Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Interpretacja przepisów
Autor Wiadomość
Derenga
Chorąży



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 23 Lis, 2009   Interpretacja przepisów

Mam pytanie odnośnie przepisów dotyczących ruchu jazdy, bo wkradły się tu pewne nieścisłości:

1) Według 4.32 "gdy oddział jazdy przejechał więcej niż 2 pola w linii prostej, dozwolony jest zwrot jedynie o 60 stopni, zwroty większe są zabronione"; natomiast 4.35 mówi: "koszty wykonania zwrotu przez jazdę (z impetem 2 i 3) w trakcie ruchu podane są poniżej: - zwrot o 60 stopni 3PR, - zwrot o 120 stopni 4PR, zwrot o 180 stopni 5PR. To w końcu można dokonać zwrotu większego niż 60 stopni po przejechaniu więcej niż dwóch pól czy nie można?
2) Jaki jest koszt wykonania zwrotu? Czy stosuje się tu przepis 4.36, który mówi: "Rodzaj terenu ma wpływ na koszt zwrotów wykonywanych przez jednostkę jazdy". Jeśli tak to mam dodatkowe pytanie czy teren czysty także wpływa na koszt zwrotu (innymi słowy czy w najlepszym wypadku koszt zwrotu będzie wynosił 2PR); czy też decydujący jest tu przykład z "obrazka" (str. 5 instrukcji), na którym koszt zwrotu nie
sumuje się z kosztem przejścia za dany teren?

I jeszcze kilka dodatkowych pytań, które wynikły w trakcie rozgrywki.

3) przepis 17.14 mówi, że: "jednostki spanikowane, jeżeli znajdą się w strefie kontroli wojsk nieprzyjaciela ulegają natychmiastowej likwidacji". Czy w związku z tym jeżeli poszedłem do pościgu za jednostką, która przeszła w stan paniki i dodatkowo jest w mojej strefie kontroli to czy ulega ona w tym momencie eliminacji?
4) czy oddziały łuczników i kuszników będące w położeniu bojowym zmuszone do wycofania się ulegają eliminacji?
_________________
"The Confederate resistance was desperate, and the slaughter upon both sides great" -
E.P. Alexander
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 23 Lis, 2009   

1) To że przejechałes 2 pola nie musi oznaczać że posiadasz od razu IMPET. Ale jak chcesz go posiadać, to płacisz więcej za zwrot.
2) nie sumuje się z terwenem, za zwrot płcimy tylko w ramach manewru
3) TAK
4) TAK
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Derenga
Chorąży



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 23 Lis, 2009   

WZ napisał/a:
1) To że przejechałes 2 pola nie musi oznaczać że posiadasz od razu IMPET. Ale jak chcesz go posiadać, to płacisz więcej za zwrot


No ale to nie rozwiązuje mojego problemu. Załóżmy że jazda ma jednak impet co najmniej 2 (co oznacza że przejechała co najmniej dwa pola w linii prostej) to czy wówczas może wykonać zwrot większy niż 60 stopni (zgodnie z 4.35 płacąc 4 lub 5 PR) czy też może dokonać wówczas zwrotu jedynie o 60 stopni (zgodnie z 4.32)?
_________________
"The Confederate resistance was desperate, and the slaughter upon both sides great" -
E.P. Alexander
 
 
Derenga
Chorąży



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 25 Lis, 2009   

Mogę prosić o odpowiedź na powyższe pytanie?
_________________
"The Confederate resistance was desperate, and the slaughter upon both sides great" -
E.P. Alexander
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 25 Lis, 2009   

nie może wykonac wiekszego zwrotu niż 60 stopni
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Derenga
Chorąży



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 26 Lis, 2009   

Dziękować
_________________
"The Confederate resistance was desperate, and the slaughter upon both sides great" -
E.P. Alexander
 
 
Derenga
Chorąży



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 28 Lis, 2009   

Czy oddział który dokonał kontrszarży może być w tej samej fazie ruchu celem ostrzału łuczników konnych?
_________________
"The Confederate resistance was desperate, and the slaughter upon both sides great" -
E.P. Alexander
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 28 Lis, 2009   

nie, ostrzał jest w fazie ruchu neprzyjaciela
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Derenga
Chorąży



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Lis, 2009   

WZ napisał/a:
nie, ostrzał jest w fazie ruchu neprzyjaciela


Ale przecież jazda tatarska może dokonać ostrzału także podczas własnej fazy ruchu (19.21). Ponawiam więc pytanie z mojego poprzedniego postu.
_________________
"The Confederate resistance was desperate, and the slaughter upon both sides great" -
E.P. Alexander
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 29 Lis, 2009   

Ale tylko jazda tatarska. może i inni łudznicy konni (nie doczytałem, że chodzi o konnych ew. wiełbłądy).
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Derenga
Chorąży



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Lis, 2009   

No o właśnie o tatarów. Tylko czy oddział który kontrszarżował czyli de facto już walczył w fazie ruchu może być celem ostrzału?
_________________
"The Confederate resistance was desperate, and the slaughter upon both sides great" -
E.P. Alexander
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 29 Lis, 2009   

może, ale to wygląda nastepująco. Ostrzeliwany jest po ruchuale przed walką a nie po niej.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Derenga
Chorąży



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Lis, 2009   

Ale mi chodzi o taką sytuację: oddział jazdy A został zaatakowany przez kontrszarżującą jednostkę X; wynik -1/B1; oddział A cofa się, oddział X idzie do pościgu; czy po tej walce oddział X może być celem ostrzału przez oddział B (zakładając że B to tatarzy)?
_________________
"The Confederate resistance was desperate, and the slaughter upon both sides great" -
E.P. Alexander
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 29 Lis, 2009   

Może, o ilie tatarzy juz nie strzeleli we własnej fazie ruchu.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Derenga
Chorąży



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Lis, 2009   

Dzięki właśnie o to mi chodziło. Bo wczoraj miałem taką sytuację i oddział krzyżacki, który kontrszarżował został w ten sposób wyeliminowany przez jednostkę tatarów, która podjechała. Dodatkowo eliminacji uległ v. Salzbach bo tatarom został jeszcze PR
_________________
"The Confederate resistance was desperate, and the slaughter upon both sides great" -
E.P. Alexander
 
 
Derenga
Chorąży



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 12 Gru, 2009   

Przepis 6.59 mówi: "Jeżeli oddział jazdy na skutek walki nie zmusił wrogiej jednostki do wycofania, traci współczynnik "impet"". Czy wobec tego przy wyniku -1/-1 obie walczące jednostki tracą impet?
_________________
"The Confederate resistance was desperate, and the slaughter upon both sides great" -
E.P. Alexander
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 12 Gru, 2009   

dokładnie tak, jak mówi przepis
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
hofner
Kapitan


Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 1097
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pią 14 Paź, 2011   

Dopiero przymierzam się do zakupu jakiejś gry w systemie.Jaką wybrać.
Ile PS może stać na jednym polu? co to jest impet i strój ochronny?
Jak przeprowadzane jest starcie ? Myślę,że ps atakującego dzielimy na ps obrońcy określamy tabele ipresuwamy o impet,srój ochrony i modyfkatory ? czy kazdy odział płaci ileś PR za zwrot?
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Pią 18 Lis, 2011   

Mam następujące pytania dotyczące walki.

6.14, 6.15 - reasumując, obowiązuje zasada "1 pole atakuje 1 pole". Tzn. jedna jednostka może zaatakować kilka jednostek tylko, jeżeli tworzą one grupę na jednym polu?

6.16 - tzn. jeżeli jeden oddział atakują dwa oddziały i są one po przeciwległych stronach jednostki? Wtedy każdy atakujący dostaje +1 modyfikator do ataku?

6.2 - mam trudności ze zrozumieniem procedury obliczania wartości do porównania w tabeli. Czy dobrze rozumiem (załóżmy 1 starcie, do szarży na Mongołów pędzą Jurgen i Ludwig + ich ciężka jazda.

1. Po drodze do wroga ciężka jazda zyskuje impet 3. Kładę żetony na jednostki.
2. Po drodze, gdy jazdę i konnych łuczników rozdziela tylko jedno pole, ci mogą przeprowadzić ostrzał (który chyba nie jest w stanie mieć jakiegokolwiek efektu w tej grze)
3. Ciężka jazda dobija do SK Mongołów.

SIŁA Ciężkiej Jazdy: 2 PS + 0 Morale + 3 Impet + 1 zasięg wodza + 0 teren = 6
SIŁA Konnego Łucznika: 2 PS + 0 morale + 0 impet + 0 wódz + 0 teren = 2

Iloraz: 6/2 skracam ---> 3/1 (zaokrąglamy w górę/dół?)

Różnica w pancerzach na korzyść atakującego: 2

4. W tabeli najpierw odnajduję kolumnę 3:1, potem przesuwam się do 5:1 (+2 z pancerza).

5. Rzucam 2k6 --> wypada mi przeciętnie 6-8 oczek. Co daje B2-1.

Wrogowie mają stracić 2 PS, wycofać się o dwa pola i jeszcze stracić 1 PS? Ale tak czy owak - ponieważ na początku tracą 2 PS, to są zniszczone tak?

Czy to jest poprawne rozstrzyganie walki?

Reasumując, kończymy w ten sposób, że ciężka jazda roznosi pierwszą linię na strzępy. Do ataku przechodzą mongołowie.

SIŁA Konnych Łuczników: 2 PS + 0 Morale + 0 Impet + 0 wódz + 0 teren = 2
SIŁA Ciężkiej Jazdy: 2 PS + 0 Morale + 3 Impet + 1 wódz + 0 teren = 6

Iloraz: 1/3
Różnica na korzyść broniącego: 2

Najpierw kolumna 1:3, powinienem przesunąć w lewo o 2 pola, ale mogę na 1:4, rzucam kostkami. Mongołowie dostają baty, praktycznie bez względu na wynik.

Dobra, czy mój tok rozumowania jest poprawny? Z góry dziękuję
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 18 Lis, 2011   

nie :)
ale odniose soę do tego po powrocie, no chyba, że ktoś inny to zrobi wcześniej
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9