Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Zadanie 2 sezon 4
Autor Wiadomość
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 05 Wrz, 2007   Zadanie 2 sezon 4

Informuje, że zadanie 2 ukarzę się dzisiaj w godzinach albo wczesno porannych (3-4), albo nocnych (22-23).
Będzie to zadanie defensywne.

Oczywiście w momencie pojawienia się zadania czekam na Wasze pytania odnośnie nieścisłości i niejasności.


Dodam, że nowościami w zadaniu będą :

- propozycja nowego obiektu - BUNKIER,
- nowe trzy karty zdarzeń - Koszący Lot, Taktyk i Walki Uliczne,
- nowe charakterystyczne cechy do jednostek specjalnych (konkretnie chodzi o oddziały AK).



Pozdrawiam 8)
 
 
 
Blaskowitz
Szeregowy


Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 32
Skąd: Zamość pany
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

Witaj Arku!
Zadanie bardzo ciekawe, no i możliwość dowodzenia Polakami :D ...
Pytanie podstawowe - czy aby kontrolować skład zaopatrzenia muszę mieć go w swojej strefie kontroli, czy wystarczy tylko by go nie przejęli Niemcy?
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

Blaskowitz napisał/a:
Witaj Arku!
Zadanie bardzo ciekawe, no i możliwość dowodzenia Polakami :D ...
Pytanie podstawowe - czy aby kontrolować skład zaopatrzenia muszę mieć go w swojej strefie kontroli, czy wystarczy tylko by go nie przejęli Niemcy?


Zeby kontrolować skład zaopatrzenia zadna jednostka niemiecka nie moze byc w jego strefie kontroli (no chyba ze Wasza jednostka stoi na bazie zaopatrzenia).


PS. Pracuje caly czas na jakoscia mapy i zetonow, bo sa z lekka slabej jakosci i niezbyt okazale prezentuja sie moje "piekne" :P zetoniki :)
Mysle ze dzis wieczor bedzie juz ładnie :)

Pozdrawiam 8)
 
 
 
kamil_1125
St. szeregowy


Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 60
Skąd: ELBLĄG
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

pytanie czy punkt zaopatrzeniowy jest na czystym polu? jeśli tak to jesli zostanie jednostka zostanie zaatakowana w punkcie zaopatrzeniowym to się poddaje? jeszcze bunkry, w instrukcji o AK są informacje o "trudnym" terenie i o czystym terenie, a bunkry? czy to jest uznawany za inny rodzaj terenu, trudny teren czy czysty teren? czy moge niszczyc obiekty ktore sa w strefie niemcow? narazie to tyle
 
 
 
Grenadier
Kapral



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

Mam mały dylemat, otóż czy ta rzeka jest mała czy duża??
Nie mam Warszawy więc trudno mi odrużnić :?

Z góry dziękuję za odpowiedź:)
_________________

Dołącz do WaW i zmierz się z graczami z całego świata
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

kamil_1125 napisał/a:
pytanie czy punkt zaopatrzeniowy jest na czystym polu? jeśli tak to jesli zostanie jednostka zostanie zaatakowana w punkcie zaopatrzeniowym to się poddaje? jeszcze bunkry, w instrukcji o AK są informacje o "trudnym" terenie i o czystym terenie, a bunkry? czy to jest uznawany za inny rodzaj terenu, trudny teren czy czysty teren? czy moge niszczyc obiekty ktore sa w strefie niemcow? narazie to tyle


Punkt zaopatrzeniowy stoi na czystym polu i jesli bedzie w nim stać AK, ktory zostanie zaatakowany przez Niemców to sie poddaje taki oddział.

Bunkry zaliczamy w moim mniemaniu do terenu zabudowanego, bo jakby nie patrzec to nie jest jeden bunkier tylko kompleks bunkrów, gdzie można sie ładnie pochować, ale to nie to samo co miasteczko czy miasto zatem AK moze sie tam bronic i sie nie podda, ale nie dostaje modyfikatora z tytułu "umiejetnosci" tylko dostaje modyfikator za bunkry.

W strefie kontroli wrogich oddziałów nigdy nie można niszczyć obiektów chyba ze stało sie na obiekcie jako pierwszym (przed przyjsciem nieprzyjaciela) wtedy mozna zniszczyc np. most.


Grenadier napisał/a:
Mam mały dylemat, otóż czy ta rzeka jest mała czy duża??
Nie mam Warszawy więc trudno mi odrużnić

Z góry dziękuję za odpowiedź


Oczywiscie na mapie wystepuje tylko i wylacznie MAŁA rzeka.


Pozdrawiam 8)
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

Ok jakosc mapy juz jest w duzo lepszym stanie 8)

Prosze Was o przeczytanie jeszcze raz danych o zadaniu. Wstawilem dwa slowa, ktore sa dosc istotne jesli chodzi o rozwiazywanie zadania.


Pozdrawiam 8)
 
 
 
Eddie
Szeregowy


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

Cytat:
Karta WALKI ULICZNE - zdarzenie może zostać rzucone podczas walk toczących się w mieście lub miasteczku na swój lub przeciwnika oddział piechoty. Oddział piechoty w ataku i obronie posiada o ½ punktów siły więcej oraz jego straty poniesione w walce są mniejsze o 1 punkt.


Areczku napisałeś, że możemy wykorzystać tą kartę również na oddziale przeciwnka. Trochę to dziwne bo co zyskamy z tego, że przeciwnik będzie miał więcej siły i mniejsze straty? Czy to jakiś błąd, czy może czegoś brakuje w opisie karty?
 
 
 
Eddie
Szeregowy


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

Jeszcze dwa pytanka odnośnie karty WALKI ULICZNE. Czy działa ona tylko na jedną jednostkę (mam na mysli żeton), czy na cały stos, a może na wszystkie jednostki birące udział w danej walce, nie koniecznie stojace na jednym polu?
Czy moża tej karty użyć na jednostkach kawalerii tudzież innych motocyklach (np. OR), rowerach, saperach, itp. zwykle walczących pieszo a tylko przemieszczających się na danym sprzęcie?
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2007   

Eddie napisał/a:
Cytat:
Karta WALKI ULICZNE - zdarzenie może zostać rzucone podczas walk toczących się w mieście lub miasteczku na swój lub przeciwnika oddział piechoty. Oddział piechoty w ataku i obronie posiada o ½ punktów siły więcej oraz jego straty poniesione w walce są mniejsze o 1 punkt.


Areczku napisałeś, że możemy wykorzystać tą kartę również na oddziale przeciwnka. Trochę to dziwne bo co zyskamy z tego, że przeciwnik będzie miał więcej siły i mniejsze straty? Czy to jakiś błąd, czy może czegoś brakuje w opisie karty?


To oznacza pewnie, że Arecki też może jej użyć - tę kartę możesz zastosować zarówno w ataku, jak i obronie.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
szachista
Kapral


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 110
Skąd: aleks kuj
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2007   xxx

Hey
Kilka pytanek?
1-Czy ckm zaokrągla się w górę czy w dół?
2-Czy ckm kumulują się w walce np: na polu x stoją dwa oddziały posiadające ckm to podczas ustalania sił dzielimy siłe atakujących przez 2*2 czy moze przez inna wartość?
3-Podczas ustalania strat urzywając karty walki uliczne uwzględniamy pierwotną siłe oddziałów czy moze już zwiększoną?
Osobiście wydaje mi się iż, uwzględnia się pierwotną, podobnie jak po pomiejszeniach przez ckm lub walkach z marszu. Nalezy te przepisy zmienić, siły uwzględniane do strat powinny być pomniejszone (ckm, walka z marszu), lub powiększone (walki uliczne), bez bonifikat przesunięć kolumn jeśli to był np: ckm.
4-Stosując karte "Walki Uliczne" w jaki sposób zaokrąglamy ułamki w góre czy w dół?
5-MOże ktoś będzie uprzejmy i poda mi tabelke "samodzielny atak lotnictwa myśliwskiego" mój gg 7361820

Pozdrawiam
 
 
haidi
Kapral



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2007   

Czesc,

Ile PR kosztuje ruch wdluż linii kolejowej w tym zadaniu?

Pozdrawiam,
_________________
Dovie'andi se tovya sagain.
 
 
 
Zygfryd
Kapral


Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 81
Skąd: Motkowice
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007   

No to jeszcze ja: jaki jest modyfikator za teren zabudowany -1(miasteczka), czy -2 (miasto)?
 
 
Zygfryd
Kapral


Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 81
Skąd: Motkowice
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007   

Czy AK Wolomin i AK Radzymin to ckm?

Czy używamy nowej tabelki "straty po walce" z TiS 22?
 
 
Eddie
Szeregowy


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007   

Cześć Arecki!!!
Kilka pytanek - polecę hurtem :lol: :

haidi napisał:
Cytat:
Czesc,

Ile PR kosztuje ruch wdluż linii kolejowej w tym zadaniu?

Pozdrawiam,

1) A właściwie to z jakiej tabeli "WPŁYW TERENU NA WALKĘ I RUCH" korzystamy? Czy tej z III edycji "Bitew II WŚ" czy może z "Warszawy 1944"? Bo jeśli z tej pierwszej to, niestety, nie uwzględniono w niej czegoś takiego jak drogi boczne (gruntowe - jak widnieje w zadaniu), a i koszty przekraczania terenu dla jednostek kawalerii są różne - a ma to kolosalne znaczenie w tym zadaniu.

2) Czy jednostki AK walcząc na bagnach walczą pełną siłą czy może poddają się bez walki tak jak na terenie czystym? Jeśli walczą, to czy mają jakieś modyfikatory z tego tytułu (dodatnie lub ujemne)?
Arecki napisał:
Cytat:
Punkt zaopatrzeniowy stoi na czystym polu i jesli bedzie w nim stać AK, ktory zostanie zaatakowany przez Niemców to sie poddaje taki oddział.

Cytat:
Zeby kontrolować skład zaopatrzenia zadna jednostka niemiecka nie moze byc w jego strefie kontroli (no chyba ze Wasza jednostka stoi na bazie zaopatrzenia).

3) A co jeśli punkt zaopatrzenia znajdzie się zarówno w strefie kontroli Niemców jak i Polaków ale nie będzie na nim stała żadna jednostka? Przypuszczam, że w tym przypadku już straciliśmy składy ale wolę się upewnić.

4) Czy jednostki "Wołomin" i "Radzymin" są w jakiś sposób jednostkami szczególnymi (inny obrazek, rkm w ręku :lol: ) czy traktujemy je jak "zwykłe" jednostki AK?
Tak przy okazji, to żetony z czarno-białymi wizerunkami jednostek sa znacznie czytelniejsze i ładniejsze niż ta kolorowa pstrokacizna - z góry przepraszam za krytyke mam nadzieję, że się nie obrazisz :D

5) I ostatnie pytanko. W warunkach zwycięstwa do zadania napisano:
Cytat:
kontrola nad bunkrem (w bunkrze nie może znajdować się wroga jednostka – nie mylić ze strefą kontroli) : 2 pkt
Czy nalezy przyjąc, że na początku rozgrywki wszystkie bunkry są w rękach Polaków, czy może aby dostac za nie punkty to musimy "wsadzić" do nich jednostki i utrzymac do końca gry? Czy Niemcy aby pozbawić nas punktów muszą obsadzić bunkry do końca rozgrywki, czy wystarczy, że przez nie przejdą w fazie ruchu/poscigu?
Pozdrawiam Arecki i czekam na odpowiedzi! MarSad
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007   

Eddie napisał/a:
Cytat:
Karta WALKI ULICZNE - zdarzenie może zostać rzucone podczas walk toczących się w mieście lub miasteczku na swój lub przeciwnika oddział piechoty. Oddział piechoty w ataku i obronie posiada o ½ punktów siły więcej oraz jego straty poniesione w walce są mniejsze o 1 punkt.

Areczku napisałeś, że możemy wykorzystać tą kartę również na oddziale przeciwnka. Trochę to dziwne bo co zyskamy z tego, że przeciwnik będzie miał więcej siły i mniejsze straty? Czy to jakiś błąd, czy może czegoś brakuje w opisie karty?


Odpowiedź:
Karta już jest przystosowana do używania globalnego stąd zapis, że na mnie też można zagrać. Nie jest to błąd, ponieważ przy zastosowaniu większej liczby kart w przyszłości zagranie tej karty na przeciwnika może okazać się korzystne.
W zadaniu poprostu zagrasz ją na siebie chyba że chcesz mi dać bonusa :P


Eddie napisał/a:
Cytat:
Jeszcze dwa pytanka odnośnie karty WALKI ULICZNE. Czy działa ona tylko na jedną jednostkę (mam na mysli żeton), czy na cały stos, a może na wszystkie jednostki birące udział w danej walce, nie koniecznie stojace na jednym polu?
Czy moża tej karty użyć na jednostkach kawalerii tudzież innych motocyklach (np. OR), rowerach, saperach, itp. zwykle walczących pieszo a tylko przemieszczających się na danym sprzęcie?


Odpowiedź:
Jest jasno na pisane że można zagrać na oddział zatem tylko na 1 żeton.
Karta może zostać zagrana tylko na jednostki których główną siłą jest zwykły żołnierz czyli tak jak wymieniasz :kawaleria, ckmy, saperzy, motocykle lub innaczej to ujme na wszystkie te jednostki na które działa CKM.


szachista napisał/a:
Cytat:
Hey
Kilka pytanek?
1-Czy ckm zaokrągla się w górę czy w dół?
2-Czy ckm kumulują się w walce np: na polu x stoją dwa oddziały posiadające ckm to podczas ustalania sił dzielimy siłe atakujących przez 2*2 czy moze przez inna wartość?
3-Podczas ustalania strat urzywając karty walki uliczne uwzględniamy pierwotną siłe oddziałów czy moze już zwiększoną?
Osobiście wydaje mi się iż, uwzględnia się pierwotną, podobnie jak po pomiejszeniach przez ckm lub walkach z marszu. Nalezy te przepisy zmienić, siły uwzględniane do strat powinny być pomniejszone (ckm, walka z marszu), lub powiększone (walki uliczne), bez bonifikat przesunięć kolumn jeśli to był np: ckm.
4-Stosując karte "Walki Uliczne" w jaki sposób zaokrąglamy ułamki w góre czy w dół?
5-MOże ktoś będzie uprzejmy i poda mi tabelke "samodzielny atak lotnictwa myśliwskiego"


Odpowiedź:
Ad.1
CKM zaokrągla zawsze w góre (tak jak mówi przepis 35.1.1
Ad.2
CKM-y z tego co ja sie orietuje to sie nie kumulują i tego sie trzymam, choć jak pownno byc naprawde to powinna sie zdeklarowac ekipa z Wa-wy.
Ad.3
Uwzgledniamy sile zwiekszona. Tak jak to odbywa sie przy aktualnych zasadach w B35.
Ad.4
Zaokrrąglamy w góre.
Ad.5
Podam Ci tylko jeden przedzial, bo reszta w sumie jest Ci nie potrzebna :

Sila jednostki atakowanej / Rzut kostką

/ 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6
1-5 / - / - / - / - / -1 / -1


haidi napisał/a:
Cytat:
Ile PR kosztuje ruch wdluż linii kolejowej w tym zadaniu?


Odpowiedź:
Koszt poruszania sie po linii kolejowej to 1 PR za pole.

Zygfryd napisał/a:
Cytat:
No to jeszcze ja: jaki jest modyfikator za teren zabudowany -1(miasteczka), czy -2 (miasto)?


Odpowiedź:
Jasno pisze, że mamy do czynienia z miasteczkami zatem modyfikator taki jak za miasteczka czyli -1.

Zygfryd napisał/a:
Cytat:
Czy AK Wolomin i AK Radzymin to ckm?

Czy używamy nowej tabelki "straty po walce" z TiS 22??


Odpowiedź:
A kto powiedzial ze Wolomin i Radzymin to AK :?: :?: :?: Widzisz tam gdzies napis AK :?: :?: :?: To samo sie tyczy pytania czy to ckmy.

Nie posiadam TiSa nr.22 zatem nie mam pojecia jaka tam jest tabelka. Trzymamy sie tabelki jaka znajduje w instrukcji. Zapewne nie przyscy gracze maja TiSa 22 wiec nawet jakbym mial TiSa 22 to bym nie robil zmiany w tabeli strat. Byc moze uczynie to od nastepnego zadania po umieszczeniu tej tabeli na mojej stronie, jednak do tego czasu trzymajmy sie starej tabelki strat.



Pozdrowionka 8)
 
 
 
szachista
Kapral


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 110
Skąd: aleks kuj
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007   xxx

Hey
Ze wcześniejszych postów wynika, iż jednostka AK o sile 1, stojaca w bunkrach, które traktowane sa jako miasteczko posiada strefe kontroli- czy dobrze rozumie nowe przepisy?
A zatem, czy jednostka AK stojac w bunkrach dostaje dodatkowy bonus za obrone + oczywiście bonus za bunkier, a wiec dwa bonusy- tak jak by była w miasteczku tylko bez ckm?
Pozdrawiam
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 12 Wrz, 2007   

Eddie

Ad.1
Korzystamy z tabeli "WPŁYW TERENU NA WALKĘ I RUCH" zawartej w III edycji Bitew II w.ś. Niestety nie wszyscy pewnie posiadają Warszawę 1944 i byłoby to utrudnienie dla nich gdybyśmy korzystali z tamtej tabeli.

Ad.2
Jednostki AK walczace na bagnach podlegaja normalnym procedurom jakie panuja na tego typu terenie.
Bagna nie sa terenem czystym, wiec jednostki AK na tym terenie nie poddaja sie bez walki (walcza normalnie).

Ad.3
W takim przypadku baza nie nalezy do zadnej ze stron, ale Ty masz za zadanie ją mieć pod swoja kontrola, a nie masz wiec nie otrzymujesz za nią punktów zwycięstwa.

Ad.4
Jednostki "Wołomin" i "Radzymin" to normalne jednostki piechoty. Nie posiadaja zadnych szczegolnych cech. Jednostki z napisem AK to jednostki specjalne.

PS. Konstruktywna krytyka mile widziana :)
Spokojnie nie grozi mi obrazanie sie - nie naleze do takich ludzi :)
Natomiast co do zetonow to masz racje niektore bywaja malo czytelne (np czolgi) - i nad tym caly czas pracuje - ale ogolnie sprawa kolorowych zetonow to rzecz gustu. Tobie sie niepodobaja i niepasuja, a innemu gościowi podobaja sie duzo bardziej niz obecnie wydawane przez TiS.
Jak to mowia : "o gustach sie nie dyskutuje", bo kazdy ma inny (np piekne babeczki :P - no i mamy temat rzeke :P ).

Ad.5
Wszystkie punkty terenowe przed rozpoczeciem zadania naleza do Polakow i nie musza ich ponownie obsadzac jednostkami.
W kazdym zadaniu by zajac jaki kolwiek obiekt (np miasto, miasteczko, bunkier, baza itp) musi stac na obiekcie lub w jego strefie kontroli po zakonczeniu wszystkich faz gry (oczywiscie w tym zadaniu musze wejsc do bunkru i w nim pozostac). W innym przypadku dany obiekt nie jest uznawany za zdobyty.

szachista
Żle przeczytałeś post o bunkrach lub źle zinterpretowałeś. Ogolnie źle rozumiesz nowe przepisy. Przeczytaj jeszcze raz powoli tamten post i powinna Ci sie sprawa wyjasnic :)


Pozdrawiam 8)
 
 
 
szachista
Kapral


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 110
Skąd: aleks kuj
Wysłany: Śro 12 Wrz, 2007   xxx

Hey
Sorrki za problem, doczytałem informacje i wszysto rozumiem.
Jeszcze na koniec ostatni zestaw pytań.
1. Jesli jednostka AK o sile 1PS stoi w bunkrach to posiada strefe kontroli?
2. Pytanie nie tyczące się bezpośrednio zadania lecz istotne.
Jeśli na polu stoja trzy jednostki kazda ma z nich 1 PS są to jednostki piechoty, czy posiadaja one strefe kontroli?
Pozdrawiam
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2007   Re: xxx

szachista napisał/a:
Hey
Sorrki za problem, doczytałem informacje i wszysto rozumiem.
Jeszcze na koniec ostatni zestaw pytań.
1. Jesli jednostka AK o sile 1PS stoi w bunkrach to posiada strefe kontroli?
2. Pytanie nie tyczące się bezpośrednio zadania lecz istotne.
Jeśli na polu stoja trzy jednostki kazda ma z nich 1 PS są to jednostki piechoty, czy posiadaja one strefe kontroli?
Pozdrawiam


Ad.1
Nie, nie posiada.

Ad.2
Powiem tak choc nie jest to napisane w zasadach (taka moja interpetacja):
Jezeli na jednym polu suma sil jednostek liniowych jest:
:arrow: wieksza lub równa 2 punkty sily to strefa kontroli istnieje,
:arrow: mniejsza niz 2 punkty sily to strefa kontroli nie istnieje.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 8