Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
IV Edycja - 4.0 Ruch
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 18 Kwi, 2008   IV Edycja - 4.0 Ruch

Tu znajdą się wszelkie odpowiedzi w temacie RUCH wojsk.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 20 Cze, 2008   

Sugestia. Późna, ale zawsze.
W III Edycji jest ciekawy przepis dotyczący piechoty motorowej i pancernej, pozwalający na uzyskanie przez piechotę statusu jednostki nieopancerzonej (nie będącej celem WO) poprzez zmniejszenie siły.
Ten sam manewr można byłoby zastosować w przypadku ruchliwości jednostek.
Ja to widzę tak, ze jednostka piechoty pancernej może wejść na teren niedostępny dla niej w myśl obecnych przepisów, ale tylko na jedno pole od terenu dostępnego, kosztem wszystkich pr.
Dalszy ruch powinien nastapić w stronę najbliższego heksu dostępnego normalnie dla piechoty pancernej i wyjście z bagien :wink: powinno kosztować wszystkie pr.

Piechota pancerna wskutek tego ruchu na terenie normalnie niedostepnym mogłaby walczyć siłą zmniejszoną o siłę broni towarzyszących, które na taki teren wejść nie mogą (czyli normalnie tabelka siły powinna zawierac dwie podtabelki, jedną dla transporterów, druga dla piechociarzy, przy czym utrata transporterów następowałaby w połowie po utracie połowy siły piechoty i ostatecznie po zniszczeniu piechoty).

W przypadku rzek oddział mógłby po jej przekroczeniu poruszyć się albo z powrotem za rzekę albo do przodu, jeśli dałoby się okresloną ilościa punktów ruchu z heksu z którego się poruszał poprowadzić przez most ściezkę wolną od stref kontroli bądź oddziałów npla.
Z rzekami może być tylko ten problem, że jest sporo saperów, więc akurat ta reguła mogłaby mieć marginalne znaczenie, ale czasem mogłaby się jednak przydać.
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Cze, 2008   

Rozwiązania są 2:
:arrow: każdy oddział zmotoryzowany składa się z 2 żetonów: pojazdu i oddziału właściwego
:arrow: oddziały te są odzwierciedlone 1 żetonem (rozwiązanie obecne)

Przy rozwiązaniu nr 1 - a to jest de facto to co proponujesz Zulusie, będziemy mieli bardzo szybko sytuację morza żetonów transportowych, wykorzystywanych niepoprawnie (transporter oddziału A przewozi oddział B) i generujące ogromne trudności dla graczy.

Stąd ponieważ w praktyce wojska motorowe nie pożyczały sobie transportu, i był on z nimi ściśle związany obecne rozwiązanie jest w 80% zgodne z historią i w 90% grywalne.

Punkt 1 to dodatkowe przepisy, może i zwiększenie historyczności do 90%, ale obniżenie grywalności do 30% -> z tego punktu widzenia nie ma to sensu.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 20 Cze, 2008   

Ja sugerowałem to, o czym Mardok mówił. Wiem, że przy maskowaniu nie można robić rewersu i awersu żetonu, jak draguny w Wiedniu.
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Cze, 2008   

Nie odkrywamy ameryki tutaj - ten pomysł już się pojawiał, ale jest on zbyt mało grywalny, żeby zaistnieć poza home rulesami.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Mardok
Chorąży



Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 431
Skąd: Warszawa/Kielce
Wysłany: Pią 20 Cze, 2008   

Mi chodzi o to by gracz grający aliancką DP miał do wyboru:

idę na piechotę lub podwoże się. Nie zmuszamy gracza by jeździł piechocincem po drodze placąc 1/3 za pole. Dajemy mu wybór

Sam gracz już by kalkulował jak poruszyc sie dywizją.

Obecnie mozemy połączyć dwie mapy z B-35 i a chyba w IV edycji będzie jakas mapa fikcyjna, pasująca do wcześniejszych? wtedy taki przepis juz pozwala na pewien manewr
_________________
"Gdyby mi pozwolono, sam bym zepchnął Niemców, a potem Brytyjczyków do kanału La Manche i urządziłbym drugą Dunkierkę" G. S. Patton
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 20 Cze, 2008   

r1omen napisał/a:
Nie odkrywamy ameryki tutaj - ten pomysł już się pojawiał, ale jest on zbyt mało grywalny, żeby zaistnieć poza home rulesami.


Co jest mało grywalne?
Odwracanie żetonu na rewers i odwrotnie?
Nie przesadzaj.
Odwracasz dziesiątki żetonów w stosach, a odwracanie kilku piechociarzy by Ci przeszkadzało?
To się po prostu kłóci z maskowaniem, na co zresztą jest prosty sposób, ale po co mam się produkować, skoro odkrywam Amerykę.
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Cze, 2008   

Mało grywalne jest dodawanie osobnych żetonów "transportowych" dla dywizji szybkich.

Co do alianckich DP to temat uważam za wyczepany, chyba, że pojawią się jakieś ciekawe przykłady.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Yamato
St. szeregowy


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Żywiec
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2008   poruszanie się pacerzownic

Wiadomo, że pancerzownice można przyporządkować do innych jednostek i podróżują one z nimi . Zatem mając atalion motocyklowy, który jako zwiadowczy może wejść i wyjść z wrogiej strefy kontroli. Czy zatem takie wejście i wyjście ze strefy kontroli ędzie możliwe dla tewgo oddziału rozpoznawczego z pancerzownicami "na plecach"?
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2008   Re: poruszanie się pacerzownic

Yamato napisał/a:
Wiadomo, że pancerzownice można przyporządkować do innych jednostek i podróżują one z nimi . Zatem mając atalion motocyklowy, który jako zwiadowczy może wejść i wyjść z wrogiej strefy kontroli. Czy zatem takie wejście i wyjście ze strefy kontroli ędzie możliwe dla tewgo oddziału rozpoznawczego z pancerzownicami "na plecach"?


Tak, pancerzownice zyskują na czas ruchu właściwości jezdne oddziału, który je przewozi.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Yamato
St. szeregowy


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Żywiec
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2008   

Może to i jest oczywiste ale chciałem zapytać
Czy na jednym hexie może stać Grupa bojowa z innymi jednostkami nie wchodzącymi w jej skład i czy razem mogą walczyć?
(uwzględniając sumaryczny limit 24PS)
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2008   

Yamato napisał/a:
Może to i jest oczywiste ale chciałem zapytać
Czy na jednym hexie może stać Grupa bojowa z innymi jednostkami nie wchodzącymi w jej skład i czy razem mogą walczyć?
(uwzględniając sumaryczny limit 24PS)


TAK.

Polecam pograć w zadania - http://zadania-b35.strona.pl Już po kilku otrzaskasz się z przepisami.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Yamato
St. szeregowy


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Żywiec
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2008   

Dziękuję za cierpliwość i odpowiedzi
Jestem bardzo początkujący i nie grałem jeszcze z nikim - właściwie to rozpakowałem tylko grę Tygrysy w Śniegu ułożyłem żetony stoczyłem (sam ze soą) jedną walkę ze 160 DP rosyjską i takie jest moje doświadczenie
Ale a propo "Tygrysy w Śniegu" i może innych gier
1)Jak rozróżniać wzgórza od gór ?
2)Małe rzeki od dużych?
3)Drogi główne od bocznych?

Wiem, że szczególnie 2 i 3 są trochu głupie te pytania
ale w kontekscie tego, że majac tylko tę jedną grę a są na niej rzeki tylko jednej klasy trudno wyczuć czy są duże w sensie pojęć z gry czy małe ( nie ma odniesienia a napisane nie jest w scenariuszu)
Z drogami jest lepiej bo są dwa rodzaje na mapie i zakładam że żólte to główne a brązowe boczne
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2008   

1) w Tygrysach nie ma gór
2) są tylko małe rzeki
3) żólte są główne, brązowe boczna.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Yamato
St. szeregowy


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2008   most kolejowy a most drogowy

Czy jednostki inne niż pociągi wykorzystują w taki sam sposó most kolejowy jak most drogowy?
Chodzi o ucieczki przez rzeki , pościgi itp
Czy może jest jakieś rozróżnienie w zależności od rodzaju jednostek ( np piechocie jest oojętne jaki to most a czołgom już nie)
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2008   Re: most kolejowy a most drogowy

Yamato napisał/a:
Czy jednostki inne niż pociągi wykorzystują w taki sam sposó most kolejowy jak most drogowy?
Chodzi o ucieczki przez rzeki , pościgi itp
Czy może jest jakieś rozróżnienie w zależności od rodzaju jednostek ( np piechocie jest oojętne jaki to most a czołgom już nie)


TAK.

Różnicy nie ma dla jednostek wojskowych. Poruszasz się zgodnie z rodzajem terenu na heksach.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Paweł Sulich
Podporucznik



Dołączył: 26 Mar 2004
Posty: 627
Skąd: Józefów
Wysłany: Śro 25 Lip, 2012   

[5.1.2] W każdym momencie gry, jedno pole może być zajmowane przez oddziały o maksymalnej, łącznej sile 28 PS...

1. Czy to znaczy, że nie wolno przejechać stosem 20 PS przez stos 20 PS? bo będzie istniała chwila, w której na jednym polu będzie stało 40 PS.

... jednak punkty siły powyżej 24 PS nie biorą udziału w walce bezpośredniej.

2. Mam taką sytuację: na jednym polu stoją żetony: 10 PS, 9 PS, 9 PS. Jeśli do walki mogę użyć 24 to znaczy, że mogę zadeklarować: walczy 10 PS + 9 PS + tylko 5 PS z ostatniego żetonu, albo tak: walczy po 8 PS z każdego żetonu;
czy jednak mogę wziąć tylko dwa pełne żetony a trzeciego nie wolno mi użyć wcale?

EDIT:
dziękuję za odpowiedź :)
Ostatnio zmieniony przez Paweł Sulich Śro 25 Lip, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 25 Lip, 2012   

Paweł Sulich napisał/a:
[5.1.2] W każdym momencie gry, jedno pole może być zajmowane przez oddziały o maksymalnej, łącznej sile 28 PS...

1. Czy to znaczy, że nie wolno przejechać stosem 20 PS przez stos 20 PS? bo będzie istniała chwila, w której na jednym polu będzie stało 40 PS.


TAK, dokładnie taka była intencja autorów.

Paweł Sulich napisał/a:
... jednak punkty siły powyżej 24 PS nie biorą udziału w walce bezpośredniej.

2. Mam taką sytuację: na jednym polu stoją żetony: 10 PS, 9 PS, 9 PS. Jeśli do walki mogę użyć 24 to znaczy, że mogę zadeklarować: walczy 10 PS + 9 PS + tylko 5 PS z ostatniego żetonu, albo tak: walczy po 8 PS z każdego żetonu;
czy jednak mogę wziąć tylko dwa pełne żetony a trzeciego nie wolno mi użyć wcale?


NIE, liczysz po PS-ach, nie po żetonach.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
dakorps
St. szeregowy


Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Mazury
Wysłany: Nie 29 Lip, 2012   

Kragdob napisał/a:
Paweł Sulich napisał/a:
[5.1.2] W każdym momencie gry, jedno pole może być zajmowane przez oddziały o maksymalnej, łącznej sile 28 PS...

1. Czy to znaczy, że nie wolno przejechać stosem 20 PS przez stos 20 PS? bo będzie istniała chwila, w której na jednym polu będzie stało 40 PS.


TAK, dokładnie taka była intencja autorów.


O, to ciekawe. Nie grałem w ten sposób. Gwoli upewnienia się: jeśli na heksie znajduje się 28 PS, to pole to jest zablokowane dla ruchu innych oddziałów? :)
_________________
nie ma głupich pytań - są tylko głupie odpowiedzi
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 29 Lip, 2012   

dakorps napisał/a:
Kragdob napisał/a:
Paweł Sulich napisał/a:
[5.1.2] W każdym momencie gry, jedno pole może być zajmowane przez oddziały o maksymalnej, łącznej sile 28 PS...

1. Czy to znaczy, że nie wolno przejechać stosem 20 PS przez stos 20 PS? bo będzie istniała chwila, w której na jednym polu będzie stało 40 PS.


TAK, dokładnie taka była intencja autorów.


O, to ciekawe. Nie grałem w ten sposób. Gwoli upewnienia się: jeśli na heksie znajduje się 28 PS, to pole to jest zablokowane dla ruchu innych oddziałów? :)


TAK, dlatego właśnie słowo "każdym" jest podkreślone.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,4 sekundy. Zapytań do SQL: 8