Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
pytania do zasad
Autor Wiadomość
kyniu8
Kadet


Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: Kozienice
Wysłany: Sob 16 Lut, 2013   pytania do zasad

1. Czy formacje shilton mozna formować w strefie kontroli przeciwnika?
2. Czy mozna sie poruszac piechotą a następnie uformować shiltona czy tylko uformować shiltona?
3. W fazie ataku angilików kawaleria szkocka ma impet 3 i otrzymała wynik Bx, czy w tym wypadku po wycofaniu kawalerii jej impet spada do 0 czy tylko o 1 mniej czyli do 2
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 16 Lut, 2013   

1. nie
2. nie
3. do zera
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Knjaz
Plutonowy


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 129
Skąd: Reading
Wysłany: Czw 21 Sty, 2016   

Punkt 4.32 i 4.34:
Rozumiem, że mogę zmienić kat na początku, a potem dopiero na drugim polu ruchu.

Punkt 4.37
Rozumiem, że zatem wchodząc w SK i zatrzymując się nie mogę zmienić kąta w fazie ruchu konnicy.
Nawet, jeżeli mimo impetu mogę jechać dalej, to i tak nie mogę zmienić kąta.

Punkt 4.44 i 4.42
Nie jestem pewien na jakiej zasadzie działa wyjątek, bo piechotą wchodząc w SK zawsze się zatrzymuje.
Domyślam się, że kończąc ruch w SK mogę, ale nie mogę go zaczynając. Czy to poprawna interpretacja?
Ostatnio zmieniony przez Knjaz Pią 22 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 21 Sty, 2016   

tak
tak
ten zwrot mozna wyknac zawsze na koncu ruchu piechoty
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
mathias999
Szeregowy
SGT BILKO


Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 16
Skąd: Mielec
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   

hmm, nigdzie nie znalazłem: czy kawaleria posiadająca impet, która podczas pościgu wykona zwrot to traci impetu koleje -1 czy cały posiadany?
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 135
Skąd: włocławek
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   

Z tego co pamiętam po walce -1,jeśli przegra redukujemy do zera
 
     
mathias999
Szeregowy
SGT BILKO


Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 16
Skąd: Mielec
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

tak, to wiem. chodzi mi np o sytuację:
jazda z impetem 3 atakuje wroga, wygrywa i zmusza go do ucieczki ( B3) . Cwany mongoł zwiewa klucząc. Sprawdzam rzut na pościg - obowiązkowy. I teraz żeby gonić mongoła dokładnie po ścieżce .muszę wykonać : ruch o jeden heks - zwrot 60 stopni- ruch o dwa heksy.
Pytanie co z impetem:
a) tylko -1 po walce
B) -1 po walce oraz -1 za zwrot
c) utrata całego impetu ze względu na ten nieszczęsny zwrot

W przepisach nic nie ma, ale zaintrygował mnie ostatnio przykład rysunkowy (instrukcja legnica 1241 strona 6, skrajnie lewy rys. u góry) gdzie jazda ewidentnie traci cały impet po wykonaniu zwrotu.

i pytanko nr 2:
czy jeśli wyżej wymieniony rzut na pościg wskazywałby np na to, że pościg jest dobrowolny to mogę nie ścigać w ogóle tego mongoła czy jednak 7.32.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

nie ma to znaczenia, liczymy jedynie -1 za walkę
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

jeśli pościg jest dowolny, to nie ma obowiązku wykonywania go, dlatego tak wazni sa dowódcy
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
mathias999
Szeregowy
SGT BILKO


Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 16
Skąd: Mielec
  Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Dziękuję, to wiele wyjaśnia. przy wcześniejszej mojej interpretacji mongołowie bardzo szybko pozbawiali jazdę przeciwnika impetu i rozciągali jego szyki niemiłosiernie.

i jeszcze jedna zasada:
jeśli posiadam impet i zdecyduję się nie ścigać wroga w ogóle to impet mi przepada?
wprawdzie wróg zmuszony do ucieczki wg przepisu zachowania impetu, ale sami nie ścigamy... no właśnie, to "ale" nie daje mi jeszcze spokoju
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

zawsze po walce tylko o 1 tracimy impet
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9