Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Kreta 1941 (TiS nr 30 )
Autor Wiadomość
gumiś@6.pl
St. szeregowy


Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: GOROWA
Wysłany: Pon 06 Gru, 2010   

ja mam pytanie dotyczące zrzutu spadachronowego. Czy spadochroniarze stoją już na wskazanych polach i z nich wykonują ruch , czy też trzeba przeprowadzić procedure zniesienia przez wiatr?
_________________
FGSYG
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 06 Gru, 2010   

WYKONUJEMY PROCEDURĘ DESANTU, WŁĄCZNIE Z MOŻLIWOŚCIĄ ZNIESIENIA
 
 
 
gumiś@6.pl
St. szeregowy


Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: GOROWA
Wysłany: Pon 06 Gru, 2010   

Dzięki. Miałem wątpliwości , mimo że mam opanowane zasady B-35.
_________________
FGSYG
 
 
 
skalord
St. szeregowy



Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 51
Skąd: Lonigo, Wlochy
Wysłany: Pon 03 Sty, 2011   

Cytat:
Czy lekka artyleria przeciwlotnicza(Oerlikon?) jest traktowana joko jednostka ckm?

Cytat:
2. Nie


Czemu nie? Czym sie różni od innej lekkiej artyleri p-lot?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 03 Sty, 2011   

powinno być napisane, że działa jako ckm, to "nie" dotyczyło pierwszej części pytania - o lotnictwie szturmowym
 
 
 
skalord
St. szeregowy



Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 51
Skąd: Lonigo, Wlochy
Wysłany: Pon 03 Sty, 2011   

Cytat:
powinno być napisane, że działa jako ckm, to "nie" dotyczyło pierwszej części pytania - o lotnictwie szturmowym


OK, grazie mille
 
 
Khamul
St. sierżant



Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 324
Skąd: Będzin
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014   

Motyla Noga napisał/a:
czy mogą uzupełnienia dochodzić z lotnisk które znajdują się w strefie kontroli wrogiej jednostki

Nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie, moge prosić?

Dodatkow chciałem się zapytać o zaopatrzenie spadochroniarzy niemieckich - jeżeli nie zdobędą ani portu, ani lotniska traktujemy to jakby nie mieli zaopatrzenia?
_________________
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
http://strategie23pal.tumblr.com/
 
     
Saw11
Szeregowy


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 23
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 19 Maj, 2014   

I
Z zaopatrzeniem to jest chyba tak, że niejako "bazy zaopatrzenia" to są pola, na których dokonał się desant powietrzny [32.1.9], przy czym linia zaopatrzenia z tych "baz" jest o połowę krótsza - a więc 7,5 PR - od normalnej linii zaopatrzenia [32.1.10.]. Ponadto te 7,5 PR liczy się jak dla jednostek piechoty, a nie jednostek zmotoryzowanych. Zatem rozumiem to tak, że po wylądowaniu jednostek (uwzględniając zniesienie przez wiatr i walkę po zrzucie) zapisujemy hexy, które są "bazami zaopatrzenia".

Sam też do końca nie rozumiem powyższego, zatem dopytam się czy te "bazy zaopatrzenia" są przez całą grę czy tylko przez ograniczony czas (jeden etap, jeden dzień)? I czy można zniszczyć te "bazy zaopatrzenia" (np. wchodząc na nią wrogą jednostką)?

II
Przy okazji zapytam się czy jednostki niemieckie z I pułku szturmowego to są komandosi? Bo zgodnie z wykładnią instrukcji tak powinno być:
[28.0] "Oddziałami komandosów są te jednostki, na których żetonie umieszczono symbol komandosów bądź oznaczenie "Commando", "rangers", "ZbV" "
Zatem z logiki wnioskuję ("bądź" nigdy nie oznacza "oraz"), iż wystarczającą przesłanką do uznania jednostki za komandosów jest odpowiedni rysunek komandosa (wskazany niezależnie na s. 3 oraz na s. 29 instrukcji). Skoro taki sam rysunek jest na jednostkach w Krecie, to należy uznać je za komandosów. Czy tak jest poprawnie?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014   

_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Saw11
Szeregowy


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 23
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014   

Rozumiem, że to odnosi się do komandosów :) A co z bazami zaopatrzenie - są przez całą grę i co się dzieje jak się wejdzie na nie jednostką wroga?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014   

Wydaje mi się, że są przepisy dot. zaopatrzenia spadochroniarzy i komandosów.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Khamul
St. sierżant



Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 324
Skąd: Będzin
Wysłany: Śro 21 Maj, 2014   

W scenariuszu jest napisane, że bazami zaopatrzenia są lotniska i porty. Stref zrzutu (podobnych do tych w Arnhem) na mapie nie sązaznaczone. Stąd pytanie, czy do momentu aż spadochroniarze nie zajmą lotniska lub portu nie mają zaopatrzenia? Ja to w ogóle było historycznie, czy spadochorniarze niemieccy w sektorach poza Maleme dostawali zaopatrzenie?
_________________
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
http://strategie23pal.tumblr.com/
 
     
Saw11
Szeregowy


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 23
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 21 Maj, 2014   

Są są, ale właśnie z nich nie da się odczytać, czy zaopatrzenie dla jednostek spadochronowych jest przez całą grę i czy wejście na pole, gdzie lądowała dana jednostka oznacza stracenie zaopatrzenia (a wydaje się, że tak powinno być).

Jestem też ciekaw odpowiedzi na pytanie, czy można wyładowywać jednostki w portach i lotniskach będących w SK wroga? Z zasad można by co najwyżej odwołać się do [26.3.4] "Nie można używać lotniska, jeżeli znajduje się ono w strefie kontroli wrogiej jednostki". Jest to co prawda przepis dla używania lotniska przez samoloty, ale przecież uzupełnienia są odzwierciedleniem lądowania samolotów transportowych. Analogicznie przy portach można by się posłużyć [18.4.6] "(...) Aby przeprowadzić wyładunek pole lądowe portu musi być wolne od nieprzyjacielskich jednostek i ich SK". Znów przepis ten dotyczy statków transportowych, ale przecież uzupełnienia nie pojawiają się znikąd, tylko właśnie przez statki. Pytanie czy dla powyższych sytuacji ma znaczenie okoliczność, że na polu portu/lotniska znajduje się sojusznicza jednostka?
 
     
Khamul
St. sierżant



Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 324
Skąd: Będzin
Wysłany: Nie 08 Cze, 2014   

Wojciech Zalewski napisał/a:
p-panc napisał/a:
No i gdzie ląduje ten nieszczęsny II/2 FR :?:

Razem z I/2, ale proszę uwzględnić uwagę przy nim zamieszczoną.


Ale II/2 FR desantował się nie pod Retimo (jak reszta jego pułku), lecz pod Iraklionem (można też sprawdzić np. w starej Krecie, ale też w innych źródłach) - jest szansa na informację na którym heksie powinien lądować?

Podobnie saperzy 7DSpad - w scenariuszu wchodzą jako posiłki po zajęciu lotniska lub portu, natomiast w rzeczywistości saperzy desantowali się niedaleko sztabu 7DSpad, można prosić o heks zrzutu?

(ewentualnie uzasadnienia dlaczego autorzy gry postanowili inaczej)

Dzięki
_________________
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
http://strategie23pal.tumblr.com/
 
     
bartoszeg02
St. szeregowy


Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 06 Sie, 2014   

Kilka pytanek od nooba :)

1) Na polu 3410 stacjonują 2 jednostki mające w nazwie sap. i tutaj pojawia się pytanie bo jeden z nich ma ikonę sapera a drugi nie: czy obaj są traktowani jak saperzy czy tylko jeden z ikoną ?

2) Niemcy posiadają w rezerwie kilka żetonów z szybowcami oraz jeden ze spadochronem - czy np. jednostkę ze spadochronem mogę wprowadzić jako rezerwę na zasadach zrzutu czy musi ona przybyć na lotnisko/do portu? Jeśli tak to po co mu ikona spadochronu :) ?

3)Kupiłem zasady do 4 edycji systemu i nie mogę znaleźć wytłumaczenia ikonek z żetonów Laycock i 50 commando - czy traktujemy ich po prostu jak komandosów ?

4) Zasady mówią iż po zajęciu lotniska niemieckie LS spada do 3 żetonów i teraz tak: Czy chodzi o to że całe lotnictwo ograniczamy do 3 szturmowych (wywalamy 2 szturmowe i bombowce) czy po prostu samo szturmowe ograniczamy do 3 żetonów (czyli pozostają również bombowce). I czy strona niemiecka może wybrać które samoloty chce usunąć (czyli te na pewno bardziej ranne)?

5) nie bardzo wiem jak zrobić z zaopatrzeniem dla spadochroniarzy :/ jakieś pomysły ?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 06 Sie, 2014   

1) obydwaj

2) w dowolnym scenariuszu - tak

3) traktujemy ich po prostu jak komandosów ?

4) całe lotnictwo ograniczamy do 3 szturmowych, strona niemiecka może wybrać które samoloty chce usunąć?

5) przepisy mówią, że nie podlegają oni Z
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
bartoszeg02
St. szeregowy


Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 06 Sie, 2014   

dziękuję serdecznie za szybką odpowiedz :)
Mam jeszcze 2 pytania:
1) w scenariuszu napisane jest iż przed grą niemcy mogą przeprowadzić dodatkowe ataki samolotami i czy na te ataki "przed grą" alianci mogą odpowiadać artylerią p-lot? Czy nie?

2) Scenariusz mówi iż gdy niemcy opanują CHanię w Sudzie pojawiają się posiłki dla aliantów a co się dzieje w przypadku gdy suda jest również zajęta przez niemców? Oddziały przepadają? Pojawiają się po odbiciu miasta? Pojawiają się na sąsiednim polu? Jak się przyjęło robić w tego typu sytuacjach :) ?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 06 Sie, 2014   

1) mogą, mogą

2) zawsze logicznie :) , jak nie mamy w rekach Sudy, to nie wprowadzamy niczego, a jak ją odbijemy, to wprowadzamy.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Czw 07 Sie, 2014   

Cytat:
przepisy mówią, że nie podlegają oni Z


Co prawda nie mam przy sobie instrukcji, może palne głupotę, ale o ile pamięć mnie nie myli dochodzi im ze stref w których zostali zrzuceni :wink: dlatego moim zdaniem są nieporozumienia odnośnie zaopatrywania jednostek pow-des :smile:
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 07 Sie, 2014   

a na czym polegają owe nieporozumienia?
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9