Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Moskwa 1941
Autor Wiadomość
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Nie 05 Paź, 2014   

A ja się zastanawiam, czy w scenariuszu drugim Niemcy nie powinni mieć czegoś takiego jak "Oddech Hitlera", zabraniający im się cofać. I czy w tymże samym scenariuszu ich mobilność nie powinna być nieco ograniczona przez zmianę pogody.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

rozgrywki w waszyngtonie (DC) :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Knjaz
Plutonowy


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 129
Skąd: Reading
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

dakorps napisał/a:
Gra Armią Czerwoną, niezależnie od tego, czy mamy tylko mapę główną, czy też dokładamy dwie południowe, jest skrajnie nieciekawa.


Ktore to mapy? One są z TiSow, tak?
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

Tak, obie były w TiS. Acz aby je dołożyć do głównej, potrzebujesz naprawdę sporego stołu.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Knjaz
Plutonowy


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 129
Skąd: Reading
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

Jedna z 36 numeru mam. Ale w takim razie i tak będę grać w nią osobno.
 
     
Edek Leszczyk
Kadet


Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 8
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016   pierwszy raz

Heloł

Graliśmy w Moskwę pierwszy raz. Scenariusz nr 1. 2 grało Niemcami, 1 Rosjanami.
Nasze wnioski:
- Balansu nie ma. Nie jest to wada w grach historycznych, gdyż liczy się tu odwzorowanie sił a nie to, by każdy miał szansę. Wszyscy stwierdzili zgodnie, że Rosjanami wygrać jest ekstremalnie trudno.
- Co do mechaniki mamy 2 główne zastrzeżenia.
a. Na tym poziomie ogólności zaprzodkowanie artylerii jest zbędne i wprowadza niepotrzebne zamieszanie na mapie.
b. Dochodzi często do absurdalnej sytuacji, gdy jednostka nie niepokojona przez nikogo może poruszyć się o 2 heksy ze względu na warunki terenowe. Ta sama jednostka spędzająca cały dzień na przemieszczaniu się, do tego walcząc może przemieścić się łącznie o 6 heksów (brzy wyniku B4 u przeciwnika) łącznie z pościgiem, nawet w ekstremalnie trudnym terenie (las+mała rzeka).
Zachodzi to dziwny paradoks, który sprawia, że lepiej Rosjanami się głębiej wycofać, by uniknąć walki, niż stosować rubieże obronne, gdyż one tylko "przyspieszają" przeciwnika zamiast go opóźniać.

I jeszcze jedno. Czy rzeczywiście po 5 miesiącach walk na froncie wschodnim tylko 1DPanc ma -3PSB a reszta to świeżynki?

Po zmianie stron zagramy scenariusz nr 2.
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016   

Z twoimi wszystkimi uwagami muszę się zgodzić.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 15 Lut, 2016   

ale tu nie chodzi o "siłę" jednostek, bo i jedni i drudzy maja na starcie powązne straty, chodzi o wzajemny stosunek sił na froncie.
A skoro łatwiej się wycofać to zdecydowanie to polecam, tylke tylko, ze w Moskwie chyba nigdy jako atakujący nie osiągnąłem B4 na zadnym odcinku, max B3 i to rzadziuchno. I dopowiem, że nigdy nie udąlo mi isę tej Moskwy w całości opanowac :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Edek Leszczyk
Kadet


Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 8
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 15 Lut, 2016   

Mówię o B4 potencjalnie. W tym momencie oddział walcząc porusza się 3 razy szybciej niż gdy przemieszcza się bez walki. Jest to duży mankament. U nas też Moskwa nie padła. Ale po 8 etapie zakończyliśmy grę, gdyż była już do jednej bramki.

Problem jest jeszcze z mapą. Gdy zgrupowania żetonów stoją na zagięciu mapy, wystarczy jeden nieostrożny ruch i wszystkie wylatują w powietrze. Wolałbym zapłacić więcej za grę, ale żeby mapa była solidniejsza.

Pozdrawiam!
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pon 15 Lut, 2016   

Edek Leszczyk napisał/a:
Mówię o B4 potencjalnie. W tym momencie oddział walcząc porusza się 3 razy szybciej niż gdy przemieszcza się bez walki. Jest to duży mankament. U nas też Moskwa nie padła. Ale po 8 etapie zakończyliśmy grę, gdyż była już do jednej bramki.

Problem jest jeszcze z mapą. Gdy zgrupowania żetonów stoją na zagięciu mapy, wystarczy jeden nieostrożny ruch i wszystkie wylatują w powietrze. Wolałbym zapłacić więcej za grę, ale żeby mapa była solidniejsza.

Pozdrawiam!

Kup pleksiglasową lub szklaną płytę wielkości stołu, na którym gracz. Plansza, na nią płyta, a na niej - żetony. Masz idealnie płaskie i równe plansze, na dodatek nie przesuwające się losowo. Rozwiązanie, które stosuje znakomita część graczy na świecie.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Edek Leszczyk
Kadet


Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 8
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 15 Lut, 2016   

Rozwiązanie z płytą jest ok. Ale tym razem graliśmy u kumpla w innym mieście. Transport jej to kłopot :)
 
     
Sigmunto
Kadet


Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 3
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

Witam wszystkich graczy. Ostatnio grałem z przyjacielem, walczyliśmy zaciekle o Moskwę :smile: (scenariusz Tajfun plus dodatki Szosa Podolska i Panzerarmee Guderian alias Tuła). Moskwa to bardzo dobra gra i posiada znaczne rozwojowe możliwości, ale ww. scenariusz nawet z dodatkami wyraźnie faworyzuje Niemców. Po pierwsze: OdB sił niemieckich. Wszystkie (bodajże z dwa wyjątkami) dywizje mają pełne siły bojowe. Niemcy podchodząc pod Moskwę ponieśli znaczne straty (choćby likwidując liczne ,,kotły'') i dobrze byłoby to uwzględnić w ww. scenariuszu plus ewentualnie w ww. dodatkach.
Po drugie: klimat. Moskwa to gra historyczna i miło byłoby uwzględnić wpływ klimatu na ruch i walkę oddziałów, zwłaszcza, że na przełomie listopada-grudnia 1941 zima w Rosji była ostra (pytanie kiedy nie była? :grin: ). W końcu Sowieci wygrali tę bitwę m.in. mając po swojej stronie generała ,,Mroza'' i warto byłoby uwzględnić te okoliczności (z pewną korzyścią dla Sowietów i niekorzyścią dla Niemców). Doświadczenie z rozegranej gry wykazuje, że bez tych poprawek, po paru etapach, gra jest ,,do jednej brami'' z korzyścią dla Niemców. Poza tym - to już za wcześniejszymi postami innych graczy - warto byłoby dodać Sowietom parę jednostek (bo tych jest jak na lekarstwo w uzupełnieniach), zwłaszcza uwzględniając realia historyczne dywizje/brygady NKWD. I czy, aby nie za mało tych słynnych dywizji syberyjskich? A może dać im jakiś modyfikator. W końcu to były oddziały dobrze wyposażone i przeszkolone do walki w zimie. Na koniec: miło byłoby zobaczyć też uzupełniony scenariusz Czerwony Śnieg o Szosę Podolską i Tułę (chodzi o stan na 05.12.1941).
W pozostałym zakresie gra jest porządna i jako zapalony gracz mam żadnych uwag.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

to ja zadam podchwytliwe pytanie :)
Które to były te osławione dywizje syberyjskie?
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

Pewnie któreś które wchodzą w uzupełnieniach.
Jeżeli chodzi o uwagi do gry to w tym temacie było to poruszane. Znajdziesz kilka rozwiązań przeglądając poprzednie posty.
 
     
Sigmunto
Kadet


Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 3
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

Co do oddziałów tzw. syberyjskich chodzi oczywiście o siły sprowadzone z Dalekiego Wschodu Syberii Azji Centralnej. Co do ilości tych dywizji pod Moskwą istnieją takie nieścisłości i spory że trzeba byłoby tu napisać co najmniej esej. Przyjmuje się jednak, że było to plus minus 13-17 dywizji. Osławione to przenośnia wiadomo że były lepiej wyposażone i przeszkolone do działań wojennych. Stąd moje pytanie, czy w grze uwzględniono w obu scenariuszach wszystkie te jednostki? Jeśli tak to w tym zakresie nie ma problemu. Co do reszty moich uwag to dot. grywalności i ewentualnych poprawek uwzględniające np. w zakresie pogody fakty historyczne. Zdanie wydawcy rzecz ważna :smile: Dobrze byłoby żeby jednak inni gracze Moskwy podali swoją opinię.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

to podobnie jak z osławionymi Panfiłowcami
Rok tremu okazał się, że.... nieistnieli :)
Podobnie jak owe dywizje, które miały jakoby przyjechać skadś dokądś :) - nie istniały
Poniżej można sprawdzić numery owych dywizji przybywających:
http://www.niehorster.org..._stavka_41.html
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

i dodam:
http://www.armchairgenera...1W.htm#Moscow41
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

Wojciech Zalewski napisał/a:
to podobnie jak z osławionymi Panfiłowcami
Rok tremu okazał się, że.... nieistnieli :)


Aha.
https://www.youtube.com/watch?v=R-QBqT9RQAM
 
     
Sigmunto
Kadet


Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 3
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

Dziękuję. Zwłaszcza OdB z podanej strony jest ciekawe.
 
     
Knjaz
Plutonowy


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 129
Skąd: Reading
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016   

Dodatek Tuła alias Panzerarme Guardian.
Mam problem z rozróżnieniem pół z lasem od tych, że wzgórzami.
4523 to las, wzgórza, czy oba na raz? Jeżeli oba na raz, to czemu brakuje tam białej kropki?
Kiedy i gdzie zaczyna grę 18 DPanc?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9