Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Interpretacja przepisów
Autor Wiadomość
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Śro 15 Cze, 2016   

Cytat:

Takie pytanie mam jeszcze, czy jednostki zdezorganizowane mogą tworzyć stos wraz z pełnowartościową jednostką :???: .

Punkt 6.13 - nie mogą.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Śro 15 Cze, 2016   

Punkt 6.13 mówi tak, jednostki rozbite nie mogą tworzyć stosów z jednostkami pełnowartościowymi i zdezorganizowanymi, nic nie pisze czy jednostka zdezorganizowana (nie mylić z rozbitą) może tworzyć stos z jednostką pełnowartościową.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 15 Cze, 2016   

mogą
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 135
Skąd: włocławek
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

Czy wchodząc pod kątem w strefę kontroli wrogiego oddziału mogę wykonać zwrot mając pkt ruchu by niejako wypośrodkować swój front oddziału?
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

woj1982 napisał/a:
Czy wchodząc pod kątem w strefę kontroli wrogiego oddziału mogę wykonać zwrot mając pkt ruchu by niejako wypośrodkować swój front oddziału?

Zasada 5.31 mówi, że nie. Ja bym to zmodyfikował do:

"Wchodząc we wrogą strefę kontroli oddział musi się zatrzymać. Jeśli oddział znajdujący się w SK przeciwnika posiada niewykorzystane PR, może podjąć próbę zmiany ukierunkowania oddziału o jeden heks (piechota) lub więcej (kawaleria), wykonując test morale z modyfikatorami: +1 za strefę kontroli przeciwnika, +1 jeśli zwrot wykonuje oddział zdezorganizowany, -1 za dowódcę na tym samym polu i -1 za każde 2 PR posiadane przez oddział (nie licząc PR wydanego na zwrot). Pomyślne zdanie testu pozwala zmienić ukierunkowanie. Niezdanie sprawia, że oddział nie zmienia ukierunkowania, traci wszystkie PR i jest dezorganizowany. Jeśli oddział znajdował się w kilku strefach kontroli, wówczas uwzględniamy każdą z nich jako modyfikator do testu morale. Próba wykonania zwrotu jest traktowana jako ruch i może spotkać się z reakcją przeciwnika w postaci zmiany szyku, ostrzału artyleryjskiego lub kontrszarży."
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 135
Skąd: włocławek
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

No właśnie.wczoraj wertowałem instrukcję i uczyłem się rozstawiając Iganie.Pomysł niezły.Przetestuje to.

[ Dodano: Śro 12 Kwi, 2017 ]
Do WK używa sie max 10pkt siły.do walki wręcz z jednego pola też max 10pkt?
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Nie, w walce wręcz takich ograniczeń nie ma.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 135
Skąd: włocławek
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Już zgłupiałem po trzecim czytaniu instrukcji 😉
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Po raz kolejny potwierdza się to, co mówiłem wcześniej - player aidy to podstawa. Dobrze sobie samemu takiego zrobić, jakby co, oszczędza masę czasu.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 135
Skąd: włocławek
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Ja robie sobie notatki ze wszystkimi najwaznieszymi rzeczami.wszyskie modyfikatory,etc
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

a. nie ma potrzeby dokonywać zwrotów po wejściu we wrogą SK - działa na 3 pola frontowe
b. ile by nie było PS w WK, walczy zawsze taka siła jaka realnie może strzelać, skoro stos jest do 15 PS to strzela 15 PS. nie ma co doszukiwac się drugiego czy trzeciego dna :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 135
Skąd: włocławek
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017   

Póki co wszystko jasne.Dziękuję.
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017   

Wojciech Zalewski napisał/a:

b. ile by nie było PS w WK, walczy zawsze taka siła jaka realnie może strzelać, skoro stos jest do 15 PS to strzela 15 PS. nie ma co doszukiwac się drugiego czy trzeciego dna :)


A pkt 7.11 instrukcji?
Tabelki WK są przecież tylko do 10 PS.

Jak do oddziału strzelają trzy jednostki z różnych pól po 11 ; 7 i 8 PS.
Ja testuję odpowiednio WK dla 10, 7 i 8 PS.
Ograniczam PS w WK do 10 tylko z jednego heksu.
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 135
Skąd: włocławek
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017   

WZ chodziło o to że mimo iż siła PS to 15 i tak tabela do 10 PS dla WK 😊
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017   

Radosław Kotowski napisał/a:

Ja testuję odpowiednio WK dla 10, 7 i 8 PS..

doskonale
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 135
Skąd: włocławek
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

Z jednego heksu może wspólnie atakować szarżująca kawaleria i pułk piechoty i czy jeśli tak to wtedy do stosu liczymy PS kawalerii powiększonej o szarze ×3 czy normalne PS kawalerii?
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

woj1982 napisał/a:
Z jednego heksu może wspólnie atakować szarżująca kawaleria i pułk piechoty i czy jeśli tak to wtedy do stosu liczymy PS kawalerii powiększonej o szarze ×3 czy normalne PS kawalerii?

Idąc za 9.13 - mogą. Ale modyfikator za szarżę jest wyłącznie dla kawalerii i tylko ona ma mnożoną siłę razy 3.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 135
Skąd: włocławek
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

To że kawaleria mnoży tylko to wiem.tylko do stosu liczymy przed pomnozeniem czy po.
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

Przed.
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 135
Skąd: włocławek
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017   

W instrukcji WO artylerii zasięg C wynosi 4 w tabeli 5,L i K w instrukcji 3 w tabeli 4.Co jest prawdą?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8