twierdze mogą przebywać wojska o łącznej sile do 18 PS.
[5.23] Każda jednostka pancerna, rozpoznawcza, motocyklowa i ckm, dla potrzeb tworzenia stosu, dla każdego 1 PS posiada 0,5 PS.

(15 PS ze względu na to że batalion piechoty dywizji niemieckiej ma 5 PS)

[7.0] Strefa kontroli
[7.25] SK nie posiadają oddziały spanikowane oraz oddziały posiadające w sumie mniej niż 3 PS i znajdujące się na jednym polu (siły oddziałów spanikowanych nie wlicza się do sumy PS).
 
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 119
Skąd: Mława
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Czy pociągi (pancerne) będą miały możliwość rozpoznania pól przy torach (sąsiednich)? Zastanawiam się nad tym ponieważ w skład pociągu wchodziły np. czołgi,grupa wypadowa piechoty czy drezyny :roll:
 
     
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Ciekawy pomysł. Proszę o propozycję jakiegoś opisu (przepisu) jak by to miało wyglądać.
 
 
     
Grisznak
Porucznik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 748
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Wydaje mi się, że wystarczy, aby pociąg miał normalną strefę kontroli i wszystko, co z nią związane.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 119
Skąd: Mława
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Przykładowo-pociąg posiada 20 pkt ruchu (20 pól po torach).W zamian za 5 pkt ruchu,gracz może rozpoznać trzy pola (rozpoczynając rozpoznanie od pola przyległego do miejsca postoju pociągu).Rozpoznanie można wykorzystać tylko raz w ciągu jednego dnia (limit dla jednego pociągu).Zwiad wykorzystuje się po skończeniu ruchu pociągu!Rozpoznanie zatrzymuje się (ewentualnie) na pierwszej napotkanej (nieprzyjacielskiej) SK (gracz rozpoznający ugrupowanie ma prawo poznać rodzaj jednostki/ek njeprzyjaciela które tworzą "naruszoną"SK).
 
     
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Po przemyśleniu to idąc ta drogą trzeba by dodać wtedy rozpoznanie dywizjom itd.
Może nie komplikujmy ale propozycja ciekawa.

Poniżej link do pierwszej części filmu. W kolejnych odcinkach będę prezentować kolejne elementy systemu zmodyfikowane przeze mnie wraz z komentarzem.

Część I: Mapa
 
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 119
Skąd: Mława
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Chyba masz rację Komendancie.Niech zostanie tak jak jest.
 
     
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Następnym elementem, nad którym chciałbym z Wami podyskutować to czas rozgrywki.

Uważam, że powinniśmy grać (jak damy radę) do momentu kiedy postępy wojsk niemieckich były zbliżone do zakresu map, którymi dysponujemy.

Poniżej link do ładnej mapki pokazującej sytuację na ten dzień 12 IX. Ma ktoś podobnie zaznaczony zakres dni wcześniejszych?

Mapa

Pozwoli nam to na jakieś porównanie rozgrywki z rzeczywistością. W razie szybszych postępów Niemców gra może się skończyć wcześniej. Obie strony będą miały też określony cel.

Może wykorzystać też z systemu system punktowy za opanowanie miast do określonego dnia. Tylko czy ktoś by się tego podjął dla całości?
 
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 119
Skąd: Mława
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Mógłbym ewentualnie posiedzieć nad pkt dla północnego Mazowsza :smile:

Zastanawiam się tylko jak przyznawać pkt terenowe.Aby zdobyć pkt należy do określonego dnia zdobyć dane miasto (w razie zdobycia przed datą historyczną-dodatkowe pkt)?
 
     
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 196
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Świetnie.
Za zdobycie wcześniejsze dodatnie punkty, za późniejsze ujemne.
Podeślę Ci skan z jakiejś nowszej części gdzie ten system punktowy był już stosowany to zobaczysz i dopasujesz się.

[ Dodano: Sob 27 Sty, 2018 ]
Chociaż z tego co widzę to nie ma punktów ujemnych. Nie pamiętam też czy w TiS nie wyszły tabele punktów. Muszę sprawdzić, żebyś nie robił na marne.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8