Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Bitwy Westeros
Autor Wiadomość
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 10 Sty, 2012   Bitwy Westeros

Gdy dowiedziałem się o tej grze, początkowo myślałem, że to typowa figurkówka (czytaj: złodziej forsy), ale szybko okazało się, że jest inaczej. Mamy do czynienia bowiem z grą strategiczną w pełnym tego słowa znaczeniu. Rozgrywa się ona w realiach "Gry o Tron" Martina, kto zna, ten wie, kto nie zna, lepiej niech nadrobi, bo jest to jedna z lepszych serii wojenno politycznych fantasy ostatnich kilkudziesięciu lat.
Ale o grze... Wykorzystano tu uniwersalny system Batllelore, stworzony do rozgrywania bitew w realiach średniowiecza i okolic. Pierwszym, co się rzuca po otwarciu pudła, to figurki - jasne, ale uwaga - już na starcie dostajemy ich komplet (ok. 140). Do tego plansza - wielka, ale... pusta. To mnie na starcie ciut zdziwiło. Ale rozwiązanie okazało się genialne w swej prostocie - planszę, w zależności od scenariusza tworzymy po prostu sami. Heksy są wielkie, a wśród żetonów mamy też heksy terenu. Układamy je na mapie tak jak chcemy i mamy dowolny obszar. Przedłuża to bardzo żywotność gry i daje pole do popisu twórcom scenariuszy.
Mechanika - zabiła mnie jej prostota. W porównaniu z klasycznymi planszowymi strategiami, tutaj położono nacisk na grywalność a nie na milion zasad i wyjątków. W efekcie czego można nauczyć się ich bardzo szybko i grać po jednym przeczytaniu zasad. Kapitalnym rozwiązaniem jest idea sztandarów - do każdej jednostki (składającej się z 3 lub 4 figurek) dołączony jest sztandar w jednym z trzech kolorów. Kolor oznacza siłę i mobilność oddziału. Kolejny krok w kierunku uniwersalizmu, a przy tym mile kojarzy się z "Total War".
Rozgrywka opiera się na wydawaniu rozkazów. Mogą to robić albo dowódcy (dlatego trzeba dbać, by byli blisko jednostek, ale zarazem chronić ich) albo sam gracz, z tym, że gracz może na raz wydać rozkaz jednej jednostce, a dowódcy zwykle kilku.
Jestem po kilku rozgrywkach i muszę ocenić grę wysoko. Przeciętny czas gry waha się w okolicach godziny - przyznacie, jak na strategię to niewiele. Ale to, moim zdaniem, kolejny atut - kto grał w "Waterloo" Dragona, ten wie, o czym mówię.
 
 
PzKpfw II
Major



Dołączył: 18 Mar 2004
Posty: 1554
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012   Re: Bitwy Westeros

Ja mam Battlelore. Jak się Bitwy przedstawiają względem tego tytułu? Mechanika bardzo się różni? Battlelore chodzi super płynnie i miodnie, zastanawiam się jak śmigają Westeros?
_________________
https://boardgamegeek.com/geeklist/232305/hexmagazine-heksmagazynek
https://www.youtube.com/r...y=heksmagazynek
https://www.facebook.com/Heksmagazynek/
 
 
strategiacg
Szeregowy



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 11
Wysłany: Śro 28 Mar, 2012   

Bitwy Westeros pod względem Battlelore różnią się dość znacznie.

Przede wszystkim mamy kości ośmiościenne co daje mniejszą losowość.

Nie mamy podziału mapy na lewe i prawe skrzydło oraz centrum. Karty rozkazów są zagrywane bezpośrednio na dowódcę i on może poruszyć jednostkami w swoim zasięgu dowodzenia który wynosi 2 pola.

W battlelore jak brakuje nam karty np na prawe skrzydło a tam mamy najwięcej wojsk to już klapa. Brak podziału na skrzydła daje mniejszą losowość.

W Bitwach Westeros oprócz kart dowodzenia mamy także żetony rozkazów którymi możemy poruszać jednostki o różnej randze.

I to chyba najważniejsze zmiany. Według mnie Bitwy Westeros są duża ciekawsze od Battlelora, a przede wszystkim mniej losowe.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 28 Mar, 2012   

strategiacg napisał/a:
Przede wszystkim mamy kości ośmiościenne co daje mniejszą losowość

ciekawa koncepcja :)
zamiast losowości 1/6 mamy losowść 1/8. Ale może tu chodzi o coś innego i rzuca się dwiema kostami k8
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
PzKpfw II
Major



Dołączył: 18 Mar 2004
Posty: 1554
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Wyniki z kości można sobie rozdysponować na różne rzeczy, po prostu, daje to większą kontrolę nad nimi. Kiedyś zagramy to się przekonasz ;)
_________________
https://boardgamegeek.com/geeklist/232305/hexmagazine-heksmagazynek
https://www.youtube.com/r...y=heksmagazynek
https://www.facebook.com/Heksmagazynek/
 
 
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014   

Od czasu, kiedy zakładałem temat minęło już sporo czasu, gra doczekała się sporej ilości rozszerzeń, których główną zaletą, poza wprowadzaniem kolejnych rodzin znanych z powiesi, są nowe jednostki, dzięki którym bitwy wychodzą poza schemat koniami na piechotę, a łucznikami zza piechoty. Dostajemy m.in. pikinierów czy kuszników, a także jednostki chłopskie, których najbardziej rzucającą się w oczy cechą jest skłonność do spieprzania z pola bitwy.
Tym, co nadal w Bitwach Westeros pozostaje kluczowe, jest dowodzenie przez wodzów - moim zdaniem to świetna rzecz, pokazująca rolę dowódcy na polu bitwy i pozwalająca na decyzję o jego wykorzystaniu - albo jako dającego przykład swoim żołnierzom i wzmacniającego atak pierwszej linii, albo jako wydającego rozkazy z drugiej linii. Twórcy postarali się, żeby kolejni wodzowie różnili się od siebie.
Dodatkowo, linki do dwóch polskich filmików prezentujących grę:
http://www.youtube.com/watch?v=y6IH-e4vMGs
http://www.youtube.com/watch?v=5Mu15WcAWgk
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sob 27 Wrz, 2014   

http://www.gry-planszowe....hp?f=24&t=31214 - opis rozgrywki w scenariusz "Lew i dziewica" z dodatku "Strażnicy Zachodu".
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9