Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
borodino 1812
Autor Wiadomość
RyldArgith
Szeregowy


Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 24
Wysłany: Sob 15 Mar, 2008   borodino 1812

Odnosząc się do ostatniego numeru i informacji że jest możliwość iż w tym roku wyjdzie gra przedstawiająca ową bitwę mam kilka pytań związanych z tym przedsięwzięciem.

1. Na jakim etapie są prace nad grą?
2. Jakie są szanse na wydanie gry w tym roku.
3. Pytanie do autora:
Z jakich źródeł korzystałeś przy tworzeniu gry. Pytam bo chętnie poczytałbym co nieco o tej bitwie. Chodzi mi o przebieg starcia( szczegółowy najlepiej), oraz OdB stron konfliktu. Z góry dziękuję.

To z mojej strony tyle.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 15 Mar, 2008   

Order of Battle Francja

Napoleon – 3 (bez flagi)

I Korp. Davout

1 DP Morand
13 ppl
17 pp
30 pp
art.1/Morand (L)
art. 2/Morand (L)

2 DP Friant
15 ppl
33 pp – 10PS
48 pp – 7PS
pp J.Napol. (Hiszpannia)
art. 1/Friant (L)
art. 2/Friant (L)

3 DP Gerard
7 ppl – 11PS
12 pp – 7PS
21 pp – 7PS
art.1/Gerard (L)
art. 2/Gerard (L)

4 DP Dessaix
33 ppl – 8PS
85 pp – 7PS
108 pp – 6PS
1 pp (Hesja)
art.Dessaix (L)

5 DP Compans
25 pp
57 pp
61 pp
111 pp
2 pp (Hesja)
33 pp (Hesja)
127 pp (Hesja)
art.1/Compans (L)
art. 2/Compans (L)

Kaw. I K. Girardin
2 sk.
9 uł. (Polska)
1 sk
3 sk

art. Rez. I Korp. (C)

III Korp.
Ney

10 DP – Ledu
24 ppl
46 pp
72 pp
art. 1/Ledu (L)
art. 2/Ledu (L)

11 DP Razout
4 pp
18 pp
93 pp
art. 1/Razout (L)
art. 2/Razout (L)

(25 DP Marchand)
pp Scholer (Wirtembergia)

Kaw. III K. Wollwarth
11 huz.
6 lans.
4 sk.
1 lans.
2 lans (Wirtembergia)
3 sk.

art. Rez. IIIK. (C)

IV Korp. Eugeniusz

13 DP Dezlons
8 ppl
84 pp
1 Kroacj
106 pp
art. 1/Dezlons (L)
art. 2/Dezlons (L)

14 DP Broussier
18 ppl
9 pp
53 pp
art.1/Broussier (L)
art.2/Broussier (L)

Gw. Włoska Lecchi
Gren Gw.
Dr. Gw.

Kaw. IV Korp. Orano
9 sk.
19 sk.
3,6 lans. (Bawaria)
4,5 lans.

art. 1/ Rez. IVK. (C)
art. 2/ Rez. IVK. (K)

V Korp. Poniatowski (Polacy)

16 DP
Krasiński
3 pp
15 pp
16 pp
art. Krasiński (L)

18 DP Kniaziewicz
2 pp
8 pp
12 pp
art. Kniaziewicz (L)

Kaw. VK. Sebastiani
4 sk.
12 uł
5 sk.
13 huz.

VIII Korp. Junot (Westfalia)

23DP Thareau
2,3 ppl
2,6 pp
3,7 pp
art.1/Thareau (L)
art.2/Thareau (L)


(24 DP Ochs)
bryg. Legras

Kaw. VIIIK. Hammerstein
1 huz.
2 huz.

Gwardia Mortier (flaga gwardii)

Stara Gw. Lefebvre
1 psp Gw.
2 psp Gw.
1 gren. Gw
2,3 gren Gw.
art.1/St.Gw. (C)
art.2/St.Gw. (C)

Młoda Gw. Roguet
Wolt.,Tylar. Gw.
Strz.,Fiz. Gw
Art. Młd. Gw. (C)

Legia Nadwiślańska Gw. Claparede (flaga Legii Nadwiśl.)
1 p.Leg.Nadw.
2.3 p.Leg.Nadw.
art.Leg.Nadw. (C) (art. Polska)

art.1/ Rez.St. Gw. (C)
art.2/Rez.St. Gw. (C)
art.3/Rez.Młd. Gw. (C)
art.4/Rez.Gw. (K)

Kaw. Gw.
Bessieres
Sk. Gw.
Gren.k.Gw.
Dr. Gw.
Szwol. (Polacy)
Red Lans.
Art. Gw. (K)

Murat

I KK Nansouty

7 huz.
9 lans.
16 sk.
8 huz.
6,7 uł (Polska)
1 huz. (Prusy)
2,3 Kir.
9 kir.
1 lans
6,11 kir
12 kir.
5 lans.
art.1/IKK (K)
art.2/IKK (K)

II KK. Montbrun

11,12 sk.
5,9 huz.
10 huz. (Polska)
3 lans. (Wirtembergia)
1 uł. (Prusy)
5,8 kir.
10 kir.
2 lans.
1,2 karab.
1 kir.
4 lans.
art.1/IIKK (K)
art.2/IIKK (K)

III KK.
Grouchy

6,8 sk.
6 huz.
25 sk.
2,16 lans.(Bawaria)
3 lans. (Saxonia)
7,23 dr.
28,30 dr.
art.IIIKK (K)

IV KK. L.- Maubourg

3 uł. (Polska)
11,16 uł.
kir. Gr.duCorp./Zastow (Saxonia)
14 kir.( Polska)
1,2 kir. (Westfalia)
art. IVKK (K)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 20 Mar, 2008   

Ja rozumiem, że Napoleon ma 3 dowodzenia. Ale przy obecnych przepisach to zakończy się używaniem Napiego w natarciach! No chyba, że będzie automat w przypadku jego śmierci...
Cytat:
(Wirtembergia)

Nie Witembergia? hmmm...
A swoją drogą czemu "Saxonia"?
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008   

Panowie ja się nie roztroje (najwyżej rostroje :) )
Za jakiś miesiąc zaprezentujemy mapę do gry, skala terenu 280-300 m
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
RyldArgith
Szeregowy


Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 24
Wysłany: Nie 23 Mar, 2008   

Widzę że mój temat pobudził chociaż trochę do dyskusji nad tą grą. Dziękuję za odpowiedź co do OdB wojsk napoleońskich. Czy planowany jest jakiś artykuł przybliżający ową bitwę?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 23 Mar, 2008   

Jeśli tylko ktoś zechce napisac ja chętnie zilustruję mapami
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2008   

Możesz podac źrodło tego OdB? Bo jest w nim parę błędów.

Moje pytania:
1. czy uwzględnione będzie dowodzenie (nie chodzi mi o bonusy do ataku i reorganizacji bo to żadne dowodzenie)?
2. czy w przypadku gdy na stosie będzie pełny limit PS, będzie zakaz przechodzenia przez front tego stosu?
3. co z wielkimi kolumnami Francuzów?
4. czy myślano już nad skutecznością redut rosyjskich?
5. jak przewidujecie oddać pospolite ruszenie rosyjskie?
6. co z łatwością tworzenia czworoboków? (praktycznie zawsze wychodzi)
7. kwestia artylerii - 280-300 metrów na heks to zasięg ognia dział wynosił będzie jakieś 2-4 pola - jakie rozwiązania w tej mierze proponują autorzy?
8. kwestia szarży - czy nie należałoby wprowadzić zasady, że można szarżować tylko na widocznego przeciwnika? (widocznego na początku fazy)

Na razie tyle pytań
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Panzerfan
Chorąży


Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 379
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2008   

Czas na aktualności, bo widzę że trwa gorący dyskusja o grze, a wiec...
Póki co to gra jest dopiero w fazie tworzenia mapy (skala 1 heks =250m terenu) i weryfikowania struktur pod projektowanie żetonów, bo te podane przez WZ nie są moje, i jest w nich faktycznie kilka błędów.
Gdy zakończę pracę nad OOB, to zamieszczę je do ogólnej dyskusji, aby w przyszłości uniknąc niepotrzebnych dyskusji.
To dopiero początek pracy nad grą.
Jeśli chodzi o przepisy, ulegną one znacznej modyfikacji. Obecnie skupiam się na mapie.
Myślę nad zmianami odnośnie układu faz, wprowadzeniu aktywacji. Zmiany nie ominą dowodzenia, bo obecnie jest zdecydowanie za słaby.
Do min. powyższej wypowiedzi Archanioła, powrócę w odpowiednim czasie, jak zajmę się przepisami.
Myślę że trochę rozjaśniłem temat.
 
 
 
Panzerfan
Chorąży


Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 379
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2008   Re: borodino 1812

RyldArgith napisał/a:
Odnosząc się do ostatniego numeru i informacji że jest możliwość iż w tym roku wyjdzie gra przedstawiająca ową bitwę mam kilka pytań związanych z tym przedsięwzięciem.

1. Na jakim etapie są prace nad grą?
2. Jakie są szanse na wydanie gry w tym roku.
3. Pytanie do autora:
Z jakich źródeł korzystałeś przy tworzeniu gry. Pytam bo chętnie poczytałbym co nieco o tej bitwie. Chodzi mi o przebieg starcia( szczegółowy najlepiej), oraz OdB stron konfliktu. Z góry dziękuję.

To z mojej strony tyle.


1. Jak w wcześniejszym poście. Na razie trwają prace nad mapą i OOB pod żetony.
2. Myślę że koniec roku 2008, to realny termin, wszystko będzie zależało od wyników prac nad poprawkami nad systemem.
3.
Kukiel - Wojna 1812 roku
Kukiel - Dzieje oręża polskiego w epoce napoleońskiej 1795-1815
Dróżdż - Borodino 1812
Internet
 
 
 
MIH
Porucznik



Dołączył: 27 Mar 2004
Posty: 876
Skąd: Dublin
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2008   

Panzerfanie a miałeś do czynienia z tą grą?

1812 Borodino: Battle of the Moskova, GMT

http://www.boardgamegeek.com/game/10986




Skala brygadowa (podzielone na pół przy tych bardzo licznych), nie ma strzelania, są aktywacje (AM), system prosty a gra w przeciwieństwie do pierwszej z tej serii (Triumph & Glory: Battles of the Napoleonic Wars 1796-1809) po prostu nudna jak flaki z olejem. Bicie czołem o reduty, mnóstwo strzało z artylerii, możliwości na rozegranie bitwy malutko... Pytam bo sama bitwa jest trudna jako obiekt na zrobienie ciekawej gry.

Pozdr.
_________________
Gee Brain, what do you want to do tonight?
The same thing we do every night, Pinky - make another edition of Arnhem 1944...
 
 
 
MIH
Porucznik



Dołączył: 27 Mar 2004
Posty: 876
Skąd: Dublin
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2008   

Wizun napisał/a:
Wydaje się jednak być ciekawa - mnie bynajmniej interesowała od zawsze :) nie jest tak zupełnie "bezmanewrowa" - tutaj dużo również zależy od strategii graczy. Wprowadzenie aktywacji naprzemiennych nie jest głupim pomysłem - to byłby pionier na polskim rynku :)


Niestety moje doświadczenia wskazują, że niestety jest bezmanewrowa. Jedyny możliwy większy manewr jest na Uticę (ale tam to już skraj mapy), lub na pn. od Borodino, ale tam jest skoncentrowana cała jedna armia rosyjska i teren nie za ciekawy.
_________________
Gee Brain, what do you want to do tonight?
The same thing we do every night, Pinky - make another edition of Arnhem 1944...
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2008   

To była bitwa na wyniszczenie i na manewr nie ma co liczyć. Ciekawym scenariuszem może być plan Davouta obejścia lewego skrzydła rosyjskiego.

Mam dobre OdB z liczebnością wszystkich pułków. Jeśli jesteście zainteresowani zamieszczę na stronie.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Wizun
Kapral



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 109
Skąd: Poznań - i reszta WLKP
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2008   

Grając brygadami gra powinna toczyć się szybciej - niż miałoby to miejsce w mniejszej skali. Więc może nie będzie tak źle z tym manewrem.
Borodino było rzeźnią, Wagram, większość walk frontu zach. I woj świat - jest kilka takich bitew - stąd myślę, że od odpowiedniej redakcji przepisów dużo będzie zależało -gdyż ułoży to grywalność - nawet pozornie mało manewrowa bitwa może być fajnym przeżyciem :)
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2008   

Wizun napisał/a:
Grając brygadami gra powinna toczyć się szybciej - niż miałoby to miejsce w mniejszej skali. Więc może nie będzie tak źle z tym manewrem.
Borodino było rzeźnią, Wagram, większość walk frontu zach. I woj świat - jest kilka takich bitew - stąd myślę, że od odpowiedniej redakcji przepisów dużo będzie zależało -gdyż ułoży to grywalność - nawet pozornie mało manewrowa bitwa może być fajnym przeżyciem :)


Większa skala nie oznacza wiekszej manewrowości. To złudzenie, że masz więcej terenu.
Ja raczej bym pozostawił to inwencji graczy a nie jakieś przepisy wprowadzał.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2008   

A czy ktoś odpowie na moje pytania, skoro już się za to wzięliście.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2008   

Jeśli chodzi o liczebnośc pułków to oczywiscie ja jestem zainteresowany wszystkim :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Gość

Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

Archanioł napisał/a:
A czy ktoś odpowie na moje pytania, skoro już się za to wzięliście.


Nie odpowiedzą, bo nie wiedzą, jak będzie wyglądała gra która wydadzą za pół roku, rok.

To była moja odpowiedź na pytanie o zasady dotyczące walk piechoty lekkiej, ale kilka postów wyżej przedstawiono współczynniki do walki ogniowej piechoty i kawalerii.
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

Ale jakieś założenia ogólne przecież są. Nie wymagam przecież odpowiedzi w formie przepisu z instrukcji.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

Panzer napisał, że napisze w odpowiednim czasie. Nie zauważyłem tej wypowiedzi. Także zweryfikował skalę na ok. 250 metrów. To już coś bo działa będą walić na 3-5 heksów.

I jeszcze czy ktoś mołgby wytłumaczyć mi te wspólczynniki ognia?
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Gość

Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

I dlaczego kawaleria może strzelać, skoro co do zasady nie prowadziła ognia salwowego, używając długiej broni palnej przede wszystkim w służbie flankierskiej i na pikietach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9