Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Wrzesień 1939 w całości
Autor Wiadomość
Grisznak
Porucznik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 747
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Podlinkowałem filmik na grupie Planszowe Gry Wojenne i na FB wydawnictwa.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Komendant
Plutonowy


Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 192
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Świetnie, dzięki. Jutro drugą część zrobię.
 
 
     
Grisznak
Porucznik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 747
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Moja rada - lepiej wrzucać w kilkudniowych odstępach, co daje ludziom czas na obejrzenie poprzedniego.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 141
Skąd: włocławek
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Ciekawe czy da się grać w takie monstrum :shock:
 
     
Grisznak
Porucznik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 747
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Ludzie grają w całe Third World War, w Campaign for North Africa albo w Terrible Swift Sword, więc czemu nie w to?

[ Dodano: Nie 28 Sty, 2018 ]
EDIT:
Tak się zastanawiam, czy nie lepiej byłoby na pierwszy ogień wziąć wariant minimum, np. tylko front północny (Wybrzeże, Pomorze, Mława, Suwalszczyzna). Mniej rzeczy do ogarnięcia i dobra okazja do przetestowania wszystkiego w praktyce.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Komendant
Plutonowy


Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 192
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Dzięki Grisznak. Co do filmów masz rację.

Z rozgrywka przy aktualnej liście chętnych także. Z tego co podaliście to wszyscy mają Mławę, więc jak byśmy testowo zagrali tylko w nią to test rozgrywki byłby w każdym szczególe zmiany mechaniki. Po drugie też czasu by to tyle nie kosztowało każdego. Jeśli WZ udostępni mapy to można rozszerzyć o Suwalszczyznę lub mapa jest jest mała to zdjęcie Wam podeślę.
 
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 108
Skąd: Mława
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Co do mapy to jeśli nie będziesz miał mapy od Pana Wojtka,możesz spróbować zastosować aplikację (rodzaj skanera) na telefon.Efekt może być mizerny ale spróbować można :roll:
 
     
Grisznak
Porucznik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 747
Skąd: Włocławek
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Ideałem byłaby konwersja map do Vassala, ale na to jest potrzebna zgoda wydawcy - GMT czy Strategemata same udostępniają modułu vassalowe do swoich gier. Wtedy mielibyśmy narzędzie do w pełni interaktywnej obsługi map i żetonów.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 108
Skąd: Mława
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Dziękuję za mapę Suwalszczyzny Komendancie :)
Jeśli nie masz nic przeciwko,postaram się o dobrej jakości zdjęcie mapy "Mława" (do wtorku powinienem Ci przesłać)
 
     
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Grisznak napisał/a:

Tak się zastanawiam, czy nie lepiej byłoby na pierwszy ogień wziąć wariant minimum, np. tylko front północny (Wybrzeże, Pomorze, Mława, Suwalszczyzna). Mniej rzeczy do ogarnięcia i dobra okazja do przetestowania wszystkiego w praktyce.

Jestem za bardzo dobry pomysł
 
     
Komendant
Plutonowy


Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 192
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Grisznak napisał/a:
Ideałem byłaby konwersja map do Vassala, ale na to jest potrzebna zgoda wydawcy - GMT czy Strategemata same udostępniają modułu vassalowe do swoich gier. Wtedy mielibyśmy narzędzie do w pełni interaktywnej obsługi map i żetonów.

Fajnie by było do czegoś to wrzucić. Masz dobry kontakt Grisznak i robisz im robotę ;)
Jak widać system już wymiera i nie wiem nawet czy doczekamy się kontynuacji, więc udostępnienie map nie zrobi krzywdy.
Mlavius napisał/a:
Dziękuję za mapę Suwalszczyzny Komendancie :)
Jeśli nie masz nic przeciwko,postaram się o dobrej jakości zdjęcie mapy "Mława" (do wtorku powinienem Ci przesłać)

Działaj, zobaczymy jak to wyjdzie.


Lecę dalej z zasadami:

[8.57]

Straty:
1. Straty należy odpisywać równomiernie między rodzajami walczących wojsk.
2. W przypadku niemożliwości równomiernego rozdziału straty odpisuje się kolejno od jednostek, których najwięcej PS brało udział w walce.
3. W przypadku kiedy PS użyte w walce różnych jednostek są jednakowe to straty odpisuje się dowolnie.


Co myślicie o opłacie w PR za atak? Walka trwa, przyjęcie ugrupowania także.
Propozycja:
ATAK

Koszt ataku:
Koszt za atak jest taki ile wynosi koszt wejścia jednostki na dany teren.
Jeśli jednostka nie ma wystarczającej ilości PR to w ataku wykorzystuje ½ PS.

lub

Koszt ataku:
Atak na jednostkę nieumocnioną 1PR
Koszt ataku na jednostkę umocnioną 2PR
Niewystarczająca ilość PR to nie można przeprowadzić ataku.
 
 
     
Grisznak
Porucznik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 747
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

Może inaczej - jednostka, która wydała wszystkie PR, walczy 1/2 PR. W pozostałych przypadkach nie ma to znaczenia.
Natomiast zasadą, którą bym bardzo optował za dodaniem, byłaby opcja nieobligatoryjnego ataku na wszystkie jednostki wroga w SK, jeśli wyznaczymy oddziały osłonowe.
Np. Dwa pułki (w stosie) mają przed sobą trzy zgrupowania wroga na różnych heksach. Nasz stos wyznacza po batalionie do osłony (na każde z dwóch nieatakowanych zgrupowań wroga), a pozostałymi czterema batalionami atakuje trzecie zgrupowanie. Przy czym ograniczenie powinno być takie, że na każdą osłonę trzeba poświęcić 2 PS.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Komendant
Plutonowy


Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 192
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

Też dobre uproszczenie. Co do osłony kierunku natarcia to przetestujemy tylko zwiększymy wymaganą siłę osłony do 3PS.

[ Dodano: Pon 29 Sty, 2018 ]
Wracając do pomysłu działań opóźniających co myślicie o tym:

Działania opóźniające:
1. Działania opóźniające mogą wykonywać jednostki rozpoznawcze oraz jednostki kawalerii, które nie uległy dezorganizacji lub panice.
2. Podczas ataku na takie jednostki mogą one wykonać odwrót (B2) bez rozstrzygania walki. Wykonywany jest rzut na dezorganizację wraz z wszelkimi modyfikatorami.
3. Droga odwrotu nie może przebiegać przez wrogie strefy kontroli, rzeki i teren niedostępny.
4. Po wykonaniu odwrotu jednostka musi znaleźć się 2 heksy od jednostek wroga, które atakowały.
5. Jeśli punkty 3 i 4 nie mogą zostać spełnione to jednostka nie może wykonać odwrotu i walka jest rozstrzygana na normalnych zasadach.
6. Po odwrocie jednostkę uciekającą przykrywa się, żetonem "U".
7. Atakujący może wykonać pościg. Po wykonaniu pościgu jednostkę atakującą przykrywa się żetonem "jednostka w natarciu".

[ Dodano: Pon 29 Sty, 2018 ]
Grisznak napisał/a:

Natomiast zasadą, którą bym bardzo optował za dodaniem, byłaby opcja nieobligatoryjnego ataku na wszystkie jednostki wroga w SK, jeśli wyznaczymy oddziały osłonowe.
Np. Dwa pułki (w stosie) mają przed sobą trzy zgrupowania wroga na różnych heksach. Nasz stos wyznacza po batalionie do osłony (na każde z dwóch nieatakowanych zgrupowań wroga), a pozostałymi czterema batalionami atakuje trzecie zgrupowanie. Przy czym ograniczenie powinno być takie, że na każdą osłonę trzeba poświęcić 2 PS.


Tak się zastanowiłem jeszcze nad tym i widzę taki problem. Przy ataku możemy wystawić te bataliony osłonowe ale wychodzi na to, że wtedy one nie walczą, nie bronią ani nie atakują. Co jest błędnym założeniem i rodzi drugi problem taki, że atakując na taki heks (zakładam nieudany atak tego stosu z przykładu, wszyscy zostają na miejscach) też powinienem mieć prawo wyboru, że atakuje na tylko jeden batalion z heksu (ten osłonowy).
W związku z powyższym przepis chyba trzeba zostawić taki jakim był bo konieczność ataku na jednostki w SK pozwala też na wydzielenie batalionów atakujących skrzydła ale jednocześnie mamy tutaj walkę, której efekty mogą być różne. Porażka na skrzydłach może nas odwieść od robienia pościgu na kierunku głównego natarcia lub jak złą kolejnością rozegramy starcia to odcięcie oddziałów z głównego kierunku.

Wyjątkiem od tej zasady jest karta niemiecka (karta zdarzeń) SKONCENTROWANY ATAK pozwalająca atakować tylko jeden heks
 
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 108
Skąd: Mława
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

Niestety nie udało mi się uzyskać satysfakcjonującej jakości mapy Komendancie :neutral:
Co do tabelki to robi się sukcesywnie :wink:
 
     
Komendant
Plutonowy


Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 192
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

Tutaj zamieściłem link do drugiego odcinka.

[ Dodano: Pią 02 Lut, 2018 ]
Ostatnio się zastanawiam nad działaniem oddziałów rozpoznawczych. Jak to ugryźć w grze. Kwestie nurtujące mnie:
Co w przypadku jak OR natrafi po drodze w fazie rozpoznania na oddział przeciwnika?
- zatrzymać się
- jak trafi na kawalerię lub oddział pancerny powinien rozstrzygnąć walkę (tylko z tym rodzajem jednostek)
- mieć swobodę ruchu i wykonywać dalsze rozkazy dowódcy (czyli dowódca mógł zaznaczyć, że po natknięciu się na wroga ma wycofać się w stronę własnych wojsk lub kontynuować rozpoznanie w kierunku wschodnim wzdłuż linii jednostek wroga itp)
 
 
     
Grisznak
Porucznik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 747
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Nie kombinowałbym tu. Czemu? Bo działania reakcyjne są jednym z głównych problemów gier korespondencyjnych, im ich mniej tym lepiej dla ciągłości rozgrywki. Powyższy pomysł jest fajny przy normalnej grze, zaś przy takiej rozgrywce może ją mocno skomplikować.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Komendant
Plutonowy


Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 192
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Od myślników opisałem moje propozycje opcji. Jakieś rozwiązanie trzeba przyjąć. Ja byłbym za ostatnim:

- mieć swobodę ruchu i wykonywać dalsze rozkazy dowódcy (czyli dowódca mógł zaznaczyć, że po natknięciu się na wroga ma wycofać się w stronę własnych wojsk lub kontynuować rozpoznanie w kierunku wschodnim wzdłuż linii jednostek wroga itp)

a Ty?
 
 
     
Grisznak
Porucznik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 747
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Ja bym zrobił tak:
- Każde wejście i dalszy ruch w SK wroga kosztuje OR 4 PR (+koszt terenu).
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 108
Skąd: Mława
Wysłany: Sob 03 Lut, 2018   

Kilka słów o tabelce terenowej.Wybrałem najważniejsze (wg.mnie) punkty terenowe dla strony niemieckiej.Jeśli ktoś miałby jakieś uwagi co do ewentualnych lokacji,bardzo proszę o podzielenie się nimi.

-Mława
-Działdowo
-Grudusk
-Ciechanów
-Płock
-Pułtusk
-Różan
-Łomża
-Ostrołęka
-Wizna
-Ostrów Mazowiecka
-Wyszków
-Chorzele
 
     
Paweł Sulich
Podporucznik



Dołączył: 26 Mar 2004
Posty: 631
Skąd: Józefów
Wysłany: Sob 03 Lut, 2018   

Kiedyś WZ opracowywał punkty zwycięstwa za opanowanie miejscowości do danego dnia i minusowe za ich nieopanowanie do danego dnia. Zasady te pojawiły się od pewnego momentu, później jednak zostały zarzucone. Niewykluczone, że do gier, które ich początkowo nie miały - a Mława jest przecież pierwsza - stosowne tabelki były swego czasu publikowane w TiSie. Być może więc są i do Mławy i do Suwalszczyzny. Proponowałbym przejrzeć starsze numery czasopisma.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8