Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
IV Edycja - 16.0 Walka z marszu
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 18 Kwi, 2008   IV Edycja - 16.0 Walka z marszu

Walka z marszu
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Yamato
St. szeregowy


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pon 25 Sie, 2008   Odkrywanie jednostek(rzetonów) podczas walki

Witam
Czy artyleria nie będąca na hexie z atakującym stosem ( a wspierająca walkę ) jest również odwracana awersem do góry?
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 25 Sie, 2008   

Nie musi być odwrócona, ale musi być wskazana, że z tego pola wspiera "coś" atak (może też dla zlikwidowania nieporozumień zostać pokazana).
Chodzi głównie o uniemozliwienie ponownego jej strzelania.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 25 Sie, 2008   

W tej skali to mozna je ujawnić :)
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 26 Sie, 2008   Re: Odkrywanie jednostek(rzetonów) podczas walki

Yamato napisał/a:
Witam
Czy artyleria nie będąca na hexie z atakującym stosem ( a wspierająca walkę ) jest również odwracana awersem do góry?


Pytanie do niewłaściwego działu - walkę z marszu może wspierać tylko artyleria samobieżna i tylko z pola, z którego przeprowadzany jest atak.

Podane odpowiedzi są poprawne - dotyczą jednak starć w fazie walki.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
dakorps
St. szeregowy


Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Mazury
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011   

Przed fazą ruchu gracza A na dwóch sąsiednich heksach znajdują się dwa oddziały gracza A. Oba mają w strefie kontroli ten sam oddział gracza B. Jeden oddział gracza A atakuje oddział gracza B w marszu. Nie uzyskał rezultatu Bx. Wtedy atak w marszu przeprowadza drugi oddział gracza A.

Czy taka sytuacja jest prawidłowa?
 
 
dakorps
St. szeregowy


Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Mazury
Wysłany: Pon 20 Cze, 2011   

Ponawiam powyższe pytanie. Może dla kogoś, kto grał w II i III edycję odpowiedź jest banalnie prosta, ale ja właśnie zrobiłem przeskok ze szczurów pustyni na iv edycję i mam wątpliwości.

Poza tym, gwoli upewnienia się: ataki z marszu mogą przeprowadzać nie tylko oddziały zmot i panc, ale także np. kawaleria i piechota, tak?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 20 Cze, 2011   

dakorps napisał/a:
Przed fazą ruchu gracza A na dwóch sąsiednich heksach znajdują się dwa oddziały gracza A. Oba mają w strefie kontroli ten sam oddział gracza B. Jeden oddział gracza A atakuje oddział gracza B w marszu. Nie uzyskał rezultatu Bx. Wtedy atak w marszu przeprowadza drugi oddział gracza A.

Czy taka sytuacja jest prawidłowa?

można tylko raz zaatakowac oddział w danej fazie ruchu
 
 
 
dakorps
St. szeregowy


Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Mazury
Wysłany: Pon 20 Cze, 2011   

dakorps napisał/a:
Poza tym, gwoli upewnienia się: ataki z marszu mogą przeprowadzać nie tylko oddziały zmot i panc, ale także np. kawaleria i piechota, tak?


i jeszcze

WZ napisał/a:
dakorps napisał/a:
Przed fazą ruchu gracza A na dwóch sąsiednich heksach znajdują się dwa oddziały gracza A. Oba mają w strefie kontroli ten sam oddział gracza B. Jeden oddział gracza A atakuje oddział gracza B w marszu. Nie uzyskał rezultatu Bx. Wtedy atak w marszu przeprowadza drugi oddział gracza A.

Czy taka sytuacja jest prawidłowa?

można tylko raz zaatakowac oddział w danej fazie ruchu


Jednak przepis 16.2.11 mówi o tym, że "w fazie ruchu przeciwnika obrońca bierze udział w kolejnych WM dopóki nie uzyska rezultatu Bx", czyż nie tak?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 20 Cze, 2011   

dakorps napisał/a:
Poza tym, gwoli upewnienia się: ataki z marszu mogą przeprowadzać nie tylko oddziały zmot i panc, ale także np. kawaleria i piechota, tak?

Tak
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 20 Cze, 2011   

dakorps napisał/a:
Jednak przepis 16.2.11 mówi o tym, że "w fazie ruchu przeciwnika obrońca bierze udział w kolejnych WM dopóki nie uzyska rezultatu Bx", czyż nie tak?

Oczywiscie można do czasu aż obrońcanie uzyska Bx, nie zaważyłem w pytaniu "Bx" - moje niedopatrzenie.
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 20 Cze, 2011   

dakorps napisał/a:
Jednak przepis 16.2.11 mówi o tym, że "w fazie ruchu przeciwnika obrońca bierze udział w kolejnych WM dopóki nie uzyska rezultatu Bx", czyż nie tak?


Można tak od IV edycji - wcześniejsze wersje przepisów pozwalają na tylko jeden atak z marszu - niezależnie od wyniku.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Paweł Sulich
Podporucznik



Dołączył: 26 Mar 2004
Posty: 627
Skąd: Józefów
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   

Pytanie może banalne, ale zatrzymałem się na pierwszej edycji, dopiero wgryzam się w nowe przepisy.
W rozstawieniu początkowym na pozycjach wyjściowych mamy stos 62 PS, od razu w strefie kontroli przeciwnika. Chcę zacząć walką z marszu. Wybieram żetony o maks. sile 24 PS, atakuję nimi z marszu i robię pościg, czy po pościgu pozostałe żetony z tego pola mogą dopiero zacząć się ruszać i jechać sobie gdzie chcą, tak jakby wcześniej nie stały wcale w SK? Czy muszę ich wszystkich użyć w walce z marszu?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   

Nalezy je rozstawić wokół tego pola, no chyba, że jest to pole na krawędzi, wtedy wprowadzamy po 24 PS,
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Paweł Sulich
Podporucznik



Dołączył: 26 Mar 2004
Posty: 627
Skąd: Józefów
Wysłany: Pią 15 Cze, 2012   

Czy do walki z marszu mogę podejść kilkoma żetonami zaczynającymi ruch z różnych pól i dopiero wtedy razem zaatakować (również w różnych pól)? Czy jednak muszę zaatakować od razu po ruchu tzn. że mogę użyć tylko żetonów zaczynających ruch z jednego pola i atakujących z jednego pola?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 15 Cze, 2012   

Przepis mówi o tym drugim rozwiązaniu, ale przznam szczerze, że ja zbieram oddziały i uderzam nimi w fazie ruchu. Tylkonalezy wtedy pamiętać o najwolniejszym z nich, by nie przekombinować z ilościami PR.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Paweł Sulich
Podporucznik



Dołączył: 26 Mar 2004
Posty: 627
Skąd: Józefów
Wysłany: Pią 15 Cze, 2012   

Ok, dziękuję za odpowiedzi :)
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012   

Paweł Sulich napisał/a:
Czy do walki z marszu mogę podejść kilkoma żetonami zaczynającymi ruch z różnych pól i dopiero wtedy razem zaatakować (również w różnych pól)? Czy jednak muszę zaatakować od razu po ruchu tzn. że mogę użyć tylko żetonów zaczynających ruch z jednego pola i atakujących z jednego pola?


Zawsze musisz zaatakować z jednego pola - możesz się zejść na polu z którego zaatakujesz.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
hofner
Kapitan


Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 1097
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Wto 14 Sie, 2012   

Jeżeli oddział 1 zaatakował odział A z WM i wygrał jednostka A traci SK.
Rusza się oddział 2 i atakuje stojący za nim oddział B. B traci SK . Rusza się oddział 3 i atakuje odział C. Czy dopiero po walkach z marszu rozgrywane są walki w ataku na te jednostki przez odziały 1 na A 2 na B i 3 na C.
Czy są możliwe jeszcze inne kombinacje?
Ja sądzę ,że mój opis aktualnie jest prawidłowy.
Ostatnio zmieniony przez hofner Wto 14 Sie, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 14 Sie, 2012   

Po zakończeniu ruchu rozgrywane są walki w fazie walki, ich kolejnośc i sposób zależą od gracza atakującego.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9