Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Kłuszyn 1610
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 16 Paź, 2013   Kłuszyn 1610

Wybraliśmy Kłuszyn 1610 do wydania w roku 2014
Prosimy o pytania, uwagi, podpowiedzi
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 897
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

Popieram :oops:
 
     
Baron83
Plutonowy


Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 167
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

Biorę w ciemno!
_________________
http://www.wojna-mussoliniego.pl www.facebook.com/armiawloska
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

Takie tło zostanie? :mrgreen:
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

A co w nim złego?
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

No nie wiem, takie zielone... Chyba, ze coś mi się źle wyświetla. Ale to pewnie rzecz gustu. Ważniejsze, jaki będzie sam system?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

nalezy kliknąc na obrazek, otworzy się ładniejszy. Ale to i tak wersja RGB pomnijeszona do niskiej rozdzielczości. DLa mnie tu jest za żółta, ale w oryginale jest ok
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

No tak, żółtego też sporo :mrgreen:
A jaki system zostanie zastosowany w grze? Mam na myśli, czy to będzie coś w rodzaju "I go, you go", czy może jakieś inicjatywy, decydujące o kolejności ruchów, a może element losowy ustalający ruchy?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

to są gry historyczne, losowość pozostawmy grom losowym.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Jasne, rozumiem, ze historyczne. Ujmę to inaczej. Chodziło mi o rolę przypadku. Coś, na przykład, w stylu ciągnięcia żetonów różnorodnej aktywacji. Ostatnio, takie rozwiązanie widziałem w "Case Yellow" z GMT.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

To może ja wyjaśnię moją wizję "ciągnięcia". Teoretycznie rzecz biorąc można wyciągnąć (dajmy na to w Ardenach), że II KPanc. SS się nie porusza. Czy to jest zgodne z: historią, logiką, sensem robienia gry?
Oczywiscie nie jest, ale jak kroś chce sobie grać niezgodnie z historią na zasadach losowych, to prosze bardzo. Ja staram sie tworzyc gry historyczne i odpowiednio opisywac losowość w granicach rozsądku i wydażeń możliwych w realiach ówczesnego pola bitwy w uwagach do gier.
A na koniec tylko dopowiem, że owe "aktywacje" mają tylko jeden cel - zmniejszenie liczy żetonów w grze, co niektórym sie podoba, bo nie obejmują całości, ale to też sprawa tych, którzy w to grają.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Zmniejszenie żetonów w grze? Chodzi chyba o zmniejszenie aktywnych żetonów w danej turze? :mrgreen:
Ja nie obstaję za jakimś konkretnym rozwiązaniem w grach wojennych. Jeśli akurat losowość ma, wdanej publikacji, jakieś uzasadnieni, to OK, nie wnikam w to. Spytałem jedynie o planowany sposób rozgrywania gry. O ile to nie tajemnica :razz:
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Magon napisał/a:
Zmniejszenie żetonów w grze? Chodzi chyba o zmniejszenie aktywnych żetonów w danej turze? :mrgreen:

A zatem mniej żeotnów gra w danej turze?
czyli mniej jest ich w grze w danym momencie, a to że czasami nie ma ich wcale bo ktoś wylosował wszędzie pauzowanie, to tylko szczegół :)
Ta dyskusja była już prowadzona, nie ma najmniejszego sensu w nią brnąć, Każdy może jeździć takim samochodem jakim chce - wolny wybór.
Proponuje wrócić do tematu :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
  Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Ponieważ temat dotyczył nowego systemu, dlatego też pozwoliłem sobie zapytać o jego mechanikę - sposób aktywacji jednostek, skalę itp
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Skala to 50 husarzy za 1 PS, dalsze wojska sa pochodną tej wartości.
teren to 150-250 m, w zależności od bitwy
Systemu nie za bardzo jak mam opisać :)
bo musiałbym cały chyba wkleić,
Gra mieści się na 8 stronach, a jedynym "zagadnieniem" jest skuteczność RZECZYWISTA artylerii i wagomiary dział.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Nie wiem, ale te 200 metrów dla takiego systemu, to chyba nieco za mała skala? Może 1 heks=100m, to lepsze wyjście? No bo jeśli przyjmiemy 200 metrów dla jednego heksu, to szerokość pola bitwy pod takim dajmy na to Kłuszynem, wyniosłaby około 12 heksów - przynajmniej pomiędzy wsiami Woskriesieńska a Staraja Pirniewa. No a szerokość pola bitwy pod Kircholmem (wszak to ma być system) to jeszcze mniej - jakieś niecałe 2km. Hmmm, owszem, był także Wiedeń....
W każdym bądź razie uważam, ze jest to temat do zastanowienia się. Oczywiście to moja prywatna opinia i ostatnie słowo należy do wydawcy :razz:
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Ten system, podobnie jak Śrdeniowiecze, które sprawdziło się doskonale, zadziala zarówno przy heksie 100 m, dla małych bitew, jak i przy 250 m. W takim przypadku zmienią się jedynie zasięgi armat, choć ten problem rozwiązuje się niejako sam, gdyż w wielu naszych bitwach ich nie było lub występowały 2 (słownie dwie - KŁUSZYN. Skuteczność broni palnej była nie większa niż 100 m, zatem zawsze tylko pole sąsiednie.
Problemy jakie stwarzał ten system to jakość wojk i wyrażenie tego na planszy, Jak ma uciec 30 000 Rosjan, gdy atakuje 6000 husarzy. I ten element będzie musiał być rozpatrywany indywidualnie dla każdej z bitew.
Jeżeli Kolega ma chęć wpsółpracować przy projekcie - chętnie, gdy go dokończę, skonsultuje wszystkie jego elementy.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Oj, autorytetem w tej dziedzinie to ja na pewno nie jestem i żadnego prof. przed nazwiskiem nie posiadam :mrgreen: , ale i mnie zależy, aby ten system zadziałał sprawnie. Wszak husaria to nasze dobro narodowe i swoista, polska wizytówka. O ile się nie mylę, to nie ma, na świecie, takiej gry, która odzwierciedlałaby w miarę poprawnie działania tej jazdy. Zwłaszcza, ze system byłby, jak sądzę, pewnego rodzaju monografią, obejmującą kilka bitew z udziałem skrzydlatych jeźdźców.
Nie wiem, w czym mógłbym być pomocny, ale jeśli Szanowny Wódz Naczelny uznałby, ze moja pomoc może się w czymś przydać, to byłbym zaszczycony :mrgreen:
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

Co do tej ucieczki... Może dobrze by było wprowadzić współczynnik jakiegoś morale czy, szerzej sprawę ujmując , jak to nazywają czasem w grach zachodnich, "cohesion"? Wartość ta ulegała by zmianie w czasie bitwy, w skutek różnych wydarzeń.
Z działami problemów nie będzie - jeśli chodzi o zasięg, to był on dość spory, chociaż nie miały takiej siły rażenia na małe odległości, jak w bitwach napoleońskich. Należy również pamiętać, przy okazji bitew ze Szwedami, tych późniejszych, o szwedzkich działach "skórzanych" i regimentowych, nie tworzących osobnych baterii.
Tak czy owak, słusznie Naczelny rzekł, należałoby się tym zająć indywidualnie, przy okazji każdej bitwy.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 20 Paź, 2013   

To wstawię wersję ostateczną okładki i czekam na uwagi
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8