Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Zadanie 3 sezon 4
Autor Wiadomość
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 26 Lis, 2007   Zadanie 3 sezon 4

Witam po długiej przerwie 8)

Po wielu perypetiach udalo mi sie odpalic kolejne zadanie, ktore juz znajduje sie na stronie.
Jak zauwazycie poprawila sie jakosc wizualna zetonow oraz nowa stylistyka mapy.
Troche czasu to wszystko zjadlo, ale mnie osobiscie sie podoba (co o tym sadzisz Eddie :?: ) Mapa jest recznie zrobiona od zera, ale efekt jest calkiem ladny. Mapy B35 uwazam sa nieco brzydsze, ale chetnie poslucham Waszych opinii (choc wiem ze to kwestia gustu).

Przypominam, że zmienil sie adres strony :arrow: WWW.B35.XIP.PL

Oczywiscie standardowo czekam na Wasze pytania.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Pon 26 Lis, 2007   

Arku wszystko fajnie , tylko gdzie podziały sie gwiazdki na tankach za walke w czystym z piechota? A może to specjalny zabieg? :twisted:
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Lis, 2007   

Bardzo mi się podoba od strony wizualnej, zwykle nie przykładam do tego zbytniej uwagi, ale teraz jestem oczarowany :)

Czy cieniowania śniegu to jakieś skarpy?
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 26 Lis, 2007   

kisiel1815 napisał/a:
Arku wszystko fajnie , tylko gdzie podziały sie gwiazdki na tankach za walke w czystym z piechota? A może to specjalny zabieg? :twisted:


O cholerka zapomnialem o gwiazdkach :roll:
Zostana dodane do zetonow dzis wieczorem.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 26 Lis, 2007   

ruskie ukradły :)
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 26 Lis, 2007   

r1omen napisał/a:
Bardzo mi się podoba od strony wizualnej, zwykle nie przykładam do tego zbytniej uwagi, ale teraz jestem oczarowany :)

Czy cieniowania śniegu to jakieś skarpy?


Cieniowanie sniegu (okolica St.Etiene) to sa wzgorza. Skarpy beda wygladac duzo bardziej charakterystycznie.
Czarna droga to droga zwykla, a zolta droga to droga gruntowa.

Pozdro 8)
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 27 Lis, 2007   

kisiel1815 napisał/a:
Arku wszystko fajnie , tylko gdzie podziały sie gwiazdki na tankach za walke w czystym z piechota? A może to specjalny zabieg? :twisted:


Ok, błąd już poprawiony i gwiazdki zostały naniesione na żetony.
Dodatkowo wprowadziłem pare korekt wizualnych.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
szachista
Kapral


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 110
Skąd: aleks kuj
Wysłany: Nie 09 Gru, 2007   xxx

Hey
1. Rzeczka Wiltz jest zamarźnięta?
2. Czy na sztab musze przydzielać baryłkę Pb 95 lub ON, jezeli on się porusza?
Pozdrawiam
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 09 Gru, 2007   Re: xxx

szachista napisał/a:
Hey
1. Rzeczka Wiltz jest zamarźnięta?
2. Czy na sztab musze przydzielać baryłkę Pb 95 lub ON, jezeli on się porusza?
Pozdrawiam


Ad.1
Rzeka nie jest zamarznieta.

Ad.2
Zeby poruszyć jaka kolwiek jednostke niemiecką w tym zadaniu trzeba ja najpierw zaopatrzyc w paliwo.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Nie 09 Gru, 2007   

Arku wysłałem ci maila z pytaniami odnośnie zadania i jakos nie wiedze żadnego znaku na niebie i ziemi że jest odpowiedź :lol:
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 09 Gru, 2007   

kisiel1815 napisał/a:
Arku wysłałem ci maila z pytaniami odnośnie zadania i jakos nie wiedze żadnego znaku na niebie i ziemi że jest odpowiedź :lol:


Spokojnie :)
Twoje, Ziobera80 i Haidiego wszystko doszlo tylko musze Wam odpisac.
 
 
 
Eddie
Szeregowy


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob 15 Gru, 2007   

Cześć Arku!
Kilka pytań do nowego zadania:
1. Czy pogorszona pogoda wpływa w jakiś sposób na jednostki lądowe? Nie znalazłem nic na ten temat w zasadach do B-35.
2. Karta FURIA. Czy można ją rzucić na oddział rozpoznawczy w czasie wykonywania ataku przez zaskoczenie? Jeśli tak, to jak to wówczas działa, jak liczyć wówczas "podwojone" straty? Czy artyleria wspierająca daną walkę również strzela dwa razy?
3. Czy mogę artylerią najpierw ostrzelać dany oddział przeciwnika wykonując samodzielny atak artyleryjski a następnie zaatakować go jednostkami liniowymi? Czy moge wykonać nawałę artyleryjska w tym zadaniu, tzn. czy "dowódca" ma uprawnienia dowództw korpusów w tym zakresie?
4. Kiedy heks danej miejscowości uznaje się za opanowany?
5. Jakim rodzajem rzeki jest Wiltz?
6. Czy mogę przydzielić jednostkom 1/4 paliwa i wykorzystać 1/4 PR tych jednostek?
7. Czy "nowy" dowódca wspiera tylko jedną walkę, ta w której uczestniczy i nie ma żadnego zasięgu dowodzenia?
8. Rozumiem, że odnośnie ruchu korzystamy z tabeli "zimowej".
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

Eddie napisał/a:
Cześć Arku!
Kilka pytań do nowego zadania:
1. Czy pogorszona pogoda wpływa w jakiś sposób na jednostki lądowe? Nie znalazłem nic na ten temat w zasadach do B-35.
2. Karta FURIA. Czy można ją rzucić na oddział rozpoznawczy w czasie wykonywania ataku przez zaskoczenie? Jeśli tak, to jak to wówczas działa, jak liczyć wówczas "podwojone" straty? Czy artyleria wspierająca daną walkę również strzela dwa razy?
3. Czy mogę artylerią najpierw ostrzelać dany oddział przeciwnika wykonując samodzielny atak artyleryjski a następnie zaatakować go jednostkami liniowymi? Czy moge wykonać nawałę artyleryjska w tym zadaniu, tzn. czy "dowódca" ma uprawnienia dowództw korpusów w tym zakresie?
4. Kiedy heks danej miejscowości uznaje się za opanowany?
5. Jakim rodzajem rzeki jest Wiltz?
6. Czy mogę przydzielić jednostkom 1/4 paliwa i wykorzystać 1/4 PR tych jednostek?
7. Czy "nowy" dowódca wspiera tylko jedną walkę, ta w której uczestniczy i nie ma żadnego zasięgu dowodzenia?
8. Rozumiem, że odnośnie ruchu korzystamy z tabeli "zimowej".


Siemka Eddie :)

Oto odpowiedzi:

Ad.1
Nie wpływa. Jezeli by wplywala napewno bym o tym napisal w opisie zadania.
Ad.2
Karte furie mozna rzucic tylko mo walce z marszu lub po walce normalnej jednak przy zastosowaniu zasad B35, czyli jesli artyleria lub WO byla juz wykorzystana to w danym starciu juz ona nie uczestniczy, bo artyleria i WO mozna tylko 1x uzyc na etap. Mozna uzyc nowej artylerii do ponownego starcia, ale artyleria ktora juz strzelala wczesniej nie moze uczesniczyc ponownie. Podobnie jest z OR itp.
Ad.3
Nie mozesz. Mozesz zrobic tak tylko jesli wykonujesz NAWALE ARTYLERYJSKA, w innych przypadkach doliczasz artylerie do ps-ów juz walczacych no chyba ze zachodzi sytuacja ze jest widicznosc na 2 pola, a zadna Twoja jednostka nie stoi w SK tego oddzialu na ktory chcesz wykonac samodzielny ostrzal.
Dowodca jest dowodca dywizji, a zatem nie mozna zrobic nawaly artyleryjskiej w tym zadaniu.
Ad.4
Wtedy kiedy stoisz na zakonczenie calego zadania w jego SK lub w nim przy zalozeniu ze nie ma wrogich SK (w przypadku gdy zachodzi Twoja SK na miasteczko).
Ad.5
WILTZ to mała rzeka.
Ad.6
Nie mozesz. Paliwo mozna tylko podzielic na 1/2 lub na calosc. Nie ma zadnych innych podzielen beczek paliwa. Chyba jasno jest napisane w opisie zadania :)
Ad.7
Sztab dziala tak samo jak wczesniejsze sztaby w B35 ale teraz nie daje 1 modyfikator w walce tylko daje +/-1 do rzutu kostka podczas JEDNEGO starcia.
Ad.8
TAK. Korzystamy z tabeli zimowej.

PS. Eddie jak sie podoba plansza oraz zetony. Czekam na Twoja opinie. Czy cos jest nieczytelne, niejasne itp.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
ziober80
Szeregowy


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 35
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

Witam

1 - nowa charakterystyka kazdego dowodcy. Bedzie to cyfra zawsze w przedziale od 0 do 3 i zawieraja sie w niej takie cechy dowodcze jak charyzma, umiejetnosci dowodcze, morale itp. Cyfra odpowiada za modyfikacje do rzutu podczas jednej walki w ktorej uczestniczy badz wspomaga dany dowodca.
2 - historyczne zdjecie dowodcy,
3 - zasieg ruchu i jego rodzaj,
4 - dywizja podlegla dowodcy,
5 - imie i nazwisko dowodcy.

Zasieg dowodzenia oczywiscie pozostaje bez zmian (4 pola - w zaleznosci ile PW ma sztab).
Modyfikator +/-1 w tabeli walki rowniez bez zmian.

W zwiazku z zaznaczonym tekstem - czy sztab daje modyfikator w walce +/-1, czy tylko modyfikuje rzut kostka przy okreslaniu wyniku starcia?
W zwiazku z odpowiedzia na pytania Eddiego, nie mam takiej pewnosci.

Z gory dzieki za odpowiedz.
Ziober
 
 
 
Eddie
Szeregowy


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 17 Gru, 2007   

Arecki napisał/a:

PS. Eddie jak sie podoba plansza oraz zetony. Czekam na Twoja opinie. Czy cos jest nieczytelne, niejasne itp.

Pozdrawiam 8)


Cześć Arecki!
Jednostki są śliczne :!: Jedyne do czego można się doczepić to wizerunki artylerii. Trochę ciężko rozpoznać po rysunku jaka to artyleria, zarówno jej rodzaj jak i typ uzbrojenia. Nie jest to jednak wielkim problemem - w końcu od czego jest opis na żetonie. Moja sugestia: niech artyleria polowa ma lufę podniesioną w górę, a ppanc skierowaną na wprost. Poza tym muszę Cię pochwalić za "uporządkowanie" informacji znajdujących się na żetonach tzn. w przeciwieństwie np. do pierwszego zadania, teraz wszystko ma swoje miejsce - opis ruchu w prawym dolnym rogu, opis WO lewy dolny róg itd. TAK TRZYMAĆ!
Aha jeszcze jedno - te wzgórza są jakieś takie niebardzo, w pierwszym momencie pomyślałem, że St. Etiene leży w jakiejś dolince! Poza tym jak traktować np. atak z pola B3 na pole B2? Jak po terenie czystym? Chodzi mi o to, że wzgórza powiny obejmować cały heks a nie tylko jego krawędź. Pzdr!
PS. Mordka dowódcy na żetonie też mi się podoba :lol: tylko skąd Ty weźmiesz wizerunki tych wszystkich dowódców dywizji :?: Na froncie wschodnim tylu ich poległo, że o niektórych już dawno zapomnianio :!:
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 17 Gru, 2007   

ziober80 napisał/a:
Witam

1 - nowa charakterystyka kazdego dowodcy. Bedzie to cyfra zawsze w przedziale od 0 do 3 i zawieraja sie w niej takie cechy dowodcze jak charyzma, umiejetnosci dowodcze, morale itp. Cyfra odpowiada za modyfikacje do rzutu podczas jednej walki w ktorej uczestniczy badz wspomaga dany dowodca.
2 - historyczne zdjecie dowodcy,
3 - zasieg ruchu i jego rodzaj,
4 - dywizja podlegla dowodcy,
5 - imie i nazwisko dowodcy.

Zasieg dowodzenia oczywiscie pozostaje bez zmian (4 pola - w zaleznosci ile PW ma sztab).
Modyfikator +/-1 w tabeli walki rowniez bez zmian.

W zwiazku z zaznaczonym tekstem - czy sztab daje modyfikator w walce +/-1, czy tylko modyfikuje rzut kostka przy okreslaniu wyniku starcia?
W zwiazku z odpowiedzia na pytania Eddiego, nie mam takiej pewnosci.

Z gory dzieki za odpowiedz.
Ziober


PANOWIE DOWÓDCA DAJE +/-1 TYLKO DO RZUTU, modyfikator za walke ZOSTAŁ ZNIESIONY. Mój błąd, który troche Wam namiesza, ale mam nadzieje, ze nie jest jeszcze za późno. BARDZO przepraszam za zmiane pod koniec terminu.
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 17 Gru, 2007   

Eddie napisał/a:
Arecki napisał/a:

PS. Eddie jak sie podoba plansza oraz zetony. Czekam na Twoja opinie. Czy cos jest nieczytelne, niejasne itp.

Pozdrawiam 8)


Cześć Arecki!
Jednostki są śliczne :!: Jedyne do czego można się doczepić to wizerunki artylerii. Trochę ciężko rozpoznać po rysunku jaka to artyleria, zarówno jej rodzaj jak i typ uzbrojenia. Nie jest to jednak wielkim problemem - w końcu od czego jest opis na żetonie. Moja sugestia: niech artyleria polowa ma lufę podniesioną w górę, a ppanc skierowaną na wprost. Poza tym muszę Cię pochwalić za "uporządkowanie" informacji znajdujących się na żetonach tzn. w przeciwieństwie np. do pierwszego zadania, teraz wszystko ma swoje miejsce - opis ruchu w prawym dolnym rogu, opis WO lewy dolny róg itd. TAK TRZYMAĆ!
Aha jeszcze jedno - te wzgórza są jakieś takie niebardzo, w pierwszym momencie pomyślałem, że St. Etiene leży w jakiejś dolince! Poza tym jak traktować np. atak z pola B3 na pole B2? Jak po terenie czystym? Chodzi mi o to, że wzgórza powiny obejmować cały heks a nie tylko jego krawędź. Pzdr!
PS. Mordka dowódcy na żetonie też mi się podoba :lol: tylko skąd Ty weźmiesz wizerunki tych wszystkich dowódców dywizji :?: Na froncie wschodnim tylu ich poległo, że o niektórych już dawno zapomnianio :!:


Dzieki Eddie za uwagi. Super. Natychmiast biore sie za poprawki :)
Co do mordek to Internet mi pomoze, a jak nie to licze na Wasza pomoc 8)

Mam tez jak da sie zauwazyc drobny problem z opisywaniem KART ZDARZEN. Nie jestem wstanie (przynajmniej tak mi sie wydaje) idealnie opisac karty by nie bylo w niej niejasnosci (brak miejsca na karcie). W tej chwili znajdujecie tyle dziur w ich opisie (i slusznie to mi wytykacie) ze az sie boje co bedzie dalej.
Moze karty powinny wygladac (ich opis) duzo prosciej tzn np. bez zbednych opisow , tylko +1 do rzutu kostka przy WzM i WN i koniec :?:

Jeszcze raz dzieki za celne uwagi Eddie 8)
 
 
 
Eddie
Szeregowy


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 17 Gru, 2007   

Siemanko Arku!
Jak słusznie zauważyłeś jest trochę pytań dotyczących kart zdarzen. Oto kolejne :D :
1. Kiedy właściwie rzucam karty FURIA i PANIKA? Chodzi mi o to, czy muszę zadeklarować ich wykorzystanie jeszcze przed rozpoczeciem danego starcia, czy może już po starciu gdy znane są jego wyniki (po rzucie kostkami)? Inaczej mówiąc - czy moge stwierdzić np. że jeśli wypadnie B1 to korzystam z karty FURIA, a jeśli B2 to z karty PANIKA?
2. Jeśli okaże się, że wykorzystanie karty FURIA przez atakującego musi być zadeklarowane przed starciem, to jak wygląda jej wykorzystanie przy wyniku np. A1 gdy obrońca nie wykonuje pościgu (lub wykonuje w ograniczonym zakresie) oraz przy wyniku bez efektu?

A teraz z innej beczki:
1. Czy jednostka rozpoznawcza może zostać ostrzelana w WO podczas wykonywania ataku z zaskoczenia? Czy sama może najpierw ostrzelać WO atakowaną jednostkę podczas takiego ataku?

Cytat:
Dzieki Eddie za uwagi. Super. Natychmiast biore sie za poprawki
Co do mordek to Internet mi pomoze, a jak nie to licze na Wasza pomoc.


PS. Polecam się na przyszłość :!: :D Co do zmian w B-35 to jestem po Twojej stronie! Jak dla mnie to B-35 strasznie się skomplikowało, a dążenie do maksymalnego "urealnienia" gry doprowadziło do utraty jej "miodności" :evil: . Obecnie rozgrywka polega na brnięiu przez kilogramy zasad, które moim zdaniem, w ogromnej większości powinny znaleźć się w systemie obejmującym szczebel kompania - batalion (np. walka ogniowwa).
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 18 Gru, 2007   

Eddie napisał/a:
Siemanko Arku!
Jak słusznie zauważyłeś jest trochę pytań dotyczących kart zdarzen. Oto kolejne :D :
1. Kiedy właściwie rzucam karty FURIA i PANIKA? Chodzi mi o to, czy muszę zadeklarować ich wykorzystanie jeszcze przed rozpoczeciem danego starcia, czy może już po starciu gdy znane są jego wyniki (po rzucie kostkami)? Inaczej mówiąc - czy moge stwierdzić np. że jeśli wypadnie B1 to korzystam z karty FURIA, a jeśli B2 to z karty PANIKA?
2. Jeśli okaże się, że wykorzystanie karty FURIA przez atakującego musi być zadeklarowane przed starciem, to jak wygląda jej wykorzystanie przy wyniku np. A1 gdy obrońca nie wykonuje pościgu (lub wykonuje w ograniczonym zakresie) oraz przy wyniku bez efektu?

A teraz z innej beczki:
1. Czy jednostka rozpoznawcza może zostać ostrzelana w WO podczas wykonywania ataku z zaskoczenia? Czy sama może najpierw ostrzelać WO atakowaną jednostkę podczas takiego ataku?


Ad.1 i 2
Obie karty rzucasz po calkowitym roztrzygnieciu danego starcia, czyli po rzucie kostkami.

Ad.3
2x TAK :)
Uzasadnienie: OR rozgrywane jest na zasadach WzM, a w niej jak najbardzieje jest dopuszczalna WO, zatem mozna wykonywac przy OR walke ogniowa z obu stron.

Pozdrowionka 8)
 
 
 
Zygfryd
Kapral


Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 81
Skąd: Motkowice
Wysłany: Pią 21 Gru, 2007   

Na jaki adres przysylac rozwiazania? Podany na stronie zadania@b-35.com nie dziala.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 8