Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
IV Edycja - Różne pytania
Autor Wiadomość
skalord
St. szeregowy



Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 51
Skąd: Lonigo, Wlochy
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2011   

Cytat:
Poproszę o podanie punktu gdzie się znajduje ta reguła.

Grazie!
 
 
Silvershoot
Porucznik


Dołączył: 04 Lis 2004
Posty: 726
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

Witam!
Ostatnio nasunęła mi się pewna wątpliwość której jakoś nie potrafię rozwiać poprzez studiowanie instrukcji.

Otóż. Załużmy że jednostka A jest atakowana przez stos B. Jednostka C wykonuje kontratak na B aby zminiejszyć siłę uderzenia na A. Walkę przegrywa i musi się wycofać. Czy wtedy jednostka ze stosu B która odpierała kontratak może wykonać za nią pościg ?
_________________
"Gwardia umiera, ale się nie poddaje."
P. Cambronne
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

jak najbardziej może
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
skalord
St. szeregowy



Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 51
Skąd: Lonigo, Wlochy
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012   

Miejscowosci (+1 w obronie) dzialaja jak miasta (+2 w obronie) na jednostki pancerne (niema gwiardek i PS sa dzielone na pol)?
 
 
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 18 Lip, 2012   

Dwa rosyjskie stosy zaatakowały umocniony stos Niemców z dwóch przeciwległych stron .
Czy w fazie ataku gracza niemieckiego może on uderzyć z jednego pola częscią oddziałow na jeden stos a jednym żetonem bronić się przed drugim stosem nie atakując go ?
Ostatnio zmieniony przez Radosław Kotowski Czw 19 Lip, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 18 Lip, 2012   

skalord napisał/a:
Miejscowosci (+1 w obronie) dzialaja jak miasta (+2 w obronie) na jednostki pancerne (niema gwiardek i PS sa dzielone na pol)?

nie do końca rozumie, ale one działaja swoim +1
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

Radosław Kotowski napisał/a:
Dwa rosyjskie stosy zaatakowały umocniony stos Niemców z dwóch przeciwległych stron .
Czy w fazie ataku gracza niemieckiego może on uderzyć z jednego pola częscią oddziałow na jeden stos a jednym żetonem bronić się przed drugim stosem nie atakując go ?

Proszę o odpowiedż :)
 
 
skalord
St. szeregowy



Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 51
Skąd: Lonigo, Wlochy
Wysłany: Sob 21 Lip, 2012   

Cytat:
nie do końca rozumie, ale one działaja swoim +1

jak dziala na pancernosc miejscowosc?
 
 
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 31 Lip, 2012   

Radosław Kotowski napisał/a:
Dwa rosyjskie stosy zaatakowały umocniony stos Niemców z dwóch przeciwległych stron .
Czy w fazie ataku gracza niemieckiego może on uderzyć z jednego pola częscią oddziałow na jeden stos a jednym żetonem bronić się przed drugim stosem nie atakując go ?

No niech mi ktoś pomoże bo jestem w okrążeniu i nie mogę się wycofać !
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 31 Lip, 2012   

nie atakując to chyba nie może. Był taki pomysł "wiązania" wroga najsłabszą jednostką, ale chyba nie przeszedł. Musisz tym "wybrańcem" zaatakować.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 31 Lip, 2012   

OK . Bo według instrukcji umocniony nie musi atakować i stąd się bierze taka interpretacja .
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 31 Lip, 2012   

no nie musi, ale ty deklarujesz, że chcesz zaatakować.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Rafał_1982
Szeregowy


Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 25
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

1. Czy w przypadku przegranej walki i konieczności wycofania się o określoną ilość pól, jest możliwa ucieczka przez dużą rzekę?

pkt 7.4.3 instrukcji wyraźnie wyklucza ucieczkę przez dużą rzekę, podczas gdy pkt 7.6.4. opisuje pościg przez dużą rzekę?

2. pkt 3.2. instrukcji stanowi, iż ilekroć w związku z walką bezpośrednią używa się terminu "modyfikator", w razie wątpliwości należy przyjąć, że jest to modyfikator tabeli REZULTATY WALKI (a nie tabeli STRATY PO WALCE - mój przypis).

Jakie modyfikatory należy uwzględnić wyłącznie przy odczytywaniu wyników z tabeli REZULTATY WALKI?
Czy np. modyfikatory pancerne, modyfikatory za atak z przeciwległych stron, za atak jednostek z różnych korpusów również uwzględnia się przy odczytywaniu wyników w tabeli REZULTATY WALKI, czy tylko w TABELI STRATY PO WALCE?
Czy tym samym, każdy modyfikator oddziaływuje na OBIE TABELE, czy też nie?

Dotychczas wydawało mi się to jasne, ale zapis przytoczonego pkt 3.2. wzbudził u mnie pewne wątpliwości, podobnie jak zapisy rozdziału 7.2.
 
 
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

1.Nie wolno wycofywać się przez dużą rzekę , pościg przez taką rzekę wykonujesz tylko wtedy gdy atakowałeś z przeciwnego brzegu oddziałem który może przejść przez rzekę .
2.Różne modyfikatory różnie działają .
a)modyfikatory pancerne (gdy ma zastosowanie) - obie tabele
b)modyfikatory za atak z przeciwległych stron, za atak jednostek z różnych korpusów - tabela rezultaty walki


W punkcie zasad opisującym straty po walce jest szczegółowo podane jakie modyfikatory stosuje się w tabeli STRATY PO WALCE .
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

1. Nie

Pojęcie ucieczki i pościgu to dwa różne pojęcia, ścigać mozna, uciekac nie

2. nie rozumiem, więc nie ustosunkuje sie

wszystkie

tak
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Rafał_1982
Szeregowy


Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 25
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

Cytat:
1.Nie wolno wycofywać się przez dużą rzekę , pościg przez taką rzekę wykonujesz tylko wtedy gdy atakowałeś z przeciwnego brzegu oddziałem który może przejść przez rzekę .

Faktycznie, nie pomyślałem o tym. Dzięki za rzeczową odpowiedź. Po prostu zwątpiłem z tą ucieczką przed dużą rzekę.
Cytat:
wszystkie
tak

Jeżeli dobrze odczytuję odpowiedź WZ, to oznacza, że każdy modyfikator oddziaływuje zarówno na tabelę REZULTAT WALKI, jak i STRATY PO WALCE.

Ale to pozostaje w sprzeczności z tezą kolegi Radosława
Cytat:
b)modyfikatory za atak z przeciwległych stron, za atak jednostek z różnych korpusów - tabela rezultaty walki


Problem polega na tym, że w mojej instrukcji (IV wydanie) przy np. modyfikatorze za atak jednostek z różnych korpusów nie ma wyraźnie napisane, której tabelki on dotyczy, więc zgodnie z treścią pkt 3.2. należałoby przyjąć, że dotyczy on tabeli REZULTAT WALKI (tylko?), tym bardziej że pkt 7.2.5. (opisujący mechanizm ustalenia strat po walce) w ogóle nie wymienia tego rodzaju modyfikatora.

Jeśli dobrze odczytuję odpowiedź Szanownego Redaktora :D , to nie ma to znaczenia, bo każdy modyfikator oddziaływuje na obie tabele. A może źle odczytuje? :D
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

że dotyczy on tabeli REZULTAT WALKI - słuszne koncypowanie.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Rafał_1982
Szeregowy


Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 25
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: Nie 07 Kwi, 2013   

Po ponownym przeanalizowaniu instrukcji "na chłodno" dochodzę do następujących wniosków:

1.zdecydowana większość modyfikatorów, zgodnie z regułą wyrażoną w pkt 3.2 instrukcji zasadą, dotyczy TYLKO tabeli REZULTATY WALKI (atak z przeciwległych stron, atak jednostek z różnych korpusów, piechota zmechanizowana, grupy bojowe itp.);

2. tylko wyraźnie wskazane w pkt 7.2.5. modyfikatory dotyczą tabeli STRATY PO WALCE (teren, umocnienia, gwiazdki i miotacze ognia, nocny atak komandosów, zaskoczenie oddziałów pow-desant., ckm)
Rozumiem, że każdy modyfikator z tej "grupy" oddziaływuje również na tabelę REZULTAT WALKI (teren i umocnienia z oczywistych względów), ale również:

Cytat:
a)modyfikatory pancerne (gdy ma zastosowanie) - obie tabele

Na marginesie stwierdzam, ostatnio coś chyba u mnie gorzej z czytaniem ze zrozumieniem. Wybaczcie Mości Panowie, wstydu oszczędźcie... :oops:
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 07 Kwi, 2013   

:) To wyobraź sobie, że my tak musimy regularnie tłumaczyć :) , ale puki nam to sprawia przyjemnośc - to OK, smiało mozna kręcić obrotowymi drzwiami :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Rafał_1982
Szeregowy


Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 25
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: Pon 08 Kwi, 2013   

Nie wiem czemu, ale kiedy przeczytałem fragment o obrotowych drzwiach, to od raz skojarzyło mi się z tym :P
http://www.youtube.com/watch?v=HKiIqp74ZhU
Może chodzi o kontekst tego wątku (ja chcę kupić drzwi, a ktoś próbuje mi wytłumaczyć do czego one służą) :P

Wierzę, że udzielanie odpowiedzi na wielokrotnie zadawane pytania dot. przepisów gry może być momentami uciążliwe, czy wręcz frustrujące. Z drugiej strony, chyba właśnie na tym polega jednak istota tego forum i zakładanych w nich tematów. Ja osobiście nie mam kogo innego się spytać o radę, więc wolę zaczerpnąć wiedzy u źródeł, nawet jeśli pytam o rzeczy już oklepane.

Żeby nie było tak łatwo, to powiem, że z mojej strony będzie jeszcze więcej pytań odnośnie przepisów. Po latach wracam do Waszych gier, kupiłem sporo tytułów i w dodatku z różnych systemów, więc pytań będzie co niemiara. O ile oczywiście będzie mi dane w ogóle w nie zagrać, bo obowiązki rodzinne sprawiają, że jedyną porą kiedy mogę spokojnie pograć jest przedział 23:00 - 5:00 PT/SOB/NIEDZ (nie żartuje, gram sam ze sobą, ale z uwagi na sentyment do tych gier i tak sprawia mi to wielką frajdę). Ale spokojnie, jestem cierpliwym czytelnikiem i trochę sam główkuję nad instrukcją, zanim zadam pytanie na forum. Jak widać powyższej, nie zawsze jest to jednak owocne i skuteczne :P .

Żebym miał pewność, tok rozumowania przedstawiony w moim ostatnim poście dot. wpływu modyfikatorów na poszczególne tabelki jest OK?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8