Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Polska 1939
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 22 Gru, 2013   

nie do końca rozumiem
Ale skoro po zakończeniu dnia to oczym dyskutujemy :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
ronczi
Kadet


Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 3
Skąd: Siemianowice
Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   

Właśnie to czy pod koniec dnia wymaga uściślenia.

Bo w instrukcji jest napisane:

"Punkty zwycięstwa dl Niemców przyznawane są wtedy, gdy miasto to (Częstochowa [3]) zostanie przez nich opanowane 1,2 lub 3 września.
(...)
Punkty zwycięstwa dla Polaków przyznawane są, gdy jakakolwiek jednostka polska będzie się znajdowała w Częstochowie 4 września podczas fazy ruchów wojsk niemieckich."

Jak więc widać jeżeli Niemcy 4 zdobędą Częstochowę podczas fazy ataku (czyli przed przyznaniem punków Polsce ale już po 3 czyli po przyznawaniu PZ Niemcom) nikt nie dostanie PZ.
I o to rozumowanie pytam, być może błędne.
Określenie na koniec dnia 3 uściśliłoby tę zasadę.

Poza tym wielkie dzięki za szybkie odpowiedzi.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 14 Lip, 2014   

Niemcy dostają punkty, jeśli zdobędą owa Częstochowę 2 września (na mapie jest 3)
Polacy, gdy ją utrzymają do 4 (do końca dnia)
jeśli padnie 3 września, nikt nie dostaje punktów.

I uwaga, zostały dosłownie 3 gry POLSKA 1939
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 08 Gru, 2014   

Wznowiłem Polskę w 100 egz. Poddaje pod decyzje jej zakup, by nie było pretensji :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
nexus6
Szeregowy



Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 30
Skąd: szczecin
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

Mam pytanie - czy w tej grze liczenie siły poszczególnych jednostek odbywa się z kart jak w systemie W-39?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

z tabel - tak, choć są dołączone i żetony z siłami można je podkładać jak ktoś woli
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Szakal19890302
Kapral


Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 112
Wysłany: Wto 22 Gru, 2015   

Małe pytanko.
Jak liczone były PSy jednostek sowieckich w Polsce?
Niemcy i Polacy wiadomo 1pS za 1 baon/dyon.
A Sowieci? Jeżeli możnabyłoby podać przelicznik, bo i z uzbrojeniem u nich było inaczej i ze stanem sprzętu (pancernego).
_________________
"Patrzymy poprzez zatokę
Na bratnie szańce ojczyste
Wy tam na Kępie niezłomnej
My tu na Helskim Półwyspie[...]"
 
     
Kaka
Kadet


Dołączył: 04 Maj 2017
Posty: 1
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017   

Witam, nigdy wcześniej nie miałem styczności z tego typu grami stąd moje takie dwa pytania które nasunęły mi się po przeczytaniu instrukcji.
1. Czy można ustawić w jednej strefie np. Dywizje Piechoty i Pancerną czy tylko jednostki o takim samym zakresie ruchu? Jak tak to jak wtedy przypisywać im straty. (Bo według tego przykładu walki w instrukcji wywnioskowałem. że można)
2. Jeżeli oddział w umocnieniach polowych postanowi zaatakować wroga to wtedy traci te umocnienia?
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 05 Maj, 2017   

1 tak
2 nie
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
QJ
Plutonowy



Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 157
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017   

Tak się zastanawiam czy żetony "zaopatrzenie" dla jednostek panc. i zmot. z wartością 4 są niezbędne do rozgrywki. Przecież tak jak w Tannenbergu żeton jednostki o pełnej wartości nie posiada pod spodem żadnych pomocniczych żetonów, tak tu żeton jednostki panc. lub zmot. z pełnym zaopatrzeniem mógłby być "pusty". Chyba że:
a.jest to forma zmylenia przeciwnika,
b.planowane są jednostki o większym poziomie zaopatrzenia,
c. żet. pomocniczych musi być więcej niż żet. jednostek.
_________________
Soldiers marching onward into dust!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9