Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Monte Cassino 1844 - ocena gry

Ocana gry Monte Cassino 1944
10
40%
 40%  [ 2 ]
9
20%
 20%  [ 1 ]
8
20%
 20%  [ 1 ]
7
0%
 0%  [ 0 ]
6
0%
 0%  [ 0 ]
5
20%
 20%  [ 1 ]
4
0%
 0%  [ 0 ]
3
0%
 0%  [ 0 ]
2
0%
 0%  [ 0 ]
1
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 5
Wszystkich Głosów: 5

Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

Ale tam była prawie identyczna liczba tabel - doszła jedynie "Straty po walce". Siły także były w tabelach jednostek, ale straty nie były zależne od wielkości stosu co doprowadzało czasem do dziwnych wyników. Komplikowanie było na życzenie graczy. Podobnie teraz niektórzy "żądają" dla WB-95 by później stwierdzić, że nie podoba im się :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 676
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

"Jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził"

No mi tam tabelki zawsze się podobały lubię poukładaną rozrywkę.
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

Tabelka jest beznadziejna trzeba szukać w niej odpowiedniego wiersza a później rzucać kostką i szukać właściwego rezultatu (wprowadzać modyfikatory za sapera, gwiazdki i takie tam), jeszcze do tego dochodzi walka ogniowa ze swoją tabelką :cry: , dużo czasu przy tym schodzi, a tak w ogóle to tabelka nie odzwierciedla realistycznych strat ponieważ straty są za wysokie :razz:
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

.......a swoją drogą to jeszcze ile kostką trzeba się narzucać :smile: .
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

Motyla Noga napisał/a:
a tak w ogóle to tabelka nie odzwierciedla realistycznych strat ponieważ straty są za wysokie :razz:
Yogi babuu :) Jak żyć, jak żyć? :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 676
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

Tabelka jest super trzeba szukać w niej odpowiedniego wiersza a później rzucać kostką i szukać właściwego rezultatu (wprowadzać modyfikatory za sapera, gwiazdki i takie tam), jeszcze do tego dochodzi walka ogniowa ze swoją tabelką :mrgreen: :mrgreen: mało czasu przy tym schodzi, a tak w ogóle to tabelka odzwierciedla realistyczne straty ponieważ straty w sile żywej są niższe, ale utrata PS odpowiada utracie zdolności bojowej :D
 
     
Baron83
Plutonowy


Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 167
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Straty są przesadzone, dlatego jak chcę sobie pograć, to każdy PSB skreślam na dwa razy. Rozumiem jednak argument, że to gra i wysokie straty przyspieszają rozgrywkę. Dla mnie zasady są proste i logiczne, czytając instrukcję przemyślałem jaką sytuację odzwierciedla dany przepis i raczej gram automatycznie. Tabele mi nie przeszkadzają.

Ocenę 5 uważam za wysoce niesprawiedliwą, to subiektywna ocena systemu, a nie gry Monte Cassino.
_________________
http://www.wojna-mussoliniego.pl www.facebook.com/armiawloska
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Radosław Kotowski napisał:
Cytat:
a tak w ogóle to tabelka odzwierciedla realistyczne straty ponieważ straty w sile żywej są niższe, ale utrata PS odpowiada utracie zdolności bojowej :D


Taaa akurat w ciągu ośmiu godzin bo tyle wynosi jeden etap można stracić cały pułk czerwonoarmistów, to niby jest realistyczne, litości :smile:

Wojciech Zalewski napisał:
Cytat:
Yogi babuu :) Jak żyć, jak żyć? :)


TiS 1/2002 jest taki ładny artykuł ,,Chory czy obolały'' Pana Grzegorza Łaseckiego przeczytać wyciągnąć wnioski i wziąść do serca. :wink:
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 676
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Motyla Noga napisał/a:


Taaa akurat w ciągu ośmiu godzin bo tyle wynosi jeden etap można stracić cały pułk czerwonoarmistów, to niby jest realistyczne, litości :smile:



Hmmm, możesz mieć rację. :roll: , może twórca systemu poda przykład pułku zniszczonego w tak krótkim czasie.
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Baron83 napisał:
Cytat:
Straty są przesadzone, dlatego jak chcę sobie pograć, to każdy PSB skreślam na dwa razy. Rozumiem jednak argument, że to gra i wysokie straty przyspieszają rozgrywkę. Dla mnie zasady są proste i logiczne, czytając instrukcję przemyślałem jaką sytuację odzwierciedla dany przepis i raczej gram automatycznie. Tabele mi nie przeszkadzają.


Zasady są proste i przejrzyste :shock: litości :smile: , przekombinowane są :wink: spróbuj zachęcić kogoś nowego do B-35, przez instrukcje nie przebrnie :wink: , swego czasu redakcja myślała o reedycji El Alamein, jak redaktor napisał zainteresowania nie było żadnego (no prawie żadnego chyba jedna osoba chciała kupić grę) domyśl się Baronie dlaczego :???: :wink:

Baron 83 napisał:
Cytat:
Ocenę 5 uważam za wysoce niesprawiedliwą, to subiektywna ocena systemu, a nie gry Monte Cassino.


Przecież gra Monte Cassino jest na zasadach z IV edycji :wink:
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Motyla Noga napisał/a:
Taaa akurat w ciągu ośmiu godzin bo tyle wynosi jeden etap można stracić cały pułk czerwonoarmistów, to niby jest realistyczne, litości :smile: :

W operacji Rżewskiej zginęło 700 000 czerwonoarmistów, to jakieś 500-600 pułków. W szturmie Berlina 330 000, to jakieś 150-200 pułków.
Pozdrowienia dla Grzegorza :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Motyla Noga napisał/a:
Przecież gra Monte Cassino jest na zasadach z IV edycji :wink:

Owszem, ale oceniamy Monte Cassino, jak kolega chce może ocenić B-35 w odpowiednim dziale.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Baron83
Plutonowy


Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 167
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Zdaję sobie sprawę, że dla nowego gracza to dramat :grin: , pisałem raczej o swoich odczuciach. Ja nowe Alamejn bym chętnie kupił, choćby dla nowych żetonów "Folgore" :cool: .
_________________
http://www.wojna-mussoliniego.pl www.facebook.com/armiawloska
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Motyla Noga napisał/a:
swego czasu redakcja myślała o reedycji El Alamein, jak redaktor napisał zainteresowania nie było żadnego (no prawie żadnego chyba jedna osoba chciała kupić grę) domyśl się Baronie dlaczego :???: :wink:

To już bardzo śmiała nadinterpretacjia :)
Wydane gry:
El-Alamein - nakład wyczerpany
Tygrysy w śniegu - nakład wyczerpany(mam 1 grę)
B-35 - nakład wyczerpany
Kaniów - nie więcej jak 100 gier
Afrika Korps - około 50 gier
Arnhem - 200 gier II wydania.

System B-35 jest najpopularniejszym naszym systemem, proszę mi uwierzyć na słowo. Owszem jest trudny, ale jest też niesamowicie wciągający.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Wojtek Zalewski napisał:
Cytat:
W operacji Rżewskiej zginęło 700 000 czerwonoarmistów, to jakieś 500-600 pułków. W szturmie Berlina 330 000, to jakieś 150-200 pułków.


Ale w jakim odstępie czasu, w ciągu ośmiu godzin tyle zginęło :smile:

Cytat:
Owszem, ale oceniamy Monte Cassino, jak kolega chce może ocenić B-35 w odpowiednim dziale.


Oceniałem Monte Cassino, nie moja wina że chodzi na zasadach IV edycji. :wink:
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Wojciech Zalewski napisał:
Cytat:
El-Alamein - nakład wyczerpany


Jak rozumiem, kolejnego wydania nie będzie ponieważ nie ma chętnych, takie gry jak Kaniów czy Afrika Korps ukazały się strasznieee dawno temu.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

też się wkrótce skończą ale dla niektórych będzie to tylko dowód na "niekupowalność" 2 wydania
A co powie pan o Arnhem, też coś nie tak? :)
Nakład 500-600 egz. to w naszym kraju monstrum...

operacja rżewska - 1 miesiąc = 30 dni. 700 000/30 = 23 000 dziennie = na mój gust 20 pułków dziennie. Mało?

i na koniec: Opel to samochód, Mercedes to samochód. Jak ktoś nie lubi Opli to mercedes też jest zły? :)

-
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Czw 01 Sty, 2015   

Cytat:
też się wkrótce skończą ale dla niektórych będzie to tylko dowód na "niekupowalność" 2 wydania
A co powie pan o Arnhem, też coś nie tak? :)
Nakład 500-600 egz. to w naszym kraju monstrum...


Ma Pan racje, jeśli chodzi o nakłady to Pan redaktor ma lepszą wiedzę a ja tylko mam wyobrażenie tej całej sprawy.

Cytat:
operacja rżewska - 1 miesiąc = 30 dni. 700 000/30 = 23 000 dziennie = na mój gust 20 pułków dziennie. Mało?


Te straty dzienne rozłożyły się na całą ,,masę'' dywizji biorących udział w tej operacji.
Jak ma się sprawa dotycząca strat w takich grach jak Tygrysy w śniegu czy Warszawa 1944, pułki czerwonoarmistów w ciągu jednego etapu schodzą z planszy zastraszająco szybko, bitwy pod Charkowem czy pod Warszawą aż takie krwawe nie były. :wink:

Cytat:
i na koniec: Opel to samochód, Mercedes to samochód. Jak ktoś nie lubi Opli to mercedes też jest zły? :)


Tego zdania zupełnie nie rozumiem. :???:
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 01 Sty, 2015   

to odniosę się do przykładu z gry Ardeny. tam pułki amerykańskie znikają na początku dość szybko. Tu nie chodzi o to , ze pułk został zniszczony. On ma straty w żywych rannych itp. Dla przykładu podczas operacji Bagration (jeszcze w roku 1944) z armii czerwonej zdezerterowało 200 000 żołnierzy.
Niezależnie od wszystkiego - to są zasady gry a nie życie :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 676
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 01 Sty, 2015   

Motyla Noga napisał/a:

Jak ma się sprawa dotycząca strat w takich grach jak Tygrysy w śniegu czy Warszawa 1944, pułki czerwonoarmistów w ciągu jednego etapu schodzą z planszy zastraszająco szybko, bitwy pod Charkowem czy pod Warszawą aż takie krwawe nie były. :wink:
:


I tu z kolegą całkowicie się zgodzę. My jako planszowi stratedzy o wiele chętniej rzucamy w wir walki swe siły, nie patrząc na straty. Można w scenariszach ustalić dolną granicę strat dla danego gracza poniżej której by przegrywał. Oczywiście trzeba pamiętać ,że straty w PS to nie tylko straty krwawe.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11