Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie do zasad
Autor Wiadomość
kyniu8
Kadet


Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: Kozienice
Wysłany: Nie 23 Gru, 2012   pytanie do zasad

Witam. Mam pytanie odnośnie zasad a mianowicie czy przy ataku piechoty zmechanizowanej na jednostkę z białą gwiazdką należy zastosować modyfikator za ta gwiazdke?
Drugie pytanie: np. w grze Kursk jednostka niemiecka zajmuje umocnienia radziecki i ma w swojej strefie kontroli jednostke radziecka także w umocnieniach czy w przypadku ataku siłę niemca trzeba dzielić przez 2 i zastosować modyfikator za umocnienia skoro będzie on atakował niejako wzdłuż umocnień czy tylko zastosować modyfikator.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 23 Gru, 2012   

Jeżeli na ikonie atakującego wudnieje pojazd pancerny to tak, jeżeli ciężarówna to nie.
Jeżeli atak następuje poprzez krawędź nie posiadającą umocnień stałych, to nie mają one wpływu, w takim przypadku obrońca otrzymuje 1 lub 2 modyfikatory, w zależności od siły.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Yamato
St. szeregowy


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   Atak umocnionego stosu

Mam pytanie
Stoję umocnionym stosem ( 2 jednostki) na przeciw dwu jednostek wroga ( sa obie w mojej strefie kontroli , rozłożone na róznych hexsach)

1) Czy decydując sie na atak ( moge nie atakowac bo jestem umocniony) musze dokonac ataku na obie jednostki?
2) Czy mogę zaatakować tylko jedną z nich obiema moimi?
3) Czy moge zaatakowac jedną z nich ale tylko jedną moją?
4) Czy mogę zaatakowac obie wroga jedną moją i w przypadku gdy dostanę A1 to wycofię tylko tę atakującą a ta druga nie biorąca udziału zostanie na miejscu ( nie podlegnie rezultatowi A1)
 
 
 
Dominik
Sierżant


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 209
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   Re: Atak umocnionego stosu

1) Musisz dokonać ataku na obie jednostki skoro są w strefie kontoroli.
2)
3)
4) Tak
 
 
Yamato
St. szeregowy


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   

Prosiłbym jednak o wypowiedź WZ ( bo kapral kapralowi to ... takie trochu :) )
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   

1) można nie atakować lub atakowac trzeba dwie
2) nie
3) nie
4) tak
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Yamato
St. szeregowy


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pon 31 Gru, 2012   

A co w sytuacji
Atakuję dwie jednostki wroga swoimi dwiema. Jednostki wroga rozmieszczone są na sasiednich heksach. W wyniku walki przeciwnik otrzymał B1
Nie wycofuje się odpisując jeden PS od jednej z jednostek , która w wyniku tego zostaje zniszczona

1)Czy mogę wejśc na pole tej jednostki i jeszcze o jedno pole ( mimo iz druga jednostka wroga pozostała na miejscu)? prowadzi to do okrążenia jednostki pozostałej na miejscu - czy ta wykładnia jest własciwa ?

Moja watpliwośc bieże się z tąd iż w sytuacji gdyby te jednostki wroga były na jednym hexsie to eliminacja jednej z nich w wyniku też B1 nie doprowadzało by do tak powaznych skutków
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 31 Gru, 2012   

Mozna wejść maksymalnie na pole zniszcoznej jednostki
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Yamato
St. szeregowy


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pon 31 Gru, 2012   

Witam
Czy w sytuacj gdy w fortyfikacjach polowych ( Kursk 1943) broni się jednostka radziecka o sile 4 to czy jeżeli wspieramy ja artylrelią o sile 2
to dostaje ona modyfikator za fortyfikacje na poziomie 1 ( bo broni się 4PS) czy też jednak traktujemy ją jako broniącą się 6PS i wtedy uzyskują przesunięcie 2 ?
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 31 Gru, 2012   

traktujemy ją jako 4
6 PS wpływa niezależnie na stosunek sił
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Yamato
St. szeregowy


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pon 31 Gru, 2012   

Czy jest możliwa rezygnacja z wpływu wlasnego sztabu na walkę?
chodzi mi o sytuację w której zmniejszenie wyniku rzutu kostkami pod wpływem sztabu ( przeciwnik nie oddziaływuje sztabem) daje nieco gorszy wynik np było by samo B2 ( bez wpływu sztabu) a jest B2 z rzutem na moją dezorganizacje
 
 
 
Kurt Meyer 12
Plutonowy



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 157
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon 31 Gru, 2012   

przed walka zdecyduj czy wspierasz sztabem czy nie
_________________
Same płotki! O poranku wrzucimy je z powrotem do morza!
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 31 Gru, 2012   

Yamato napisał/a:
Czy jest możliwa rezygnacja z wpływu wlasnego sztabu na walkę?

Kocham tą sytuację jak się z Romanem śmiejemy, że On nie chce tego szatabuuuuu i płacze :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
usgrant
Chorąży



Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 414
Skąd: Ustroń (Inowrocław)
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013   

Niemieckie lotnictwo spowalnia ruch wojsk radzieckich. Czy w takim razie tak samo dziala na zaopatrzenie sowietow? Logicznie rzecz biorac powinno.
_________________
Unconditional Surrender
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013   

nie, to już nie łapie się w przepisach
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
usgrant
Chorąży



Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 414
Skąd: Ustroń (Inowrocław)
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013   

Dla gry chyba konieczne, inaczej Rosjanie szybko by padli z powodu braku zaopatrzenia...
_________________
Unconditional Surrender
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013   

nie koniecznie, bo wtedy mogliby się szybciej poruszać i walczyć mocniej, coś za coś zawsze jest
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
usgrant
Chorąży



Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 414
Skąd: Ustroń (Inowrocław)
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013   

Scenariusz Prochorowka zostal zmodyfikowany pod wzgledem zaopatrzenia, Rosjanie maja wiecej pol skad go otrzymuja. Natomiast scenariusz Kursk to juz co innego, tam nie ma zadnych modyfikacji. Wystarczy ustawic jeden samolot na drodze z Kurska a zaopatrzenie siegnie raptem do Fatieza. Ze wschodu najwazniejsza jest droga z pola 3113. Samolot na pole 2510 i po zaopatrzeniu. Jesli dobrze pamietam to nie ma w tym scenariuszu informacji ze oddzialy w fortyfikacjach polowych sa zaopatrzone.
_________________
Unconditional Surrender
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013   

Ale przecież lotnictwo zabiera PR wojsk, jak miałoby odcinać (fizycznie) zaopatrzenie.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
hofner
Kapitan


Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 1097
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013   

Czy jednostki w scenariuszu Prochorowka znajdujące sie w fortyfikacjach stałych są zawsze zaopatrzone jak napisał Bartek post wyżej? Jak to się ma jednak to przepisów WB-95 gdzie nie ma takiej zasady?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8