Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
[Polska 1939] - Atak na Prusy Wschodnie
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 16 Lut, 2010   [Polska 1939] - Atak na Prusy Wschodnie

Przygotowują nr 31 staram się stworzyć scenariusz do uderzenia na Prusy Wschodni, Zakładam w nim, że będzie to działanie oderwane od pozostałych odcinków frontu. Oczywiście wiem, że to założenie zakłóca w pewien sposób tok całej ewentualnej kampanii, ale cel mam inny.
Otóż chciałbym uzmysłowić wszystkim, którzy interesują się tym tematem, jak trudne było to zadanie, i jak niewielkie miało szanse powodzenia, choć nie mówię, że żadnych.
Scenariusz będzie miał dwa podstawowe założenia:
- Prus broni 3 Armia w składzie trzech korpusów (I, Wodrig i XXI0 + Korpus Brandt. Wsparcie zapewne Grenzschutz w sile kilku pułków oraz kombinowana dywizja pancerna gen Kempfa.
Możliwe jest przerzucenie sił do Królewca ale to pod pewnymi warunkami
- Polacy mogą wystawić na początku: 8, 20, 18, 33, 16 i 4 DP, Nowogródzką, mazowiecką, Podlaską, Suwalską BK oraz 41 i 1 DP
Pozostałe siły mogą być wprowadzana na pewnych warunkach.

Cała idea polega na wyważeniu przez gracza, ile sił jest mu potrzebnych by zająć cale Prusy. Mogą c dysponować dowolną ilością dywizji i brygad z odwodu naczelnego Wodza, może nawet ściągnąć trzydzieści dywizji, ale wtedy jego zwycięstwo będzie porażką strategiczną, ale pokaże, że plan jest możliwy, tylko przy za dużych kosztach.
Sam jestem ciekawy jak to wyjdzie "optymalnie".
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Wolfskin1978
Szeregowy


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 18
Wysłany: Śro 17 Lut, 2010   

Witam.

Właśnie gram w scenariusz alternatywny:
Polacy rozstawieni dowolnie + wczesna mobilizacja ( ale brak uzupełnień) + zmieniona organizacja niektórych jednostek ( np. 10 Dywizja Konno-Pancerno-Motorowa - reprezentowana przez żeton 10BKZ, 18PS i 2,5 punktach ruchu w składzie 10BKzmot., 1bcl, 2bcl, Nowogródzka BK).
Jednostki KOP zorganizowane w cztery Dywizje Rezerwowe.
Dodatkowo Polska Armia dysponuje od razu wszystkimi dowódcami ( którzy tak jak strona niemiecka reprezentują korpusy oczywiscie z zachowaniem WD ) i jest zorganizowana w siedem armii.
Polacy na odcinku Prus Wschodnich rozstawieni mniej więcej tak :
1 Armia w składzie sześciu DP, dwóch DP Rez i dwóch DK ( o sile 14 i 13 ) rozstawiona od Przyrośla do Grajewa atakuje Prusy Wschodnie od wschodu z zamiarem uchwycenia lini Frydland-Bartoszyce i dalej atak w celu połączenia z 3 Armią atakującą od zachodu.
2.Armia w składzie dwóch DP, dwóch DP Rez, Grupy Grodno, Warszawskiej BON i załóg twierdz, rozstawiona od Szczuczyna do Mławy, broni tego odcinka frontu.
3 Armia w składzie dwóch dywizji Konnno pancerno- motorowych, osiem DP, trzech DP Rez, XIX BP oraz Glabisz, rozstawiona od Działdowa do Chełmna atakuje Prusy Wschodnie od zachodu z zamiarem osiągnięcia lini Sztutowo-Elbląg a następnie zaatakowaniem na wschód w celu połączenia z 1 Armią.

Niemcy rozstawieni historycznie.

Koncepcją tego scenariusza alternatywnego jest sprawdzenie czy możliwe jest okrążenie i zniszczenie 3.Armii niemieckiej.

Pozrawiam
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 17 Lut, 2010   

Proponuję zamieścic rozpiskę scenariusz (początkową) a my chętnie go zagramy w celach rozpoznawczych.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Wolfskin1978
Szeregowy


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 18
Wysłany: Śro 17 Lut, 2010   

Ok. Rozpiszę rozstawienie poczatkowe+ organizacji.
Gram z własnymi dodatkowymi zasadami:

( Jednostki pancerne i zmotoryzowane )

Atak jednostkami pancernymi 12 PS powoduje modyfikator atakującego (modyfikator do rozstrzygania walki) 1, 24PS, modyfikator 2, itd.

Atak jednostkami zmotoryzowanymi 24 PS powoduje modyfikator atakującego 1, każde kolejne 24PS daje modyfikator 2 itd.

Modyfikatory jednostek pancernych i zmotoryzowanych kumulują się.

Wyjątek: Gdy obrońca znajduje się w fortyfikacjach polowych =2, fortyfikacjach stałych, twierdzach, za górami górach lub za Wisłą.

W wyniku ataku jednostek pancernych 12 PS, przy wyniku B1 lub B1(-1) obrońca się wycofuje się i traci dodatkowo 1 PS, każde kolejne 12 PS daje stratę +1PS wycofującego.

W wyniku ataku jednostek zmotoryzowanych powyżej 24 PS, przy wyniku B1 lub B1(-1) obrońca się wycofa to traci dodatkowo 1 PS, każde kolejne 24 PS daje stratę +1

Starty w wyniku ataku jednostek pancernych i zmotoryzowanych nie kumulują się. Uwzględnia się jedynie największe straty w wyniku ataku jednostek pancernych/zmotoryzowanych.

Komentarz: Oddanie szybkości i „siły przebicia” jednostek pancernych/zmotoryzowanych

Atak na jednostkę pancerną 6 PS-12PS bez użycia jednostek pancernych o 6PS powoduje modyfikator (modyfikator do rozstrzygania walki) o 1 na rzecz obrońcy
Atak na jednostkę pancerną powyżej 12-18 PS bez użycia jednostek pancernych o 6 PS powoduje modyfikator 2 na rzecz obrońcy
Atak na jednostkę pancerną powyżej 18-24 PS bez użycia jednostek pancernych o 6PS powoduje modyfikator 3 na rzecz obrońcy
Itd.

Komentarz: Oddanie trudności ataku jednostek piechoty/kawalerii bez wsparcia czołgów w otwartym terenie przeciwko jednostkom pancernym

Pkt 5.27 instrukcji nie obowiązuje o ataku 12 PS jednostek pancernych

Rajdy pancerne

Gracz niemiecki może podczas swojego ruchu rozjechać własną jednostką pancerną wrogą jednostkę jeżeli różnica pomiędzy jego jednostką a rozjeżdżaną wynosi 15:1.
Taka akcja pociąga za sobą wydanie dodatkowego 1 punktu ruchu. Jednostka rozjechana jest eliminowana.

Nie można rozjechać jednostki znajdującej się w twierdzy, fortyfikacjach, umocnieniach polowych, lub za Wisłą

Pkt.9.2 instrukcji o zaopatrzeniu jednostek zmotoryzowanych nie obowiązuje

W przypadku braku zaopatrzenia obowiązują normalne zasady z tym że dodatkowo za każdy dzień bez zaopatrzenia dla jednostek pancernych/zmotoryzowanych podkładany jest kolejny numer.
W piątym dniu bez zaopatrzenia jednostki pancerne i zmotoryzowane zostają zatrzymane, nie mogą się poruszać, w ataku mają połowę siły zaokrąglając w dół

(Lotnictwo)

Przez cały czas gracz niemiecki, polski i sowiecki dysponuje maksymalną ilością lotnictwa, po użyciu żetonu lotnictwa gracz przeciwny rzuca kostką, wynik 1 powoduje stałe obniżenie wartości lotnictwa o 1 pozom. ( w wyniku działania artylerii przeciwlotniczej i myśliwców nieprzyjaciela )

Wyjątek:
Jeżeli gracz niemiecki zadeklaruje chęć zniszczenia lotnictwa polskiego, używa w tym celu połowy lotnictwa bombowego ( zaokrąglając w dół) przez 2 tury, po czym lotnictwo polskie jest eliminowane z gry, straty w wyniku art. plot. i myśliwców są tak jak w przypadku normalnych misji.

Jeżeli gracz niemiecki zadeklaruje chęć bombardowania Warszawy używa w tym celu połowy lotnictwa bombowego ( zaokrąglając w dół ) przez 1 turę, po czym zdobywa 1 PZ, straty w wyniku art. plot. i myśliwców są tak jak w przypadku normalnych misji.

(Kriegsmarine)

Gracz niemiecki może wesprzeć raz na turę własne wojska, które znajdują się w strefie graniczącej z morzem o modyfikator 1.
Jednostka wspierana w obronie musi być w strefie graniczącej z morzem.
Jednostka atakowana musi być w strefie graniczącej z morzem.

(Desant powietrzny)

Gracz niemiecki może użyć desantu powietrznego w postaci 16FR.

Aby to zrobić 10IX po pojawieniu się 16FR we Wrocławiu gracz niemiecki zapisuje gdzie chce zrzucić desant powietrzny po czym od 11IX desant powietrzny może się pojawić w dowolnym miejscu ( w fazie ataku) w odległości 9 stref od granicy niemieckiej lub 6 stref od najbliższego sztabu posiadającego zaopatrzenie.

Desant powietrzny następuje w fazie ataku jednostek niemieckich.
Po wykonaniu desantu 16FR ma zawsze zaopatrzenie.
Jeżeli desant następuje w strefie gdzie znajduje się wroga jednostka 16FR jest wyeliminowany.

Dodatkowe zasady:

Granica:
Przekraczanie granic nie wymaga dodatkowych punktów ruchu

Ataki z kilku kierunków, modyfikator do rozstrzygania walki

Atak z 2 stron – modyfikator +1 dla atakujacego
Atak z 3 stron – modyfikator +2 dla atakujacego
Atak z 4 stron – modyfikator +3 dla atakującego
Atak z 5 i więcej stron – modyfikator +4 dla atakujacego

Komentarz: Obrońca atakowany z kilku kierunków musi rozciągnąć linie obrony jednocześnie je osłabiając.

Nowe zasady odnośnie WD, przymusu wycofania oraz morale obowiązują.

Obowiązek wycofania jednostek niemieckich z gry lub na inne oszary nie obowiązuje.
 
 
Wolfskin1978
Szeregowy


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 18
Wysłany: Śro 17 Lut, 2010   

Scenariusz alternatywny "Zwarci, Silni, Gotowi "

Scenariusz zakłada wczesną mobilizację Wojska Polskiego

Zmiany organizacyjne Wojska Polskiego:

sztaby Wojska Polskiego oznaczają Korpusy (tak jak w amii niemieckiej) z zachowaniem Współczynników Dowodzenia.

Brygady kawalerii zostały zamienione na cztery dywizje Kawalerii.

10BKzmot, 1bcl, 2bcl, Nowogródzka BK tworzą 10 Dywizję Konno-Pancerno-Motorową o 18 PS i 2,5 punktach ruchu.

WBPM, 21bcl, Pomorska BK tworzą Warszawską Dywizję Konno-Pancerno-Motorową o 16 PS i 2,5 punktach ruchu.

Oddziały KOP zostały zorganizowane w cztery dywizje rezerwowe 42,43,45,46 DP Rez.

W nawiasie podane punkty siły jednostki i dodatkwe komentarze.

Początkowe rozmieszczenie :

Polacy - umocnienia 2, poza umocnieniami stałymi i twierdzami.

Front Północny

1. Armia

sztab SGO Polesie - Przyrośl
sztab KOP - Przyrośl
1 DK (14) (żeton DK Zaza ), 2DK (13) (żeton Suwalskiej BK), 5DP (13) - Przyrośl
6DP (13), 14 DP (18 ), 26 DP (17) - Przyrośl
sztab GO Kaw 2 - Bargłów
4DP (16), 33DP Rez (14) -Bargłów
15DP (16), 42DP Rez (13) -Rajgród

2.Armia

sztab SGO Narew - Grajewo
Grupa Grodno (Gr) (9) - Grajewo
28DP (12) - Szczuczyn
8DP (12) - Kolno
41DP Rez (8 ) Myszyniec
Warszawa (Wr) (6) Baranowo
39DP Rez (9)- Krzynowłoga
sztab A.Modlin - Mława
Dubno (5)- Mława
Wizna (2)- Wizna
Różan (2)- Różan
Pułtusk (2) - Pułtusk
Modlin (4)-Modlin

3.Armia

sztab A. Prusy - Działdowo
2DP (13),3DP (13),7 DP (14),9DP (15) - Działdowo
sztab A.Poznań - Nowe Miasto Lubawskie
10DKPM (18 ) (żeton 10BKzmot), WDKPM (16) (żeton WBPM), 1DP (13),10DP (16)- Nowe Miasto Lubawskie
16DP (17),20DP (18 ) - Nowe Miasto Lubawskie
sztab GO Wschód - Jabłonowo
38DP Rez (13) -Jabłonowo
36DP Rez (12)- Radzyń
Glabisz (6) -Grudziądz
35DP Rez (12) - Chełmno
XIX BP Rez (5) - Czarnowo

Front Środkowy

4.Armia

sztab LOW - Oksywie
LOW 1 (6) - Oksywie
LOW 2 (6) - Gdynia
Hel (2) - Jastarnia
30DP (13)- Bydgoszcz
sztab A.Pomorze - Rynarzewo
11DP (13) - Rynarzewo
12DP (13) - Szubin
Chojnice (2) -Wągrowiec
XXIX BP Rez (5) - Żnin
29DP (14) - Radziejów
45DP Rez (12) - Sampolno
43DP Rez (11) -Koło
Poznań A (4),Poznań B (4) - Poznań

5. Armia

50DP Rez (10) - Uniejów
sztab Naczelne Dowództwo - Poddębice
27DP (14) - Poddębice
Brześć (5) - Kalisz
III BP Rez (5) - Zduńska Wola
Kowel (5) - Zelów
44 DP Rez (12) - Rusiec
sztab A. Łódz - Działoszyn
24DP (13)- Działoszyn
3DK (13) ( żeton Wielkopolskiej BK ) - Brzeźnica
23DP (13)- Kłomnice

Front Południowy

6.Armia

13DP ( 12)- Częstochowa
46DP Rez (12) - Koziegłowy
sztab GO Kaw 1 - Bedzin
19DP (13) - Będzin
4DK (13) ( żeton Krakowskiej BK ) - Zawiercie
Grupa Forteczna (10) - Katowice
Włodzimierz (5) - Pszczyna
25DP (15)- Bogumin
sztab A.Kraków - Cieszyn
18DP (14) -Cieszyn
XIII BP Rez (5) -Bielsko
55DP Rez (11) - Żywiec


7. Armia

sztab Front Południowy - Nowy Targ
21DG (13), 1BG (8 ) - Nowy Targ
sztab A.Karpaty - Czorsztyn
22DG (13), 2BG (8 ) - Czorsztyn
3BG (7) - Nowy Sącz
sztab A.Lublin - Krynica
17DP (13) -Krynica
60DP Rez (10) - Dukla
Sandomierz (5) - Rymanów
Łuck (5) - Borynia

Niemcy - początkowe rozstawienie wojsk - historyczne
Niemcy- uzupełnienia historyczne
Niemców nie obowiązują zasady o zdjęciu jednostek z planszy lub wycofaniu jednostek na wskazane obszary.
Słowacy - zasady tak jak w instrukcji.

Inwazja ZSRR - historycznie lub w zależności od zdobycia przez Niemców - Przemyśla, Puław i Białegostoku.
Ostatnio zmieniony przez Wolfskin1978 Czw 18 Lut, 2010, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 17 Lut, 2010   

Czy ten scenariusz byl juz rozegrany?
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Wolfskin1978
Szeregowy


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 18
Wysłany: Czw 18 Lut, 2010   

Scenariusz jest właśnie rozgrywany. Zakupiłem grę 3 dni temu.
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Lut, 2010   

Fajna rzecz.

2 uwagi:
- Polska w 1939 nie byłaby w stanie wystawić związków porównywalnych z niemieckimi dywizjami pancernymi, nie chodzi mi tutaj nawet o możliwości sprzętowe, co potencjał logistyczno-organizacyjny i samą myśl koncepcyjną.

- Plan ataku na Prusy Wschodnie jest dla mnie nierealny z jednego powodu: bitwa nad Bzurą pokazała, że polska armia nie potrafi wykonać 'blitzkriegu', nawet przy sporej przewadze.

Ale scenariusze fikcyjne, jak ten powyżej jak najbardziej mi się podobają :)
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Wolfskin1978
Szeregowy


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 18
Wysłany: Czw 18 Lut, 2010   

Zgadzam się.
Historycznie Polska w 1939 roku nie była w stanie czegoś takiego jak atak na Prusy Wschodnie wykonać ale jest to scenarusz hipotetyczny oddający w ręce graczy historyczne jednostki wraz z małymi organizacyjnymi zmianami, ukazujacy, iż mechanika gry "Polska 1939" pozwala na przeprowadzenie takiego ataku i atak ten może okazać się powodzeniem.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 18 Lut, 2010   

Dlatego należy stworzyć scenariusz, w którym uwzględniając ekonomie sił zdobycie Prus będzie możliwe, sam się nad tym dośc dlugo zastanawiałem i zadawałem pytanie - ile potrzebnych jest wojsk iczy operacja ofensywna jest sensowana w skali strategicznej w ogóle, czy tez lepiej jest bronić się przed rozrzucowną w terenie 3. niemiecka Armią.Do tego służyc ma właśnie ten scenariusz.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Wolfskin1978
Szeregowy


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 18
Wysłany: Czw 18 Lut, 2010   

Przy historycznej mobilizacji Wojska Polskiego uważam, że atak na Prusy Wschodnie był niemożliwy. Po prostu brakuje wojsk do akcji ofensywnej a zabierając jednostki z innych obszarów osłabia się siły, które mają powstrzymać główne natarcie wojsk niemieckich tj, 8 i 10 Armii
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 18 Lut, 2010   

Możliwe, ale armia to nie tylko ludzie i konie.
Obawaim się, że nie wystarczyłoby sprzętu dla tych żołnierzy. Przeciez były jednostki strzlejące z XIX wiecznych Labeli.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
MiG
Szeregowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 36
Wysłany: Czw 18 Lut, 2010   

w skali strategicznej to pewnie nie, ale w mniejszej-może nawet operacyjnej- chyba było to możliwe. nawet jeśli opanowane obszary byłoby przejściowe to ryzyko "bałąganu" na zapleczu mogło osłabić lub spowolnić natarcia Niemców. już nie mówiąc o działalniu psychologicznym (i na nas i na Niemców)...
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 18 Lut, 2010   

Przyznam, że chciałbym tę oparację ukazać w zupełnym oderwaniu od innych frontów.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Wolfskin1978
Szeregowy


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 18
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010   

Opiszę pokrótce opis sytuacji 6 września w Prusach Wschodnich grając w scenariusz alternatywny.

Sytuacja wygląda następująco:
W pasie działania "3 Armii Polskiej" - Armia po poczatkowych sukcesach została zatrzymana przez IK niemiecki przerzucony spod Mławy. Dalsze ataki w kierunku Elbląga straciły sens wobec przybycia Korpusu Guderiana, który wykonał kontratak w kierunku Jabłonowa zmuszając siły polskie do oddelegowania części sił mających brać udział w kontynuacji ofensywy na Elbląg do osłony własnego lewego skrzydła. Na tym kierunku w najbliższych dniach "3 Armia Polska" może wykonać raczej jedynie lokalne ataki w kierunku Ostródy.

W pasie działania "1 Armii Polskiej" atak na niemieckie brygady forteczne przebiegał bez większych zakłóceń. W ręce polaków wpadła Twierdza Giżycko. Brygada Forteczna Gołdap w okrążeniu. Część sił niemieckich wycofuje się na Królewiec. Korpus "Wodrig" wykonał kontratak w rejonie Mikołajek i Rynu lecz nie przyniosło to sukcesów stronie niemieckiej a dodatkowo w wyniku polskiego kontrataku okrążona została 1DP (niem.). Na tym odcinku wojska polskie wychodzą na wolną przestrzeń operacyjną. Dalsze ataki " 1 Armi" wraz z częscią "2 Armii" polskiej powinny przebiegać na 3 kierunkach: na Królewiec, Landsberg oraz Biskupiec.
 
 
Wolfskin1978
Szeregowy


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 18
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010   

Tak z iphona, postaram się wrzucić.

Ps. Dodam, że Niemcy przeznaczają 80% lotnictwa na teren Prus Wschodnich celem powstrzymania pochodu polskiego na Królewiec.
W odpowiedzi polskie lotnictwo całkiem skutecznie zaatakowało 3DPanc., która w marszu do Prus Wschodnich straciła 4PS.

Ps2. Zastanawiam się czy Polacy nie powinni dostać jakiś punktów zwycięstwa za zdobycie Królewca, Giżycka, Ostródy, Elbląga czy Gdańska.
 
 
Wolfskin1978
Szeregowy


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 18
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010   

http://imgcash2.imageshac...448751422110945

http://imgcash6.imageshac...781493915244937

http://imgcash2.imageshac...254695101641119

fotki z sytuacji w Prusach Wschodnich z początku etapu 6 Wrzesień.
Fatalna jakość zdjęć sory... ale to zdjęcia z telefonu a aparatu nie posiadam.
 
 
MiG
Szeregowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 36
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010   

niestety, zdjęcia całkowicie nieczytelne... :?
 
 
Wolfskin1978
Szeregowy


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 18
Wysłany: Śro 24 Lut, 2010   

7 Wrzesień, początek etapu. Dzień wcześniej, 1DP niemieckiej po kontrataku wyrywa się z okrążenia. Polskie wojska zajmują Liebark i Landzberg. Pomiędzy Pruską Iławą a Morągiem powstaje luka w ugrupowaniu niemieckim, polacy wyszli na wolną przestrzeń operacyjną na tym kierunku.

http://imgcash3.imageshac...665154044050723

http://imgcash6.imageshac...456032109912485

http://imgcash2.imageshac...739751474931836

http://imgcash5.imageshac...766911189071834

Zrobiłem zbliżenia więc jakość zdjęć jest o niebo lepsza.
 
 
Wolfskin1978
Szeregowy


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 18
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2010   

Witam. Grę dograłem do 14 Września po czym zakończyłem.
Polacy w Prusach doszli do lini Elbląg-Malbork po czym zostali zatrzymani, okrążony został co prawda KWodrig ale tylko na 3 dni, kiedy Korpus Guderiana oswobodził go z okrążenia. Na północy resztki Korpusu Brand zamknęły się w Królewcu. Na pozostałych Frontach sytuacja wyglądała następująco. Pomorze- większość wojska cofała się na Wisłę w okolicach Chełmna. Łódz - wojska praktycznie rozbite cofały się na Warszawę. Kieleckie - wojska polskie totalnie rozbite ( zostały resztki 2 dywizji piechoty) na ftym froncie zioneła 150 km luka, Front Południowy - majac otwarte północne skrzydło wojska cofały się na Rzeszów, ale zachowały zdolności bojowe.
Wnioski: Atak z 2 kierunków na Prusy Wschodnie nie rokuje na zniszczenie 3 Armii niemieckiej a jedynie jej osłabienie, Niemcy mając korytarz pomorski pod swoją kontrolą mogą przerzucać posiłki na ten kierunek zatrzymując w końcu polskie wojska. Front Środkowy jest za słaby aby wytrzymać uderzenie 8 i 10 Armii Niemieckiej. Front Południowy Spełnił zadanie zatrzymania 14 Armii.

Przygotowałem Nowy scenariusz alternatywny który (mam nadzieję da polakom szanse na całkowite zniszczenie 3 Armiii niemieckiej i niedopuszczenie 4 Armii do połączenia z nią, oraz do opóźniania 8 i 10 Armii niemieckiej tak by wojska polskie na Północy osiągneły decydujący sukces mogący zmienić losy kampani wrześniowej. Scenariusz nazywa się "Totalna Mobilizacja" i zakłada iż wojska polskie zdołały zmobilizować całość sił 1,5 mln żołnierzy ( to jest chyba kres zdolności mobilizacyjnych) oraz, że polski przemysł zdołał wyprodukować 100 egzęplarzy 7TP więcej oraz przezbroić większość TKSów w nkm 20mm.

Ponadto chciałbym uwzględnić wszystkie wojska znajdujące się w grze przy założeniu iż: wojska Słowackie mogą wźąść udział od 1 Września i nie są ograniczone do zajęcia tylko 1 obszaru od granicy. Wojska Węgierskie od 1 Września co etap wykonują rzut kośćią, wynik 1,2 wypowiadaja wojnę Słowacji.
17 Września w dniu inwazji ZSRR wojska Litewskie wykonują rzut co etap - wynik 1,2 wypowiadają wojnę Polsce po stronie ZSRR. Łotwa wynik 1 wypowiada wojnę Polsce, wynik 6 wypowiada wojnę ZSRR, Rumunia wynik 1,2 wypowiada wojnę ZSRR.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9