Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie do zasad
Autor Wiadomość
czarek0402
Sierżant


Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 229
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013   

Z tym "rozpoznaniem bojem" to się zgodzę, nie do końca, pod warunkiem, że żetony wszystkie są zamaskowane. Ale w pierwszym etapie i tak wszyscy wiedzą, co gdzie stoi, a potem co gdzie wchodzi na mapę.

Ale przez te maskowanie, suma summarum, trzeba podejść, zaatakować, ale lepiej dla przykładu, również, można, zrobić zwiad lotniczy jednostką własnego lotnictwa, że zamiast ruchu/odziaływania na walkę sztabu frontu, armii, korpusu to w promieniu ileś pól odkrywa się jednostki wroga, że co turę wywiad/kontrwywiad może odkryć 1-2 jednostki wroga, oczywiście powinno też być w ramach przeciwdziałania, że co turę można dołożyć 1-2 jednostki w punktach strategicznych na mapie lub na krawędziach mapy, gdzie wchodzą uzupełnienia, aby przeciwnik nie wiedział po czasie co kryje się na heksach. I tak dalej, i tak podobnie. :roll:
_________________
A jeśli komu droga otwarta do nieba,
Tym co służą ojczyźnie.

Jan Kochanowski (1530 - 1584)
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

Przy okazji Korsunia, pytania do twórców systemu.
1. Jak, pod względem możliwości manewrowych, traktować jednostki kawalerii; jako zmechanizowane czy jako "inne"? Niby jasne, ale...
2. Korsuń, warunki zwycięstwa w scenariuszu "Okrążenie".
Jak rozumieć wyrażenie: /.../ jeśli w 11 etapie gracz niemiecki nie jest w stanie wyznaczyć drogi łączącej Korsuń ze strefami B, C, D, E lub F"?
Chodzi tu o drogi (główne, poboczne), czy tylko o ciąg obojętnie jakich, nadających się do przejścia, heksów?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

1. jako "inne"
2. drogi w znaczeniu tych wyznaczonych na mapie.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Magon
Plutonowy


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 162
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

Czyli kawaleria to fajne wojsko :razz:
 
     
Paweł Sulich
Podporucznik



Dołączył: 26 Mar 2004
Posty: 627
Skąd: Józefów
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

Już w Stalingradzie była fajna, bo najszybciej zasuwała po śniegu :)
 
     
Wojtek-kob
St. szeregowy


Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Zasady ,,koncentracji dywizji”: czy modyfikator +1 otrzymujemy za każde trzy jednostki z danej dywizji biorące udział w walce?
W grach np.: Charków czy Kursk niektóre niemieckie dywizje posiadają po sześć jednostek i teraz, jeżeli cała dywizja walczy w jednym starciu to otrzymujemy modyfikator za koncentrację +2 czy tylko +1? Jeżeli +1 to co w przypadku gdy jednostki dywizji uczestniczą w dwóch starciach po trzy oddziały w każdej, czy wtedy decydujemy w którym starciu uwzględniamy modyfikator za koncentrację a w którym nie uwzględniamy? Czy może otrzymujemy modyfikator +1 do każdej z walk? Choć to uważam powodowało by absurdalną sytuację, w której bardziej opłacało by się rozbijać dywizje na kilka walk niż atakować całością sił np.: dwie dywizje A i B posiadają po 6 jednostek każda, w pierwszym starciu uczestniczą 3 jednostki z dywizji A i 3 jednostki z dywizji B (modyfikator +2), w drugim starciu jak wyżej (modyfikator +2), a gdyby wszystkie sześć jednostek danej dywizji uczestniczyło w jednym starciu to dostalibyśmy tylko modyfikator za koncentrację +1, a przecież to właśnie uczestnictwo w walce całej dywizji powinno być bardziej premiowane.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

jak masz 6 jednostek masz +2
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wojtek-kob
St. szeregowy


Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

ok. dzięki
 
     
brzosko
Kadet


Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

Pytanie mam :)
Czy jednostka przemieszczająca się przez hex z własną inną jednostką stojącą na hexie w strefie kontroli obcej jednostki musi się zatrzymać (czy własna jednostka ten obowiązek znosi)?
pozdrawiam,sz
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

może po niej przejśc jesli to "jedyna droga ucieczki", ale traci 1 PSB za takie pole.
We własnej fazie ruchu musi się tam zatrzymać.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
brzosko
Kadet


Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

Wojciech Zalewski napisał/a:
może po niej przejśc jesli to "jedyna droga ucieczki", ale traci 1 PSB za takie pole.
We własnej fazie ruchu musi się tam zatrzymać.


dzięki, chodziło mi o ruch w fazie ruchu oczywiście.

nie moge sie też doszukać w Ardenach 1944/45 info o punktach ruchu sztabów?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

8 PR
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
brzosko
Kadet


Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Mam Budziszyn i ... nowe (inne niż w ardenach) fazy gry. mianowicie faza sprawdzania zaopatrzenia - dwie oddzielne ale coś tam pomieszane jest ... czyje się sprawdza bo w obu wychodzi że tej samej strony. Po fazach gracza A sprawdzamy jego zaopatrzenie czy gracza B? i potem odwrotnie ... ???
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

po własnym ruchu sprawdzamy własne zaopatrzenie
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
brzosko
Kadet


Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Wojciech Zalewski napisał/a:
po własnym ruchu sprawdzamy własne zaopatrzenie


dziekuje :)
 
     
Byku84
Szeregowy


Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Płock
Wysłany: Śro 08 Lip, 2015   

Mam dwa pytania:
1. Odbudowa mostów nie może odbywać się w SK nieprzyjaciela - czy dotyczy to również lotnictwa ?
2. Jeżeli jest 8 PSB na jednym polu to czy sojusznicza jednostka może przejść przez takie pole ?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

1. nie
2. może
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Byku84
Szeregowy


Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

Dziękuję za odpowiedź
 
     
Knjaz
Plutonowy


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 129
Skąd: Reading
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016   

Witam. Mam pytanie - czy czarne gwiazdki działają podczas ataku na las?
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 677
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016   

Z tego co pamiętam tylko teren czysty.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8