Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Interpretacja przepisów
Autor Wiadomość
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011   

Cytat:
Czy jeżeli w wyniku pościgu, uciekający wróg znowu jest w SK to trzeba go atakować- uciekając nie można wejść we wrogą SK


Tzn. uciekający wróg nie atakuje, gdyż nie może wejść we wrogą SK. Pytanie brzmi - czy goniący atakuje (faktycznie dobija) uciekającego, jak go dogoni i uciekający znajdzie się w jego SK.
 
 
Fanti
Plutonowy


Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 127
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011   

Cytat:
Tzn. uciekający wróg nie atakuje, gdyż nie może wejść we wrogą SK. Pytanie brzmi - czy goniący atakuje (faktycznie dobija) uciekającego, jak go dogoni i uciekający znajdzie się w jego SK.

Zacytuję punkt 6.11.
Cytat:
Walka między jednostkami może mieć miejsce wyłącznie w trakcie faz walki lub fazy ruchu jazdy (podczas kontrszarży).

Ponieważ goniący wygrał więc miał już swoją fazę walki i po wykonaniu pościgu nie dobija ucikającego.
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011   

Tzn. tak na zdrowy rozum - faza walki trwa do momentu rozpoczęcia kolejnej fazy - czyli np. ruchu piechoty. W końcu pościg jest wynikiem walki.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14551
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011   

tak, ale obawiam się, że wtedy zinterpretujesz to, że skoro nie skończył atakowac dany oddział, topoprzedni zaściga :) tego biednego Mongoła na śmieć.
Jest w instrukcji napisane, że atakować dana jednostakmoże tylko raz, podobnie jak być atakowana (w jednej fazie)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011   

Jednostka może być atakowana tylko raz? Nigdzie takiego przepisu nie mogłem znaleźć.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14551
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 26 Lis, 2011   

Ja wiem, żełatwiej zadacpytanie,niech inni podpowiadają, aleproponuję punkty 622 i 6.23
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Sob 26 Lis, 2011   

Czytam punkty 6.22 i 6.23 - "Kolejność przeprowadzania starć jest dowolna..." i "Następny atak może zostać rozstrzygnięty dopiero..."

Jak dla mnie nie jest tu wyjaśnione, że jednostka może być zaatakowana tylko raz. Jeżeli jedna broniąca się jednostka ma pecha być w kilku SK równocześnie, to może baty zebrać kilkukrotnie - jeżeli zdecyduję się atakować kolejno oddziałami osobno, a nie wszystkimi grupowo na jedną.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14551
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 26 Lis, 2011   

No ale wtedy masz inny problem, co będzie jak taka jednostka cofnie się po pierwszym ataku, i pozostałe już nie będą miec jej w SK.. Idąc Twoim tokiem rozumowania, możńa by atakowac do woli i bez końca a gra sprowadziłaby się do jednej fazy walki i to dla jednej strony.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Sob 26 Lis, 2011   

Dajmy na to, że do chmary konnych łuczników podjeżdżam linią swoich jednostek, w taki sposób że są jednostki konnych łuczników znajdujące się w SK dwóch moich oddziałów równocześnie. Decyduję, że po kolei atakuję swoimi oddziałami. Tzn. jeden mój oddział atakuje samodzielnie to co ma w SK. Pech chciał, że jednemu nie wyszło i konny łucznik przetrwał atak. Atakujący się wycofuje, ale KŁ nadal jest w SK innej jednostki. Po rozpatrzeniu tego starcia - rozpoczynam kolejne i atakuje ponownie KŁ - tego, który wcześniej się wybronił. Czyli atakuję go więcej niż raz w fazie ataku.
 
 
Derenga
Chorąży



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 355
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 26 Lis, 2011   

Gabriel napisał/a:
Dajmy na to, że do chmary konnych łuczników podjeżdżam linią swoich jednostek, w taki sposób że są jednostki konnych łuczników znajdujące się w SK dwóch moich oddziałów równocześnie. Decyduję, że po kolei atakuję swoimi oddziałami. Tzn. jeden mój oddział atakuje samodzielnie to co ma w SK. Pech chciał, że jednemu nie wyszło i konny łucznik przetrwał atak. Atakujący się wycofuje, ale KŁ nadal jest w SK innej jednostki. Po rozpatrzeniu tego starcia - rozpoczynam kolejne i atakuje ponownie KŁ - tego, który wcześniej się wybronił. Czyli atakuję go więcej niż raz w fazie ataku.


Nie podam ci teraz dokładnych paragrafów, ale na pewno jedna jednostka może w danej fazie walki atakować tylko raz; tak samo jest z jednostkami obrońcy; każda jednostka może zostać zaatakowana w danej fazie tylko raz; pamiętaj że poszczególne starcia w danej fazie walki teoretycznie dzieją się równocześnie.
_________________
"The Confederate resistance was desperate, and the slaughter upon both sides great" -
E.P. Alexander
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14551
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 26 Lis, 2011   

Jeżeli uważasz, że tak jest logicznie, prosze bardzo - tak atakuj.
Zakładajac jednak, że walki sa równielegle, takie oczekiwanie na to co zrobi sąsiad to antycypacja. Twoja jednostka czeka aż rozstrzygnie się walka obok. Co ciekawe równiez przeciwnik czeka na to co się stanie. Stoicie i się przyglądacie :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Sob 26 Lis, 2011   

Po prostu realizuję zasadę, że oddział atakuje wszystko co ma w SK, bez wyjątku.

Nadal jak o tym myślę, to ma to sens. Teoretycznie, ataki dzieją się równocześnie, zatem atakujący nie czeka na nic - przecież udeża w momencie, kiedy wszyscy obrońcy jeszcze żyją. Jeżeli obrońcę zdejmie jednostka obok - to OK (mechanicznie może to oznaczać bardzo krótki odcinek czasu, gdy to on zadaje dobijający cios). Natomiast jeżeli przeżyje, to hipotetycznie nadal jest szansa ją uderzyć. Tak czy owak - jeżeli starcia dzieją się równocześnie, to drugi atakujący też jest zaabsorbowany tą walką. A zatem też atakuje tę samą jednostkę.
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Dwie jednostki, jedna o PS 2 druga o PS 1 atakują jednostkę o PS 2. Iloraz wynosi 3:2. Jak rozegrać taką walkę?
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Dziękuję za odpowiedź :)

Teraz, pytanie jeszcze o uwzględnianie modyfikatorów w walce.

Przykład:

1. Ciężka jazda atakuje Konnych Łuczników, dla uproszczenia - 1:1

Uwzględniam: +2 za pancerz + 3 za impet + 0 z terenu + 1 ze sztandaru + 1 z dowódcy.

Wynik: 8:1, rzucam kostką sprawdzam wynik.

Zmniejszam impet o 1. Teraz wynosi 2.

2. Konni łucznicy wykonują atak. Zaczynam 1:1

Uwzględniam: -2 za pancerz (konni łucznicy go nie posiadają, to bezwzględna różnica) -2 za impet wroga + 0 z terenu -1 ze sztandaru jazdy wroga -1 z ich dowódcy? (Dowódcy i sztandaru konnych łuczników nie ma nigdzie w zasięgu).

Czy tak to wygląda?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14551
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

tak
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
grim1
Kadet


Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 4
Wysłany: Wto 31 Sty, 2012   

witam , kupiłem niedawno Legnica 1241..

11.12 "Sztandary nie maja punktów ruchu ani SK [...] ."
11.15 "Jednostka dzierżąca własny sztandar oraz jednostki będące w SK sztandaru [...]."
To jak w końcu sztandar ma SK czy nie? Te przepisy są sprzeczne. Może chodzi o SK jednostki z sztandarem w 11.15?

pkt 11.13 Jak to możliwe że sztandar który nie ma punktów ruchu porusza się sam ? może powinno chodzić o to jak najedzie na niego najbliższa własna jednostka to się porusza a nie że sam na nią przeskakuje jak jest w 11.13?

edit: z dowódcą znalazłem odpowiedz w temacie "śmierć dowódcy"
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14551
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 31 Sty, 2012   

Nie są sprzeczne
Nie mają SK na potrzeby "ruchu", ale oddział walczacy w ich sąsiedztwie... łacniej napisać strefie kontroli.

Sztandar jako przedmiot nie porusza się sam, ale są ludzie którzy go przenoszą, i do tego nie jest potrzebna cała jednostka, dlatego, sztandar może się przemieścić do najbliższej jednostki
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
grim1
Kadet


Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 4
Wysłany: Wto 31 Sty, 2012   

...czyli w sąsiedztwie sztandaru i na heksie sztandaru ( sztandar + 6 pobliskich heksów ) jednostki mają modyfikator +1 jak dobrze zrozumiałem
ok
a o ile heksów może poruszyć się sztandar ?

edit: skoro przenoszą go ludzie (chorążowie w zbrojach konno) to powinien podlegać ograniczeniom terenowym dla jazdy/dowódcy (bagna)i pkt ruchu jak dowódcy czyli może 10 pkt?( ale skoro do najbliższej jednostki to można sobie darować pkt ruchu) ale zdecydowanie nie powinien wychodzić z okrążenia (fizycznie niemożliwe)
czyli można uznać go za żeton jazdy jak dowódca (teren)? i założyć ze nie wychodzi z pełnego okrążenia? jest to sensowne chociaż nie szczegółowe.
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Wto 31 Sty, 2012   

Sztandar dajesz jednostce. To tylko przedmiot.
Stosuj tutaj jedynie zasady dotyczące ruchu jednostki. Sztandar może nieść jazda i piechota. Nie jest to sprecyzowane i zależy tylko od ciebie.
 
 
grim1
Kadet


Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 4
Wysłany: Wto 31 Sty, 2012   

a co z ruchem w przypadku zniszczenia jednostki? na jakich zasadach działa ten ruch "samego" sztandaru? zresztą autor ma inne zdanie, to nie tylko przedmiot ale i ludzie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 8