Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Przepisy do średniowiecza
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012   

Shiltron jest "okrągły", zwroty nie są mu potrzebne. Ruch o 1 pole.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
góral
St. szeregowy


Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: żywiec
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

takie pytanko czy w samej instrukcji do systemu średniowiecze są uwzględnione nowe przepisy np: z Legnicy i jakie są tam żetony pomocnicze
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

Każda instrukcja zawiera zawsze komplet przepisów i komplet żetonów pomocniczych. Oczywiście, im nowsza gra tym te przepisy są aktualniejsze dla systemu.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Gabriel napisał/a:
Tak zastanawiam się nad ruchem jednostek i rzeczą możliwe, że bardzo trudną do rozwiązania. Mianowicie - obrót o 30* i ruch w tym kierunku.

Teoretycznie - możliwość ruchu prosto pod pewnym kątem jest dość utrudniona, a teoretycznie powinna być możliwa. W praktyce, niemożliwe jest zastosowanie szarży w stronę jednostki znajdującej się dokładnie w linii prostej od nas, gdyż aby do niej dotrzeć trzeba albo kluczyć, albo w pewnym momencie przejść "po linii".

Czy ktoś zastanawiał się nad tym kiedyś?


Może podpowiem, jak to jest bardzo ciekawie rozwiązane w grach GMT, np. w Men of Iron, Infidel. Generalnie - czoło jednostki zwrócone jest do narożnika hexa. Dzięki temu, jej SK stanowią dwa przednie heksy. Dwa po bokach to flanki, a dwa tylne stanowią tył.

Pomijam kwestię bardziej realistycznej walki. Takie rozwiązanie ułatwia znacznie ruch. Tzn. istnieje tam koncepcja ruchu "na hex frontowy". Dzięki temu problem zostaje rozwiązany, gdyż mamy możliwość ruchu do przodu praktycznie we wszystkie strony.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Mamy świadomośc tych koncepcji, ale przyjęliśmy troszkę inną koncepcję. Nadmieniam też, że u nas w kontrszarży mozna wejśc na 3 pola (bez kosztów zwrotu), a więc więcej niż na 2. Ale to już tylko kwestia mechaniki gier.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Tak, między tymi systemami jest wiele różnic. Rozmowa o większości z nich jest raczej bezcelowa i może prowadzić do "świętej wojny" - podczas gry faktycznie porównujemy szachy do warcabów albo jabłka do pomarańczy.

Jeżeli chodzi o mechanikę systemu Średniowiecze - właściwie to jest to jedna z trzech moich "prawdziwych" uwag.

Być może w "Średniowieczu" można to jakoś obejść. Np. dozwolony jest ruch "po krawędzi", przez równocześnie dwa hexy, ale zatrzymanie się jest dozwolone jedynie na jednym z nich. Ewentualnie - dozwolone jest "kluczenie". Tzn. poruszenie jednostki bez zwrotu na jeden z hexów z SK, ale tylko pod warunkiem, że w kolejnym ruchu jednostka poruszy się na przeciwległy hex.

Druga rzecz, o której cały czas myślę to uwzględnienie "równoczesności" starć i obliczania PS/pozycji w tabeli z tego powodu. Chodzi mi konkretnie o to, że dana jednostka może być atakowana tylko raz.

Wyjdźmy od sytuacji: linia jazdy uderza w linię wroga (np. jest to pierwszy najazd na początku gry Legnica 1241). Każda jednostka ma w sumie po 3 w swojej SK. Logicznym dla mnie jest, że każdy uderza "równocześnie we wszystko". Sądzę, że jednostki znajdujące się w 2 SK powinny być oznaczone (żetonem?) aby ich PS były uwzględniane w kolejnych starciach - w końcu zakładamy równoczesne "straty/śmierć", a nie kolejne. Jest to kwestia dość trudna/abstrakcyjna i otwarta do dyskusji :)

Trzecia: zastanawiam się, czy nie byłoby sensownie wprowadzić mechaniki "związania" jednostek. Tzn. teoretycznie piechota/jazda po zderzeniu - miesza się i wiąże w serię indywidualnych pojedynków w jednym, wielkim kotle. Sądzę, że nad tym można też się zastanowić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 8