Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Budapeszt 1945 - nowa mapa oraz nowe żetony
Autor Wiadomość
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 06 Lip, 2015   Budapeszt 1945 - nowa mapa oraz nowe żetony

Jako że Budapeszt 1945 cieżko upolować, a TiS zajmuje się innymi prjektami udostępniam dla chętnych do pobrania nowe żetony i nową mapę.

Mapa jest zrobiona od zera, bazując na:
- http://lazarus.elte.hu/hu...o/3felmeres.htm
- openstreemaps.org
- google maps
- starej mapie do Budapesztu

Względej starej mapy na nowej dodałem kilkanaście miejscowości oraz kilka dróg. Dodałem też teren "pofałdowany" czyli wzgórza do ~200m.

Żetony bazują na rozpiskach dostępnych w necie, z pewnymi zmianami:
- likwidacja artylerii korpuśnej i dywizyjnej, i włączenie jej siły w inne żetony
- dodanie gwiazdek


Gra po zmianach nie była testowana - bo jeszcze nie drukowałem :)


Wszystko (w PDF do druku) dostęne do pobrania tutaj: Budapeszt 1945 Mapa i żetony

Poniżej próbki obrazkowe:
Żetony:








Mapa wersja z pełną siatką HEXów:



W razie jakichś baboli proszę o info :)
_________________
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/
Ostatnio zmieniony przez waclaw Wto 14 Lip, 2015, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 697
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Bardzo dobrze wygląda, czytelna i elegancka, dobry ruch z odmiennymi kolorami współrzędnych na heksach.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Lampon
Kapral


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 118
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Mam kilka pytań, propozycji do autora.
1) Czy autor planuje zrobienie mapy do dodatku do Budapesztu?
2) Mam taką propozycje żeby bataliony tygrysów rozbić na kompanie (dla chętnych)?
3) Uwzględnić pułki rzdzieckich czołgów ciężkich.
4) Korzystamy ze starych scenariuszy, czy są planowane nowe?
 
     
Byku84
Szeregowy


Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

waclaw wyszła ci całkiem zgrabna mapa
 
     
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Lampon napisał/a:
Mam kilka pytań, propozycji do autora.
1) Czy autor planuje zrobienie mapy do dodatku do Budapesztu?
2) Mam taką propozycje żeby bataliony tygrysów rozbić na kompanie (dla chętnych)?
3) Uwzględnić pułki rzdzieckich czołgów ciężkich
4) Korzystamy ze starych scenariuszy, czy są planowane nowe?


Ad1) Planuje, ale musi nazbierać sił duchowych ;)
Ad2) Ja nie planuję - ale możesz użyć tego generatora do WB-95.
Rozbicie pułków czołgów na bataliony i dodanie gwiazdek zmienia balans gry i to jest do przetestowania i ewentualnie korygowania
Ad3) Chętnie, ale nie mam o nich danych - możesz coś podrzucić?
Ad4) Ze starych, wieczorem podrzucę arkusz kalkulacyjny do konwertowania współrzędnych Ax,By na numerowane hexy jak na mapie.



@Grisznak:
Starałem się zniwelować rzeczy, które mi czasem utrudniają granie. Dlatego siatka w miarę gruba (mam nadzieje, bo jeszcze nie wiem jak na papierze wyjdzie...), numery hexów tak jak mówisz i hexy z wzgórzami, i lasem/miastem mają dodatkowo znacznik trójkąta odpowiadający poziomowy wzgórza - żeby nie było potem dyskusji czy pod tym lasem jest jeszcze wzgórze czy nie ma. Podobnie z kształetem obszarów czy rzek, są wzdłóż siatki. Daje to efekt schodkowy ale jasno określa gdzie jest jaki teren/krawędź etc.


@Byku84
Dzięki - to moja pierwsza :)
_________________
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/
 
     
Lampon
Kapral


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 118
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Mam zamiar przetestować twoją mapę i żetony za tydzień mam urlop i będę coś robił w tym kierunku. Czy dasz radę dorobić tą mapę z dodatku? bo oddziały masz chyba wszystkie. nie wiem czy uda mi się coś ustalić na temam isów. ale zobaczę co da się zrobić.
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 697
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Cytat:
Starałem się zniwelować rzeczy, które mi czasem utrudniają granie. Dlatego siatka w miarę gruba (mam nadzieje, bo jeszcze nie wiem jak na papierze wyjdzie...), numery hexów tak jak mówisz i hexy z wzgórzami, i lasem/miastem mają dodatkowo znacznik trójkąta odpowiadający poziomowy wzgórza - żeby nie było potem dyskusji czy pod tym lasem jest jeszcze wzgórze czy nie ma. Podobnie z kształetem obszarów czy rzek, są wzdłóż siatki. Daje to efekt schodkowy ale jasno określa gdzie jest jaki teren/krawędź etc.

Prawidłowo. GMT tak robi, ich plansze nie są może artystyczne, ale na pewno funkcjonalne.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Lampon - w tydzień to chyba nie dam rady.
A jak planujesz drukować mapę? W domu na A4 i kleić czy gdzieś gdzie drukują w B1?


p.s. Wrzuciłem na stronę arkusz do przerabiania scenariuszy z współrzędnych Ax,By na numery hexów.
_________________
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/
 
     
Lampon
Kapral


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 118
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

W mojej okolicy jest drukarnia gdzie drukowałem żetony do Arden 1944, jednostki artylerii i oddziały rozpoznawcze do amerykańskich jednostek pancernych. Gdyż uznałem że amerykanie mają za słabe jednostki pancerne. (54 pojazdy artylerii pancernej na dywizję). Widziałem też ustawione maszyny do drukowania większych formatów mapy jakieś szkice itp. zapytam i zobaczę co powiedzą.
 
     
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 08 Lip, 2015   

To daj znać jak z cenami - mi wychodzi, żę druk mapy na jakimś w miare znośnym papierze to ~60zł

Co do IS-2, to znalazłem takie info na styczeń 1945:
18 KPanc: 19 IS-2
2 KZmech Gw. 8 IS-2
7 KZmech Gw. 65 IS-2

Dysponujesz może OdB w/w ?

Przy okazji znalazłem też info o p-panc, które też należało by dodać:
46 Armia
12 X Ppanc 3/2 *
437 III Ppanc 2/0 *

4 Armia GW
9 X Ppanc 3/2 *
42 X Ppanc 3/2 *
438 III Ppanc 2/0 *
521 III Ppanc 2/0 *
1312 III Ppanc 2/0 *

57 Armia
49 X Ppanc 3/2 *
374 III Ppanc 2/0 *
1172 III Ppanc 2/0 *

Wszystko powyższe na podstawie opracowania Militaria 246: Budapest-Balaton
_________________
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 08 Lip, 2015   

Budapesz mozna spokojnie wydac, to piękna bitwa, tyle tylko, że byłaby to już zupełenie inna gra w sensie żetonów i mapy. W 1998 wiedza była jaka była, obecnie posiadamy wszystkie radzieckie struktury, co do Niemców też wszystko wiadomo. Kto wie, kto wie, może zrobie okładkę i i zobaczymy ile bedie realnych zamówień :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 897
Wysłany: Śro 08 Lip, 2015   

To ja jestem pierwszy. :mrgreen:
 
     
Byku84
Szeregowy


Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Płock
Wysłany: Śro 08 Lip, 2015   

To ja mogę być drugi...
 
     
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

A ja trzeci ;)

Przyznaje, z gwiazdkami puściłem wodze fantazji :)
Co do likwidacji żetonów art. samobieżnej to zobaczę jak to w graniu wychodzi, aczkolwiek keirunek zmniejszania ilości żetonów jest słuszny.
_________________
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/
 
     
Luciao
Chorąży


Dołączył: 20 Lis 2004
Posty: 460
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

Czwarty :)
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

zróbmy tak, będzie 25 zamówień, wydaje grę pod koniec roku...
(4)
Luciao
waclaw
byku
stanley
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Baron83
Plutonowy


Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 167
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

Piąty!
_________________
http://www.wojna-mussoliniego.pl www.facebook.com/armiawloska
 
     
Bormac
Sierżant


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

Szósty!

Gra powstałaby przy współpracy z Marcinem Sową? Jakby nie patrzeć jest on fachowcem w dziedzinie udziału Węgier w drugiej wojnie i maczał palce przy poprzednim Budapeszcie.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

nie planujemy takiej współpracy
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

dyskutujemy nad zasięgiem mapy:
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10