Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Powstanie Listopadowe 1830-1831
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 01 Mar, 2010   

Panowie, cierpliwość jest cnotą Bogów. Na pewno, gdyby autor mógł na pewno by już dawno grę zrobił. Skoro nie zrobił, zapewne coś stoi na przeszkodzie.
Z mojego podwórka tylko powiem, że zamówień na Powstanie Listopadowe jest: 2 (słownie dwa)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Fanatyk
Podpułkownik


Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2085
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010   

To ja się zgłaszam jako 3. A może wogóle zrobić coś takiego jak inne firmy, że przyjmują najpierw zgłoszenia, co pozwala im oszacować nakład itp. Coś podobnego do zapisów na Atlas.
_________________
W.I.Lenin: "Nie sztuką jest sprawić, żeby człowiek umarł. Sztuką jest sprawić, żeby umarł z przyczyn naturalnych". Smoleńsk - pamiętamy 10.04.2010
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010   

Powstanie Listopadowe jest na stronie od (chyba) roku i każdy może ja zamówić bez problemu :)
Odkąd działa sklep, doskonale wiemy jakie gry jakiim cieszą się zainteresowaniem na etapie przygotowań, dlatego z regóły nie włączam się w dyskusje o projektach przygotowywanych, w kontekście popytu (20 lat praktyki w świecie gier).
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
pablo8019
Podporucznik


Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 673
Skąd: Markuszów
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010   

Fanatyk napisał/a:
A może wogóle zrobić coś takiego jak inne firmy, że przyjmują najpierw zgłoszenia, co pozwala im oszacować nakład itp.

Ale to prowadzi do tego, że gry będą robione "na zamówienie" - nie ma popytu, nie ma gry. A gdzie tu miejsce na intencje samego autora?
Co by jednak nie mówić to Powstanie Listopadowe jest tak rozpoznawalnym okresem w historii i tak blisko powiązanym z uwielbianym przez wielu okresem napoleońskim że o zainteresowanie grą można się nie martwić...
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010   

Dlatego tak jeszcze nie robimy, starmy się wydawać te gry, które autorzy nam zgłaszają, lub robie je sam - o ile temtyka nie jest mi obca.
Opcja z zamówieniami jest jednak o tyle kusząca, że mozna prowadzić realną dyskusję o nakładach i terminach. Ale tu jestem pewny, że nie każde zamowienie = kupno gry.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Fanatyk
Podpułkownik


Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2085
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010   

Ale można zrobić tak jak było przedtem - kto wcześniej się zgłosi (ale tylko werbalnie) ma rabat x% w stosunku do ceny regularnej, a kto wcześniej wpłaci np. 10% wartości gry ma 3x% taniej. :idea: Oczywiście wtedy warto byłoby, żeby dana gra po zebraniu minimum chętnych była wydana w perspektywie np. roku. Myślę, że i wydawca i gracze byliby zadowoleni.
_________________
W.I.Lenin: "Nie sztuką jest sprawić, żeby człowiek umarł. Sztuką jest sprawić, żeby umarł z przyczyn naturalnych". Smoleńsk - pamiętamy 10.04.2010
 
 
Jacek II Nowy
Plutonowy


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 176
Skąd: SZCZUCIN, nie Szczecin
Wysłany: Śro 03 Mar, 2010   

Witam.
(przestańcie rzucać jajami, przepraszam, ze mnie nie było :) )
Co do Powstania, to przepisy są zrobione. Brak tylko planszy i żetonów. Sam ich nie robiłem, bo nawet w 10% nie byłbym w stanie zrobić ich tak dobrze jak WZ. Beta testy, to były tylko niestety rozegrane bitwy. Poszły szybko i sprawnie. Boję się, że tylko dlatego bo ja je sam z sobą rozegrałem. Czyli przepisy i intencje autora nie były dla mnie tajemnicą. Nie wiem czy gra jest zbalansowana, nie wiem czy grywalność jej jest na poziomie pozwalającym na grę bez wkur.....a się. Tyle co (jak mi się wydaje) wiem, to to, że na początku przewaga Polaków jest bardzo duża ale jeśli nie uda im się zająć jakichś sensownych pozycji to Rosjanie wdepczą ich samą przewagą liczebną. Chodzi mi o to, że Rosjanie mogą PRZEGRYWAĆ bitwy, każdą po kolei (o ile nie są to pogromy lub duże zwycięstwa) a i tak w ostatecznym rozrachunku Polacy przegrają. Dlaczego? W każdej bitwie, nawet zwycięskiej ponosi się straty. Polakom po prostu po kolejnym zwycięstwie zabraknie żołnierzy. W związku z tym muszę dopracować warunki zwycięstwa bo gra będzie bez sensu. Mam jednak pewne skrzywienie i nie dam zakończenia nielogicznego albo zupełnie niemożliwego w sensie historycznym. Dlatego np: Polacy wygrywają jeśli do 20 etapu utrzymają 15 miast - jak dla mnie odpada. No bo dlaczego Rosjanie nie mogą walczyć dłużej? Choć może się czepiam i coś w tym stylu jest zupełnie do przyjęcia.
_________________
Wolę Żydow w Palestynie, niż Muzułmanów na lini Karpat.
 
 
 
Fanatyk
Podpułkownik


Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2085
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 03 Mar, 2010   

Dobra przestajemy rzucac :) . To jak określasz czasowo na zakończenie gry? Z tego co mi się wydaje Wojtek i Jego banda mapy i żetony robi sprawnie... Zrób tak, żeby nie było błędów, errat itd (chyba nigdy się tego nie da uniknąć,ale zminimalizować) i żeby gra w końcu opuściła granice Szczucina, nie Szczecina :twisted:
_________________
W.I.Lenin: "Nie sztuką jest sprawić, żeby człowiek umarł. Sztuką jest sprawić, żeby umarł z przyczyn naturalnych". Smoleńsk - pamiętamy 10.04.2010
 
 
janek
Plutonowy


Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 03 Mar, 2010   

Jacek II Nowy napisał/a:
Witam.
(przestańcie rzucać jajami, przepraszam, ze mnie nie było :) )
Co do Powstania, to przepisy są zrobione. Brak tylko planszy i żetonów. Sam ich nie robiłem, bo nawet w 10% nie byłbym w stanie zrobić ich tak dobrze jak WZ. Beta testy, to były tylko niestety rozegrane bitwy. Poszły szybko i sprawnie. Boję się, że tylko dlatego bo ja je sam z sobą rozegrałem. Czyli przepisy i intencje autora nie były dla mnie tajemnicą. Nie wiem czy gra jest zbalansowana, nie wiem czy grywalność jej jest na poziomie pozwalającym na grę bez wkur.....a się. Tyle co (jak mi się wydaje) wiem, to to, że na początku przewaga Polaków jest bardzo duża ale jeśli nie uda im się zająć jakichś sensownych pozycji to Rosjanie wdepczą ich samą przewagą liczebną. Chodzi mi o to, że Rosjanie mogą PRZEGRYWAĆ bitwy, każdą po kolei (o ile nie są to pogromy lub duże zwycięstwa) a i tak w ostatecznym rozrachunku Polacy przegrają. Dlaczego? W każdej bitwie, nawet zwycięskiej ponosi się straty. Polakom po prostu po kolejnym zwycięstwie zabraknie żołnierzy. W związku z tym muszę dopracować warunki zwycięstwa bo gra będzie bez sensu. Mam jednak pewne skrzywienie i nie dam zakończenia nielogicznego albo zupełnie niemożliwego w sensie historycznym. Dlatego np: Polacy wygrywają jeśli do 20 etapu utrzymają 15 miast - jak dla mnie odpada. No bo dlaczego Rosjanie nie mogą walczyć dłużej? Choć może się czepiam i coś w tym stylu jest zupełnie do przyjęcia.


Jacku, a może zawitasz do Warszawy i w ramach spotkań na Puszczyka byśmy potestowali. Myślę, że Wojtek zgodziłby się na to. Pewnie problemem jest odległość i czas, ale może okazjonalnie przy jakiejś Twojej wizycie w Warszawie. Ewentualnie jeśli dogadacie się z WZ to może On wydrukuje testowy egzemplarz i też będziemy mogli testować. Oczywiście to już zależy od Ciebie i Wojtka. Trzecią opcją jest spotkanie na którymś z konwentów, zawsze to 2-3 dni grania. W każdym razie ja bym chętnie potestował.
_________________
"Pszenny bochen od rolnika,
port trącany modrą falą,
metro, traktor, telewizor
huta spływająca stalą..."
 
 
adalbert
St. szeregowy


Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 58
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Jacku, pomimo szacunku dla ciebie, jestem b nieufny wobec wydania gry testowanej jedynie z samym sobą. Koniecznie potrzeba testerów zewnętrznych i jak najwięcej testów - szczególnie myślę o takich sprawach, jak balans, warunki zwycięstwa, istnienie taktyk psujących grę (dlatego dobry byłby też taki tester, który nie interesuje się historią, a dba jedynie o zwycięstwo).
Głośno myślę: Może niezłym pomysłem w twoim...położeniu geograficznym:) i niedoborach czasowych byłoby rozesłanie kilku egzemplarzy do testów po uprzednim znalezieniu poważnych chętnych (tu lub na innym forum)?
Przepisy, żeby to było dobrze napisane. Niech ktoś wreszcie zrobi porządne przepisy :!:

Hmmm. może jestem ślepy, ale jak wchodzę na sklep to nie widzę, żeby Powstanie było w przygotowaniu. Gra była na preorderze kilka lat temu, z tego co pamiętam, potem zniknęła. Myślę, że wiele osób wątpi, że kiedykolwiek się ukarze. Nie mają racji, prawda ?:wink:
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

adalbert napisał/a:
Nie mają racji, prawda ?:wink:

nie mają - prawda
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
pablo8019
Podporucznik


Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 673
Skąd: Markuszów
Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

Jacek II Nowy napisał/a:
Nie wiem czy gra jest zbalansowana

adalbert napisał/a:
szczególnie myślę o takich sprawach, jak balans

Co to znaczy, że gra jest "zbalansowana"?
 
 
 
adalbert
St. szeregowy


Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 58
Wysłany: Nie 07 Mar, 2010   

Patrzę na ilość twoich postów... czy to pytanie, czy prowokacja?
 
 
pablo8019
Podporucznik


Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 673
Skąd: Markuszów
Wysłany: Nie 07 Mar, 2010   

Proszę, jakie wielkie słowo - prowokacja... Pachnie aferą polityczną... Ale jako że masz stosunkowo mało postów, więc byc może nie zauważyłeś jeszcze iż prowokatorzy charakteryzują się tym, że mają bardzo małą ilośc napisanych postów - rejestrują się, robią dym i uciekają. Czy mam dalej tłumaczyc czy też zechcesz mi zwyczajnie odpowiedziec na postawione pytanie?
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 07 Mar, 2010   

Zapewne chdzi o to, że przewaga Rosjan jest tak duża, że jakiekolwiekdziałania Polaków i tak skończa się ich klęską - i jak takie zagadnienie rozwiąząc w grze.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
adalbert
St. szeregowy


Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 58
Wysłany: Nie 07 Mar, 2010   

Cytat:
Proszę, jakie wielkie słowo - prowokacja... Pachnie aferą polityczną... Ale jako że masz stosunkowo mało postów, więc byc może nie zauważyłeś jeszcze iż prowokatorzy charakteryzują się tym, że mają bardzo małą ilośc napisanych postów - rejestrują się, robią dym i uciekają. Czy mam dalej tłumaczyc czy też zechcesz mi zwyczajnie odpowiedziec na postawione pytanie?


W takim razie sprecyzuję: czy tylko pytasz, czy chcesz sprowokować dyskusję? Mam nadzieję, że takie sformułowanie jest politycznie poprawne :wink:
Kwestie balansu dotyczą, wdłg. mnie: szans poszczególnych stron na zwycięstwo w grze + stosowanie szeroko rozumianych współczynników - żeby nie przeszacować/niedoszacować czegoś (tu zależy, jakie współczynniki występują w grze).
 
 
pablo8019
Podporucznik


Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 673
Skąd: Markuszów
Wysłany: Nie 07 Mar, 2010   

adalbert napisał/a:
Mam nadzieję, że takie sformułowanie jest politycznie poprawne

Jak najbardziej :wink: Obie odpowiedzi, za które dziękuję - również ;)
 
 
 
Jacek II Nowy
Plutonowy


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 176
Skąd: SZCZUCIN, nie Szczecin
Wysłany: Pon 08 Mar, 2010   

Dokładnie chodziło mi o to jak zrobić by gra była grywalna. Trzeba jakoś wypośrodkować warunki zwycięstwa. Żeby gra miała sens. Każdy miał w MIARĘ podobne szanse na zwycięstwo.
_________________
Wolę Żydow w Palestynie, niż Muzułmanów na lini Karpat.
 
 
 
adalbert
St. szeregowy


Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 58
Wysłany: Pon 08 Mar, 2010   

Jak rozumiem będzie to CAG,gra z kartami, które jednak nie sa wiodącym elementem mechaniki.
Ile tych kart przewidujesz?
Czy dasz jakiś krótki komentarz historyczny do scenariuszów? Byłoby to w b dobrym tonie...
 
 
Jacek II Nowy
Plutonowy


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 176
Skąd: SZCZUCIN, nie Szczecin
Wysłany: Czw 11 Mar, 2010   

19.0 Wydarzenia.
Czas obfitował w rozmaite zdarzenia, które miały istotny wpływ na działania wojenne. Niektóre z nich nie muszą zaistnieć, inne bez względu na wszystko pojawia się. Jeszcze inne wynikają z innych zaistniałych wydarzeń.
CAR WYKAZUJE ZNIECIERPLIWIENIE – Jeżeli przez 4 etapy gracz kierujący stroną rosyjską nie odniesie żadnego sukcesu (żadnej wygranej bitwy lub zajętego miasta). Musi w najbliższym ruchu, doprowadzić do bitwy, w której zaangażowałby, co najmniej 60 punktów siły. Może to być bitwa w polu lub szturm na miasto. Porażka oznacza natychmiastowe odwołanie Naczelnego Wodza.
POWSTANIE NA LITWIE – Jeśli oddziały Polski odniosą na wschód od rzeki Wisły sukces podczas jakiejkolwiek bitwy w polu. To w następnym etapie wybucha powstanie na Litwie. Oznacza to, że prowincje: Żmudź i Litwa ogarnia powstanie antyrosyjskie. Skutkuje to tym: bunt w każdym mieście obu wymienionych prowincji. Oddziały rosyjskie poruszające się po tych prowincjach mają o jeden zwiększony koszt ruchu. Przez prowincje nie przechodzą rosyjskie linie zaopatrzenia. Za wyjątkiem przypadku, gdy linię zaopatrzenia utworzą oddziały o sile min 2 punktów (nie liczy się artyleria) na każdym polu ją tworzącą, na każdym heksie. Każde 3 pełne punkty siły, które gracz kierujący strona polską doprowadzi na obszar powstania i zdecyduje się nimi je wzmocnić. Skutkuje utratą 5 punktów siły przez stronę rosyjską. Powstanie upada w następnym etapie po upadku Warszawy. Nie wybucha po raz drugi. Na dowolnym polu niezajętym przez oddziały rosyjskie pojawia się generał Tyszkiewicz.
AUSTRIA PRZEKAZUJE POWSTAŃCOM NADWYŻKI UZBROJENIA – Raz w czasie gry gracz kierujący stroną polską może wykonać rzut kością k6. Jedno oczko oznacza, że Cesarstwo Austrii zdecydowało się aktywnie poprzeć Polaków przekazując im sprzęt wojenny ze swoich magazynów. Do rzutu można dodać dwa oczka, jeśli zaistniało wydarzenie TRANSPORT BRONI Z ANGLII. Skutkuje to tym, że w czasie dwóch najbliższych uzupełnień pojawiają się dodatkowe uzupełnienia w wysokości 15 punktów siły piechoty, 4 kawalerii. Jeden żeton armat pojawia się w drugim etapie. Strona polska otrzymuje 20 punktów zwycięstwa – jeśli zaistnieje w/w wydarzenie.
TRANSPORT BRONI Z ANGLII – Raz w czasie gry gracz kierujący stroną polską może wykonać rzut kością k6. Jedno oczko oznacza, że rząd Anglii zdecydował się aktywnie poprzeć Polaków. Do wyniku można dodać dwa oczka, jeśli zaistniało wydarzenie AUSTRIA PRZEKAZUJE POWSTAŃCOM NADWYŻKI UZBROJENIA. Zaistnienie tego wydarzenia skutkuje tym, że dwa etapy później na Żmudzi pojawia się (w dowolnym miejscu, jednak nie bliżej niż 2 pola od jakiejkolwiek jednostki rosyjskiej lub miasta z rosyjską załogą) oddział w składzie 8 punktów siły piechoty, 2 kawalerii. Oddział ten nie podlega przepisom odnoszącym się do zaopatrzenia. Po ewentualnym połączeniu go z innym sojuszniczym, właściwość ta przestaje obowiązywać. Gracz kierujący stroną polską może zrezygnować z utworzenia tego oddziału. W takim przypadku może wzmocnić powstanie na zasadach wymienionych w POWSTANIE NA LITWIE. Strona polska otrzymuje 20 punktów zwycięstwa – jeśli zaistnieje w/w wydarzenie.
NIEPOKOJE W ROSJI – Przed każdą fazą uzupełnień, gracz kierujący stroną rosyjską wykonuje rzut kością k6. Od uzyskanego wyniku odejmuje trzy oczka i mnoży przez 5. Tak powstała wielkość wyraża o ile punktów siły zmniejszone są uzupełnienia rosyjskie.
ROSJANIE ZAJMUJĄ WARSZAWĘ – Zajęcie przez Rosjan Warszawy skutkuje tym że do każdego starcia strona polska ma modyfikator -2. Odzyskanie kontroli nad Warszawą znosi te ograniczenia.
EUROPEJSKI ENTUZJAZM – Jeśli zaistnieją oba wydarzenia „Austria Przekazuje Powstańcom Nadwyżki Uzbrojenia” i „Transport Broni z Anglii” to od najbliższej fazy uzupełnień strona polska otrzymuje trzy punkty siły piechoty dodatkowo podczas każdych uzupełnień. Upadek Warszawy znosi ten przepis.
POLSKA PRZEWAGA JAKOŚCI WOJSKA – Polskie wojsko było lepiej wyszkolone i dowodzone na niskim szczeblu dowodzenia (pluton, kompania, szwadron, batalion, pułk) od rosyjskiego. Było to widoczne zwłaszcza w pierwszym okresie wojny. Aby to oddać do każdego starcia gracz kierujący strona polską ma modyfikator +1. Przestaje on funkcjonować, gdy straty polskie przekroczą 100 punktów siły w Scenariuszu 1 i 65 w Scenariuszu 2. Nie ma znaczenia, jakie to będą straty, bojowe czy nie.
PRÓBA PRZECIĄGNIĘCIA SAMODZIELNEGO KORPUSU LITEWSKIEGO NA STRONĘ POLSKĄ –Gracz kierujący strona polską wykonuje rzut k6. 1 lub 2 oczka oznaczają, że udało się Polakom przekonać oficerów i żołnierzy pochodzenia polskiego do przejścia na stronę powstania. Jeśli przekonanie jest skuteczne natychmiast dochodzi do bitwy gdzie po stronie Polaków walczy 17 punktów siły kawalerii, 20 piechoty, a rosyjskiej 2 kawalerii, 1 kozaków, 10 piechoty i żeton armat. Niezależnie od wyniku bitwy, wojska polskie odchodzą w kierunku Warszawy a rosyjskie na Wilno.

20.0 Karty Zdarzeń.
Każdy z graczy ciągnie jedną Kartę Zdarzeń w każdy wyznaczony etap. Etapy te zaznaczone są na torze etapów. Gracz może posiadać maksymalnie dwie karty zdarzeń. Ciągnąc kolejną (na początku etapu), jako trzecią, musi jedną z posiadanych zagrać lub odłożyć. Pierwszeństwo zagrania karty ma gracz z inicjatywą. Jeden gracz może w jednym etapie zagrać 0,1 lub 2 karty.
W grze są następujące karty:
Atak zimy (x2) – można ją zagrać tylko na początku tury, w etapach zimowych. Zagranie jej oznacza zwiększenie kosztów ruchu dwukrotnie. Każdy poruszony oddział traktowany jest jako zmęczony. Jednak rzeki, małe i duże nie stanowią żadnych ograniczeń w ruchu i walce.
Nagła odwilż/ Obfite opady (x5) – można ją zagrać tylko na początku tury w etapach zimowych. Zagranie jej oznacza, że na czas tego etapu koszt ruchu zwiększa się dwukrotnie a każda mała rzeka traktowana jest jak duża. Duże można przekraczać tylko po moście. W tym etapie nie można budować mostów.
Choroba Dowódcy (x2) – można ją zagrać na początku etapu, na dowolnego dowódcę, w tym własnego. Wskazany dowódca na 2+2k6 etapów jest poza grą. Po upływie określonego czasu pojawia się w Bazie Zaopatrzenia (Rosjanie) lub w Warszawie (Polacy).
Śmierć Dowódcy (x1) – można ją zagrać w dowolnym momencie. Wskazany dowolny (w tym własny), za wyjątkiem Władcy, dowódca ginie i nie bierze udziału w dalszej grze.
Ucieczka Dowódcy (x3) – można ją zagrać na początku własnej fazy ruchu. Wskazany dowódca znajdujący się we wrogiej niewoli traktowany jest jak po udanej próbie ucieczki.
Zaraza (x1) – można ją zagrać na początku etapu. Gracz ją zagrywający wskazuje oddział lub stos (wrogi lub własny), jeśli na polu jest więcej oddziałów, który dotyka zaraza. Oznacza to, że dotknięte zarazą oddziały tracą od razu 1 punkt siły na każde pełne 5 punktów. Dodatkowo są traktowane jak zmęczone przez 4 etapy. Dla każdego dowódcy z zarażonych jednostek wykonuje się rzut k6. 1 lub 2 oczka oznacza zarażenie dowódcy. Wtedy wykonujemy kolejny rzut k6. 1,2,3 lub 4 oczka oznaczają 1+k6 choroby i wyłączania z gry. 5 lub 6 oczek oznacza śmierć dowódcy. Dowódcy „ozdrowieńcy” pojawiają się w Bazie Zaopatrzenia. W czasie trwania zarazy (4 etapy) każda sojusznicza Jednostka która się znajdzie na polu obok zarażonej wykonuje się dla niej rzut k6. 1-4 oczek oznacza że i ta Jednostka jest zarażona. Dwa pola 1-2. Wrogie jednostki jeśli na tym samym są polu (bitwa) lub obok wynik 1-2 zaraża.
Entuzjazm (x2) – można ją zagrać na początku etapu na siebie lub przeciwnika. Zagranie jej oznacza, że w tym etapie oddziały wskazanej strony mogą dokonywać forsownych marszy bez negatywnych konsekwencji, w czasie starć obowiązuje dodatkowy modyfikator +1.
Defetyzm (x2) – można ją zagrać na początku etapu na siebie lub przeciwnika. Zagranie jej oznacza, że każdy ruch oddziału ma konsekwencje jak marsz forsowny a w starciach obowiązuje modyfikator -1. Wskazana strona nie może dokonywać forsownych marszy.
Przebłysk geniuszu (x4) – można ja zagrać przed bitwą lub szturmem na dowolnego dowódcę. Wskazany dowódca na czas tego jednego starcia ma zwiększoną wartość bojową o 2.
Zaćmienie umysłu (x4) – można ja zagrać przed bitwą lub szturmem na dowolnego dowódcę. Wskazany dowódca na czas tego jednego starcia ma zmniejszona wartość bojową o 2 (wynikiem może to być liczba ujemna lub zero).
Panika w szeregach (x2) – można ją zagrać po bitwie na przegraną stronę, w tym własną. Skutkuje to wzrostem strat przegranego o 1/3. W pierwszej kolejności te dodatkowe straty należy odpisać od artylerii.
Próba wysadzenia mostu (x4) – można ją zagrać w dowolnym momencie tury. Wskazujemy, który most nasi dywersanci chcą wysadzić. Może on być położony nie dalej jak 11 punktów ruchu od naszych oddziałów lub miasta/twierdzy.

SCENARIUSZE
1. POWSTANIE!
Początek 49 etap 1830 roku. Koniec może nastąpić, jeśli jedna ze stron zmusi/uzna się za pokonaną lub osiągnie przewagę nad przeciwnikiem ponad 60 punktów zwycięstwa.
W pierwszym etapie inicjatywa należy do gracza kierującego stroną polską.
Rozmieszczenie początkowe:
POLACY
Wódz Naczelny – Chłopicki.
Baza Zaopatrzenia – Warszawa.
Gracz rozpoczyna grę posiadając Kartę Zdarzeń – Zaraza.
Piotrków – 6 kawalerii. Tomicki.
Łowicz –6 kawalerii, Klicki, Dwernicki.
Płock –8 piechoty.
Kielce –8 piechoty. Giełgud.
Radom –8 piechoty, 1 armat. Krukowiecki, Pawłowski.
Warszawa –3 kawalerii, 8 piechoty, 1 armat. Żymierski, Chłopicki, I. Krasiński, Milberg, Rautenstrauch, Szembek, K. Małachowski, Niesiołowski, Pac, Sierawski, Wojczyński, Darewski. .
Praga –2 piechoty.
Siedlce –6 kawalerii, Suchorzewski.
Lublin –9 kawalerii, 10 piechoty, 1 armat. Czyżewski, Dziekoński, Morawski, Weyssenhoff S. Małachowski.
Zamość –13 piechoty, Żółtowski, Hurtig.
Częstochowa –1 piechoty, Mycielski.
Sandomierz –1 piechoty.
Serock –4 piechoty, Górski.
Tykocin –2 piechoty.
Modlin –4 piechoty.


ROSJANIE
Wódz Naczelny – W. Ks. Konstanty.
Baza Zaopatrzenia – w pierwszym etapie gracz kierujący stroną rosyjską oznajmia gdzie ma zamiar założyć Bazę Zaopatrzenia i 6 etapów później uznaje się, że w tym miejscu została ona założona. Do tego czasu oddziały rosyjskie o ile mają połączenie z wschodnią krawędzią mapy, po drodze, uznaje się za zaopatrzone.
3 pola na wschód od Pragi: 3 kawalerii, 8 piechoty, W. Ks. Konstanty.
Białystok – 18 kawalerii, 1 kozaków, 30 piechoty, 2 armat. Rosen, Lewandowski, von Kething, Fäsi, Geismar, Włodek, Nasaken, Ingelström.
3 etap, wchodzi na Nowogródek. 12 Kawalerii, 1 kozaków,  36 piechoty, 2 armat. Pahlen,
(Korpus Grenadierów) – 4 etap, wchodzi na Nowogródek. 1 Kozaków, 35 piechoty, 2 armat. Dybicz, Szachowski, Toll, Neidhardt, Sacken, Łopuchin, Thieman.
4 etap, wchodzi na Nowogródek. 37 Kawalerii, 1 kozaków, 18 piechoty, 2 armaty. Kreutz, Gorczakow, Garstenzweig, Witt, Pinabel, Dobrowolski.
Gwardia – 11 etap, wchodzi na Nowogródek. 15 Kawalerii, 39 piechoty, 2 armat. W. Ks. Michał, Chiłkow, Gołowin, Nostitz, Strandman.
17 etap, wchodzi na Krzemieniec. 17 Kawalerii, 1 kozaków, 55 piechoty, 3 armat. Rüdygier, Murawiew, Berg, Kawer, Bistrom.
17 etap, wchodzi na Nowogródek. 11 Kawalerii, Sievers.
Od 5 etapu gracz kierujący strona rosyjską może raz na etap wykonać rzut k6. Jedno oczko oznacza, że jeden z poniższych dowódców może wejść na planszę z jakiejkolwiek drogi z wschodniej krawędzi mapy.
Paskiewicz, Danneberg, Manderstern.
ZAŁOGI ROSYJSKIE
Łuck – 1 piechoty.
Brześć Litewski – 3 piechoty, 1 armat.
Białystok – 2 piechoty.
Nowogródek – 2 piechoty.
Grodno – 4 piechoty, 1 armat.
Lida – 1 piechoty.
Wilno – 4 piechoty, 1 kawalerii, 1 armat.
Kowno – 1 piechoty.
Kiejdany – 1 piechoty.
Szawle – 2 piechoty, 1 kawalerii.
W tym scenariuszu uzupełnienia rosyjskie mogą pojawiać się w grze jako wchodzące oddziały wojska w dowolnej dozwolonej wielkości. Wchodzą z wschodniej krawędzi planszy.
_________________
Wolę Żydow w Palestynie, niż Muzułmanów na lini Karpat.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9