Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Brakujące żetony w Kraśniku 1914 plus pewne błędy
Autor Wiadomość
Vampir
Kadet


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 2
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009   Brakujące żetony w Kraśniku 1914 plus pewne błędy

Witam!
Jakis czas temu nabyłem grę Krasnik 1914. Oceniam ją jako bardzo udany debiut nowego systemu.
Niestet przy zapoznawaniu się z zawartoscia pudełka zauważyłem pewne braki w żetonach i garść błędów w tabelach wojsk. Pytanie brzmi czy brakujące żetony to poprostu mój pech, bo trafił mi się wybrakowany egzemplarz czy też jest to przypadłość całej edycj?
Lista brakujących żetonów i zauważonych błędów:
*Austo-Węgry
-2 DP - brak żetonu 4 pp.
-101 B Landsturmu - w grze jest żeton 18 pp a w tabeli wojsk wykazany jest 11 pp.
-37 DP Honved - w tabeli wykazane sa dwa pułki o numeracji 13 ( a winny być 13 i 18 ).
*Rosjanie:
-Brak żetonów obrazujacych jedniostki 46 DP, tj. 181 i 182 pp.
-W tabeli wojsk (XVI KA) jednostki 41 dp opisane są jako 18 DP (numery pułków są poprawne).
-W tabeli wojsk (XVIII KA) wystepuje 16 p. kozaków orenbb. a w grze mamy żeton 18 pułku.
-Samodzielna BKaw. Gw. zobrazowana jest na żetonach jako 2 D. Kaw. (?).
-W tabeli 13 D. Kaw. wykazany jest 21 bak. (A) a na żetonie mamy 2 bak. (A).
Czy brak żetonów rosyjskiej 46 DP występuje w całej edycji? Jeżeli tak, czy mozna liczyć na korektę w czasopismie?
Odbiegając od tematu zapytania, muszę stwierdzić, iż ostatnimi czasy wydawca (TiS) podchodzi do spraw edycji i redakcji materiału przeznaczonego do druku w sposób co najmniej niedbały (na trzy ostatnio nabyte gry TiS (Piotrków, Ardeny i Krasnik właśnie) wszystkie obarczone były błędami w instrukcjach, brakami i pomyłkami w żetonach, a w jednym wypadku fatalną jakością części (120 szt.) wydrukowanych żetonów). Warto by wydawcy i redaktorzy nieco przypilnowali procesów łamania tekstu i materiałów graficznych przed drukiem, a wówczas uniknieto by wielu wzmiankowanych problemów i pomyłek. To tyle krytyki. Twórcy Kraśnika życzę dalszej owocnej i tak świetnej w swych wynikach pracy, co jak mniemam zaowocuje nie mniej udana grą niż wyzej wzmiankowana bitwa krasnicka. Pozdrawiam! :)
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009   

Jeśli chodzi o mnie, jestem gotów, wydac wszystkie brakujące wojska w Taktyce. Tu jednak polegałbym na autorze, by taki komplet przygotował.
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009   

Ja mogę co najwyżej sprawdzić po raz kolejny stan i wskazać, gdzie są błędy.
Postaram się to zrobić po świętach.

Wg tego co ja grałem faktycznie brakuje tylko dwóch pułków rosyjskiej 46 DP.
Reszta to byłyby błędy w oznaczeniach oddziałów - sprawdzę też z tym, co wysyłałem wydawcy.
 
 
Gość

Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009   Re: Brakujące żetony w Kraśniku 1914 plus pewne błędy

Vampir napisał/a:
*Rosjanie:
-W tabeli wojsk (XVIII KA) wystepuje 16 p. kozaków orenbb. a w grze mamy żeton 18 pułku.


16-tyj kazaczij orenburskij połk - tak w rozpisce wysłanej wydawcy, tak ma być.

Cytat:
-Samodzielna BKaw. Gw. zobrazowana jest na żetonach jako 2 D. Kaw. (?).


Oczywisty błąd - ma być Otdielnaja Gwardiejskaja Kawalerijskaja Brigada - Samodzielna Brygada Kawalerii Gwardii.

Cytat:
-W tabeli 13 D. Kaw. wykazany jest 21 bak. (A) a na żetonie mamy 2 bak. (A).


Powinna być 21 bateria konna - tak jest w mojej rozpisce.
Natomiast dopiero teraz doczytałem - moja wina :oops: , że po mobilizacji bateria nie została dołączona do macierzystej dywizji, tylko jako część 12 dywizjonu artylerii konnej walczyła w składzie 14 dywizji kawalerii. Zatem de facto nie powinno jej być w grze. Za to w czasie wojny (kiedy???) utworzono 13 dywizjon artylerii konnej, który dołączono do 13 dywizji kawalerii. Zapewne jednak nie w sierpniu 1914, skoro

http://www.grwar.ru/libra...b9193ec4c5fda81

dla kawalerii 4 armii (włącznie z kawalerią przybyłą w ramach uzupełnień) wylicza 12 dział.

Tak czy inaczej jeśli miałaby zostać, to 21 bateria, a nie 2.
 
 
Vampir
Kadet


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 2
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2009   

Dziekuję za odpowiedż dla twórcy i wydawacy :) . Wypada mi teraz cierpliwie poczekać na poprawki i scenariusze w TiS naszego szanownego wydawcy WZ, który mam nadzieję nie ma mi za złe kilku słów krytyki jakie pojawiły się w mojej wypowiedzi. Bartkowi dziękuję za poradę, z waszego forum korzystam i będę to czynił nadal, jako że jest to świetna kopalnia porad i wiedzy dla gracza. Pozdrawiam! ;)
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2009   

Vampir napisał/a:

Wypada mi teraz cierpliwie poczekać na poprawki i scenariusze w TiS naszego szanownego wydawcy WZ,

Scenariusze już sa przygotowane

Vampir napisał/a:

który mam nadzieję nie ma mi za złe kilku słów krytyki jakie pojawiły się w mojej wypowiedzi.

nie ma, nie ma :)
 
 
 
jaacek777
Kapral



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon 15 Cze, 2009   

W TISie zostaly zamieszczone jakies poprawione zetony(do krasnika oczywiscie)? Jesli tak to mozna wiedziec w ktorym?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 15 Cze, 2009   

Nie było takich poprawek
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Gość

Wysłany: Śro 24 Cze, 2009   

W grze występuje dwa razy żeton 16 pułku kozaków orenburskich - raz w barwach klubowych 4 Armii, drugi raz w barwach klubowych XVIII korpusu.
W związku z faktem, ze ten pułk pierwotnie był armijny, a potem chyba korpuśny, należy grać armijnym, a po wejściu do gry sztabu XVIII korpusu można go zamienić na drugi żeton.

W każdym bądź razie dwóch żetonów w grze być nie powinno.
 
 
Gość

Wysłany: Pon 31 Sie, 2009   

Przepisuję zestawienie żetonów z uwagami dla wydawcy - zostało mu wysłane przed wydaniem gry.
Częśc zmian - dotyczących np. oznaczenia pułków kozackich - została uwzględniona, reszta - nie mam pojuęcia czemu nie.

:arrow: Rosja:

:!: korpus grenadierów

1 dywizja grenadierów, 2 dywizja grenadierów, dyon art. korp., 13, 14 pkoz or - ok

:!: XIV korpus armijny

18 dywizja piechoty, 45 dywizja piechoty, 14 dyon haubic, 23 p koz don - ok

:arrow: XVI korpus armijny

41 dywizja piechoty, 47 dywizja piechoty, 16 dyon haubic, 17 pkoz or, 8 pkoz ur - ok

:arrow: XVIII korpus armijny

23 dywizja piechoty, 37 dywizja piechoty, 18 dyon haubic - ok

16 p koz orenburskich/XVIII - na żetonie jest 18k/XVIII

:arrow: strzelcy, WJ kawalerii

2 brygada strzelców,
13 DKaw - bateria artylerii nr 21, a nie dywizjon 2, reszta ok

3 dywizja kozaków dońskich - brak oznaczenia, że to dywizja dońska (oznaczona jest tak, jak gdyby to była dywizja liniowa, a nie kozacka), reszta ok

Samodzielna BKawGw - błędne oznaczenie (nr "2") - powinn0o byc inne, adekwatne


:arrow: artyleria armijna, kawaleria armijna

26 dyon haubic - powinien mieć ikonkę jak artyleria korpuśna, ale to żaden błąd
1 brygada artylerii ciężkiej - powinna być 3 brygada - mój błąd :oops:

15, 16 p koz. orenb. - ok

9 p koz. ural - brakuje, mój błąd

:arrow: piechota niekorpuśna

80, 82 i 83 dywizje rezerwowe - ok

Brakuje 181 i 182 pułków piechoty z 1 brygady 46 dywizji piechoty - to mój błąd.

Ogólnie z moich błędów - brak dwóch pułków piechoty, brak pułku kawalerii, błędne oznaczenie brygady artylerii armijnej.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 31 Sie, 2009   

Zulu von Auffenberg napisał/a:
zostało mu wysłane przed wydaniem gry.
Wszystkie przysłane do redakcji poprawki zostały naniesione, i wysłane po składzie do autora. Autor zatwierdził gre w takim kształcie w jakm się ukazała.
Za wszelkie niedociągnięcia odpowiada jedynie i wyłącznie autor gry, który zatwierdził jej wydania w takim kształcie.
Mam nadzieje, że tym samym zakończą się bzdurne opowieści Zulusa o tym jak to złośliwie wydawca pozmieniał mu żetony :) :)
Dalsze dezinformowanie i zwalanie odpowiedzialności na osoby trzecie zostanie potraktowane natychmiastowymi ostrzeżeniami.
 
 
 
Gość

Wysłany: Pon 31 Sie, 2009   

Austriacy:

:arrow: X korpus armijny:

2 dywizja piechoty

brak oznaczenia ilości batalionów na 4 bośniacko-hercegowińskim pp - ma być 2

reszta ok

24 dywizja piechoty - ok

45 dywizja piechoty Landwehry

17 i 34 pułki Landwehry to 90 a nie 92 brygada - mój błąd

reszta ok

:arrow: V korpus armijny

33 dywizja - ok

14 dywizja - ok

37 dywizja - ok

:arrow: I korpus armijny

5 dywizja - ok

46 dywizja Landwehry - ok

:arrow: kawaleria i artyleria armijna

3 DKaw - ok
9 DKaw - ok

8 pag - ok

:arrow: piechota armijna

12 dywizja
I/12 FHR - mój błąd w oznaczeniu (jest I/1 A, ma byc I/12 A)
reszta ok

101 brygada Landszturmu - ok

1 brygada Marszowa - ok
 
 
Gość

Wysłany: Pon 31 Sie, 2009   

Łącznie błędy, co do których przyznaję się, że są wynikiem mojej nieuwagi:

- brak 3 żetonów rosyjskich (dwa pułki piechoty, jeden pułk kawalerii),
- omyłkowe oznaczenia 3 żetonów rosyjskich (trzy dyony artylerii)

- 4 błędne oznaczenia żetonów austro-węgierskich.

Z czego co do błędnego oznaczenia tylko 1 pomyłka (z 4 pułkiem bośniackim z 2 dywizji) przeszkadza w grze.

Razem pomyliłem 10 żetonów, dodatkowo drobne pomyłki po poprawkach redakcji to 2 żetony rosyjskie (bateria artylerii konnej i pułk kozaków).

Plus żetony batalionów austriackich, które zostały zrobione z ruchliwością 5 (nie podawałem osobno danych odnośnie batalionów - miały być jednolite).

Omyłek jest niewiele i tylko brak 1 żetonu wpływa na grę (brakujące rosyjskie pułki piechoty można śmiało zastępować batalionami).

PS:
Ja się nie uwazam za wielkiego speca.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 31 Sie, 2009   

I 120 batalionów, które mają złą ruchliwość, nie zapominajmy o tym :)
No tak, ale to pewnie zły wydawca złoścliwie pozamieniał w ostatniej chwili :) :):)
 
 
 
Gość

Wysłany: Pon 31 Sie, 2009   

WZ napisał/a:
I 120 batalionów, które mają złą ruchliwość, nie zapominajmy o tym :)
No tak, ale to pewnie zły wydawca złoścliwie pozamieniał w ostatniej chwili :) :):)


Pudło Wojtuś.
Popatrz dobrze do pudełeczka z grą.
Tam zobaczysz coś ciekawego.
Rosyjskie bataliony mają prawidłowa ruchliwość.
Austriackie pułki też.
Wiec kto wpadł na pomysł, by austriackie bataliony były wolniejsze?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 31 Sie, 2009   

Biadaku, brnij brnij :) :)
Pudełko jest mojego autorstwa, nie dotykałes sie do niego w zadnym stopniu - dlatego jest dobrze zrobiona :)
 
 
 
Gość

Wysłany: Pon 31 Sie, 2009   

WZ napisał/a:
Biadaku, brnij brnij :) :)
Pudełko jest mojego autorstwa, nie dotykałes sie do niego w zadnym stopniu - dlatego jest dobrze zrobiona :)


Polska język to trudna język.

Popatrz do pudełka i zobacz, jak są zrobione żetony.

Zulu vpon Auffenberg napisał/a:
Pudło Wojtuś.
Popatrz dobrze do pudełeczka z grą.
Tam zobaczysz coś ciekawego.
 
 
Gość

Wysłany: Pon 31 Sie, 2009   

Uściślam:

rosyjskie pułki piechoty i bataliony mają po 6 pr.

Austriackie pułki liniowe i Landwehry maja po 6 pr.
Austriackie pułki Landszturmu i bataliony marszowe mają po 5 pr - zgodnie z sugestią autora.

Austriackie bataliony na rozmianę mają 5 pr.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 31 Sie, 2009   

Ratuj się Zulus jak możesz, ratuj... :) :)
 
 
 
Gość

Wysłany: Pon 31 Sie, 2009   

WZ napisał/a:
Ratuj się Zulus jak możesz, ratuj... :) :)


Tak jest, ratuję się.

Szkoda dyskusji z kimś, kto udaje, że nie czyta tego, co do niego piszą, a jak mu się to powie, to się ciężko obraża.

Wstawiłem poprawki, zgodnie z obietnicą.
Moja rola się kończy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 9