Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Bitwy XXI wieku
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013   Bitwy XXI wieku

W związaku z finalizacją prac nad naszym kolejnym projektem, wypracowanym przy udziale kilku oficerów WP, przedstawiam okładkę gry, która ukaże się w marcu 2014 r.. Będzie to gra z rzeczywistymi wojskami o realnych strukturach, w realnym terenie (kilka map).
Na dziś chcemy z tematów historycznych załączyć bitwy w następujących konfliktóe:
- Irak: Abrams, Chelellenger v T-72, T-80
- NATO v Rosja
- Izrael v sąsiedzi
Te mamy opracowane scenariusze
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
Ostatnio zmieniony przez BB Pią 18 Kwi, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013   

Arkusz "Bartoszyce" ) oczywiście testowy) :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Gość

Wysłany: Czw 31 Paź, 2013   

O!, to ciekawa inicjatywa :mrgreen: W jakiej skali będzie gra, taktycznej, taktyczno-operacyjnej czy może coś większego?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013   

kompania. dzwizjon
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Gość

Wysłany: Czw 31 Paź, 2013   

Czyli generalnie skala taktyczna, chociaż taki wybór pozostawia sporą swobodę w doborze skali terenu (heks->odległość w terenie). Fajny temat; osobiście będę z zaciekawieniem obserwować doniesienia z "placu budowy" :razz:
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013   

Chyba mnie nie zalogowało... Miałem na myśli to, iż przyjmując żeton jako np. kompanię, istniej możliwość przyporządkowania heksowi różnych odległości; może to być tylko 100 metrów, ale także i 1000 - inne możliwości ogniowe współczesnych środków ogniowych, większe odległości (szerokość i głębokość) "zainteresowania" pododdziałów.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013   

heks = 1 km
Z wojskiem dyskutujemy o WO, czy wprowadzać 3 km, bo choć to możliwe, to dla gry nie do końca potrzebne. Ale testy trwają. Mamy zaplanowany pokaz w jednej z brygad :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013   

Ho, ho! Pokaz, czyli gra będzie pełną gębą :mrgreen: Swoją drogą, taki okres wymaga faktycznie nieco innego podejścia do sprawy. To WO, to Walka Ogniowa? Jeżeli tak, to nie wiem jakie są dokładnie koncepcje, ale, o ile mi wolno wrzucić swoje pięć groszy, to wiele zależy od terenu. Przy okazji pierwszej wojny w Zatoce Perskiej (1991), czytałem artykuł - bodajże na internecie, ale głowy nie dam, traktujący o skutecznych zasięgach prowadzenia ognia przez współczesne czołgi i jak to radzieckie konstrukcje byłyby zdeklasowane w potencjalnej IIIWŚ, w Europie. Autor pisał o zdecydowanej przewadze czołgów zachodnich nad czołgami byłego Układu Warszawskiego pod względem systemów kierowania ogniem, posiadanych przeliczników balistycznych itd.;w mniejszym stopniu chodziło o samą amunicję. Na to pojawił się komentarz, że to, co przydało się na pustyni, nie znalazłoby pełnego zastosowania na terenie europejskim, bo taki, powiedzmy "Challenger", miałby bardzo niewiele okazji do prowadzenia ognia na takie dystanse, z jakich rozstrzeliwano czołgi irackie - w Europie teren jest urozmaicony i mało gdzie można prowadzić ogień na dystans powyżej 2km (nie pamiętam dokładnie, ale było to dosłownie kilka procent powierzchni terenu), o dystansach odleglejszych nie wspominając.
Wracając do gry, wydaje mi się, iż 1heks=1km, byłby ciekawszym wyjściem. Oczywiście będzie to rzutować na inne aspekty gry, chociażby pojawiający się wymiar operacyjny, ale to kwestia wizji całościowej gry :razz:
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013   

Aaa.. Wymiar operacyjny przy 3km na heks oczywiście - przy założeniu takiej wielkości mapy jak w innych grach TiS.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013   

My, od jakiegos czasu, prezentujemy nasz system 7,5 km, ale to już tematy "niekomercyjny" na razie. Za jakiś czas ujrzy on światło dzienne. A jesli uzyskam zgodę na prezentację dla publiczności, takowe zaproszenie umieszcze na stronie lub wyślę zainteresowanym.
Mamy wszystkie dane balistyczne dla wszystkich typów broni (WSZYSTKICH). Ten projekt powstaje we współpracy w Wojskiem Polskim, także na jego potrzeby.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013   

Bardzo ciekawie to wszystko wygląda. Przy czym z punktu widzenia hmmm... marketingowego?, biorąc pod uwagę grywalność i pewien klimat gry, dobrze by było nie przeładować systemu nadmiarem szczegółów technicznych i dodać jakieś elementy typu nazwiska postaci :mrgreen: , wstawki fabularne itp. No coś w tym stylu. Oczywiście mówię tu o grze, której poświęcony jest ten wątek.
Natomiast wersja niekomercyjna, to będzie raczej symulacja, nie gra?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013   

Taktyka wyda jako grę
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 02 Lis, 2013   

My zaczynamy od roku 2013 i potencjalnych kobfliktów w naszym obszarze, ale zrobimy też uderzenie Ametkanów w Iraku, i którąś z potencjalnych możliwości Izraela. Ten system będzie "reagował" na bieżąco. Na wszelkie manewry Białorusi itp :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Gość

Wysłany: Nie 03 Lis, 2013   

Wspaniale, kolejny nowy system. Brzmi bardzo ciekawie. Ciekawy jestem jak będzie przedstawiona wyższość techniczna Abrahmsów nad T-72 :)
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 03 Lis, 2013   

sa co najmniej dwa sposoby takiego odwzorwania
Ale szczegóły to już przy wydaniu gry zapodam
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Caius Marius
St. sierżant



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 294
Skąd: Civitas Praesnensis
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

Mam gdzieś cały zapas map do "Pustynnej Burzy", za to żetonów znaleźć nie mogę :roll:
A szkoda, bo choć bardzo jednostronnie, to jednak fajnie się grało ;) No trochę pomagały Irakijczykom samobieżne wyrzutnie z ppk HOT, to strasznie mało ich było ;)

Zapowiada się ciekawie, tylko jedna uwaga ;) W Iraku nie było T - 80, jeśli gra przewiduje taki scenariusz, to hipotetycznie trzeba by dodać Irakijczykom parę innych "akcesoriów" w postaci choćby Tunguzek czy TOR-ów :)
_________________
To właśnie pod krzyżem,
właśnie pod tym znakiem,
knuł przeciw Polsce
Watykan z krzyżakiem.
Ale Jagiełło dziki,
co czcił jeszcze bożków,
600 lat temu
pogonił świętoszków.
(...)
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

Co do scenariuszy historycznych to trzymamy się historii
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013   

No to ja się wpisuję na listę klientów (chyba że cena odbiegnie od standardu mocno). Brzmi "ciekawsko". Choć fajnie by było poznać więcej szczegółów odnośnie poszczególnych rozwiązań choć podejrzewam, że jeśli to ma być również system na potrzeby WP to pewnie będzie dosyć realne, pytanie czy nie będzie zbyt hardcore'owy, a jeśli cywilna wersja będzie mniej skomplikowana czy nie straci realności mocno.
:?: Żetony w obu wersjach będą tylko z symbolami taktycznymi ? Czy tylko na potrzeby WP, a w wersji cywilnej będą dualne?
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
     
Dominik
Sierżant


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 209
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013   

Pomysł bardzo interesujący, trzeba cierpliwie czekać na efekt końcowy :D

Gdy patrzą na gry które są planowane na przyszły rok to dochodzę do wniosku, że Redakcja planuje bezwględnie pozbawić swoich czytelników oszczędnosci :D

Nie żebym się czepiał ale w temacie tego wątku jest literówka - "wieki".
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013   

Nie będziemy tego wydawać na raz, wszystko wolno i cierpliwie, też jesteśmy graczami i we wszytsko na raz się nie da :)
Wieki wieków... już poprawiamy
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 9