Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
IV Edycja - Różne pytania
Autor Wiadomość
Mardok
Chorąży



Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 431
Skąd: Warszawa/Kielce
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2008   

wiem ze pytanie jest nie na temat ale:

W przepisach o jednostkach Gorskich znalazlem punkt gdzie jest napisane ze jednostki gorskie w Gorach mają modyfikator -3 w walce. W tabelce znalazlem ze Gory wszystkim jednostkom daja -3.

Wiec jak jest z broniącą sie jednostką górską w górach (przy spełnieniu pewnych założeń)

ma -3 za góry i -3 jesli mniej niz połowa atakujacych sił to tez jednostki górskie - w sumie -6?
_________________
"Gdyby mi pozwolono, sam bym zepchnął Niemców, a potem Brytyjczyków do kanału La Manche i urządziłbym drugą Dunkierkę" G. S. Patton
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2008   

Razem mają +6, ale pamietaj, że Góry nie zawsze dają +3, to zalezy od konkretnej gry.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2008   

Mam pytanko
1. W instrukcji jest napisane że jednostki atakujące które nie podporządkowane są pod jeden (dowództwo) korpus otrzymują ujemny modyfikator, czy ta sama zasada dotyczy radzieckich korpusów pancernych, korpusów strzeleckich czy kawalerii ( no bo trzeba powiedzieć że są o wiele mniejsze niż np. korpusy niemieckie czy amerykańskie).
2. Czy są jakieś ujemne modyfikatory dla atakujących jednostek które są podporządkowane różnym sztabom Armii
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2008   

Motyla Noga napisał/a:
Mam pytanko
1. W instrukcji jest napisane że jednostki atakujące które nie podporządkowane są pod jeden (dowództwo) korpus otrzymują ujemny modyfikator, czy ta sama zasada dotyczy radzieckich korpusów pancernych, korpusów strzeleckich czy kawalerii ( no bo trzeba powiedzieć że są o wiele mniejsze niż np. korpusy niemieckie czy amerykańskie).
2. Czy są jakieś ujemne modyfikatory dla atakujących jednostek które są podporządkowane różnym sztabom Armii


1. Z Rosjanami jest trochę kłopotu, bo u nich wszystko jest "szczebel niżej", np Korpus odpowiada pod względem organizacyjnym dywizji itd.

U Rosjan przepis ten dotyczy jednostek z różnych Armii.

2. Jeżeli masz jednostki z tego samego korpusu należące do różnych armii to nie :)
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Yamato
St. szeregowy


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Żywiec
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008   pościg po walce

Pytanie
sytuacja jest taka : atakują z dwu róznych pól dwie Grupy Bojowe o sile 24PS każda jednostkę, która po walce dostaje B1
Wg przepisu jednostki biorące bezpośrednio udział w walce mogą wykonać pościg wchodząc najpierw na pole zajmowane przez wrogą jednostkę
ale
w tym wypadku wydaje się, że tylko jedna GB wykona pościg bo przekroczony zostanie limit ilości PS na jednym polu ( tym zajmowanym poprzednio przez wroga) w przypadku gdyby pościg podjęła również druga GB
Czy wykładnia tego przepisu jest rzeczywiście jest taka?
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008   

w przypadku B1, tylko jedna GB może wejśc na pole z którego wycofal się przecienik.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008   

WZ napisał/a:
w przypadku B1, tylko jedna GB może wejśc na pole z którego wycofal się przecienik.


Dokładnie tak jak pisze WZ.
Nadrzędny jest przepis mówiący, że w każym momencie gry na 1 pole nie może stać więcej niż 28 PS. Piszę z pamięci - rozdział 4 lub 5.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Sob 13 Wrz, 2008   

Pytanie

Oddział saperów który ma 2PS muśi wybrać jedną opcje
1) wpływ na walke
2) stawianie rozminowywanie pól minowych
3) budowa mostów na rzekach
Wybrał wpływ na walke, po pewnym czasie stracił kolejny punkt siły/wytrzymałości pozostał mu już tylko 1 czy dalej może wpływać na walke modyfikatorem +1 (no bo do tej akcji trzeba 2 PS)

Lotnictwo rozstawia się w 2 fazach w fazie lotniczej gracza A a później w fazie lotniczej gracza B.
Jeśli lotnictwo rozstawione zostało w fazie lotniczej gracza A np. lotnictwo szturmowe lecz nie wykonało żadnej misji może ono pozostać na planszy i wspierać własne wojska w fazach ruchu walki gracza B, czy pozostaje na planszy tylko do fazy lotniczej gracza B
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 13 Wrz, 2008   

Motyla Noga napisał/a:
(no bo do tej akcji trzeba 2 PS)

A mogę poprosić o cyctat z takim zdaniem,
Motyla Noga napisał/a:

Lotnictwo rozstawia się w 2 fazach w fazie lotniczej gracza A a później w fazie lotniczej gracza B.
Jeśli lotnictwo rozstawione zostało w fazie lotniczej gracza A np. lotnictwo szturmowe lecz nie wykonało żadnej misji może ono pozostać na planszy i wspierać własne wojska w fazach ruchu walki gracza B, czy pozostaje na planszy tylko do fazy lotniczej gracza B

proponuje przeczytać [26.2.6]
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Sob 13 Wrz, 2008   

A no fakt z tym cytatem to coś mi się pomyliło :oops: , przepraszam że gitare zawracam :) .Jakoś jescze się nie moge odnaleźć w tej IV edycji :roll: :)
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 13 Wrz, 2008   

wszystko wolniutko sie uda :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 13 Wrz, 2008   

Motyla Noga napisał/a:
A no fakt z tym cytatem to coś mi się pomyliło :oops: , przepraszam że gitare zawracam :) .Jakoś jescze się nie moge odnaleźć w tej IV edycji :roll: :)


Proponuję czytać dokładnie instrukcję gdy są wątpliwości w 70% rozwieją się one po analizie danego przepisu.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Yamato
St. szeregowy


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Żywiec
Wysłany: Nie 14 Wrz, 2008   kontratak na GB

Grupa bojowa jest kontratakowana- zatem musi wydzielić z siebie trochu sił do jego odparcia
Czy
1) wydzielone oodziały korzystają przy rozstrzyganiu walki z modyfikatora + za GB?
2) czy korzystają z niego również później oddziały toczące zasadniczą walkę?
3) Czy wydzielone doodparcia ataku oddziały mgą wykonać pościg za kontratakującymi w świetle o niepodzielności GB?
4) Czy pościg będą mogły wykonać oddziały w wyniku walki zasadniczej ( wtedy te odpierające kontratak zostają na miejscu)?
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 15 Wrz, 2008   Re: kontratak na GB

Yamato napisał/a:
Grupa bojowa jest kontratakowana- zatem musi wydzielić z siebie trochu sił do jego odparcia
Czy
1) wydzielone oodziały korzystają przy rozstrzyganiu walki z modyfikatora + za GB?
2) czy korzystają z niego również później oddziały toczące zasadniczą walkę?
3) Czy wydzielone doodparcia ataku oddziały mgą wykonać pościg za kontratakującymi w świetle o niepodzielności GB?
4) Czy pościg będą mogły wykonać oddziały w wyniku walki zasadniczej ( wtedy te odpierające kontratak zostają na miejscu)?


Grupę bojową rozpatrujesz jak jeden żeton. Jeżeli tylko ona jest na heksie i kontratakuje na nią oddział wroga to walczy cała grupa.

Od razu dodam, że po kontrataku - niezależnie od jego rezultatu, oddział nie bierze udziału w walce, nawet gdy był to jedyny oddział mający atakować oddziały wroga.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

Ja mam takie pytanie.

Jakie jednostki są zmechanizowane a jakie zmotoryzowane wedle instrukcji?
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 07 Lis, 2008   

Archanioł napisał/a:
Ja mam takie pytanie.

Jakie jednostki są zmechanizowane a jakie zmotoryzowane wedle instrukcji?


Zmotoryzowane - poruszają się jedynie na kołach

Zmechanizowane - poruszają się na podwoziu gąsieniocowym lub mieszanym: kołowo-gąsienicowym, ale nie są jednostami pancernymi
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 07 Lis, 2008   

Dzięki Romku
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
p-panc
Plutonowy


Dołączył: 05 Sie 2004
Posty: 164
Wysłany: Czw 12 Lut, 2009   

1. Czyli dowództwo już nie wpływa na rezultat walki?
2. Pytanie odnośnie podstaw :) Załóżmy że niemiecką jednostkę piechoty atakują dwie jednostki piechoty amerykańskiej z przeciwległych stron (także daje to modyfikator +1 na korzyść atakującego). Wokół nie ma żadnych innych jednostek niemieckich albo amerykańskich. Rezultat walki to B2. I teraz mam podstawowe pytanie. Czy jednostka niemiecka wogóle może jakoś uciekać czy stoi w miejscu i ponosi strate 2 PW z powodu niemożności wycofania się (gdyż musiała by przemieszczać się we wrogiej strefie kontroli). I analogicznie jak wyglądałoby rozpisanie strat gdyby w tej samej sytuacji nie było jednej jednostki niemieckiej ale np dwóch. Wtedy odpisywane są straty za niemożność wycofania się od całego stosu (-2PW) czy od każdej jednostki - 2 PW?
3. Aby przeprowadzić nawałę artyleryjską nie trzeba już znajdować się w zasięgu dowództwa korpusu?
 
 
p-panc
Plutonowy


Dołączył: 05 Sie 2004
Posty: 164
Wysłany: Czw 12 Lut, 2009   

I jeszcze czy w przypadku budowania przez saperów mostu na małej rzece pomijamy punkt c w 23.2.2 czyli:
1. w pierwszej fazie ruchu saprzey zajmują pole przy rzece i zaczynają budowę
2. w drugiej fazie ruchu saprzey przechodzą na drugą stronę i most jest gotowy?

Proszę o odpowiedź bo jutro czeka mnie poważna rozgrywka :)
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

p-panc napisał/a:
1. Czyli dowództwo już nie wpływa na rezultat walki?
2. Pytanie odnośnie podstaw :) Załóżmy że niemiecką jednostkę piechoty atakują dwie jednostki piechoty amerykańskiej z przeciwległych stron (także daje to modyfikator +1 na korzyść atakującego). Wokół nie ma żadnych innych jednostek niemieckich albo amerykańskich. Rezultat walki to B2. I teraz mam podstawowe pytanie. Czy jednostka niemiecka wogóle może jakoś uciekać czy stoi w miejscu i ponosi strate 2 PW z powodu niemożności wycofania się (gdyż musiała by przemieszczać się we wrogiej strefie kontroli). I analogicznie jak wyglądałoby rozpisanie strat gdyby w tej samej sytuacji nie było jednej jednostki niemieckiej ale np dwóch. Wtedy odpisywane są straty za niemożność wycofania się od całego stosu (-2PW) czy od każdej jednostki - 2 PW?
3. Aby przeprowadzić nawałę artyleryjską nie trzeba już znajdować się w zasięgu dowództwa korpusu?


Na wszystkie pytania jasno i jednoznacznie odpowiada instrukcja.

Cytat:

1. w pierwszej fazie ruchu saprzey zajmują pole przy rzece i zaczynają budowę
2. w drugiej fazie ruchu saprzey przechodzą na drugą stronę i most jest gotowy?


TAK
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8