Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Własne żetony do WB-95
Autor Wiadomość
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Cze, 2015   Własne żetony do WB-95

EDIT 2015-06-25: Nowe ikony (widoczne na screenach z indexem) oraz zestaw żetonów do Budapesztu 1945 (pobieralnia).
EDIT 2015-06-17: Wersja chyba już finalna. Pozostało dodawać nowe ikonki.

Jakiś czas temu zabrałem się za projekt generatora żetonów do WB-95. Tutaj możecie zobaczyć efekty mojej pracy. Mam nadzieję, że komuś się to jeszcze przyda.

Na początek pokazówka:
1) Żetony z użyciem kolorowych ikonek oraz kolorowych numerów dywizji:



2) Kolorowe ikonki i jeden kolor dla numerów dywizji/armii na stronę konfliktu:



3) Ikonki dla oldtimerów i jeden kolor dla numerów dywizji/armii na stronę konfliktu:


4) Zestaw ikon do Budapesztu 1945, Niemcy i Węgrzy:



5) Zestaw obecnie dostępnych ikon kolorowych (kolory tła proszę ignorować, skrypt je zmienia):



6) Zestaw obecnie dostępnych ikon czarnych (kolory tła proszę ignorować, skrypt je zmienia):



7) Zestaw obecnie dostępnych ikon białych (kolory tła proszę ignorować, skrypt je zmienia):




Ogólny opis działania skryptu:
Skrypt do generowania używa dwóch plików konfiguracyjnych. W jednym opisane są kolory żetonów per strona konfliktu, w drugim opisuje się same żetony.
Plik z kolorami wygląda tak: https://github.com/gites/board-chips/blob/master/generators/v1/colours.csv
Praktycznie możemy zmienić kolor każdego elementu. (Szczegółowy opis dalej).
Natomiast plik z żetonami tak: https://github.com/gites/board-chips/blob/master/generators/v1/example-wb95.csv
Ustawiamy w nim wszystko co ma być na żetonie, siła, ruch, ikony, nazwe, etc. (Szczegółowy opis dalej).

Jak już mamy dobrane kolory i opisane żetony uruchamiamy generator. W wyniku tego powinniśmy dostać plik SVG z naszymi żetonami. SVG możemy podejrzeć w przeglądarce, edytować lub wydrukować. Do edycji można używać programu Inkscape. Zalecam również drukować z niego, ponieważ przy druku z przeglądarki mogą rozjechać się rozmiary żetonów i będą za małe/za duże w stosunku do hexów na mapie. Inkscape pozwala też zapisać żetony do pliku PDF (bez strat jakości, rozmiaru, etc.), co pozwala na łatwiejsze drukowanie na innych komputerach, albo udostępnianie swojej pracy w sieci.
Słowo ostrzeżenia, wynikowe pliku potrafią być duże (np.: przykładowy Budapeszt w SVG ma 200MB w , i 60MB w PDF. Otwarcie tego pliku w Inkscape wymaga 2GB ramu w komputerze i dość „żwawego” procesora).



Pobieralnia:
Wersja dla Windows: http://wb-95.site90.com/zetony/build-win32.zip (proszę przeczytać readme-pl.txt)
Wersja dla *nix i kod źródłowy: https://github.com/gites/board-chips/tree/master/generators/v1/ (proszę przeczytać readme-pl.txt)

Arkusze do Budapeszt 1945
Zestaw żetonów do Budapesztu 1945 trochę zmodyfikowany przeze mnie. Zmiany to:
- likwidacja żetonu artylerii w niemieckich dywizjach pancernych (siła wliczona do ogólnej siły dywizji)
- zamiana jednego pułku panc. na dwa bataliony panc. w niemieckich dywizjach pancernych (sumaryczna siła dywizji bez zmian)
- likwidacja żetonów artylerii radzieckich korpusów piechoty (siła wliczona do ogólnej siły armii)
- mnogość gwiazdek - rzecz bardzo dyskusyjna :)

http://budapeszt1945.szafa.eu.org/

Szczegółowy opis działania skryptu:

Poniższy opis to kopia pliku readme-pl.txt z https://github.com/gites/board-chips/blob/master/generators/v1/readme-pl.txt

Wymagania dla *nix'ów:
- python 2.7.x (https://www.python.org/downloads/)
- modul lxml (http://lxml.de/installation.html polecam: pip install lxml)
- zainstalowany Inkscape (https://inkscape.org/en/)

Wymagania dla Windows:
- Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (jeżeli nie ma) (http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=9b2da534-3e03-4391-8a4d-074b9f2bc1bf&displaylang=en)
- zainstalowany Inkscape (https://inkscape.org/en/)


Jak to działa:
W pliku example-wb95.ods (example-wb95.csv) definiujemy jakie chcemy żetony. Jedna linia definiuje jeden żeton.

Do ustawienia mamy następujące pola:
COUNTRY - określa jakiego kraju jest to żeton (zatem też jego kolor tła oraz grupowanie z innymi).
Definicje kolorów dla każdego kraju ustawiamy w pliku colours.ods (colours.csv). Jeżeli w definicji żetonu odwołamy się do kraju którego nie ma zdefiniowanego, skrypt przestanie działać.
Obecnie obsługiwane są:
- RU - Związek Radziecki
- DE - Niemcy
- DE-SS - Niemcy SS
- HU - Węgrzy
TYPE - opisuje jaki to typ jednostki, do wyboru są:
- HQ - sztaby
- GU - jednostka naziemna
UNIT NAME - nazwa jednostki. Wpisujemy ciąg znaków.
OGRANICZENIA!:
- dla sztabów max 12 znaków inaczej zaczynają wyjeżdżać poza krawędź żetonu
- dla jednostek lądowych max 5 znaków (+ewentualnie kropka ".")
UNIT NAME2 - druga linia nazwy jednostek. Działa tylko dla żetonów, które mają odpowiedni tag. W założeniu przeznaczona na nazwy radzieckich korpusów.
ARMY-DIV - numer dywizji, armii dla jednostek lądowych, lub korpusu armii dla sztabów, do której przynależy żeton.
OGRANICZENIA!:
- max 3 cyfry/litery - może się trochę "rozjechać"
- może być puste, wtedy z żetonu znika ramka z dywizją
SIZE - wielkość jednostki. Pole ignorowane dla sztabów. Wpisujemy jedno z oznaczeń:
- I, II, III, X, XX, XXX
ICON1 - nazwa pliku z wzorem ikony dla żetonu (do obejrzenia w katalogu res\wb-95 przy pomocy przeglądarki).
ICON2 - nazwa pliku z alternatywnym wzorem ikony na rewersie. Działa tylko dla jednostek lądowych.
ATACK1 - siła ataku na awersie
ATACK2 - siła ataku na rewersie
DEFENSE1 - siła obrony na awersie. Działa tylko dla plików z wzorem ikon, które mają przygotowane to pole. Dla reszty jest ignorowane.
DEFENSE2 - j/w dla rewersu
MOVMENT1 - ruch na awersie
MOVMENT2 - ruch na rewersie
WHITE STAR - ilość białych gwiazdek
BLACK STAR - ilość czarnych gwiazdek
YELLOW STAR - ilość żółtych gwiazdek
BLUE STAR - ilość niebieskich gwiazdek

Sumarycznie na żetonie może być max 4 gwiazdki. Jeżeli jest więcej pozostałe zostaną zignorowane.

Po przygotowaniu pliku zapisujemy go poprzez "File->Save a Copy" w formacie CSV. Jako kodowanie wybieramy UTF-8, reszta bez zmian.

Definicja kolorów żetonów:
W pliku colours.ods (colours.csv) definiujemy jakie chcemy żetony. Jedna linia definiuje kolory dla jednego kraju (typu żetonów). Podając kolor używamy standardowej notacji kolorów z html. Można użyć http://html-color-codes.info/ lub http://www.w3schools.com/tags/ref_colorpicker.asp

Opis poszczególnych pól:
COUNTRY - określa jakiego kraju jest to żeton. Tego samego oznaczenia używamy przy definiowaniu żetonów
BACKGROUND - tło żetonu
BORDER - ramka wokół żetonu oraz kolory napisów (nazwa, wielkość jednostki, współczynniki)
DIV_BOX - kolor tła pod numerem dywizji/armii
DIV_BOX_BORDER - kolor ramki tła pod numerem dywizji/armii
DIV_COLOR - określa kolor numery dywizji/armii. Można podać kod koloru zgodny z html (wtedy będzie dla wszystkich żetonów danego kraju), albo RNG i skrypt sam "wylosuje" kolory. Za każdym uruchomieniem mogą być inne kolory, więc jak się coś nie podoba, trzeba próbować do skutku. Skrypt rozróżnia dywizje/armie po numerze, jeżeli jest "1DPanc" i "1DP" a zapiszemy ich nazwę jako "1" to dostaną ten sam kolor.
HQ_COLOR - to samo dla sztabów
ATTACK_BOX - kolor tła pod siłą ataku jednostki
DEF_BOX - kolor tła pod siłą obrony jednostki
MOVE_BOX - kolor tła pod ilością punktów ruchu jednostki

Po przygotowaniu pliku zapisujemy go poprzez "File->Save a Copy" w formacie CSV. Jako kodowanie wybieramy UTF-8, reszta bez zmian.

Generowanie żetonów:
1. Odpalamy CMD
2. Przechodzimy do katalogu gdzie mamy ściągnięty generator.
3. Wykonujemy polecenie:
gen4.exe wb95 example-wb95.csv colours.csv
4. wygenerowane żetony znajdują się w pliku <nazwa CSV>-counters-sheet-1.svg. Na jeden arkusz mieści się 108 dwustronnych żetonów. Jeżeli generujemy więcej, zostaną utworzone pliki .svg z kolejnymi numerami.
dla leniwych:
można odpalić gen-exmaple.bat (albo gen-budapeszt1945.bat)

Co dalej:
Możemy obejrzeć sobie plik w przeglądarce (wystarczy go przeciągnąć na zakładkę). Wszystkie współczesne (Opera, FF, Chrome, IE11) przeglądarki obsługują wyświetlanie SVG. Polecam robić oględziny żetonów w przeglądarce, jeżeli znajdziemy jakieś błędy to poprawiamy w arkuszu/csv i generujemy ponownie.

Jeżeli chcemy zrobić jakieś ręczne korekty w arkuszu to możemy użyć do tego celu programu Inkscape (https://inkscape.org/en/). Jeżeli masz mniej niż 2GB RAM w komputerze - uzbrój się w cierpliwość ;)

Drukowanie:
NIE ZALECAM DRUKOWANIA Z PRZEGLĄDARKI. Drukowanie z przeglądarek powoduje iż traci się skale żetonów i wychodzą za małe albo z a duże w stosunku do hexów na mapie.

Najlepiej drukować prosto z Inkscape (https://inkscape.org/en/) jeżeli nie mamy takiej możliwość polecam export z Inkscape do pdf (File->Save a copy...) i drukowanie z pdf. Również do dzielenia się swoją pracą z innymi polecam wersje w pdf, zajmują mniej miejsca.

Znane błędy i braki:
- brak ikon dla USA i UK
- ikony niemieckie i radzieckie obejmują sprzęt z końcowego okresu wojny
- automatyczna generacja kolorów armii dla Rosjan trochę kuleje



Dyskusja w tym samym temacie na forum Strategie.net.pl
_________________
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/
Ostatnio zmieniony przez waclaw Czw 09 Lip, 2015, w całości zmieniany 8 razy  
 
     
Dominik
Sierżant


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 209
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Śro 10 Cze, 2015   

Ładnie :) Tylko pojazdy to chyba jednak wolę w formie sylwetkowej, chociaż to może kwestia przyzwyczajenia.
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 10 Cze, 2015   

Super sprawa. Muszę popracować nad swoimi żetonami.
 
     
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Cze, 2015   

No i super :)


@Dominik - żetony generują się z templatek, znaczy, że można sobie ustawić dowolną z wielu ikon dla pojazdu danego typu...ale na razie jest tylko to co widać

@Radosław Kotowski - jak dopracuję program i napiszę instrukcję obsługi będziesz miał na czym pracować :)
_________________
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/
 
     
Dominik
Sierżant


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 209
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Śro 10 Cze, 2015   

Robisz świetną robotę :) Program pomagający tworzyć żetony, da dużo ciekawych możliwości dla scenariuszy całkowicie dowolnych no i aktualizacji żetonów dla istniejących gier.
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 10 Cze, 2015   

Największy problem mam zawsze z przeskalowaniem.
Wysłałem ci skan druku ale on ma troszkę większą rozdzielczość.
Wydrukowane żetony są ładniejsze, kolory i kontury sylwetek ok.
Ja głównie potrzebuję do B-35. Teraz właśnie pracuję nad żetonami do Malty 1941.
Kilka sylwetek sprzętu znajdziesz tutaj SYLWETKI
 
     
dixie
St. sierżant


Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 332
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 11 Cze, 2015   

Żeby się nie powtarzać; chciałbym wiedzieć jaką przewagę ma ten program nad np. Inkscape'em?

Radosław, skoro pracujesz nad konkretnym tematem to może masz już poczynione pewne założenia :)
Czy chcesz mieć żetony w identycznym stylu jak oryginał, czy jednak tworzysz własny?
Bo jeśli to pierwsze, to służę wzorcami grafiki. W wątkach o pociągach pancernych i morskim W-39 chyba wstawiałem próbki.
Wierz mi albo i nie, gotowce skracają robotę drastycznie :mrgreen:

PS. Pisząc "grafika" mam na myśli kolory, krój czcionek, wielkość i proporcje elementów graficznych, czyli wszystko poza ikonkami, którym tyle osób poświęca tak dużo czasu z powodów dla mnie niezrozumiałych :razz: To nie z nimi jest najwięcej zabawy.
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Czw 11 Cze, 2015   

Ładne. Chciałbym się kiedyś takich doczekać do BXXI.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 11 Cze, 2015   

Ja po prostu metodą kopiuj/wklej dorabiam brakujące żetony do gier.
Wczoraj w nocy zrobiłem około trzydziestu żetonów do "Malty" i "Normandii".
Teraz gdy kupuję jakąś grę to od razu skanuję żetony i mam wiele gotowców w których trzeba zmienić tylko numerację.
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Czw 11 Cze, 2015   

Cytat:
p.s. Dla chętnych i ogarnięty w komputerach/Pythonie mogę udostępnić wersję alpha.


Co to jest Python :???: .

Cytat:
Żeby się nie powtarzać; chciałbym wiedzieć jaką przewagę ma ten program nad np. Inkscape'em?


Co to jest Inkscape :???:

Czy są jakieś specjalne programy do robienia żetonów :???: , pytam bo też bym sobie zrobił kilka.
 
     
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 11 Cze, 2015   

Motyla Noga napisał/a:

Co to jest Python :???: .


Język programowania: https://www.python.org/
Motyla Noga napisał/a:

Co to jest Inkscape :???:

Program do grafiki wektorowej.

dixie napisał/a:

Żeby się nie powtarzać; chciałbym wiedzieć jaką przewagę ma ten program nad np. Inkscape'em?

Przewagi zakładam dwie:
1) jak potrzebujesz zrobić arkusz 100, 200, 300 żetonów to nie robisz tego ręcznie w Inkscape tylko generujesz arkusze na podstawie plików .CSV zawierających opis tego co ma być na żetonach.
2) Jak umiesz obsługiwać arkusz kalkulacyjny a nie umiesz Inscape to też możesz sobie zrobić żetony.

Jakkolwiek, bez szablonów w SVG się nie obędzie.
Dixie, mógł byś pokazać swoje szablony? Nadadzą się do WB-95? (Po co mam koło drugi raz wymyślać :>)

Grisznak napisał/a:

Ładne. Chciałbym się kiedyś takich doczekać do BXXI.

Pozbieraj grafiki z wizerunkiem sprzętu, postaci to się coś pomyśli.


W pierwszym poście wrzuciłem link to projektu na GitHub'ie i zaraz zrobię opis jak ma wyglądać proces generowania żetonów.
_________________
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/
 
     
dixie
St. sierżant


Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 332
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Cze, 2015   

waclaw napisał/a:
Przewagi zakładam dwie:
1) jak potrzebujesz zrobić arkusz 100, 200, 300 żetonów to nie robisz tego ręcznie w Inkscape tylko generujesz arkusze na podstawie plików .CSV zawierających opis tego co ma być na żetonach.

No właśnie ta ilość to się jeszcze nadaje do rzemieślniczego dłubania, o ile opanuje się narzędzie, wg mnie intuicyjne.
waclaw napisał/a:
2) Jak umiesz obsługiwać arkusz kalkulacyjny a nie umiesz Inscape to też możesz sobie zrobić żetony.

Odkąd poznałem Ink'a mam z nim świetną zabawę i tak traktuję całe przedsięwzięcie :D
Do hurtownika mi daleko.
waclaw napisał/a:
Jakkolwiek, bez szablonów w SVG się nie obędzie.

No właśnie. Nie wiem dokładnie jak taki szablon miałby wyglądać. Ja w tym formacie klepię gotowe żetony. Czy to chodzi o układ elementów graficznych na jednym (!) żetonie?
waclaw napisał/a:
Dixie, mógł byś pokazać swoje szablony? Nadadzą się do WB-95? (Po co mam koło drugi raz wymyślać :>)

Poszło na priva.
Czy się nadadzą, to musiałbym się przyjrzeć oryginałom, ale nie widzę przeciwwskazań. Kolorki dobierze się przez próbkowanie skanów żetonów offsetowych. Przy tym co przekłamuje drukarka, to i tak będzie dość wierne odtworzenie.
 
     
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 12 Cze, 2015   

Dla mnie to też swego rodzaju nabijacz czasu... w sumie cała sprawa się wzięła z tego, że ciężko kupić Budapeszt 1945 :>

Ilość pracy "na żeton" zależy od systemu. W Twoim przykładzie (W39) jest tego sporo mniej, ponieważ kolejne żetony mają tylko inny awers i to też tyle co w zakresie nazwy jednostki i ewentualnie numery dywizji.
WB-95 jest wredne w tym temacie, bo awers i rewers mają różne siły, a numer jednostki zmienia się co 3 - 4 żetony. Przyciski myszki się grzeją od tego ;)

Szablony możesz zobaczyć sobie tutaj: https://github.com/gites/board-chips/tree/master/generators/v1/res/wb-95/gu
Z grubsza jest to jedna strona żetonu z tagami ID w SVG ustawionymi na odpowiednie wartości, dzięki czemu skrypt może się połapać co gdzie wstawić. Ma swoje + i -

Ink jest na prawdę świetny, aczkolwiek dla mnie większą częścią zabawy jest nauka Pythona.

Cytat:
Kolorki dobierze się przez próbkowanie skanów żetonów offsetowych. Przy tym co przekłamuje drukarka, to i tak będzie dość wierne odtworzenie.

Czyli drukujesz, skanujesz i sprawdzasz jak się do siebie mają kolory ?

Dixie jakieś rady w temacie map?

p.s. Dzięki za pokazówkę żetonów.
p.s.2 W pierwszym poście kolejny przykład żetonów.
_________________
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sob 13 Cze, 2015   

B-XXI jest tu wdzięczne, bo ma tylko awers. Chociaż ja bym te żetony i tak lekko zmodyfikował, umieszczając na nich jeszcze startową ilość punktów siły.
Ktoś już robił alty do BXXI, ale tylko z konturowymi sylwetkami, wyszło to tak: http://savateecounters.bl...ml#comment-form
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
dixie
St. sierżant


Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 332
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Cze, 2015   

waclaw napisał/a:
Dla mnie to też swego rodzaju nabijacz czasu... w sumie cała sprawa się wzięła z tego, że ciężko kupić Budapeszt 1945 :>

Oj tam, ja nawet dwóch lat nie szukałem, gdy stwierdziłem, że chcę mieć. Trzeba tylko cierpliwie przeglądać fora branżowe i kilka kątów na portalach wymiary towarów za bilety NBP ;P
waclaw napisał/a:
Ilość pracy "na żeton" zależy od systemu. W Twoim przykładzie (W39) jest tego sporo mniej, ponieważ kolejne żetony mają tylko inny awers i to też tyle co w zakresie nazwy jednostki i ewentualnie numery dywizji.

...i bataliony/pułki i zasięg ruchu, ikonka, no troszke tego jest, choć, to inny stopień komplikacji tematu niż w WB-95

waclaw napisał/a:
WB-95 jest wredne w tym temacie, bo awers i rewers mają różne siły, a numer jednostki zmienia się co 3 - 4 żetony. Przyciski myszki się grzeją od tego ;)

Chyba największym problemem jest ten awers/rewers. Wymagać musi dużej uwagi. Widzisz, jak to teraz opisałeś, to zaczynam Ciebie rozumieć, czemu chcesz to zautomatyzować :mrgreen:


waclaw napisał/a:
Szablony możesz zobaczyć sobie tutaj: https://github.com/gites/board-chips/tree/master/generators/v1/res/wb-95/gu
Z grubsza jest to jedna strona żetonu z tagami ID w SVG ustawionymi na odpowiednie wartości, dzięki czemu skrypt może się połapać co gdzie wstawić. Ma swoje + i -

Ależ to XML'owate :twisted:
Czy każdy z tych żetonów na Twojej stronie, to szablon potrzebny do wygenerowania arkusza z żetonami, czy to są tam też gotowe żetony, bo ja wiem, testowe? Bo widzę jakieś bez ikonek itp.
I trochę tego jest, nie powiem... :razz:

waclaw napisał/a:
Czyli drukujesz, skanujesz i sprawdzasz jak się do siebie mają kolory ?

To nie ma najmniejszego sensu. Żeby miało, to trzeba mieć sprzęt za min. kilka kPLN i umieć go skalibrować (do tego mieć skalibrowany monitor). Temat znam z modelarstwa kartonowego i przytaczam jako dowód niskiej szkodliwości piractwa w tej branży. Na domowym sprzęcie to się nie uda, a na profesjonalnym nie opłaca. Rynek jest zbyt mały i zbyt dobrze zintegrowany, żeby nie wykryto takiego przekrętu. A każda osoba próbująca popełnić "garażowy" model, to potencjalny klient prawdziwych, legalnych wydawnictw (taniej i bez nerwów).
Chodziło mi o to, że skanuję oryginalne żetony i próbkuję kolory do samoróbki.
Wydruk będzie się różnić, nie ma bata. Próbkowanie ma na celu przybliżenie barwy do oryginału tak, że bez wzroca porównawczego można mieć złudzenie, że jest tak samo.
Dlatego też mieszanie żetonów (własne + z drukarni) nie ma sensu gdy w grę wchodzi maskowanie, bo to będzie od razu widać. Inny papier, tusz, faza księżyca itd...

waclaw napisał/a:
Dixie jakieś rady w temacie map?

A czegoś konkretego potrzebujesz? Bo to też temat-rzeka.
Ja jedyną większą mapę od podstaw zrobiłem do Gór Świętokrzyskich. W Gimpie, wielowarstwowo. Wydruki fragmentów były obiecujące (tj. do złudzenia podobne :razz: ), ale na całość się nie szarpnąłem. Dostałem oryginał :P
Kilka innych map to juz czyjeś produkcje z ew. moimi poprawkami, ale też w Gimpie.

waclaw napisał/a:
p.s. Dzięki za pokazówkę żetonów.

Smacznego :) Mam jeszcze Bałtów i wspomniane próbki pociągów i okrętów, ale technicznie, to powielenie tego co już widziałeś.
waclaw napisał/a:
p.s.2 W pierwszym poście kolejny przykład żetonów.

Się czepnę :) Trochę razi mnie brak wyśrodkowania numerów/nazw dywizji w kwadracie w prawym górnym rogużetonu. Jest taka możliwość?
Kolorystycznie jakby lepiej. :)
 
     
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

dixie napisał/a:

Oj tam, ja nawet dwóch lat nie szukałem, gdy stwierdziłem, że chcę mieć. Trzeba tylko cierpliwie przeglądać fora branżowe i kilka kątów na portalach wymiary towarów za bilety NBP ;P

Cierpliwość mi się skończyła. Zrobię sobie sam. Może kiedyś zrobię coś jeszcze....



dixie napisał/a:

Ależ to XML'owate :twisted:
Czy każdy z tych żetonów na Twojej stronie, to szablon potrzebny do wygenerowania arkusza z żetonami, czy to są tam też gotowe żetony, bo ja wiem, testowe? Bo widzę jakieś bez ikonek itp.
I trochę tego jest, nie powiem...

SVG to w sumie XML więc nie było wyboru. :razz:
To ciągle jest w trakcie, wieczorem wrzucę kilka nowych ikonek (trochę węgierskich klimatów i niemieckiego sprzętu panc.)
Żetony z "blank" w nazwie ( ru-blank.svg albo de-blank.svg to templatki do ręcznego generowania docelowych żetonów. Taki żeton (blank) ma poustawiane na odpowiednich elementach tagi w polu "ID" dzięki czemu skrypt się w tym odnajduje. Idea jest taka, że jeżeli nie lubisz moich kolorowych ikonek i chcesz mieć tylko obrysy, to kopiujesz plik "blank" i wstawiasz tam swoją ikonkę czołgu, piechoty, etc... Otwórz któryś w Inku i odpal edytor XML to zobaczysz jak to wygląda :)

Ikonek trochę jest, ale to wynika z różnorodności sprzętu. Jak chcesz możesz używać jednej ikonki dla danego typu jednostek. "Końcowy użytkownik" z założenia będzie tylko wybierał, której ikonki użyć. Jeżeli mu się nie podoba to może postąpić tak jak opisałem powyżej i stworzyć własny zestaw.


dixie napisał/a:

Chodziło mi o to, że skanuję oryginalne żetony i próbkuję kolory do samoróbki.
Wydruk będzie się różnić, nie ma bata. Próbkowanie ma na celu przybliżenie barwy do oryginału tak, że bez wzroca porównawczego można mieć złudzenie, że jest tak samo.

A to z tego szybko zrezygnowałem. Totalna masakra wychodziła. Ja się raczej nastawiam na generowanie całego zestawu żetonu. W końcu w punkcie ksero jak drukujesz laserowo na pap. fot. to płacisz tak samo niezależnie od pokrycia strony (przynajmniej w tych co ja znam :) )
dixie napisał/a:

waclaw napisał/a:
Dixie jakieś rady w temacie map?

A czegoś konkretego potrzebujesz? Bo to też temat-rzeka.
Ja jedyną większą mapę od podstaw zrobiłem do Gór Świętokrzyskich. W Gimpie, wielowarstwowo. Wydruki fragmentów były obiecujące (tj. do złudzenia podobne :razz: ), ale na całość się nie szarpnąłem. Dostałem oryginał :P
Kilka innych map to juz czyjeś produkcje z ew. moimi poprawkami, ale też w Gimpie.

Sam nie wiem. Przymierzam się do tematu i też bym to chciał jakoś zautomatyzować. Generowanie tak jak teraz (na podstawie arkusza/csv) to raczej odpada, bo jak w kratce opisywać hex, który ma wzgórza, las, drogę (skrzyżowanie? ) i jeszcze rzekę na krawędzi - masakra! Inne pomysł na automat to ściąganie mapy z http://maps.google.com albo z https://www.openstreetmap.org/ i nanoszenie siatki. Minus taki, że są to mapy dzisiejsze a nie takie jak ~70 lat temu. Ewentualnie potem ręczna korekta do warunków historycznych.
W sumie, znasz jakieś źródła map historycznych w internecie?


dixie napisał/a:

Się czepnę :) Trochę razi mnie brak wyśrodkowania numerów/nazw dywizji w kwadracie w prawym górnym rogużetonu. Jest taka możliwość?
Kolorystycznie jakby lepiej. :) :lol:


Niestety z tekstem jest lipa. Nie wiem jak to dokładnie wypośrodkować/skalować. Muszę trochę posiedzieć nad specyfikacją SVG no i znaleźć jakiś sposób na wyliczanie ile pixeli zajmie taki albo siaki numer dywizji.
Jeżeli chodzi o kolory to przez dodatkowy plik konfiguracyjny można sobie dowolnie ustawić kolory per kraj żetonów. Można zmieniać następujące pola:
- tło żetonu
- ramka żetonu (zmienia też kolor nazwy oraz skali jednostki)
- tło pod siła/obrona/ruch
- tło pod numerem dywizji
- ramka wokół numeru dywizji


No i na koniec tego przydługiego posta...
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to mogę podesłać wersję skryptu działającą na Windows i nie wymagającą instalacji pythona. Inkscape jest potrzebny to konwertowania na pdf, jak ktoś sobie chce tylko pooglądać żetony w przeglądarce to instalować Ink'a nie trzeba.
Jak co poproszę PW z mailem.


A i jeszcze jedno: Tutaj: http://wb-95.site90.com/zetony/budapeszt1945/ można sobie zobaczyć pierwsze arkusze do Budapesztu 1945 odtworzone na podstawie listy, żetonów na http://portal.strategie.net.pl/ (ze zmianami odnośnie niemieckich dywizji pancernych). Pliki mają 62MB i 13MB.
_________________
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/
 
     
dixie
St. sierżant


Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 332
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 16 Cze, 2015   

waclaw napisał/a:
Cierpliwość mi się skończyła. Zrobię sobie sam. Może kiedyś zrobię coś jeszcze....

Mi dłużej zajmuje zrobienie czegoś samemu, bo z czasem w domu krucho, po nocy, to nie robota, a w robocie zapierdziel ostatnimi laty :/

waclaw napisał/a:

Sam nie wiem. Przymierzam się do tematu i też bym to chciał jakoś zautomatyzować. Generowanie tak jak teraz (na podstawie arkusza/csv) to raczej odpada, bo jak w kratce opisywać hex, który ma wzgórza, las, drogę (skrzyżowanie? ) i jeszcze rzekę na krawędzi - masakra! Inne pomysł na automat to ściąganie mapy z http://maps.google.com albo z https://www.openstreetmap.org/ i nanoszenie siatki. Minus taki, że są to mapy dzisiejsze a nie takie jak ~70 lat temu. Ewentualnie potem ręczna korekta do warunków historycznych.
W sumie, znasz jakieś źródła map historycznych w internecie?

Jeśli Polska, to przede wszystkim WIG http://polski.mapywig.org/news.php
A co do automatyzacji..., miałem kilka tat temu (3-4) szalony pomysł przeniesienia map TISowych do LGeneral'a. To linuksowy klon Panzer General I, z wierzchu prawie to samo, ale mocno przebudowany od strony bebechów. Do zbudowania własnego scenariusza lub mapy wystarczy edytor tekstu :D . Nawet dorobiłem sobie trakcję kolejową i jednostki kolejowe, bo nie było. Gdy się załapie o co tu chodzi (wszystko jest w plikach! Unix rulez), to zabawa jest przednia.
O ile gotowe mapy LG łatwo jest przerobić na grafikę TiSową, to zrobienie mapy TiSowej już będzie trudniejsze, bo ilość unikalnych komponentów (heksów) z których budowana jest mapa zwiększy się o kombinacje różnych tzw. trakcji, czyli np. rzeka, droga (dwa rodzaje), kolej i co tam jeszcze, a czego w LG nie ma. LG jest prostszy, tj, te ścieżki mają mniej wywijasów i kombinacji i różnią się od siebie krawędziami do których dochodzą owe ścieżki trakcji. Mapę Tisową należałoby wtedy uprościć w niektórych miejscach.
Bo samo budowanie mapy, to w zasadzie ręczne klepanie współrzędnych w pliku tekstowym. I to pewnie dało by się w jakiegoś GUIa wsadzić, o ile już ktoś tego nie zrobił, bo to otwarty projekt z podanymi źródłami.

waclaw napisał/a:
Niestety z tekstem jest lipa. Nie wiem jak to dokładnie wypośrodkować/skalować. Muszę trochę posiedzieć nad specyfikacją SVG no i znaleźć jakiś sposób na wyliczanie ile pixeli

A justowanie zwykłymi znacznikami html'a nie zadziałałoby? Ja bym od tego zaczął, choć jeszcze nie szukałem w specyfikacji języka :)
 
     
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 17 Cze, 2015   

Obszerny EDIT w pierwszym poście. Wrzuciłem screeny przykładowych arkuszy, index dostępnych ikon, szczegółowy opis działania/używania, link do źródeł skryptu oraz programu na Windowsa. Zachęcam do czytania i testowania.


dixie napisał/a:

Mi dłużej zajmuje zrobienie czegoś samemu, bo z czasem w domu krucho, po nocy, to nie robota, a w robocie zapierdziel ostatnimi laty :/

U mnie chwilowy sezon ogórkowy, ale czuje że się skończy w tym tygodniu... :cry:

dixie napisał/a:

Jeśli Polska, to przede wszystkim WIG http://polski.mapywig.org/news.php

Akurat potrzebuję węgierskich. Ale dzięki, może się kiedyś przydać :)

dixie napisał/a:

...do LGeneral'a.

Znam, nie szło mi za dobrze :) . A widziałeś: http://openpanzer.net/ albo OpenGeneral (to chyba tylko na Windowsa jest)


A co do samych map to wymyśliłem "model warstwowy", idąc od dołu:
- pierwsza warstwa to teren/obszary - czysty, lasy, jeziora, wzgórza + lasy, etc - jedna kratka w arkuszu oznacza jednego hexa i tam ustawia się odpowiedni kod terenu.
- druga warstwa to "elementy liniowe" - drogi, rzeki (jak na dwóch hexach jest znaczek rzeki, znaczy że powinna być narysowana na ich sąsiadujących ze sobą krawędziach), miasta, nazwy
- trzecia warstwa to "elementy pomocnicze" - oznaczenia stref wejściowych, ustawienia jednostek, tego typu.
Tylko nie wiem, jak kwadraty w exelu przerobić na hexy na mapie. Może faktycznie prosty klikacz był by tu potrzebny.

Tak generowane mapy dały by się pewnie w miarę łatwo i szybko robić. Oczywiście nigdy nie dorównają mapą TiSu czy w ogóle ręcznie robionym. Coś za coś. Do testów i domowych produkcji, jak znalazł :)


dixie napisał/a:

waclaw napisał/a:
Niestety z tekstem jest lipa. Nie wiem jak to dokładnie wypośrodkować/skalować. Muszę trochę posiedzieć nad specyfikacją SVG no i znaleźć jakiś sposób na wyliczanie ile pixeli

A justowanie zwykłymi znacznikami html'a nie zadziałałoby? Ja bym od tego zaczął, choć jeszcze nie szukałem w specyfikacji języka :)



Udało mi się to poprawić. Mam nadzieje, że dostatecznie.
_________________
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 17 Cze, 2015   

mapy węgierskie i okoliczne :)
http://lazarus.elte.hu/hu...o/3felmeres.htm
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 17 Cze, 2015   

WOW, super! Wielkie dzięki!
_________________
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 9