Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Krasnik 1914 - autorska wykładnia przepisów
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: Pią 29 Lut, 2008   Krasnik 1914 - autorska wykładnia przepisów

W tym temacie będę zamieszczał urzędową :P wykładnię przepisów do gry.
Topik będzie zamknięty, by był przejrzysty dla zainteresowanych. Pytania zadajcie w temacie dotyczacym gry Kraśnik 1914.
Ostatnio zmieniony przez Gość Pią 29 Lut, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gość

Wysłany: Pią 29 Lut, 2008   

:arrow: Temat: Stosy

:arrow: Treść przepisu:

III.3. Na jednym heksie mogą stać oddziały, których suma sił nie przekracza 20 punktów siły. Do limitu stosu nie wlicza się sztabów. Dla ustalenia ilości jednostek, jakie mogą znaleźć się na stosie, na heksie siłę artylerii dzielimy przez pół, zaokrąglając wynik w górę.

:arrow: Wyjaśnienia:

Oczywiście SUMĘ sił artylerii dzielimy na pół, zaokrąglając w górę.
Ostatnio zmieniony przez Gość Pią 29 Lut, 2008, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gość

Wysłany: Pią 29 Lut, 2008   

:arrow: Temat: Siła obrońcy w razie szarży


:arrow: Treść przepisu:

VIII.8. Kawaleria szarżując korzysta z pełnej siły, dodatkowo mnożąc ją x2. Jeśli przeciwnikiem szarżującej kawalerii jest piechota lub artyleria bądź piechota z kawalerią (oraz ewentualnie artylerią), siły gracza przeciwnego zwiększamy o 2 punkty siły za każdy żeton piechoty badź artylerii walczącej bezpośrednio z szarżującą kawalerią.

:arrow: Wyjaśnienie:

Siłę artylerii zwiększamy o 2 punkty za każdy żeton artylerii stojącej (samotnie bądź z oddziałami nieartyleryjskimi) na atakowanym heksie (atakowanych heksach).
Siły artylerii walczącej na dystans (wspierającej obronę przed szarżą) nie zwiększamy.
 
 
Gość

Wysłany: Pon 03 Mar, 2008   

:arrow: Temat: Przewóz zaopatrzenia

:arrow: Treść przepisu:

XII.2. Linie zaopatrzenia biegną od baz zaopatrzenia (te są określane każdorazowo w scenariuszach) do oddziałów w sposób następujący:
a) po traktach i drogach drugorzędnych bez ograniczeń w punktach ruchu,
b) w innym terenie (w tym po drogach gruntowych!!!) linia zaopatrzenia może zostać dowieziona przy pomocy 4 punktów ruchu od heksu z traktem, drogą drugorzędną,


:arrow: Wyjaśnienie:

Zmieniamy przepis - zaopatrzenie biegnie bez konieczności wydatkowania punktów ruchu po wszystkich drogach, bez względu na ich rodzaj.
 
 
Gość

Wysłany: Pon 03 Mar, 2008   

:arrow: Temat: Ruchliwość sztabów

:arrow: Wyjaśnienie: Sztab posiada 12 punktów ruchu. Koszt ruchu w terenie identyczny jak artyleria (inaczej rzecz ujmując sztab jest bardziej chyży, ale w terenie porusza się tam samo sprawnie jak artyleria).
 
 
Gość

Wysłany: Śro 05 Mar, 2008   

:arrow: Temat: Wpływ braku zaopatrzenia na walkę

:arrow: Treśc przepisu:

XII.8. Brak zaopatrzenia oznacza, iż:
a) wszystkie jednostki za wyjątkiem sztabów posiadają 2/3 limitu punktów ruchu i od 2 etapu braku zaopatrzenia za każdy ruch jednostka traci 1 punkt siły.
b) jednostki nieartyleryjskie walczą ½ siły w ataku, pełną siłą w obronie, artyleria może strzelać jedynie połową siły w obronie. Zaokrągleń dokonujemy w górę do liczby całkowitej.

:arrow: Wyjaśnienie:

Nie wiem dlaczegow ostatecznej wersji instrukcji jest mowa o 1 punkcie siły.
Ma być tak, że oddział walczy 1/2 punktów siły, zaokrąglając ułamki do góry.
 
 
Gość

Wysłany: Sob 08 Mar, 2008   

:arrow: Temat: Wsparcie artylerii


:arrow: Treść przepisu: IX.6. Artyleria dywizyjna/brygadowa może wspierać jedynie walkę własnych jednostek

:arrow: Wyjaśnienie: Artyleria może wspierać walkę, jesli choć jeden oddział jej dywizji/brygady bierze udział w walce.
 
 
Gość

Wysłany: Nie 06 Kwi, 2008   

:arrow: Temat: Walka atylerii


:arrow: Nowy przepis - treść przepisu:
IX.15 Sposób działania artylerii zalezy od rodzaju dział użytych do ostzrału (zarówno wjako wsparcia walki jak i do samodzielnego ostrzału artyleryjskiego). I tak:
a) austro-węgierskie armaty (oznaczenie na żetonie A) mogą strzelać tylko wtedy, gdy znajdują się w terenie zwykłym, pofałdowanym i pagórkowatym i w miastach – strzelając do oddziałów znajdujących się na heksach położonych za lasami, i miejscowościami oraz terenem pofałdowanym ich siła rażenia dzielona jest przez pół, zaokrąglając w górę, armaty nie mogą strzelać przez heksy bezwzględnie zasłaniające widoczność (w Kraśniku teren pagórkowaty) – nie mogą strzelać, do celu zasłoniętego, jeśli pierwszy heks po artylerii jest heksem zasłaniającym,
b)austro-węgierskie haubice (oznaczone na żetonie Hb) – mogą strzelać do każdego celu pełną siłą (niezależnie od widoczności), jednakże muszą znajdować się w terenie zwykłym, pofałdowanym i pagórkowatym i w miastach,
c) rosyjskie armaty (oznaczenie na żetonie A) – mogą strzelać do celu na dowolnym heksie, stojąc na dowolnym heksie, jednakże jeśli strzelają do celu zasłoniętego (znajdującego się za heksem zasłaniającym widoczność), ich siła dzielona jest przez pół (zaokrąglając w dół),
d) rosyjskie haubice (oznaczenie na żetonie Hb) – mogą strzelać stojąc na dowolnym heksie do przeciwnika stojącego na dowolnym heksie, niezależnie od tego, czy między nimi istnieje heks zasłaniający widoczność


:arrow: Wyjaśnienie: przepis opcjonalny pozwalający na zróżnicowanie działania artylerii.



:arrow: Temat: Strefa kontroli


:arrow: Nowy przepis - treść przepisu:
V.9. Strefę kontroli dzielimy na strefę pełnej kontroli i strefę ograniczonej kontroli.
V.10. Strefę pełnej kontroli posiada stos o sile przynajmniej 9 punktów siły.
V.11. Strefa pełnej kontroli oznacza, że każdy oddział przeciwnika, który wejdzie na pole przyległe do pola zajmowanego przez stos, z wyjątkiem heksów znajdujących się za wielką rzeką musi sie natychmiast zatrzymać, a w fazie walki należy z nim walczyć.
V.12. Strefę ograniczonej kontroli posiada stos o sile przynajmniej 5 punktów siły.
V.13. Strefa ograniczonej kontroli wywołuje taki sam skutek jak pełna strefa kontroli z tą różnica, że ograniczona strefa kontroli nie rozciąga się na heksy reprezentujące teren inny niż zwykły. Na heksy reprezentujące teren zwykły ograniczona strefa kontroli działa tak, jak pełna strefa kontroli. Na teren zwykły oddzielony strumieniem bądź małą rzeką także rozciąga się ograniczona strefa kontroli.


:arrow: Wyjaśnienie: przepis opcjonalny pozwalający na zróżnicowanie wpływu terenu na ruch w zalezności od siły oddziałów obsadzających teren.


:arrow: Temat: Walka


:arrow: Nowy przepis - treść przepisu:
VIII.12.a Oddziały piechoty i kawalerii moga prowadzić walkę ogniową albo wykonać szturm
VIII.12.b. Walka ogniowa wymaga wyłacznie wejścia na pole przyległe do pola, na którym stoi oddział przeciwnika; każdy z przeciwników modyfikuje swoją siłę o modyfikator terenu, na którym stoi przeciwnik. Gracz, który utracił więcej punktów siły wskutek ostrzału, może, ale nie musi wycofać się zgodnie z zasadami okreslonymi w punktach VIII.13-VIII.22.
VIII.12.c. Szturm polega na tym, iż:
a) w fazie ruchu oddział kosztem dodatkowych 2 punktów ruchu wchodzi na heks zajęty przez oddziały przeciwnika (koszt ponoszą wszystkie oddziały, które wchodza na ten heks, bez względu na to, czy poruszają się w stosie, czy w pojedynkę),
b) w fazie walki najpierw ostrzału dokonuje obrońca, traktując atakującego tak, jak gdyby znajdował sie w terenie czystym (czyli bez modyfikwoania własnej siły), zas następnie atakujący, po odpisaniu strat, przzeprowadza atak biorąc pod uwagę wszystkie modyfikatory obrońcy za teren; jesli obrońca utraci wskutek szturmu więcej punktów siły niż atakujący, jest zmuszony się wycofać zgodnie z zasadami określonymi w punktach VIII.13-VIII.22. To samo dotyczy atakującego.
VIII.12.d. Zwycięzca zawsze może wykonac pościg na normalnych zasadach.


:arrow: Wyjaśnienie: przepis opcjonalny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9