Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Zadanie 2 sezon 4
Autor Wiadomość
Eddie
Szeregowy


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2007   

Cytat:
Ad.1
Korzystamy z tabeli "WPŁYW TERENU NA WALKĘ I RUCH" zawartej w III edycji Bitew II w.ś. Niestety nie wszyscy pewnie posiadają Warszawę 1944 i byłoby to utrudnienie dla nich gdybyśmy korzystali z tamtej tabeli.


Areczku, zatem rozumiem, że po żółtych drogach (drogi zwykłe) piechota i kawaleria płaci 1/2 PR. A jak powyższe jednostki poruszają się po drogach brązowych (drogi gruntowe) - drogi takie nie istnieją w "Bitwach II WŚ"? W "Warszawie 1944" widnieje, że piechota "płaci" 1 PR a kawaleria 1/2 PR, czy taki wariant przyjmujemy w zadaniu? Pozdrawiam i silnie myślę nad rozwiązaniem zadania :lol: !
 
 
 
haidi
Kapral



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2007   

Eddie napisał/a:
Cytat:
Ad.1
Korzystamy z tabeli "WPŁYW TERENU NA WALKĘ I RUCH" zawartej w III edycji Bitew II w.ś. Niestety nie wszyscy pewnie posiadają Warszawę 1944 i byłoby to utrudnienie dla nich gdybyśmy korzystali z tamtej tabeli.


Areczku, zatem rozumiem, że po żółtych drogach (drogi zwykłe) piechota i kawaleria płaci 1/2 PR. A jak powyższe jednostki poruszają się po drogach brązowych (drogi gruntowe) - drogi takie nie istnieją w "Bitwach II WŚ"? W "Warszawie 1944" widnieje, że piechota "płaci" 1 PR a kawaleria 1/2 PR, czy taki wariant przyjmujemy w zadaniu? Pozdrawiam i silnie myślę nad rozwiązaniem zadania :lol: !


Odpowiedz znajdziesz tutaj:
http://www.b-35.com/?page...dzial=zasady#p3

Pozdrawiam, :)
_________________
Dovie'andi se tovya sagain.
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2007   

Eddie napisał/a:
Cytat:
Ad.1
Korzystamy z tabeli "WPŁYW TERENU NA WALKĘ I RUCH" zawartej w III edycji Bitew II w.ś. Niestety nie wszyscy pewnie posiadają Warszawę 1944 i byłoby to utrudnienie dla nich gdybyśmy korzystali z tamtej tabeli.


Areczku, zatem rozumiem, że po żółtych drogach (drogi zwykłe) piechota i kawaleria płaci 1/2 PR. A jak powyższe jednostki poruszają się po drogach brązowych (drogi gruntowe) - drogi takie nie istnieją w "Bitwach II WŚ"? W "Warszawie 1944" widnieje, że piechota "płaci" 1 PR a kawaleria 1/2 PR, czy taki wariant przyjmujemy w zadaniu? Pozdrawiam i silnie myślę nad rozwiązaniem zadania :lol: !


INFORMUJE, ŻE DZIŚ WIECZOREM WSTAWIONA ZOSTANIE NA STRONIE TABELA : " Wpływ terenu na walkę i ruch w okresie letnim" W PÓŹNIEJSZYM TERMINIE WSTAWIE TABELE "Wpływ terenu na walke i ruch w okresie zimowym".
TABELE DADZĄ OSTATECZNĄ ODPOWIEDŹ NA WSZELKIE TEGO TYPU PYTANIA DO ZADAŃ I NIE TYLKO.
OD MOMENTU WSTAWIENIA TABEL OBU PÓR TRZYMAMY SIĘ WYŁĄCZNIE ICH (włącznie z obenym zadaniem).


Pozdrawiam 8)
 
 
 
PzKpfw II
Major



Dołączył: 18 Mar 2004
Posty: 1554
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

Arku,tabelka jest zajebista!!Proszę o korki z Photoshopa :) Mam tylko nadzieję,że ludziska będą z niej korzystać.
_________________
https://boardgamegeek.com/geeklist/232305/hexmagazine-heksmagazynek
https://www.youtube.com/r...y=heksmagazynek
https://www.facebook.com/Heksmagazynek/
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

PzKpfw II napisał/a:
Arku,tabelka jest zajebista!!Proszę o korki z Photoshopa :) Mam tylko nadzieję,że ludziska będą z niej korzystać.

Beda musieli, bo teraz jest wszytsko na tacy co i ile porusza w danym terenie :)
Mam nadzieje ze unikne teraz jakichkolwiek pytan co i ile sie rusza w danym terenie :)

Pozdrawiam 8)
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

To ja będę wredny :twisted:

Jak poruszają się cykliści?
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

kisiel1815 napisał/a:
To ja będę wredny :twisted:

Jak poruszają się cykliści?


Oj Pawcio, Pawcio zebym ja Ci musial mówic takie rzeczy to az wstyd.
Taki doswiadczony gracz, a nie wie takiej prostej rzeczy.
Zaraz wredne bez przesady :)
Cyklisci zawsze ruszaja sie jak oddzial niezmotoryzowany (jak piechota) tylko posiadaja 1 PR wiecej.

PS. Tabele ruchu i walki w zimie juz na stronie.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

No to jest mała rozbieżność bo na Armie słyszałem że jak kawaleria :lol: , co wydaje mi sie bardziej logiczne, szczególnie przy ruchu po drodze.
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

kisiel1815 napisał/a:
No to jest mała rozbieżność bo na Armie słyszałem że jak kawaleria :lol: , co wydaje mi sie bardziej logiczne, szczególnie przy ruchu po drodze.


A kto tak Ci powiedzial :?: Napewno nie ja, albo jak bylem wyrwany z kontekstu.

Jakim cudem to jest dla Ciebie logiczne :?:
Kon nie wymaga sily czlowieka do przemieszczania sie na nim, a rower to strata sporej sily czlowieka, wiec jakim cudem chcesz sie ruszyc rowerem po drodze tyle co koń :?:

Wyczówam robote Warszawiaków :P

Pozdrawiam 8)
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

Arecki napisał/a:
kisiel1815 napisał/a:
No to jest mała rozbieżność bo na Armie słyszałem że jak kawaleria :lol: , co wydaje mi sie bardziej logiczne, szczególnie przy ruchu po drodze.


Wyczówam robote Warszawiaków :P

Pozdrawiam 8)


Zasadą jest, że jak WZ 3 razy zapytasz o dowolną interpretację przepisu na Armagedonie to otrzymasz odpowiedzi tak/nie/tak lub nie/tak/nie ;)

Ja traktuję cyklistów jak jednostki zmotoryzowane. mają mniej punktów niż ciężarówki, ale po drodze, nawet gruntowej ździebko szybciej od piechórów się poruszają. I te dwie rzeczy logicznie ze sobą współgrają.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

Arecki napisał/a:
PzKpfw II napisał/a:
Arku,tabelka jest zajebista!!Proszę o korki z Photoshopa :) Mam tylko nadzieję,że ludziska będą z niej korzystać.

Beda musieli, bo teraz jest wszytsko na tacy co i ile porusza w danym terenie :)
Mam nadzieje ze unikne teraz jakichkolwiek pytan co i ile sie rusza w danym terenie :)

Pozdrawiam 8)


Może jestem jakiś nie ten tego, ale czym mógłbym prosić linka do tabeli.

I od razu wniosek racjonalizatorski na stronę - przydałby się dział nowości, wtedy możnaby od razu skakać ze strony głównej do zmienionej podstrony.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

Nie zgodze sie z Toba Roman co do zrownania cyklisów do zmotów.
Jest duża dysproporcja miedzy oboma środkami lokomocji.
Uwazam to za spora niekonsekwentnosc i wprowadzenie w blad graczy.

Jesli zas chodzi o tabele. Strona jest od tego by poczytac , popatrzec itd. Nie moge podawac wszystkiego na tacy jak malym dzieciom. Panowie no nie robcie sobie jaj :) Ile razy musialem odpowiadac na pytanie "jak zmoty poruszaja sie po drogach gruntowych" :?: A odpowiedz byla umieszczona na stronie, wystarczylo popatrzec i chociaz raz przeczytac.
Teraz pytanie gdzie jest tabela terenowa :?: No przeciez nie w rekrucie lub w kontakcie.
Ogladajcie Panowie tą stronę choc w 30%, a zaoszczedzicie mi i sobie odpowiedzi czasem na naprawde glupie pytania. Póki co to widze ze odpalane jest tylko zadanie i na reszte macie założone klapy.

PS. Nie zirytowalem sie jakby kto pytal, tylko sie delikatnie unioslem :P
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

Arecki napisał/a:
Jesli zas chodzi o tabele. Strona jest od tego by poczytac.

PS. Nie zirytowalem sie jakby kto pytal, tylko sie delikatnie unioslem :P


Ja się grzecznie pytam :) Już znalazłem, ale wcześniej przeszukałem wszystkie miejsca oprócz tego, bo sekcja zadania/tabele to nie jest wg mojego skromnego zdania logiczne miejsce.

No ale już wiem, więc możemy zakończyć ten off topic.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Eddie
Szeregowy


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

Areczku! Tak ślicznie zrobionej tabeli jeszcze nie widziałem!!! Oczy mi wylazły z orbit :shock: Jeśli żetony jednostek będą tak samo czytelne i ładne to już więcej nie odwarzę się rzec słowa krytyki! :D
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

Eddie napisał/a:
Areczku! Tak ślicznie zrobionej tabeli jeszcze nie widziałem!!! Oczy mi wylazły z orbit :shock: Jeśli żetony jednostek będą tak samo czytelne i ładne to już więcej nie odwarzę się rzec słowa krytyki! :D


Krytyka zawsze mile widziana, przyajmniej pozniej wiem co poprawiac :)
Co sie zas tyczy zetonow podaj mi Mario jakie zetony sa dla Ciebie nie czytelne (pomijajac tanki bo to wiem ze jest malo czytelne) :?: Podaj mi konkretne przyklady, bym mogl zakapowac o co dokladnie chodzi.
Mi sie wydaje ze kawaleria niemiecka jak i piechota jest bardzo czytelna.
Czekam na info.

Pozdrowionka 8)
 
 
 
szachista
Kapral


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 110
Skąd: aleks kuj
Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   xxx

Tabele świetne jak ze sredniowiecza dosłownie jak bym czytał inskrypcje
Pozdrowionka
 
 
Eddie
Szeregowy


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2007   

Arecki napisał/a:
Krytyka zawsze mile widziana, przyajmniej pozniej wiem co poprawiac :) Co sie zas tyczy zetonow podaj mi Mario jakie zetony sa dla Ciebie nie czytelne (pomijajac tanki bo to wiem ze jest malo czytelne) :?: Podaj mi konkretne przyklady, bym mogl zakapowac o co dokladnie chodzi. Mi sie wydaje ze kawaleria niemiecka jak i piechota jest bardzo czytelna. Czekam na info. Pozdrowionka 8)


Cześć Areczku!
Sam tego chciałeś :twisted: . Kilka uwag odnośnie żetonów (oczywiście to tylko moje zdanie, bo jak zauważyłeś, o gustach się nie dyskutuje :lol: ) i glównie będzie to dotyczyło żetonów z "Zadania nr 1" i żetonów Polaków w "Zadaniu nr 2" (koniki i piechota niemiecka są rzeczywiście bardzo ładne i czytelne):
- rożnokolorowe i cieniowane tło na żetonie powoduje rozmazanie wizerunku jego przeznaczenia (jak dla mnie zbyt ciemne i mało kontrastowe kolory, które zlewają się z opisami na żetonach);
- nie bardzo wiadomo jakiego rodzaju piechota jest przedstawiona na rysunku (piję tutaj do pytań o jednostki "Wołomin" i "Radzymin" i ten ich nieszczęsny rkm niewiadomego pochodzenia :P oraz w zasadzie do wszystkich jednostek piechoty z "Zadania nr 1");
- co do pojazdów to patrząc na nie jakoś nie bardzo moge się w nich dopatrzeć znanych wszystkim graczom sylwetek wozów bojowych II WŚ, są po prostu rozmazane, a ich wewnętrzne pokolorowanie czyni je jeszcze mniej czytelnymi;
Oczywiście, jeżeli żetony pozostaną nadal takie jakie są to jakoś to przeżyję :lol: . Nie chciałbym wyjść na jakiegoś ostatniego krytykanta i malkontenta, któremu nic nie pasuje, tym bardziej, że w zakresie zadań i systemu B-35 jeszcze ciągle daleko mi do mistrzów :cry: . Może zbyt przywiązałem się do żetonów z TiS?

A teraz z innej beczki:
1. Czy pogoda w zadaniach jest określona na początku rozgrywki, czy może również wykonujesz na nią rzut?
2. Zakładam, że wizerunek "Karasia" na żetonie i taka sama nazwa w tabeli w "Zadaniu nr 2" oraz określenie go mianem lotnictwa myśliwskiego (L.M.) to przypadek. Wszak "Karaś" był lekim bombowcem. Rozumeiem, że w zadaniu symbolizuje on żeton lotnictwa myśliwskiego, a nie szturmowego i nie moge nim wesprzeć bezpośredno moich jednostek.
3. Gdzie mogę znaleźć rzuty jakie wykonywałeś dla jednostek w "Zadaniu nr 1" oraz najlepsze rozwiązanie zadania? Jakoś nie mogę tego znaleźć na stronie (link "Rozwiązanie" jest nieaktywny), a chciałbym porównać co zrobiłem nie tak i nauczyć się czegoś od mistrzów.
Pozdrawiam - Mariusz.
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2007   

Eddie napisał/a:
Arecki napisał/a:
Krytyka zawsze mile widziana, przyajmniej pozniej wiem co poprawiac :) Co sie zas tyczy zetonow podaj mi Mario jakie zetony sa dla Ciebie nie czytelne (pomijajac tanki bo to wiem ze jest malo czytelne) :?: Podaj mi konkretne przyklady, bym mogl zakapowac o co dokladnie chodzi. Mi sie wydaje ze kawaleria niemiecka jak i piechota jest bardzo czytelna. Czekam na info. Pozdrowionka 8)


Cześć Areczku!
Sam tego chciałeś :twisted: . Kilka uwag odnośnie żetonów (oczywiście to tylko moje zdanie, bo jak zauważyłeś, o gustach się nie dyskutuje :lol: ) i glównie będzie to dotyczyło żetonów z "Zadania nr 1" i żetonów Polaków w "Zadaniu nr 2" (koniki i piechota niemiecka są rzeczywiście bardzo ładne i czytelne):
- rożnokolorowe i cieniowane tło na żetonie powoduje rozmazanie wizerunku jego przeznaczenia (jak dla mnie zbyt ciemne i mało kontrastowe kolory, które zlewają się z opisami na żetonach);
- nie bardzo wiadomo jakiego rodzaju piechota jest przedstawiona na rysunku (piję tutaj do pytań o jednostki "Wołomin" i "Radzymin" i ten ich nieszczęsny rkm niewiadomego pochodzenia :P oraz w zasadzie do wszystkich jednostek piechoty z "Zadania nr 1");
- co do pojazdów to patrząc na nie jakoś nie bardzo moge się w nich dopatrzeć znanych wszystkim graczom sylwetek wozów bojowych II WŚ, są po prostu rozmazane, a ich wewnętrzne pokolorowanie czyni je jeszcze mniej czytelnymi;
Oczywiście, jeżeli żetony pozostaną nadal takie jakie są to jakoś to przeżyję :lol: . Nie chciałbym wyjść na jakiegoś ostatniego krytykanta i malkontenta, któremu nic nie pasuje, tym bardziej, że w zakresie zadań i systemu B-35 jeszcze ciągle daleko mi do mistrzów :cry: . Może zbyt przywiązałem się do żetonów z TiS?

A teraz z innej beczki:
1. Czy pogoda w zadaniach jest określona na początku rozgrywki, czy może również wykonujesz na nią rzut?
2. Zakładam, że wizerunek "Karasia" na żetonie i taka sama nazwa w tabeli w "Zadaniu nr 2" oraz określenie go mianem lotnictwa myśliwskiego (L.M.) to przypadek. Wszak "Karaś" był lekim bombowcem. Rozumeiem, że w zadaniu symbolizuje on żeton lotnictwa myśliwskiego, a nie szturmowego i nie moge nim wesprzeć bezpośredno moich jednostek.
3. Gdzie mogę znaleźć rzuty jakie wykonywałeś dla jednostek w "Zadaniu nr 1" oraz najlepsze rozwiązanie zadania? Jakoś nie mogę tego znaleźć na stronie (link "Rozwiązanie" jest nieaktywny), a chciałbym porównać co zrobiłem nie tak i nauczyć się czegoś od mistrzów.
Pozdrawiam - Mariusz.


Siemanko Mario :)
No i teraz jest wszystko jasne. Znam problemy i postaram na Twoja krytyke zdecydowanie zareagowac :) Zostaniesz moim krytykiem zetonowym :P :?: Pytam serio, bo do tej poy poruszam sie z lekka po omacku w sprawie zetonow i nikt ich wlasciwie nie komentuje w innym swietle niz dobre i ladne, a zalezy mi na jakosci.

Odpowiedzi:

Ad.1
Jesli nie poruszam tematu pogody tzn ze jest BARDZO DOBRA, ale od nastepnego zadania wstawie tabele pogodowa i bedzie wszystko jasne w tej sprawie. Rzutow na pogde nie wykonuje, jest ustalalna zawsze na poczatku zadania i kazdy wie jaka w zadaniu panuje.

Ad.2
Karas byl wlasciwie i LS i LM-em choc w wiekszej mierze tak jak piszesz byl LS. Na potrzeby zadaniowe przerobilem go wylacznie na LM-a.

Ad.3
I nie znajdziesz. Na chwile obecna siedze po uszy w kartach dowodczych (patrz harmonogram prac na stronie). W jakims czasie rozwiazania jak i rzuty napewno sie pojawia i beda dostepne do wgladu, ale na chwile obecna jest to niemozliwe (prosze o cierpliwosc).

PS. Bedziesz na manewrach w Lublinie :?:

Pozdrawiam 8)
 
 
 
Eddie
Szeregowy


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2007   

Arecki napisał/a:

PS. Bedziesz na manewrach w Lublinie :?:


Kurde jakie manewry? I do tego w Lublinie!!!??? Kiedy??? Ostatnio jakoś poza zadaniami nie mam czasu na rzut okiem na forum :cry: Czy możesz mi trochę rozjaśnić sytuację? Przy mojej robocie to muszę wszystko znacznie wcześniej planować, a na manewrach jak najbardziej chciałbym być obecny (na innego rodzaju manewrach już nieraz bywałem :lol: na takich byłbym po raz pierwszy :oops: ale kiedyś trzeba złapać byka za rogi) :D
Pzdr - Mariusz
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2007   

Eddie napisał/a:
Arecki napisał/a:

PS. Bedziesz na manewrach w Lublinie :?:


Kurde jakie manewry? I do tego w Lublinie!!!??? Kiedy??? Ostatnio jakoś poza zadaniami nie mam czasu na rzut okiem na forum :cry: Czy możesz mi trochę rozjaśnić sytuację? Przy mojej robocie to muszę wszystko znacznie wcześniej planować, a na manewrach jak najbardziej chciałbym być obecny (na innego rodzaju manewrach już nieraz bywałem :lol: na takich byłbym po raz pierwszy :oops: ale kiedyś trzeba złapać byka za rogi) :D
Pzdr - Mariusz


Gladky napisał/a:
Panowie ogłaszam wszem i wobec, że termin IV Lubelskich Manewrów Strategów to ostatni weekend, 26 - 28 października.
Andrzej Gładysz
Gładki


Manewry odbywaja sie w KUL-u.
O nocleg sie martwic nie musisz bo mieszkasz w Lublinie :)

To wszystkie najwazniejsze dane :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9