Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Moskwa 1941
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   Moskwa 1941

W ankiecie jaką zamieściłem na stronie, zdecydowanie i bez zagrożenia wygrala Moskwa 1941. Jestem więc zobowiązany do wydania tej gry, co czynie bie bez przyjemnosci, gdyż jest to bardzo ciekawe natarcie, z szansami dla obydwu stron.
Atutem gry jest duża manewrowość na całym polu bitwy, możliwość przerzucania wielkich wiązków pomiędzy poszczególnymi odcinakmi frontu.
Niemcy dysponują dużą siłą przebojową (o tym w TiS nr 24) zas rosjanie obszarem i mądrą defensywą. Autoamtyczne zwycięstwo czyli wejście do Moskwy, spowoduje, że gracze będą musili dokonywac wyborów, a czasem postawić wszystko na jedna kartę.
Ponizej zamieszczmy mapki obszaru walk, która chcemy wydać
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

Coś nie widzę tych mapek. Ale tylko się czepiam, czekam cierpliwie.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
tstaszek
Sierżant


Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 228
Skąd: SKĄD SIĘ DA :)
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

Fajnie, fajnie :) :) .
Tylko mapek nie widać :( .
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

Ano tych mapek szkoda :)
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
DN
Szeregowy


Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 446
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   


 
 
tstaszek
Sierżant


Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 228
Skąd: SKĄD SIĘ DA :)
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

No to się zapowiada wielce ciekawie.
A jakie scenariusze są przewidywane???
 
 
Hugstyggr
Podporucznik



Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 650
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

WZ, automatyczne zwycięstwo poprzez "wejście do Moskwy", rozumiesz jako zajęcie jednego heksu, czy całego miasta?

A swoja drogą szykuje się przednia gra. :)



Pozdrawiam.
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

Ta pierwsza mapa jest z ksiązek zbliżonych do naszych Militariów, co by ją opublikować na stronie należałoby mieć zgodę :)
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
franciszek
St. szeregowy


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 68
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

przepraszam za offtopic
ale co wyjdzie wczesniej Budziszyn (podobno pozna wiosna) czy Moskwa?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

Wszystko wskazuje na to że Budziszyn, ale "negocjacje" twają co do jego ostatecznego kształtu.
 
 
 
Krzysztof
Porucznik


Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 840
Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

Do Redaktora WZ i forumowiczow
Tu współautor gry Moskwa 1941 St.Szer Krzysztof
Pracuje juz pełną parą nad grą. Prosze o czas do 1 lutego. Gra bedzie wtedy gotowa. i zostanie przeslana mejlem Panu Redaktorowi Jednocześnie zaprezentuje 1 lutego skroconą wersje koncepcji gry i ordre de bataille, oraz scenariusze na Forum TiS

Pozdrawiam Forumowiczow oraz Redaktora WZ
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Czw 19 Lut, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
usgrant
Chorąży



Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 414
Skąd: Ustroń (Inowrocław)
Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

Mapa w grze będzie odpowiadała mapce nr 2? Na mapie nr 1 jest zaznaczony pewien obszar ale nie pokrywa się z drugą mapą...
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

Ten zaznaczony obszar +10% to zakres naszej gry
 
 
 
Gonzo
St. sierżant


Dołączył: 30 Kwi 2004
Posty: 337
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

WZ napisał/a:
Ten zaznaczony obszar +10% to zakres naszej gry


A ja bym zaznaczył podobny teren tylko na południe od tego obecnego i wydał w jakimś dodatku w TiSie :)
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

Albo w postaci drugiego uderzenia - od południa, na Tułę
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

Widziałbym tutaj coś odpowiadającym Ardenom, tzn. realizm historyczny ucierpiałby na korzyść grywalności.

Czyli postuluję by dać jakieś szanse Niemcom, zwłaszcza, że zdobycie Moskwy wydaje się bardziej namacalnym celem, niż przejście przez Mozę.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Krzysztof
Porucznik


Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 840
Wysłany: Sob 23 Lut, 2008   

Order of Battle mam gotowy. Punkty sily wpisane w połowie
Armia Sowiecka składa się z 29A, 29 Armii NKWD, 31 Armii, 31 Armii NKWD, 30 Armii, itd. Każda armia polowa posiada 3 lub cztery dywizje karne zeków. Każdą armie ogolnowojskowa dubluje Armia NKWD. każda jednostkę zwykłą dubluje jednostka NKWD. tak więc np. Dywizja krasnoarmiejców ma z tyłu pułk NKWD.
W moskwie będzie rozlokowana Armia NKWD. Jednostki zwykłe A.Cz dzielą sie na zwykłe armie i oraz armie Zeków i Sybiraków to jest 20 Armia 16 Armia, ! Armia Uderzeniowa
oraz Odwod strategiczny Stawki 24 A 26 A 60 A

Mapa prawie gotowa obszar na północy od Staricy nad Wołgą do Kimrów z zachodu od Ruzy do aż za tereny na wschód kanału Wołga Moskwa na południuu mapa sięga do zbiornika Narskiego i Kubinki i dalej południowe przedmieścia Moskwy.

Gra przewiduje Trzy scenariusze I historyczny od 15 listopada do 31 grudnia II ahistoryczny Generał Zima przybywa za pozno symuluje ze mrozy 40 stopniowe przychodza dopiero 24 grudnia czas 15 listopada 31 grudnia III ahistoryczny Zemsta Zeków symuluje zdrade Stalina przez Żukowa i Wasilewskiego którzy wydaja rozkaz Armiom Zeków i Sybiraków uderzenia na NKWD. Przeczytajcie Suworowa to było możliwe
Gra przewiduje wpływ pogody na siłę i ruch Niemców.
Rosjanie mogą zastosowac tzw natarcie Sierpem i młotem po prostu na jednym polu można ustawic naprzemiennie trzy dywizje krasnoarmiejców i trzy pułki NKWD atakują z mdyfikatorem 0 3 i nie moga wykonac odwrotu.atakuja do skutku aż się przebiją Gra przewiduje braki w systemie dowodzenia Rosjan rzuty kostką procentowa pokaże ile jednostek nie wykona rozkazu
Liczna artyleria sowiecka i niemiecka. Niemiecki pułk # PS Rosyjska DStrzel 3 PS. Informacje o wojskach NKWD ktorych nigdzie nie znbajdziecie nawet W Rosji
Ilośc jednostek Niemcy ok 300 Rosjanie ok 500
W grze mało jest miejsca na manewr to rzez i wyscig z czasem dla Niemcom. Niestety mapa ogranicza skala 1 hex 3750 m
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Sob 27 Lut, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 23 Lut, 2008   

Krzysztof napisał/a:
Order of Battle mam gotowy. Punkty sily wpisane w połowie
Armia Sowiecka składa się z 29A, 29 Armii NKWD, 31 Armii, 31 Armii NKWD, 30 Armii, itd. Każda armia polowa posiada 3 lub cztery dywizje karne zeków. Każdą armie ogolnowojskowa dubluje Armia NKWD. każda jednostkę zwykłą dubluje jednostka NKWD. tak więc np. Dywizja krasnoarmiejców ma z tyłu pułk NKWD.
W moskwie będzie rozlokowana Armia NKWD. Jednostki zwykłe A.Cz dzielą sie na zwykłe armie i oraz armie Zeków i Sybiraków to jest 20 Armia 16 Armia, ! Armia Uderzeniowa
oraz Odwod strategiczny Stawki 24 A 26 A 60 A

Mapa prawie gotowa obszar na północy od Staricy nad Wołgą do Kimrów z zachodu od Ruzy do aż za tereny na wschód kanału Wołga Moskwa na południuu mapa sięga do zbiornika Narskiego i Kubinki i dalej południowe przedmieścia Moskwy.

Gra przewiduje Trzy scenariusze I historyczny od 15 listopada do 31 grudnia II ahistoryczny Generał Zima przybywa za pozno symuluje ze mrozy 40 stopniowe przychodza dopiero 24 grudnia czas 15 listopada 31 grudnia III ahistoryczny Zemsta Zeków symuluje zdrade Stalina przez Żukowa i Wasilewskiego którzy wydaja rozkaz Armiom Zeków i Sybiraków uderzenia na NKWD. Przeczytajcie Suworowa to było możliwe
Gra przewiduje wpływ pogody na siłę i ruch Niemców.
Rosjanie mogą zastosowac tzw natarcie Sierpem i młotem po prostu na jednym polu można ustawic naprzemiennie trzy dywizje krasnoarmiejców i trzy pułki NKWD atakują z mdyfikatorem 0 3 i nie moga wykonac odwrotu.atakuja do skutku aż się przebiją Gra przewiduje braki w systemie dowodzenia Rosjan rzuty kostką procentowa pokaże ile jednostek nie wykona rozkazu
Liczna artyleria sowiecka i niemiecka. Niemiecki pułk # PS Rosyjska DStrzel 3 PS. Informacje o wojskach NKWD ktorych nigdzie nie znbajdziecie nawet W Rosji otrzymalem od polskiego Zeka zesłanego do Kraju GornoAlłtajskiego który uciekł z stamtad do Polski
Ilośc jednostek Niemcy ok 300 Rosjanie ok 500
W grze mało jest miejsca na manewr to rzez i wyscig z czasem dla Niemcom. Niestety mapa ogranicza skala 1 hex 3750 m


Akurat o wojskach NKWD to jest sporo informacji w sieci. Były też w Pelcie swego czasu też książki rosyjskojęzyczne o tych formacjach. Jedną chyba popełniło wydawnictwo Militaria podajże.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 24 Lut, 2008   

Panowie, pozwliłem sobie skasować troszkę postów, gdyż dyskusje przeszła na tory nie nie nalezące do tematu głównego.
Moskwa 1941 jest grą trudną "lgistycznie". Dane do niej nie sa zbyt łatwe do zweryfikowania. Dlatego też jej przygotowanie jest nieco trudniejsze.
Jeżeli chodzi o dywizje NKWD, mamy juz pewną praktykę choćby z 10., która stała w Stalingradzie. mamy tez przepisy o "oddechu Stalina", które urealniaja sytuację na froncie wschodnim i masową eksterminacja dywizji nie mogących się cofać.
Poradzimy sobie i z OdB.
I nie ma co się spierać o taki czy inny aspekt, o wiele lepiej pracowac zespołowo.
Pan Krzysztof posiada informacje i to jest wielki + dla gry. My posiadamy materiały, tak więc współnie dodziemy do konsensusu na drodze WSÓŁÓPRACY.
Proszę uwierzyć - gra ukaże się i z tego co juz widzę będzie bardzo szybka. A scenariusze hipotetyczne na pewno dodają jej uroku.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
tstaszek
Sierżant


Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 228
Skąd: SKĄD SIĘ DA :)
Wysłany: Nie 24 Lut, 2008   

Tylko, czemu aż dwa hipotetyczne i tylko jeden historyczny?? :(
Może jednak odwrotnie, a hipotetykę zostawic jako dodatek do TiS'a??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8