Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Home rules
Autor Wiadomość
Pan P.
Kapitan



Dołączył: 08 Paź 2004
Posty: 1152
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 23 Mar, 2008   Home rules

Witam

Za sprawa pozytywnych recenzji ( moze Archaniola ucieszy ze jego opinie mam na mysli ) mam ochote nabyc Grunwald pozniej Kosowe Pole ( gdyby Kosowe Pole bylo w empiku to wzialbym je pierwsze na tapete ). Jestem ciekaw czy i jak doswiadczeni gracze ulepszaja sobie przepisy. Moze ktos zdradzi tajemnice kuchni ?
_________________
http://lobuzio.blogspot.com/ zapraszam

(\ /)
(O.o)
(> <)

This is Bunny.

Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
 
 
 
Hugstyggr
Podporucznik



Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 650
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 23 Mar, 2008   

Ja planuje dopiero ugryźć nieco ten system. :) Nakręciłem sie na niego po grani w Men of Iron. Na skaldzie mam Grunwald i Bannockburn. Będzie się działo.



Pozdrawiam.
 
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

Do wszystkich zainteresowanych ;) Z kolegami kombinujemy nad dodatkowymi (opcjonalnymi) zasadami do Kosowego Pola.
 
 
 
STM
Szeregowy


Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 13
Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

Jeśli to nie tajemnica to podaj nad czy pracujecie i w jakim stopniu zmieni to oblicze gry, czy może całego systemu.
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Śro 18 Mar, 2009   

Myślę, że to nie tajemnica - obecnie się zajmujemy dowódcami i zagadnieniami związanymi z impetem i ruchem. Wprowadzenie tych zmian oczywiście wpłynie na kształt rozgrywki, niemniej nie powinno to przysparzać kłopotu graczom (główny zrąb zasad zostanie zachowany).

Edit
Do tego będzie ogólny "cennik" jednostek i wodzów, więc będzie można tworzyć własne armie wszystkich stron, które się pojawiły w tym systemie.
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Śro 18 Mar, 2009   

Zeka napisał/a:
Myślę, że to nie tajemnica - obecnie się zajmujemy dowódcami i zagadnieniami związanymi z impetem i ruchem. Wprowadzenie tych zmian oczywiście wpłynie na kształt rozgrywki, niemniej nie powinno to przysparzać kłopotu graczom (główny zrąb zasad zostanie zachowany).

Edit
Do tego będzie ogólny "cennik" jednostek i wodzów, więc będzie można tworzyć własne armie wszystkich stron, które się pojawiły w tym systemie.


bardzo ciekawe :)
_________________
Deus lo vult!
 
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 19 Mar, 2009   

Cieszę się, że się pomysł podoba. Dzisiaj testujemy wspomniane zasady, wiec myślę, że wieczorem się może pojawić co nieco :)
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Pią 20 Mar, 2009   

Zeka napisał/a:
Cieszę się, że się pomysł podoba. Dzisiaj testujemy wspomniane zasady, wiec myślę, że wieczorem się może pojawić co nieco :)

w takim razie czekamy :)
uchylcie rąbek tajemnicy :D
_________________
Deus lo vult!
 
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią 20 Mar, 2009   

Wczoraj wieczorem nic się nie pojawiło, jako że o tej porze jeszcze graliśmy :)

Z Wujawem rozegraliśmy Płowce, może nieco specyficznie ;) Mianowicie, walki krzyżackiej straży tylnej z wojskami polskimi toczyły się według zasad standardowych, natomiast od etapu dziewiątego graliśmy według nowych. Co było nowego? Tabele ostrzałów oraz rozproszenia, jak i możliwość przejścia przez własne oddziały. Również zmieniono nieco śmiertelność wodzów. Podczas gry pojawił się także pomysł pewnego przekonstruowania tabelki walki.

Zważywszy na nieco ograniczony teren i sytuację zaistniałą w etapie dziewiątym, nie mieliśmy okazję przetestować nowych rozważań związanych z szarżą.
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Pią 20 Mar, 2009   

to prawda że przydałoby się zmienić tabele rozproszenia...
w zasadzie jak oddział albo dowódca oddziału nie zginie...to trudno rozproszyc jednostke... :o
_________________
Deus lo vult!
 
 
 
wujaw
Podporucznik


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 537
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 20 Mar, 2009   

W Grunwaldzie rozproszenie było chlebem powszednim, bo utrata żetonu z kolorową tarczką rozpraszała pozostałe.
W Kosowym Polu chorągwie scalono (i bardzo słusznie), a w Płowcach zniknęły kolorowe tarczki, wszystkie są takie same i rozproszenie straciło na znaczeniu.Warto coś z tym zrobić, bo obecność na polu bitwy jednostek, które utraciły w trakcie walki część walorów bojowych, nie tracąc przy tym liczebności jest sprawą naturalną.
 
 
Pan P.
Kapitan



Dołączył: 08 Paź 2004
Posty: 1152
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 20 Mar, 2009   

Znaczy zwiekszyliscie smiertelnosc wodzow ?
_________________
http://lobuzio.blogspot.com/ zapraszam

(\ /)
(O.o)
(> <)

This is Bunny.

Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Pią 20 Mar, 2009   

zawsze mozna umownie traktowac ze 1 oddzial z hufca posiada czerwona tarczke :) mysle ze brak czerwonych tarczek w Płowcach to chochlik lub przeoczenie...
_________________
Deus lo vult!
 
 
 
wujaw
Podporucznik


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 537
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 20 Mar, 2009   

Zwiększenie szansy śmierci wodza było testowane, ale 2 z 3 śmierci nastąpiły po wyrzuceniu 12, a jedna przy wyrzuceniu 11 oczek i wcale nie jestem pewny, czy nie po eliminacji jednostki, czyli po staremu.
Korabie, oczywiście masz rację z tymi tarczkami, tyle że nie znaliśmy intencji autora.
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią 20 Mar, 2009   

Jeżeli chodzi o rozproszenie - poeksperymentuję dalej z tabelami i ułożę kolejną wersję. Chciałbym też zmienić nieco możliwości ruchu jednostki do jej strefy przedniej.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 21 Mar, 2009   

Korab napisał/a:
zawsze mozna umownie traktowac ze 1 oddzial z hufca posiada czerwona tarczke :) mysle ze brak czerwonych tarczek w Płowcach to chochlik lub przeoczenie...

Nie ma już czerwonych tarczek, gdyż sa dowódcy poszczególnych choroągwi.
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Sob 21 Mar, 2009   

WZ napisał/a:
Korab napisał/a:
zawsze mozna umownie traktowac ze 1 oddzial z hufca posiada czerwona tarczke :) mysle ze brak czerwonych tarczek w Płowcach to chochlik lub przeoczenie...

Nie ma już czerwonych tarczek, gdyż sa dowódcy poszczególnych choroągwi.


no w zasadzie fakt :) tylko dużo łatwiej było ubić oddział z czerwoną tarczką :) niż dowódcę :D

a w średniowieczu dowódca hufca jak i książę musiał walczyć w pierwszej linii gdzie smiertelność była wysoka...
_________________
Deus lo vult!
 
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Sob 21 Mar, 2009   

W naszej rozgrywce śmiertelność wodzów została podniesiona, niemniej tylko w jednym wypadku była to zmiana radykalna (8-12), w pozostałych wódz ulegał eliminacji jeżeli wypadło 11-12 oczek. W przyszłym tygodniu, jeżeli się uda, rozegramy kolejne starcia ze średniowiecza z dodatkowo "podkręconą" śmiertelnością dowódców.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 21 Mar, 2009   

Dobrym kierunkiem jest "zwiększenie ilości dowódców" i zrobienie konkretnej struktury dla starcia. Takie struktury sa już w Taktykach przy scenariuszach oraz w formie uzupełenień do gry Grunwald.
Można by sie pokusić o większą (jeszcze) liczbę wodzów, ale w takim przypadku logistyka nad planszą wymagałaby większej ilości graczy. No ale wszytsko jest mozliwe. Wystrczy bowiem żeton zmęczenia podkładać pod dowódcą i sprawa się nieco ułatwia.
 
 
 
Pan P.
Kapitan



Dołączył: 08 Paź 2004
Posty: 1152
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 22 Mar, 2009   

Ja tez w przyszlych grach zamierzam zwiekszyc szanse na zejscie smiertelne wodza badz czasowa elimnacje.
_________________
http://lobuzio.blogspot.com/ zapraszam

(\ /)
(O.o)
(> <)

This is Bunny.

Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9