Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Interpretacja przepisów
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

wprowadzamy oddziałyna najbliższym wolnym polu danej krawędzi.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Khamul
St. sierżant



Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 324
Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

1. 11.31 Każdy dowódca wpływa na wlakę i reorganizację podleglych mu jednostek na maksymalnie 2 pola. -> czy dobrze myślę, chodzi o pole z dowódca i heksy sąsiednie dowódcy? Bo z tego punktu możnaby też interpretować, że do dwóch pól od dowódcy...

2. Czy za wchodzące w danym etapie posiłki też wydajmy WD? Czy liczymy dopiero od nastepnego etapu?

3. Utworzenie czworoboku, jako reakcja na szarże (ale nie ruszanie się nim), to też wydatek WD?
_________________
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
http://strategie23pal.tumblr.com/
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

1. chodzi o pole z dowódca i 2 heksy sąsiednie dowódcy

2. tak

3. nie
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Khamul
St. sierżant



Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 324
Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Wojciech Zalewski napisał/a:
1. chodzi o pole z dowódca i 2 heksy sąsiednie dowódcy

Wow, znaczy dowodzenie może obejmować maksymalnie 3 pola heksowe, jak mamy dywizję rostawioną na więcej niż 3 polach, to z jednym dowódcą ktoś będzie niedowodzony, chociażby się stykał z tym dowódcą - dobrze to intepretuję?

A jak jest w wojnie secesyjnej? Z tego tamtu i Twojej odpowiedzi wynikałoby że tylko jedno pole heksowe: http://www.taktykaistrate...p=114683#114683 Dobrze myślę?

Przepraszam za dociekliwość, ale zupelnie inaczej to do tej pory intepretowaliśmy... więc wole się upewnić.
_________________
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
http://strategie23pal.tumblr.com/
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

2 pola od dowódcy, nie wybrane 2 pola :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013   

Nie wiem czy to pytanie zostało już zadane, ale nie mogę go odnaleźć...
Formowanie czworoboku i dwa sprzeczne przepisy:

13.17 Czworobok mogą tworzyć jedynie jednostki dowodzone.

11.5 Brak dowodzenia
d/ Przy tworzeniu czworoboku -1 przy sprawdzaniu morale


Czy jednostka poza zasięgiem dowodzenia swojego dowódcy w przypadku szarży na nią jednostki jazdy może tworzyć czworobok(z bonusem -1 przy T)
czy jest to wykluczone(13.17) ???
_________________
Deus lo vult!
 
 
 
hofner
Kapitan


Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 1097
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013   

Ja gram tak ,ze odejmuje -1 od morale przy tworzeniu czworoboku ale faktycznie jest taka niejasność w przepisach.
Ostatnio zmieniony przez hofner Pią 01 Mar, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013   

13.17 Czworobok (bez ujemnych modyfikatorów) mogą tworzyć jedynie jednostki dowodzone.

tak proponuję to rozumieć
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Sob 02 Mar, 2013   

Tez tak gram ale wole miec pewnosc ;)
_________________
Deus lo vult!
 
 
 
Szamano
Kadet


Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: Pon 23 Lut, 2015   

Witam serdecznie :) .
W związku z tym, że od żony otrzymałem grę Borodino 1812 i dopiero zaznajamiam się z tą strategią proszę o wyjaśnienie jednej zasady dotyczącej WD. Prawdopodobnie odpowiedź będzie trywialna, ale wolę się upewnić:
1) współczynnik dowodzenia: Francja - 5 - czy ten zapis oznacza, że mogę poruszyć 5 korpusów (np. cały I, III, V, IV i VIII korpus lub dla odmiany I, III i Gwardię)?
2) czy poruszenie tylko jednego oddziału z całego korpusu (np. D'Alton) lub tylko jednej dywizji (np. 1DP (Morand)) jest równoznaczne z wykorzystaniem 1 WD?

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź :) .
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 23 Lut, 2015   

tak
tak
witamy :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Szamano
Kadet


Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: Pon 23 Lut, 2015   

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Czuję, że na tej grze się nie skończy :) . Pozdrawiam.
 
     
Warchlak
Szeregowy


Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

A mi się bardzo podoba skąd kolega jest. Jak się gra spodoba to zapraszam na wspólne granie. Gra z żywym przeciwnikiem sprawia dopiero prawdziwą frajdę.

Pozdrawiam
 
     
Szamano
Kadet


Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

Żaden problem :) . Na chwilę obecną mam kilka budów do ogarnięcia, ale gdy tylko sytuacja się rozluźni, to z chęcią zagram. Póki co pozostaje nauka :D .
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Wto 14 Cze, 2016   

Pytanie mam, czy artyleria nie może tworzyć stosu wraz z jednostkami piechoty czy kawalerii :???: .
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 14 Cze, 2016   

wydaje mi się, że może, o ile nie przekracza dozwoloenej sumy PS
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Śro 15 Cze, 2016   

Dziękuje za odpowiedź i z góry dziękuje za inne kolejne odpowiedzi.

Wojciech Zalewski napisał:
Cytat:
wydaje mi się, że może, o ile nie przekracza dozwoloenej sumy PS

Serio :smile: 6.12 Na jednym polu mogą stać oddziały piechoty i kawalerii, a więc artylerii nie.
1. Czy jednostki z różnych korpusów mogą atakować razem.
2.W grze są żetony obrona nie mogę, albo nie umiem znaleźć tego przepisu w instrukcji :smile: o co chodzi :???: z tą obroną, pomocy :smile: .
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Śro 15 Cze, 2016   

Ja ten zapis interpretowałem tak, że artyleria piesza liczona jest jak piechota, a konna - jak kawaleria.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 15 Cze, 2016   

1. jeżeli obydwa są"aktywne" to mogą
2. to taki zabieg, że jak ktoś nie chce atakować, to może połozyć ten żeton pod oddziałem,
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Motyla Noga
Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 791
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Śro 15 Cze, 2016   

Grisznak napisał:
Cytat:
Ja ten zapis interpretowałem tak, że artyleria piesza liczona jest jak piechota, a konna - jak kawaleria.

Ano właśnie na twoich foto relacjach artyleria stoi w stosach, pewnie z innymi jednostkami piechotą kawalerią, tak przynajmniej podejrzewam, a według przepisów powinna stać sama :grin: .

Wojciech Zalewski napisał:
Cytat:
2. to taki zabieg, że jak ktoś nie chce atakować, to może połozyć ten żeton pod oddziałem,

...a więc położenie na jednostkę żetonu obrona nie daje żadnych modyfikacji.

Takie pytanie mam jeszcze, czy jednostki zdezorganizowane mogą tworzyć stos wraz z pełnowartościową jednostką :???: .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8