Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysły na nowe przepisy......
Autor Wiadomość
PzKpfw II
Major



Dołączył: 18 Mar 2004
Posty: 1554
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Sie, 2007   

Zanim wydałbym cokolwiek nowego z W-39 zastanowiłbym się nad tym,czy przypadkiem nie zmienić mocno całego systemu.Obecna postać Września ma niewiele wspólnego z Kampanią 1939 roku,nie czuć tego specyficznego klimatu na mapie.Przepisy są takie,że można by zagrać cokolwiek innego na tych samych zasadach zmieniając tylko żetony i mapę.Małe zróżnicowanie wojsk,brak cech szczególnych dla konkretnego ich typu,zerowy wpływ dowództw i łączności,rachityczne lotnictwo i artyleria działające na zasadzie modyfikatorów...Słabo trochę moim zdaniem,system umiera i bez istotnych zmian wyciągnie nam kopyta jeszcze przed IV LMS.Wiem,że zaraz powiecie,że skala nie ta i tak dalej.Ale system wymaga reanimacji,bo wystarczy popatrzeć,nawet wśród własnych znajomych,ilu grało w W-39 jakieś dwa lata temu a ilu gra teraz.Wydawanie nowych tytułów nic nie zmieni,należy po prostu dokonać gruntownej przebudowy systemu,a wtedy nawet stare gry zyskają nowy blask.
_________________
https://boardgamegeek.com/geeklist/232305/hexmagazine-heksmagazynek
https://www.youtube.com/r...y=heksmagazynek
https://www.facebook.com/Heksmagazynek/
 
 
Gość

Wysłany: Śro 22 Sie, 2007   

Coś w tym jest. Ale poczekajmy na Kock.
 
 
wujaw
Podporucznik


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 537
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 22 Sie, 2007   

Ale jak "uklimatycznić" Wrzesień?Skala nie pozwala na wielką specjalizację jednostek.
Natomiast grze dodałoby smaku wrpowadzenie punktów alternatywnych zwycięstwa dla Niemców (losowanych), które umozliwiałyby określenie zwycięzcy po jednej grze.
Grając Polakami i tak pokonać Niemców nie można, ale można obronić co nieco do jakiegoś dnia, ale ważne jest, żeby Polacy nie znali z góry celów operacyjnych gracza niemieckiego.Zabawa będzie o wiele lepsza.
 
 
Luciao
Chorąży


Dołączył: 20 Lis 2004
Posty: 459
Skąd: Tarnów
Wysłany: Śro 22 Sie, 2007   

cos jak w Szczurach Pustyni z losowaniem zadań??
 
 
 
wujaw
Podporucznik


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 537
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 22 Sie, 2007   

Luciao napisał/a:
cos jak w Szczurach Pustyni z losowaniem zadań??
Właśnie tak!
Sprawdzona recepta na to, aby każda rozgrywka była inna.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 22 Sie, 2007   

Najwyższy czas wprowadzić karty zadań.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 26 Sie, 2007   

Poniewaz zostały opublikowane pewne modyfikacje do systemu, chciałbym jedynei dodać (gdyż zapomniałem dopisac tego e nr 22), że na jednym polu może stać 9 PS, przy czym jednostki czołgów liczone sa podwójnie, tzn na jednym polu może stać 18 PS w czołgach, sam. pancernych. Możliwe są oczywiscie wszelkie kombonacje pośrednie typu 10 PS w czołgach i 4 PS w piechocie.
 
 
 
wujaw
Podporucznik


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 537
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 26 Sie, 2007   

A jakie jest uzasadnienie tak różnego traktowania wojsk pancernych i piechoty, jak chodzi o koncentrację na heksie?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 26 Sie, 2007   

logiczne - czołgów jest dwa bataliony, podczas gdy piechoty jest pułk wzmocniony batalionem, np. artyleri , lub dwoma
Ostatnio zmieniony przez Wojciech Zalewski Nie 26 Sie, 2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gość

Wysłany: Nie 26 Sie, 2007   

Domen napisał/a:

Natomiast jeżeli piechota polska może wykonywać ataki na bagnety, to czemu nie niemiecka czy rosyjska - z podobnym skutkiem.


Niemiecka piechota unikała starć na broń białą.
 
 
Luciao
Chorąży


Dołączył: 20 Lis 2004
Posty: 459
Skąd: Tarnów
Wysłany: Śro 05 Wrz, 2007   

czy w trakcie walki wykorzystując PJP można zaatakować drugi raz jednostke która juz walczyła normalnie z tymi samymi jednostkami pancernymi i skutecznie została zmuszona do wycofania - byłaby to druga walka jednostki w fazie walki????w nowym przepisie z TiS 22 mowa o możliwosci atakowania drugi raz tej samej jednostki - tylko czy moga dokonac tego te same jednostki które już atakowały ja efektywnie w tej fazie???
 
 
 
Mardok
Chorąży



Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 431
Skąd: Warszawa/Kielce
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

dzieki temu mozesz sprawic ze w jednym etapie normany oddzial moze nawet spanikować :)
_________________
"Gdyby mi pozwolono, sam bym zepchnął Niemców, a potem Brytyjczyków do kanału La Manche i urządziłbym drugą Dunkierkę" G. S. Patton
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

można tak zatakować.
 
 
 
gumiś@6.pl
St. szeregowy


Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: GOROWA
Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

Czy nie uważacie , że w tym systemie , atakując siłami polskimi , większy- mi niż pułk , powinno wprowadzić się jakiś przepis , symulujący brak koordynacji tego natarcia w czasie ?
_________________
FGSYG
 
 
 
Filing
Plutonowy


Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 160
Skąd: Miechów
Wysłany: Pon 11 Lut, 2008   

Nie jestem za takim przepisem ,bo to moze dodatkowo pokomplikować rozgrywkę :?
 
 
Komendant
Plutonowy


Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017   

Panowie potrzebuję propozycji na przepisy dla lotnictwa.
Stworzyłem żetony eskadr po obu stronach (bez lotnictwa rozpoznawczego)

Póki co luźne rozważania na temat:

Lotnictwo:
- podział na myśliwce, bombowce nurkujące, bombowce
- myśliwce i bombowce nurkujące mogą działać na zasadzie lotnictwa paraliżującego (jeden dywizjon jak żeton o sile 2 pkt) ale wtedy mają zasięg ograniczony o 1/3

Lotniska:
- założyłem przypisanie dywizjonom lotnisk (czerwone numery).
- lotniska niemieckie mogą się przemieszać (przebazowanie), na zasadzie: 1 etap, odwracamy żeton i mamy ciężarówkę i zasięg ruchu (patrz zdjęcie) ograniczony o 1/2, drugi dzień ruch całością PR, trzeci dzień 1/2 PR i odwracamy na lotnisko, lub drugiego dnia 1/2 PR i odwracamy. W tym czasie samoloty nie wykonują akcji. Ustawiać można tylko w terenie czystym.
- lotniska polskie planuję zrobić na stałe jak najbliżej stanu z września, przebazowanie będzie na zasadzie zamiany żetonu lotniska polowego bez numeru na taki z numerem.

Bombardowania:
- chciałbym aby po odpowiednio silnym bombardowaniu miasta kłaść żeton zniszczonego miasta, który utrudnia ruch.
- bombardować można tylko niektóre miasta (np. tam gdzie stacjonują jednostki) chyba, że zezwolić na bombardowanie wszystkich ale to nie jest zgodne z konwencjami.
- jest też żeton zbombardowanego terenu i zastanawiam się czy ma mieć wpływ na ruch czy po prostu stawiać go jako zniszczona droga lub tory kolejowe

Chciałbym określić zasady walk powietrznych, jak określać siłę jednostek (modyfikator czy PS), zasady bombardowania

Będę wdzięczny za pomysły :)



[ Dodano: Czw 19 Paź, 2017 ]
Czyżby system już umarł?

Panowie pomóżcie w pierwszej kwestii.

Czy lotnictwo traktować jako modyfikatory jak do tej pory? Jeśli tak to jaki modyfikator przyjąć dla eskadry?
Wtedy zostajemy przy uproszczeniu systemu i walki też się uprości. Czyli jak spotykają się myśliwce to zdejmujemy z planszy (można wykonać jakiś rzut np. 2k6 i przy wyniku 2 żeton znika z gry). W przypadku spotkania bombowców i myśliwców to przerwanie akcji.

Czy może jako punkty siły? Tylko dochodzi multum tabelek i wykreślania ale możliwe jest uwzględnianie strat.
 
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017   

System jest chyba już zamknięty, bo nie sądzę, aby ukazało się w nim więcej gier. Acz gdy wrzuciłem na kanał niedawno filmik o Mławie 1939, to wejścia były, więc kogoś to pewnie jeszcze interesuje.
Ja osobiście uważam, że lotnictwa nie ma co zmieniać, przy tej skali jego uszczegóławianie jest ryzykowne. Tym, co bym zmieniał, byłoby większe uszczegółowienie siły i wartości bojowej jednostek, rozróżnienia np. batalionów regularnych od ON itd.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Byku84
Szeregowy


Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017   

Siema
Grisznak świetny filmik o Mławie 1939. Czy mógłbyś pokazać szczegółowo jak funkcjonują przepisy dotyczące walki przy okazji robienia Mławy ??
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017   

Myślałem o tym nawet, choć mam dylemat - bo zasady walki z Mławy były paskudne, system W-39 ma je lepsze i grając w grę, korzystałem już z jego zasad odnośnie walki. Podobnie z artylerią - tu korzystałem z zasad z W-39 i żetonów z reformy artylerii z TiS #6, a nie z tych z gry. Ale z drugiej strony, nie korzystałem z zasad z W-39 odnośnie np. demoralizacji i paniki (bo nie mam żetonów od nich). Krótko mówiąc, grałem nieco patchworkowo, a prezentując zasady wolę się ściśle trzymać instrukcji, aby ludziom nie robić zamieszania.
Jakbym miał w kolekcji Kock czy inną z "późnych" gier z tego systemu, to pewnie bym zrobił, bo tam już było wszystko, łącznie Ośrodkami Zapasowymi itd. "Mława 1939" to były wciąż dopiero przymiarki do systemu, który ostatecznego kształtu (i grywalności) nabrał później.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Komendant
Plutonowy


Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 20 Paź, 2017   

Dziękuję za odzew.

Czyli jednak starsi gracze odpadli, patrząc na posty na forach to spóźniłem się o 8-9 lat ;)

Batalionom ON zmniejszałem siłę do 1 przy słabszym typie. Chętnie zobaczę filmik o Mławie.

Ośrodki zapasowe zmodyfikowałem poprzez stworzenie tabeli jak wycinek poniżej oraz wykonanie żetonów uzupełnień.

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8