Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
LEGNICA 1241
Autor Wiadomość
Khamul
St. sierżant



Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 324
Skąd: Będzin
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Czy można poznać chociaż w ogólnym zarysie jakie są zmiany w przepisach w stosunku do Kosowego Pola i nie licząc zmian podanych w TiS 34?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Być może własnie w twoim pudełku skoncentrowala się cała ciężka jazda mongolska :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Khamul napisał/a:
Czy można poznać chociaż w ogólnym zarysie jakie są zmiany w przepisach w stosunku do Kosowego Pola i nie licząc zmian podanych w TiS 34?

Podstawową różnicą jest dział "Rozproszenie" i zniknięcie działu "Panika". Te same mechanizmy przedstwaiłem w inny sposób, co przyspiesza samą techniczną sronę gry o jakieś 30%. Zniknęły po prostu żetony Paniki i Dezorganizacji a zastąpił je tor na mapie.
Wycięte zostały też wszelakie powtórzenia.
Ale generalnie system pozostaje bez zmian.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Bartłomiej Batkowski napisał/a:
Archanioł napisał/a:
W każdym tumenie był co najmniej jeden mingan ciężkozbrojnej jazdy mongolskiej.


Odnoszę wrażenie że w moim egzemplarzu Legnicy plącze się kilkadziesiąt jednostek średniej jazdy mongolskiej :D

Ja również odniosłem takie wrażenie :) do tego dodatkowo w Twoim pudełku plącze się kilkadziesiąt oznaczników impetu dla jazdy mongolskiej :wink:
_________________
Deus lo vult!
 
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Wybaczcie, że tak wchodzę w dyskusję.

Jaki jest szacowany czas rozgrywki (podstawowy scenariusz)?
Czy jest to dobra gra na naukę gier "średniowiecznych"?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 04 Lis, 2011   

Z pośród gier średniowiecza, to jest najlepsza gra do nauki
Wszystkich żetonów jest ok. 250, z czego chrześcijan jest ok. 50.
W ten sposób można niejako lekceważąc Polaków spokojnie grać Mongołami,
Efekt jest taki, że sojusznicy muszą dokonywać cudów a przeciwnik ma komfort ilościowy. To w efekcie końcowym doskonale rozwija grającego Polakami.
Ale w końcu i mongołowie muszą się wspiąć na wyżyny.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 05 Lis, 2011   

Bartłomiej Batkowski napisał/a:
Archanioł napisał/a:
W każdym tumenie był co najmniej jeden mingan ciężkozbrojnej jazdy mongolskiej.


Odnoszę wrażenie że w moim egzemplarzu Legnicy plącze się kilkadziesiąt jednostek średniej jazdy mongolskiej :D


Zależy jaką liczebność ma jeden oddział - mingan to 1000 wojowników.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 05 Lis, 2011   

Bartłomiej Batkowski napisał/a:
Wszystkich żetonów jazdy mongolskiej jest 160. Z tego 22 to jazda średnia ze strojem ochronnym 1.


To nie przybliża mnie do wiedzy ile to jeden oddział. Zależy to jaką przyjęliście liczebność Mongołów w bitwie (czy jeden czy dwa tumeny?, czy osłabione i jak?) :)
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 05 Lis, 2011   

22 oddziały to jakieś 1100 ludzi, 1/7. Prawdopodobne.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Gabriel
St. szeregowy


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 43
Wysłany: Śro 16 Lis, 2011   

Witajcie, znowu wejdę tak nie na temat, ale jestem początkujący ;)

1. Do czego służą żetony impetu? W jaki sposób należy je wykorzystywać?

2. Co to jest ostrokół? Generalnie, na planszy chyba brak jakichkolwiek obiektów - są jedynie tereny zabudowane (kilka miejscowości) - mam rację?

3. Brodów i mostów na planszy chyba tez nie ma?

4. Do czego służą kolorowe kropki na planszy? Czy to sugerowane miejsca rozstawienia wojsk zgodnie ze scenariuszami? Czy mam dowolność ich rozstawienia jakoś "w zasięgu dowódcy"? Może na początek, w ramach nauki - chciałbym odtworzyć historyczną bitwę, mniej lub bardziej precyzyjnie.

Na razie tyle - z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 16 Lis, 2011   

1. do przykrywania żetonów podczas walki - patrz przepisy IMPET

2. takie bale naostrzone powbijane w ziemie w formie koła, za nim kryją się ludzie.

3. każde przejście przez rzekę to bród, mostów wtedy nie budowano za często

4. to sugerowane miejsca rozstawienia wojsk zgodnie ze scenariuszami. Wojska na nich można rozstawiac dowolnie.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 896
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012   

Legnica 1241 "Plan ORDU"
Od którego etapu wchodzą na planszę posiłki czeskie.
 
 
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 896
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

stanley napisał/a:
Legnica 1241 "Plan ORDU"
Od którego etapu wchodzą na planszę posiłki czeskie.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

zgodnie ze scenariuszem drugim. z gry
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 896
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

Dzięki.
 
 
vonMarxx
Szeregowy



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 10 Sty, 2012   

Wlasnie odebralem swoje egzemplarz i chcialbym sie podzielic wrazeniami, przepraszam za brak polskich czcionek:) Opis elementow w kolejnosci, jak je wycigalem z pudla.

-Pudelko bardzo solidne, z przyciagajaca wzrok ilustracja, bardzo ciezko sie otwiera ale calosc sprawia wrazenie szafy pancernej:) Krawedz tnaca palce z dolnej czesci pudelka takze obecna;p
-Kostka k6, obecna, mily bonus, chyba ostatnim razem widzialem ja w grach Mirage Hobby:)
-Instrukcja przejrzysta, nieskomplikowane zasady, dobra gra dla poczatkujacych.
-Plansza (dwuczesciowa wryyyyyyyyywrrrr grrrrrr, nie cierpie ich sklejac) jest ok, dobre i wyrazne kolory, daje rade:) Ciesza oko tabele na planszy, nie trzeba ich szukac w instrukcji za kazdym razem.
-I najmilsze zaskoczenie - zetony. Mam wrazenie, ze arkusze sa troche ciensze niz we wczesniejszych "nowych" produkcjach (Kursk, Moskwa), ale za to zetony NIE MAJA po wyjeciu z wyprasek ani zadr na krawedziach ani na bokach, po prostu IDEALNE! Jesli nastepne gry tez beda mialy takie zetony, to bedzie miod-malina!

Ocena punktowa:

Pudelko 9/10
Instrukcja 10/10
Plansza 8/10 (przeboleje, ze dwuczesciowa)
Zetony 11/10

Ogolne wrazenie bardziej niz pozytywne, oby tak dalej!:)
 
 
 
vonMarxx
Szeregowy



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 11 Sty, 2012   

Mialem juz troszku gier "Dragona", gdzie plansze byly jednoczesciowe i np. intensywnie uzytkowana plansza ze starenkiego Grunwaldu zniszczyla sie dopiero jak ktos postawil na niej krzeslo:)

Mnie po prostu koniecznosc sklejania/dopasowywania plansz denerwuje i tyle:)
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 11 Sty, 2012   

Sa oczywiscie różne "szkoły". Zapewne najlepiej byłoby drukowac w jednym arkuszu B1, być może w przyadku Kurska byłoby to niepotrzeben, podobnie Arhem.
W naszym przyapdku posiadamy maszyny formatu B2 i z nich korzytsamy. Ale mamy też mapy Bzura, Stalingrad Piotrków w formacie B1 :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
vonMarxx
Szeregowy



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012   

nie bede sie spieral :D

ale jako Polak musze troche ponarzekac, c'nie? :lol:

Rozegralem sobie wlasnie pierwszy scenariusz, gra sie dobrze, ale Mongolowie maja tak duza przewage ze trzeba niezle sie nakombinowac.

ps: Nie znalazlem w zetonach ani "Morale" ani "Etap", rozumiem ze te z TIS 35 to te brakujace?:)

pps: Czy w TISie w przyszlosci pojawia sie jeszcze jakies inne bitwy z okresu sredniowiecznego? System mi sie bardzo spodobal, dobra odskocznia od walkowanego przeze mnie caly czas WB-95.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012   

Oj dopiero wchodzimy w Średniowiecze, Grunwald, legnica i o dziwo Kosowe Pole są bardzo poprularne głównie we Wloszech, może ta jakaś enklawa :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 8