Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Karty wydarzeń - Warszawa 1944
Autor Wiadomość
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014   Karty wydarzeń - Warszawa 1944

Zainspirowany pomysłem z "Ukrainian Crisis" postanowiłem opracować fanowski dodatek do "Warszawy 1944". Polega on na włączeniu do gry kart wydarzeń. Celem dodatku jest zwiększenie nieprzewidywalności oraz dramatyzmu rozgrywki. Oto jego zasady oraz treść.

Będę wdzięczny za uwagi, szczególnie w kwestii równowagi kart między obiema stronami. Starałem się, aby przynajmniej część z nich różniła się od siebie.

51.0 Karty wydarzeń

50.1 Zasady ogólne

50.1.1 Karty wydarzeń odzwierciedlają możliwe sytuacje, które mogły mieć wpływ na przebieg działań wojennych. Ich wykorzystanie w grze ma charakter opcjonalny, co oznacza, że gracze na początku decydują, czy chcą z nich korzystać, czy nie. Jeśli jednak zdecydują się na to, muszą się już trzymać podjętej decyzji do końca gry.

50.1.2 Przed rozpoczęciem gry kart należy podzielić na dwie talie - niemiecką i sowiecką. Należy usunąć z nich karty, które nie mają zastosowania w wybranym przez graczy scenariuszu.

50.1.3 Na początku każdego dnia, przed rozpoczęciem rozgrywki, każdy gracz losuje jedną kartę wydarzeń. Jeśli znajduje się na niej napis "natychmiastowa", musi ją zagrać natychmiast i wprowadzić w życie zawarte na niej instrukcje.

50.1.4 Jeśli karta nie ma charakteru natychmiastowej, gracz może ją zagrać na początku dowolnego etapu tego samego dnia. Po trzecim etapie niewykorzystaną kartę należy odrzucić.

50.1.5 Każdy gracz może mieć w danej chwili na ręce tylko jedną kartę wydarzeń.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014   

Treść kart

Sowieci:

Radiostacja „Kościuszko”
(tylko scenariusz „2 Armia Pancerna”)
Sowiecka propaganda wzywa warszawiaków do powstania. Zagraj tę kartę, aby przyspieszyć termin jego wybuchu na pierwszy etap pierwszego sierpnia.

Armia Ludowa
Partyzanci z prokomunistycznej Armii Ludowej dostarczają Twoim jednostkom znających teren przewodników. W ciągu tego etapu trzy wybrane oddziały Sowieckie mogą poruszać się, płacąc za każde pole tak jakby znajdował się na nim teren czysty. Nie mogą jednak wchodzić w ten sposób na teren dla nich niedostępny.

Dezerterzy
Żołnierze z krajów okupowanych przez III Rzeszę uciekają do Twoich wojsk. Wybierz niemiecką jednostkę sąsiadującą z Twoją. Traci ona jeden punkt siły, który możesz dodać do znajdującej się w kontakcie bojowym z nią jednostki sowieckiej.

W pieridod na zapad!
(natychmiastowa)
Stalin domaga się większych postępów w natarciu. W związku z tym sowieckie jednostki w tym etapie nie mogą uciekać ani oddalać od jednostek niemieckich, jeśli sąsiadują z nimi. Zmuszone podczas walki do ucieczki jednostki sowieckie tracą: liczba pól, o które musiałyby się cofnąć x2 punktów siły.

Za rodinu, za Stalinu!
Nadane w radio przemówienie tow. Stalina zwiększa morale wojsk sowieckich. Podczas tego etapu jednostki sowieckie odejmują 1 od wyniku rzutu kostką podczas określania rezultatu starcia.

Smiersz
(natychmiastowa)
Kontrwywiad wojskowy szuka szpiega w Twoim sztabie. Powoduje to chaos i utrudnia sprawne kierowanie wojskiem. Wszystkie jednostki sowieckie w tym etapie tracą jeden punkt ruchu (jednostki zmotoryzowane – dwa punkty).

Klaudia Szulżenko
Znana sowiecka piosenkarka, Klaudia Szulżenko, występuje dla Twoich żołnierzy. Ich morale wzrasta, w związku z czym do końca tego etapu odejmij jeden do wyniku rzutu kostką podczas ustalania rezultatu jednego, dowolnego ataku.
Bombardowanie Warszawy
(tylko scenariusz „Powstanie warszawskie”)
Sowieckie samoloty bombardują niemieckie pozycje w Warszawie, co poprawia nastroje powstańców. W tym etapie liczba strat zadawanych przez nich Niemcom rośnie o jeden.

Burze i deszcze
(natychmiastowa)
Gwałtowne załamanie pogody spowalnia dostawy zaopatrzenia na front. W tym etapie Twoje jednostki pancerne i zmotoryzowane tracą dwa punkty ruchu.

Dodatkowe wsparcie
Towarzysz Stalin docenia Twoje starania i osobiście zapewnia dodatkowe zaopatrzenie dla sowieckich jednostek walczących pod twoim dowództwem. Możesz przywrócić swoim jednostkom trzy utracone punkty siły, dowolnie rozdysponowane między jednostki sowieckie.

Zeznania jeńców
Wzięci do niewoli niemieccy żołnierze zdradzają informacje na temat pozycji ich wojsk. Podczas jednego ataku w tym etapie straty broniących się jednostek niemieckich są o 50% większe niż wskazywałby to wynik w tabelce strat.

Problemy na froncie
(natychmiastowa)
Na jednym z sąsiadujących z Twoim odcinków frontu Niemcy przypuścili zaskakujący kontratak. Wycofaj natychmiast z gry dowolne jednostki o łącznej wartości 6 punktów siły. Oddziały te znikają z gry, ale nie są liczone do strat.

Wyzwolenie
Wdzięczna za wyzwolenie spod hitlerowskiej okupacji ludność cywilna pomaga sowieckim żołnierzom, zaopatrując ich w jedzenie i opiekując się rannymi. Dwie dowolne jednostki sowieckiej odzyskują po jednym punkcie siły.

Pacyfikacja tyłów
(natychmiastowa)
Na tyłach twoich wojsk zlokalizowano jednostki sabotażowe. Wybierz jednostki sowieckie (nie pancerne i nie artyleryjskie) o łącznej sile 5 punktów. Jednostki te w tym etapie nie mogą się poruszać, gdyż otrzymują zadanie oczyszczenia tyłów.

Urrraaa!!!
Chcąc szybszego zakończenia wojny, żołnierze sowieccy walczą w tym etapie z większą determinacją. Odejmij 1 od każdego rzutu kostką określającego rezultat walki, kiedy twoje jednostki atakują.

Armia Krajowa
Polski ruch oporu podejmuje akcje skierowane przeciwko Niemcom. Ułóż dwa żetony pól minowych na dowolnych, nie będących miejskimi, polach planszy za niemiecką linią frontu.

Niemcy

Pacyfikacja Warszawy
(tylko scenariusz „2 Armia Pancerna”)
Dodatkowe jednostki żandarmerii patrolują Warszawę. Do końca tego dnia powstanie warszawskie nie może wybuchnąć, nawet jeśli zostaną spełnione przewidziane w scenariuszu warunki.

Zamach na Hitlera
(natychmiastowa)
W związku z przeprowadzonym w lipcu zamachem na Hitlera, jesteś wezwany na przesłuchanie. Powoduje to opóźnienie w pracy sztabu. Wszystkie jednostki niemieckie w tym etapie poruszają się o jeden (jednostki zmotoryzowane – o dwa) punkty ruchy mniej.

Mobilizacja
Volksdeutche z terenów, na których toczą się walki, zostają wcieleni do jednostek pomocniczych i volksturmu. Trzy twoje jednostki mogą odzyskać po jednym punkcie siły

Przemówienie Fuhrera
Hitler w przemówieniu radiowym zagrzewa swoich żołnierzy do walki w obronie Rzeszy. Dodaj 1 do każdego rzutu kostką określającego rezultat walki, kiedy niemieckie jednostki bronią się.

Wunderwaffe
Nowe modele czołgów trafiają na front. Przywróć pełną ilość punktów siły jednej wybranej jednostce pancernej.

Dezerterzy
Grupa sowieckich żołnierzy, mających dość terroru NKWD, ucieka na twoją stronę. Wybierz sowiecką jednostkę sąsiadującą z twoją. Traci ona jeden punkt siły, który możesz dodać do znajdującej się w kontakcie bojowym z nią jednostki niemieckiej.

Polnische banditen!
(natychmiastowa)
Akcja polskiego ruchu oporu wywołuje zamieszanie na tyłach twoich wojsk. By zaprowadzić tam porządek odeślij do końca tego dnia z frontu jednostki o łącznej sile czterech punktów. Następnego dnia jednostki te wracają do walki z dowolnego, niemieckiego punktu wyjścia na krawędziach planszy.

Himmler na froncie
Heinrich Himmler osobiście odwiedza walczących pod twoimi rozkazami żołnierzy jednostek SS. W tym etapie wszystkie jednostki SS odejmują dodatkowy punkt od wyniku rzutu kostką podczas ustalania rezultatu walki i zadają większe o jeden straty atakowanym jednostkom sowieckim.

Rozkazy fuhrera
(natychmiastowa)
Hitler osobiście ingeruje w twoje rozkazy, twierdząc, że dowodzisz zbyt miękko. W związku z tym niemieckie jednostki w tym etapie nie mogą uciekać ani oddalać od jednostek sowieckich, jeśli sąsiadują z nimi. Zmuszone podczas walki do ucieczki jednostki niemieckie tracą: liczba pól, o które musiałyby się cofnąć x2 punktów siły.

Zeznania jeńców
Wzięci do niewoli sowieccy żołnierze zdradzają informacje na temat planów zaczepnych ich wojsk. Podczas jednego ataku sowieckiego w tym etapie straty broniących się jednostek niemieckich są o 50% niższe niż wskazywałby to wynik w tabelce strat.

Dostawa Der Sturmer
Na front trafia nowy numer magazynu Der Sturmer, opisujący okropieństwa dokonywane przez Sowietów na niemieckich kobietach. W tym etapie możesz unieważnić jeden rzut kostką wykonany podczas określania ataku i wykonać go ponownie. Wynik drugiego rzutu musisz zaakceptować.

Bombardowania alianckie
(natychmiastowa)
Alianckie samoloty bombardują linie zaopatrzeniowe. W tym etapie wszystkie niemieckie jednostki pancerne mają o dwa punkty ruchu i jeden punkt siły mniej.

Sowieci nadchodzą!
Ludność cywilna zostaje zmuszona do budowy umocnień. Możesz położyć na planszy dwa żetony umocnień polowych pod dowolnymi jednostkami niemieckimi, nawet jeśli wykonały już one ruch.

Werwolf
Jednostki Werwolfu podejmuje akcje skierowane przeciwko Sowietom. Ułóż jeden żeton pól minowych na dowolnych, nie będących miejskimi, polach planszy za sowiecką linią frontu.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 8