Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Interpretacja przepisów
Autor Wiadomość
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 01 Gru, 2007   Interpretacja przepisów

:!: Aby ułatwić pracę WZ-towi i poszukiwania graczom :!:
I.
Cytat:

11.12 Dowódca zwiększa szansę reorganizacji jednostek:
+2 do rzutu kostką- jeżeli podczas próby odzyskania wyższego morale stoi on wraz z daną jednostką
+1 do rzutu kostką- jeżeli podczas próby odzyskania wtższego morale stoi on w strefie kontroli danej jednostki.

Cytat:

12.22 Jeżeli reorganizowany oddział znajduje się na tym samym polu bądź sąsiednim, które zajmuje dowódca, od wyniku rzutu kostką -1.

SPRZECZNOŚĆ- proszę o wyjaśnienie co jest poprawne.
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 01 Gru, 2007   

wersja A jest poproawna
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 13 Gru, 2007   

1. Problem głupi ale w przepisach nie znalazłem o tym słowa: na jakie pola może wejść jednostka bez obracania się? We front, czy w środkowe pole frontu?
2. Upewnienie się: Wynik ostrzału artylerii dotyczy najwyższej jednostki w stosie.
3. jw tylko dla walki karabinowej, tylko tutaj z kompilacji przepisów wychodzi, że najwyższa strzelająca lub najwyższa niestrzelająca (gdy nie ma strzelających), a może inaczej.
4. Najważniejsze: według zasad tworzenia czworoboku wychodzi na to, że tylko jednostka nie ruszaj ąca się w etapie może tworzyć czworobok, nawet w ruchu przeciwnika (z testem). Natomiast poza tym może go stworzyć z testem gdy jest celem szarży. Czy dobrze interpretuję.
5.Jak definiować "jest celem szarży" (ja to definiuję, jako wejście jednostki szarżującej w strefę kontroli nie w wyniku pościgu)
6.Przy tabeli modyfikacji walki jest mowa, że dodaje się mod. artylerii, czy to poprawne? Jeśli tak to czemu?
7.Kiedy linnia ostrzału artylerii przebiega przez krawędź heksów to który heks bierzemy pod uwagę, sprwadzając czy może strzelać?
8. Czy jednostka która straciła organizację w WK, może iść w pościg?
Uff... Jakby co to jutro ok 10 dorzucę to o czym zapomniałem.
9. Czy można kontrszarżować na pole z własną piechotą?
10. Czy jeśli kontrszarżuję na piechotę nie ruszającą się cały etap to czy może ona utworzyć czworobok?
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 13 Gru, 2007   

1. jeśli to faza ruchu to tylko w 1 pole frontowe - to z przodu
2. najlepiej wskazac jednostkę, do której się strela
3. jw spośród jednostek walczących (element najwyższa,najniższa, jest troszkę problematyczny, gdyż gracze wystawiają "cienkich Bolków" na górę.
4. W swojej fazie ruchu możesz zrobićnawet bez testu
w fazie ruchu przeciwnika z testem (ale nie tostem :) )
5.i słusznie
6.tak, tę wartośc z "czarnego pola" na żetonie
7.najlepeij połączyć środki pół strzelającego i ostrzeliwango i wyjdzie czy mozna
8. nie
9. nie, kontrszarżować mozna tylko na wolne pola
10. może, ale pamięta, że w takim przypadku nie zrobisz "szarży":, tylko zwykły atak, na zrobienie "szarży" porzebujesz co najmniej dwóch pół.
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 14 Gru, 2007   

Cytat:
0. może, ale pamięta, że w takim przypadku nie zrobisz "szarży":, tylko zwykły atak, na zrobienie "szarży" porzebujesz co najmniej dwóch pół.

ale kontrszarżę można wykonywać tylko o jedno pole!
Cytat:
7.najlepeij połączyć środki pół strzelającego i ostrzeliwango i wyjdzie czy mozna

ale wtedy może przejś przez krawędż heksów np. przy strzelaniu na odległość 2 pól
Cytat:
4. W swojej fazie ruchu możesz zrobićnawet bez testu
w fazie ruchu przeciwnika z testem (ale nie tostem Smile )

ale chodzi mi o to czy dobrze interpretuję kiedy można w fazie przeciwnika: "kiedy jest szarżowany lub nie ruszył się w etapie"
Cytat:
6.tak, tę wartośc z "czarnego pola" na żetonie

Ale do walki "wręcz'!?
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 14 Gru, 2007   

- Kontrszarża to nie to samo co szarża.
- I należy wtedy stwierdzić jedynie, czy ten "łuk - propmień skrętu ostrzału" jest po odpowiedniej stronie i czy można strzleać.
Cytat:
- W fazie przeciwnika możesz wtedy gdy widzisz kawalerię 2 pola od siebie, czyli jak już znajdzie się na sądziednim to nie możesz. Należy obserwować manewry przeciwnika.
- Do walki wręcz nie ma żadnch modyfikatorów dla artylerii.
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 14 Gru, 2007   

Cytat:
- I należy wtedy stwierdzić jedynie, czy ten "łuk - propmień skrętu ostrzału" jest po odpowiedniej stronie i czy można strzleać.

1. Tzn. berzemy pod uwagę heks bliższy środkowi pola ostrzału? Bo nie za bardzo kumam co miałeś na myśli. :(
2. To kiedy można kontrszarżować z modyfikatorami szarży?
3. To w końcu: "jak kawaleria jest dwa pola od piechoty" czy "kiedy jest celem szarży" można tworzyć czworobok? A może oby dwa? I rozumiem, że w tych przypadkach nie ma ograniczeń(czy się ruszała czy nie)
4. Ten modyfikator z żetonu artylerii... Przecież wartość odnosi się do strzału na 1 pole, wszystkie pozostałe wersje odczytuje się z tabelki, chyba, że się mylę?
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Gość

Wysłany: Pon 17 Gru, 2007   

Nabyłem, przywiozłem, przeczytałem.

Jeśli chodzi o przepisy dotyczące czworoboku, to kilka rzeczy trzeba byłoby koniecznie zmienić.
Pierwsza rzecz to możliwość formowania czworoboku jedynie przez oddziały dowodzone.

No i oczywiście w przypadku kontrszarży należy uwzględniać impet (czyli one modyfikatory.

Jak drugi raz przeczytam, to dam znać, co mi się jeszcze nie podoba.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 21 Gru, 2007   

Sirias napisał/a:

1. Tzn. berzemy pod uwagę heks bliższy środkowi pola ostrzału? Bo nie za bardzo kumam co miałeś na myśli. :(
2. To kiedy można kontrszarżować z modyfikatorami szarży?
3. To w końcu: "jak kawaleria jest dwa pola od piechoty" czy "kiedy jest celem szarży" można tworzyć czworobok? A może oby dwa? I rozumiem, że w tych przypadkach nie ma ograniczeń(czy się ruszała czy nie)
4. Ten modyfikator z żetonu artylerii... Przecież wartość odnosi się do strzału na 1 pole, wszystkie pozostałe wersje odczytuje się z tabelki, chyba, że się mylę?


1. TAK
2. w fazie własnego ruchu. lub jeśli w fazie włsnego ruchu przykryłeś żeton "szarżą" ale je nie wykonałeś. (szarża działa przez 1 etap)
3. Poruszając kawalerią nie musisz decydowac co nią zrobisz, niech się martwi przeciwnik.
4 modyfikator ognia artyleri odnosi się do jej wagomiaru anie do odległości. By było łatwiej w Grochowie i Pruskiej Iławie będą oddzielne tabelki dla lekkiej i cięzkiej i innych
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 21 Gru, 2007   

WZ napisał/a:


4 modyfikator ognia artyleri odnosi się do jej wagomiaru anie do odległości. By było łatwiej w Grochowie i Pruskiej Iławie będą oddzielne tabelki dla lekkiej i cięzkiej i innych

Czyli:
A) rzucam dwiema kostkami, dodaję mod. za odległośc dodaję mod z rzetonu, dodaję mod za za duży stos dodaję mod za strzelanie do rozbitego lub zdezorganizowanego i odczytuję. Czy dobrze?
B)To jak rozumiem:
- we własnej fazie można tworzyć czworobok, tylko jak się nie ruszyło oddziału.
-w fazie przeciwnika można, lecz warunkiem jest wyłącznie zdanie testu
C)Czy za każdy ruch w strefie kontroli płaci się dodatkowo 1 PR, czy za wszystkie łącznie?
D)Czy szarża się liczy gdy drugie pole przejechane znajduje się w strefie?
E) Czy strefa kontroli czwioroboku(dla nie-kawalerii) to zwykłas strefa, czy z modyfikacjami?
F)Czy jak utworzę czworobok przed szarżą to mogę do niej strzelić?
G)Dobrze rozumiem, że po wygranej szarży w fazie ruchu, można "dalej" szarżować w fazie walki?

PS. O matko... Miały być tylko 2 pytania...
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 21 Gru, 2007   

To ja odpowiemna dwa tylko:):):)

Czyli:
A) Tak
B) Tak
C) tego nie za barzo rozumiem, ale nei mam indtrukcji w ręku
D) Tak
E) zwykła
F) ta, to jest opsane (a -1 do rzutu)
G) Tak m jeśli to ten sam etap gry
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

WZ napisał/a:

2. w fazie własnego ruchu. lub jeśli w fazie włsnego ruchu przykryłeś żeton "szarżą" ale je nie wykonałeś. (szarża działa przez 1 etap)

1. ciekawe... Wychodzi na to, że nowy przepis napisałeś
:D
2. w instrukcji jest, że jedna jednostka może atakować albo jedną albo samotnie kilka- czyli w sytuacji ataku 2 jednostek z jednego heksu na 2 z innego powinno być rozbicie na dwie walki. A czy nie powinno być jak we wrześniu? Jeden heks na jedn lub kilka?
3.Zasada 5.11- jesr na stronie w erarcie
Czy według niej po zakończeniu ruchu można za darmodowolnie ją kierunkować?
4. Czy obrót artylerii jest traktowany jko ruch?
5. Strzelam działami ciężkimi na odległość 2 pól w czyste pole z 4 ps. mój modyfikator to +2 czy tak?
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 28 Gru, 2007   

2. nie za bardzo rozumiem, ale:
mozna atakowac z jednego heksu dwoma jednostkami na dwie stojące obok, albo zaatakować każdą oddzielnie przez każdą z naszych jednostek

3. Tak
4. zwrot artylrii to 1 PR, juz naniosłem ten przepis do "Grochowoa 1831"
5. Nie wiem skąd taki wniosek, modyfikator +2 jest gdy strzelamy na odległośc 1 pola, przy dwoóch polach jest 0 modyfikator, (str.11 instrukcji - tabela MOA)
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 28 Gru, 2007   

WZ napisał/a:

4. zwrot artylrii to 1 PR, juz naniosłem ten przepis do "Grochowoa 1831"
5. Nie wiem skąd taki wniosek, modyfikator +2 jest gdy strzelamy na odległośc 1 pola, przy dwoóch polach jest 0 modyfikator, (str.11 instrukcji - tabela MOA)

1. Chodzi mi o to, czy po samym zwrocie w danym etapie można strzelać w fazie przeciwnika
2. Czyli nie dodaje się tego modyfikatora z żetonu? Tylko z tabelki przy WO
3. Jest taki ładny zapis: jednostki w stosie walczą razem- bezwzględnie?
4.Jes zapis, że nie można przemieszczać się w strefie kontroli wroga za wyjątkiem pościgu. Czy chodzi o strefę jednego odziału czy strefę jako całość stref kontroli wroga na planszy?
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 28 Gru, 2007   

1. po samym zwrocie - TAK
2. Z żetonu TAK, ja zrozimiałe, że z tabeli (prosze precyzyjniej pytać :) )
3. jesli sa bezwzględne to tek :) . Nie rozumiem pytania
4. nie rozumiem pytania
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 30 Gru, 2007   

Cytat:
6.21 Jednostki będące w stosie walczą razem.


1. Ja to rozumiem, że stos na czas walki jest traktowany jako jednostka czy dobrze?

Cytat:
5.33 Przesunięcie własnej jednostki we wrogiej strefie kontroli jest możliwe tylko podczas walki jako jej rezultat


2. Czy chodzi o strefę jednego stosu (oddziału0 czy o ogół stref na planszy (innymi słowy: czy mogę przejść od razu, bezpośrednio z jednej strefy kontroli w inną)?

3. Strzelam z artylerii ciężkiej do jednostki zdezorganizowanej z 5 PS na polu czystym z odległości 2 pół. Jaki jest ŁĄCZNY modyfikator?

4. Czy do walki karabinowej uwzględniam TYLKO modyfikator z żetonu i terenu?

Teraz pytania z wczorajszej rozgrywki:

A.Czy rozpędzanie własnej kawalerii (te dwa pola) do szarży może przebiegać przez pole z własną jednostką?

B. Czy będąc we wrogiej strefie kontroli po obrocie traci się możliwość dalszego działania. (tzn. można po obrocie jeszcze w tym samym etapie wyjść czy nie?)

C. Grałem według zasady:
Cytat:
2. w fazie własnego ruchu. lub jeśli w fazie włsnego ruchu przykryłeś żeton "szarżą" ale je nie wykonałeś. (szarża działa przez 1 etap)
jeśli chodzi o kontrszarżę i pojawił się problem:
rozpędziłem kawalerię do szarży i przeciwnik kontrszarżował ją mimo, że jej wcześniej nie rozpędził (czyli nie miał modów) i teraz sedno: czy to ja na czas kontrszarży tracę plusy za szarżę czy to on otrzymuje bonusy za szarże czy po prostu on kontrszarżuje bez plusów na moją jednostkę z plusami?
D. Za inicjatywę rzuca się jedną czy dwoma kostkami?
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 30 Gru, 2007   

Ad 6.21
Dobrze, ale nikt nie może ci zapbronić rozdzielania jej na różna walki (jeżeli zechcesz)


2. Chodzi o ogół stref kontroli

3.
+1 za Dezorganizację
+2 za art. ciężką

4. tak

Teraz pytania z wczorajszej rozgrywki:

A. Raczej nie

B. Jezli ten zrot zostal wykoanany na początku fazy ruchu to można smigać dalej

C. Grałem według zasady:
Cytat:
2. on kontrszarżuje bez plusów na moją jednostkę z plusami?
D. jedna kostką
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 31 Gru, 2007   

WZ napisał/a:

A. Raczej nie

C. Grałem według zasady:
Cytat:
2. on kontrszarżuje bez plusów na moją jednostkę z plusami?

Ad A: Co to znaczy raczej?!? Skąd ja niby mam to wiedzieć jeśli nie od wydawcy/twórcy?

Ad C: ten cytat mam traktować jako odpowiedź?

WZ napisał/a:
3. Poruszając kawalerią nie musisz decydowac co nią zrobisz, niech się martwi przeciwnik

Ano nie masz racji:
twórca w instrukcji napisał/a:
9.31 [...] które są celem szarży kawaleryjskiej [...]mogą próbować utworzyć czworobok [..]Dany gracz rzuca kostką PRZED ruchem kawalerii

Ja nie mam wątpliwości, że przeciwnik powinien zdeklarować co szarżuje, bo inaczej zapis "przed ruchem kawalerii" jest bezsensu.
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 31 Gru, 2007   

Raczej nie, oznacza sznasę dla pytającego na przemyślenie pytania.
Raczej nikt nie szarżował po swojej piechocie, ale może i ktos tam próbował, ja tego nie mogę zabronić. Zapewne spowoduje to anichilację włsnej piechoty, ale tego przepisy nie przewidziały.

Odpowiedź właściwa - NIE
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 31 Gru, 2007   

To może nowy przepis, coś w stylu starego Grunwaldu?
Jeżeli pole przez które przejeżdża kawaleria rozpędzając się lub będąc w szarży jest zajmowana przez nie-kawalerię to ulega zdjęciu z planszy (ten przejechany)

Swoją drogą- nie zadałbym pytania, gdybym nie przemyślał sytuacji i odpowiedź nie byłaby z góry logiczna.
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8